Ultimativni vodič email marketinga

Email markerketing je najpomembnejši kanal spletne prodaje in zagotovo najbolj dobičkonosen. Ampak email marketing ni samo pošiljanje e-novic, nasprotno to predstavlja le 10% uspeha. Kako se email marketinga posluževati v vašem podjetju, boste izvedeli v nadaljevanju….

Digitalni trendi pridejo in nekateri gredo. Najbolj trdni ostajajo. Najbolj donosni se razširijo. Nekatere zanemarimo, vzamemo za staromodne. Pustimo se prepričati, da je vse novo boljše. Da moramo slediti blišču novodobnih orodij, kanalov, prijemov, če ne bomo ostali daleč zadaj, za našo konkurenco.

Sem pristašica spremljanja trendov, seveda. Sem pa tudi zvesta uporabnica in zagovornica tradicije (na spletu.:)). In ko govorimo o tradiciji komuniciranja na spletu, bi lahko mednje zagotovo šteli: email marketing in SEO. Danes bom pisala o prvem.

EMAIL MARKETINGU.

Zakaj je email marketing tako zelo donosen, nujen za vsako podjetje, kako in na kakšne načine se lotiti gradnje email baze, kako delimo email marketing in kako se ga pravilno posluževati, kateri kazalniki so pomembni in kako dosegati optimalne rezultate ter katera orodja vam priporočam.

Vse to vas čaka v današnjem poglobljenem zapisu.

 

 

Na koncu današnjega zapisa boste vedeli naslednje:

  • Zakaj uporabljati email marketing in primerjava z učinkovitostjo socialnih omrežjih?
  • Kako graditi email bazo?
  • Zakonitosti odličnega digitalnega darila in zakaj je pomemben dober prvi stik?
  • Koliko nameniti za posamezen kvalificiran kontakt v vaši email bazi?
  • Kakšnemu razmerju med prodajo in brezplačno vsebino slediti?
  • Zakaj je nujna segmentacija email baze?
  • Avtomatizacija email marketinga!
  • Kazalniki uspeha, ki jim moramo slediti v pristopih email marketinga!
  • Kako povečati odpiranje emailov?
  • Kateri sistemi so kot orodje primerni za ekipo sodobnega marketinškega oddelka?

 

1.TOČKA: Zakaj EMAIL MARKETING?

 

+ Email je glavni komunikacijski kanal.

 

Po statistikah sodeč, je email marketing 91% uporabnikov preveri svoj email poštni nabiralnik vsaj 1X dnevno. Raziskave so pokazale, da ta številka sega tudi do 15X dnevno.

 

Največja laž, ki na vsake toliko časa zaokroži med marketerji (ki ponavadi zagovarjajo alternativno opcijo email marketingu) je, da je EMAIL MARKETING MRTEV.

 

+ Email marketing je najbolj dobičkonosen.

Email marketing je lahko še vedno najbolj donosen komunikacijski kanal, če imate pravilno umeščenega, se ga poslužujete na pravi način in ste organsko in pa premišljeno gradili kvalitetno listo email kontaktov.

Za vsak vložen 1€ naj bi dobili 40€ donosa.

40X donos!

Ni potrebno da ste “matematični freak”, te številke vam jasno povedo, da je to absoultno največji donos, ki ga lahko kot podjetje na spletu dosežete.

Vaša email lista je vredna zlata. Dobesedno.

 

+ Emaili so vaša LAST!

Naj vam nekaj zaupam – to verjetno že veste, ampak nič na socialnih omrežjih ne morete nadzorovati.

Ne veste, kako se bodo vaši oboževalci odzvali na Facebook post, niti ali so ga zares videli. Facebook vsezkozi spreminja algoritem prikazovanja postov na ‘news feedu’, predvsem te, ki vključujejo neko ponudbo in z vključeno povezavo vodijo promet izven Facebooka (recimo na vašo spletno trgovino). Seveda je drugače, če za to plačate oglase (o tem enkrat drugič).

Kar lahko nadzorujete pa je vaša email lista.

Fokus nastopa na socialnih omrežjih je seveda tudi graditev baze oboževalcev in sledilcev, ampak najpomembnejše vprašanje, ki si ga morate vsakodnevno postaviti je:

“Kako oboževalce spremeniti v kupce?”

In to je veliko bolj enostavno, ne lahko – ko vašo dragoceno sporočilo pride do prejemnika v zasebni e- poštni nabiralnik.

