Vitalni del vašega marketinga, ki ga zagotovo zanemarjate

Imate Facebook stran? Tudi že  več kot 1.000 všečkov, celo 10.000 ali več?

Ste prisotni na Instagramu in vam sledi več tisoč ljudi? Tudi vaše videje na You tubu si ogleduje ogromno ljudi? Ko pa želite predstaviti vašo noro ponudbo pa ni odziva. Niti všečka, kaj šele nakupa.

Lahko, da ste tudi čisti začetnik, ki ne ve kako se lotiti strategije nastopa na spletu?

Razmišljate o Facebooku, Linkedinu ali pa ne, rajši Instagramu, pa Pinterestu, Snap Chatu, You tubu, Twitterju…. OMG, ali bi morali biti prisotni kar povsod?

V tem blog postu boste izvedeli, zakaj so vse te težave popolnoma zanemarljive in kateremu vitalnemu delu vašega nastopa na spletu morate posvetiti največ pozornosti.

Ostanite z mano …

Naj vam nekaj zaupam – to verjetno že veste, ampak nič na socialnih omrežjih ne morete nadzorovati.

Ne veste kako se bodo vaši oboževalci odzvali na Facebook post, niti ali so ga zares videli. Facebook vsezkozi spreminja algoritem prikazovanja postov na ‘news feedu’, predvsem te, ki vključujejo neko ponudbo in z vključeno povezavo vodijo promet izven Facebooka (recimo v vašo spletno trgovino). Seveda je drugače, če za to plačate oglase (o tem enkrat drugič).

 

Kar lahko nadzorujete pa je vaša email lista.

Fokus nastopa na socialnih omrežjih je seveda tudi graditev baze oboževalcev in sledilcev, ampak najpomembnejše vprašanje, ki si ga morate vsakodnevno postaviti je: “Kako oboževalce spremeniti v kupce?”

In to je veliko bolj enostavno, ne lahko – ko vašo dragoceno sporočilo pride do prejemnika v zasebni e- poštni nabiralnik.
Preko emailov lahko z vašimi potencialnimi kupci razvijete bolj ‘intimen’ pogovor, lahko bolje spoznajo vas, vaše podjetje, vrednote, izkušnje obstoječih kupcev – in to BREZPLAČNO.

Z email komunikacijo boste ustvarili zaupanja vreden odnos in ali ni naravno, da od ljudi katerim zaupamo in jih ‘poznamo’ tudi rajši kupimo?

Vedno imejte v mislih, da je vsak naslov na vaši listi človeško bitje s svojimi željami, strahovi, pričakovanji in frustracijami. Vsak izmed njih ceni svoj čas in energijo, ki ga vloži v to, da bere vašo vsebino.

Zato ustvarite vsebino, ki jih zanima. (Če tukaj še niste vešči si lahko prenesete brezplačni akcijski vodič: “Kdo je moja idealna stranka?” in ugotovite kakšna vsebina je primerna za njih).

 

Najbrž se že sprašujete kako privabiti ljudi na email listo na ‘organski način’ in brez prevelike investicije …

V nadaljevanju vam bom zaupala nekaj preverjenih, učinkovitih metod, ki jih lahko že danes začnete uporabljati v vašem poslu.

#1 METODA – obrazec za prijavo na e-novice na spletni strani

Mogoče se smejite tej tako logični metodi, ampak ogromno spletnih strani nima te možnosti, oziroma je tako skrita in neatraktivno izpostavljena, da tisti najbolj vztrajni pišejo na podporni email, če jih lahko prosim obveščajo o novostih. Na to se prosim ne zanašati.

99% ljudi, ki pridejo na vašo stran preko objav, iskanja na spletnih brskalnikih ob prvem stiku z vami ne bo storilo nič. Zaprli bodo okno in odšli naprej, iskati ‘lepšo prihodnost’. 🙂

Tukaj je vaša naloga, da to preprečite. In ja verjetno jih na prvem zmenku ne boste prepričali, da gredo z vami v posteljo, ampak naredite vse, da vas spoznajo bolje.

Vaša forma za vpis v enovice naj bo vidna – lahko je v obliki statičnega modula pod naslovno sliko ali kot ‘POP-UP’, odvisno od vizualne podobe vaše strani. Vedno naj se pojavi na koncu vaše blog objave, video objave … Ko bralce navdušite z neko vsebino, bodo zagotovo želeli še več.

Povabite uporabnike k vpisu na listo na inovativen način. Na kratko jim predstavite kaj lahko od prijave na vaše novičke pričakujejo. Bodite bolj kreativni kot recimo: “Vpišite se na brezplačne e-novičke.” Le kdo bi si želel še več brezplačnih novic, ko jih pa tako ali tako ne zmoremo več pokonzumirati.

Primer

rsz_kris_carr

 

#2 METODA – v zameno za email naslov jim ponudite nekaj, čemur se ne bodo mogli upreti

Imejte v mislih, da je njihov email naslov za vas vreden ogromno in se morate pri vsebini neskončno potruditi.

Tej metodi v marketing žargonu rečemo ‘LEAD MAGNET’ ali ‘LEAD GENERATION’, to pa pomeni, da vaša brezplačna ponudba generira kontakte interesentov, ki jih kasneje spremenite v kupce.