Preko emailov lahko z vašimi potencialnimi kupci razvijete bolj ‘intimen’ pogovor, lahko bolje spoznajo vas, vaše podjetje, vrednote, izkušnje obstoječih kupcev – in to (skoraj) BREZPLAČNO.

Z email komunikacijo boste ustvarili zaupanja vreden odnos in ali ni naravno, da od ljudi katerim zaupamo in jih ‘poznamo’ tudi rajši kupimo?

Vedno imejte v mislih, da je vsak naslov na vaši listi človeško bitje s svojimi željami, strahovi, pričakovanji in frustracijami. Vsak izmed njih ceni svoj čas in energijo, ki ga vloži v to, da bere vašo vsebino.

Zato ustvarite vsebino, ki jih zanima. (Če tukaj še niste vešči si lahko prenesete brezplačni akcijski vodič: “Kdo je moja idealna stranka?” in ugotovite kakšna vsebina je primerna za njih).

 

2. TOČKA: GRAJENJE EMAIL BAZE

 

Če vam ta trenutek dam email bazo 50.000 uporabnikov za 100€, bi bilo to za vaše podjetje uspešna naložba?

Absolutno NE.

Jaz verjamem, da za vaš poslovni uspeh in višino prodaje, ki jo naredite s pomočjo email marketinga ni pomembno, koliko kontaktov imate v vaši email bazi, temveč na kakšen način ste pridobili te kontakte in kakšen odnos imate z njimi.

Kvaliteta odnosa, zaupanje in kredibilnost je tisto, kar šteje.

Za kvalificirane email kontakte, ki se bodo prijavili v vašo email bazo in postali del skupnosti je zelo pomembno, da imate na mestu neko DIGITALNI MAGNET (lead magnet), ki ga stranka lahko pridobi ali pri obisku vaše spletne strani, prebiranju blog zapisov, ali pa je premišljeno in kampanjo usmerjena akcija k konverzijam in grajenju email baze.

 

+ DIGITALNA DARILA

Tej metodi v marketing žargonu rečemo ‘LEAD MAGNET’ ali ‘LEAD GENERATION’, to pa pomeni, da vaša brezplačna ponudba generira kontakte uporabnikov in prejemnikov e-novic, ki jih kasneje spremenite v kupce.

Imejte v mislih, da je vsak email naslov za vas potencialno vreden ogromno in se morate pri vsebini neskončno potruditi.

 

V kakšni obliki naj bo digitalno darilo?

  • Eknjige
  • Akcijski plan (delovni zvezek)
  • Avdio posnetki
  • Webinar
  • Brezplačne video sekvence in ekskluzivne vsebine
  • Brezplačni preizkus (free trial)
  • Kvizi in vprašalniki
  • Brezplačni posvet
  • Kupon za popust
  • Nagradne igre

Digitalno darilo je vstopna točka in prvi kontakt med vami in potencialno stranko.

Naj bo razmerje med kakovostjo in količino ravno pravšnje.

Manj je več.

Recimo, da se ukvarjate s poročno fotografijo.

Sestavite SEZNAM 12 tipov poročnih fotografij, ki jih enostavno morata posneti.

Ja, tako enostavno. 🙂

Kakšno mora biti vaše digitalno darilo?

*Praktično in akcijsko orientirano

*Koristno (orientirano na rezultat)

*Hitro implementirano (lahko preb(e)avljivo)

*Inovativno (nekaj, kar ne nudijo vsi)

*Navdušujoče (nekaj, kar bi uporabnik obesil na steno)

*Relevantno (nekaj, kar je neposredno povezano s tem kar prodajate)

 

+ OPCIJE KONTAKTNIH FORM

Kam umestiti vabilo za prenos vašega digitalnega darila in na kakšen način, se sprašujete?

Korektno vprašanje. 🙂

Kontaktnih in pojavnih form poznamo cel kup.

Prilagojena pristajalna spletna stran (za kampanjske namene to absolutno svetujem).

 

Ostale opcije, ki jih priporočam, da jih umestite na podstrani vaših blog postov, domače stran itd.

 

Pop up

Pojavna okna, ki se uporabniku prikažejo po določenem času na spletni strani, ob prihodu na določeno pozicijo strani ali pa, ko želi uporabnik zapustiti spletno stran (exit-intent pop-up).