Če so uporabniki prišli na vašo spletno stran, potem jih nekaj minimalnega že interesira, ampak kot sem že prej omenila majhna verjetnost je, da bodo pri prvem srečanju z vami kaj kupili. Da jim dokažete, da ste zaupanja vredno podjetje, ki ve kaj stranka želi in kaj ji lahko pri doseganju njenih ciljev pomaga, potem nekaj vložite v vajin odnos.

Se sprašujete kaj bi to lahko bilo?
Lead magnet je lahko brezplačna e-knjiga (ali tiskana knjiga), webinar, video vsebine, svetovanje 1-1 v živo ali po skypu, brezplačni vzorci vaših produktov, kupon za popust, ki ga unovčijo v vaših trgovinah, brezplačna menjava gum ali fen frizura, če želite …

Tukaj morate imeti pametno kalkulacijo, ki vam pove koliko lahko porabite za pridobitev enega kontakta (to je odvisno od % konverzije iz bralca v kupca, cene vašega produkta, zaslužka na produkt, življenjskega cikla stranke in njene povprečne porabe).
Ta ‘LEAD MAGNET’ izpostavite na spletni strani, lahko naredite tudi svojo podstran namenjeno temu. Izkristalizirajte vrednost tega in omogočite enostavno koriščenje vaše brezplačne ponudbe.

Primer:

rsz_1free_avdio

 

#3 METODA – socialna omrežja za pridobivanje novih emailov

Vsak kotiček vašega Facebooku opremite z ‘call to action’ – prijavo na email listo ali pridobitev kontaktov.

Za to lahko uporabite svojo naslovno sliko na Facebook strani kot recimo spodnji primer.
S klikom na gumb ‘PRIDRUŽI SE’, …

rsz_kimra

Pridete na njeno pristajalno stran (landing page), kjer vam že ponuja LEAD MAGNET – prijavo na njen brezplačni WEBINAR.

rsz_kimra2

 

Podobne stvari lahko delate tudi znotraj Facebooka v okviru Facebook zavihkov (to vam sicer ne priporočam, ker ti zavihki ne delujejo na mobilcih, dejstvo pa je, da danes blizu 50% Facebook prometa pride iz mobitelov).

Pri tem lahko ekspirimentirate in ponudite prijavo na enovice, brezplačno knjigo, prenos kupona za popust ipd.
V okviru Facebooka lahko naredite tudi nagradno igro, foto natečaj, kjer ne pozabite vaših oboževalcev vprašati za email naslov.

Velikokrat vidim super kreativne nagradne igra na Facebooku, ampak vsi imajo edini cilj – pridobiti nove všečke. Jaz pa pravim, da za resen posel in poglobljen odnos s stranko rabimo email bazo. Pika.

 

# 4 METODA – spodbujajte interakcijo in radovednost

Super način pridobivanja email naslovov je recimo kviz ali vprašalnik, ki ima zadaj neke rezultate ali še bolje profil bralca. Če ste opazili veliko ljudi vsezkozi deli rezultate – kaj pomeni njihovo ime, kateri slavni osebi so podobni ipd. To zato, ker smo ljudje pač radovedna bitja, ampak o sebi očitno vemo zelo malo.

Če recimo prodajate partnerska svetovanja lahko naredite kviz ‘Kakšen partner ste po naravi?’, če imate mehanično delavnico lahko objavite vprašalnik ‘Koliko možnosti imate, da vas ob naslednjem obisku pri mehaniku pretentajo?
Tukaj je pomembno, da imate dobro postavljeno logiko rezultatov in, da avtomatizirate email sporočila. Izkoristite to priložnost in pretvorite radovednega bralca v zadovoljnega kupca.

Kviz ali vprašalnik lahko pošljete na email ali pa ga že digitalizirate. Druga varianta je malo dražja, ampak vi dobite vpogled v to kaj vašim strankam primankuje, kje imajo problem – lahko jim pametno segmentirate in nagovarjate z različnimi sporočili.

Primer (vprašalnik po prijavi dobim na email, rešim vprašanja in si sama izračunam rezultat)

rsz_money_quiz (1)

#5 METODA – zbiranje kontaktov v živo

Ne pozabite, da tudi ‘zastareli’ pristopi še vedno delujejo. Če imate nekje gostujoče predavanje, delavnico, če sodelujete na sejmu, imate fizično trgovino, kozmetični salon ipd. potem usmerite pozornost tudi na pridobivanje kontaktov.

Imejte pripravljene obrazce ali tablični računalnik z elektronsko formo, da boste vse skupaj čim bolj izpeljali.

Pri pridobivanju email naslovov boditi zelo potrpežljivi in se zavedajte, da vsi začnemo z prvim kontaktom, rastemo do 50, se veselimo prvih 100, se čudimo ob številki 1.000 in slavimo ob 10.000.

Mali koraki pripeljejo do velikih rezultatov.

Zaupajte mi o čem bi radi brali v prihodnje?

Kje imate največ težav pri nastopu na spletu? V komentarju spodaj mi napišite kako vam lahko pomagam z prihajajočimi vsebinami, ki jih ustvarjam za vas.

Delite tudi na Facebooku in Twitterju, saj nas je veliko, ki potrebujemo sveže znanje in spodbudo, da spremenimo naš posel na bolje.

 

Pozdravček Maja

Comments are closed.