Ribbon (rob nad glavo stran ali nogo strani)

 

Scrool Mat (forma, ki se naloži ob prihodu na vašo spletno stran in pomakne ostale pozicije spodaj)

 

Forma med vsebino

Sidebar

Slide-in

Podobno kot pop up okno, vendar ta deluje bolj elegantno in nevsiljivo ter pripotuje uporabniku na ekran iz leve ali desne strani ter ne moti uporabniške izkušnje (vsaj ne na računalnikih.

3. TOČKA: Vrste email marketinga in kakšno mora biti razmerje med prodajo in vrednostjo

Guruji 🤓 email marketinga se zavedajo, da je email marketing več kot pošiljanje e-novičk.

Kaj vse morate narediti za odlične rezultate email marketinga in na katere dele delimo email marketing?

 

BROADCAST EMAIL KAMPANJE (ENOVICE)

Enovice bi morali pošiljati vsaj 1X na 14 dni.

Novice pa seveda niso le neke suhoparne novice, vendar brezplačna vrednost, ki jo uporabniki prejemajo, če so del vaše email baze.

Zagotovo se tovrstna obvestila občutno razlikujejo po dejavnosti.

Če prodajate lifestyle produkte (oblačila, obutev, dekorativna kozmetika, dekorativni izdelki za dom, igrače, …) so takšna obvestila lahko tudi zgolj informativne narave (da ljudi obvestite o novih modelih, o posebni ponudbi, o brezplačni poštnini, o vidikih uporabe, o preverjenih stilih,…).

Če prodajate produkte, storitve, ki rešujejo probleme, pa vedno razmišljajte, kako lahko strankam z nasveti, ki imajo sami po sebi uporabilno in intelektualno vrednost, približate vaš produkt.

Zapomnite si nekaj:

Stranki morate vedno dati razlog za nakup vašega izdelka / storitve.

Če je ne prepričate z dovolj tehtnimi razlogi, jo boste s posebno ponudbo (popusti, brezplačno ponudbo).

 

Nekaj IDEJ za pošiljanje broadcast kampanj:

  • Nove ugotovitve
  • Zgodbe uspeha
  • Recepti
  • Novo v ponudbi
  • Obvestilo o novem blog zapisu
  • Čistimo zaloge
  • Študija primera (“case study”)
  • Promocijski dnevi
  • Vikend brez poštnine

 

Če boste ves čas pošiljali prodajna email sporočila, brez dodane vrednosti, vas bodo verjetno stranke kmalu naveličane in jim boste šli “na jetra”.

To pa nikakor ne pomeni, da zapravljate priložnost za razpravljanje brez cilja.

Četudi prodajate dekorativno kozmetiko, inovativne kuharske pripomočke – na koncu zapisa in predstavitve receptov, prikaza pomladnih make-up izgledov – pozovite bralca k akciji in umestite ponudbo izdelkov, ki so bili omenjeni in uporabljeni znotraj vsebine emaila.

DRIP EMAIL KAMPANJE (AVTOMATIZIRANA EMAIL SPOROČILA)

Za vse te kampanje je pravilo, da so to AVTOMATIZIRANE email kampanje, torej enkrat jih nastavite in za vedno poganjajo vaše prodajne motorje. Po statističnih podatkih analize Campaign Monitorja avtomatizirane email sekvence ustvarijo 320% več prihodkov od tistih kampanjah prepušenih trenutnemu navdihu (“broadcast kampanj”).

 

Pri tem ne gre brez tega, da omenim SEGMENTACIJO.

 

Segmentacija na podlagi:

  • Preteklih nakupov
  • Branih blog zapisov ali na drugačen način izraženih zanimanj
  • Prenesenih digitalnih daril (lead generationa)
  • Višine nakupov in lojalnosti
  • Določenih demografskih karakteristik (spol, starost)

 

Email kampanje, ki so vitalnega pomena, če želite pridobiti prodajo iz izgubljenih kontaktov, povečati vrednost posameznega nakupa na spletni strani in pa spodbuditi frekventnost nakupov in s tem oplemenititi življenjsko dobo stranke.

 

//1 KAMPANJA – zapuščena košarica

Vsak oglas, email in SEO strategija lahko odlično odigrajo svojo vlogo in spravijo obiskovalca do vaše spletne strani in v prodajni proces.

Medtem pa na vašega uporabnika preži kup nevarnosti in ne boste verjeli, kako velik odstotek ljudi zapusti vašo spletno stran, še preden jim izrečete toplo dobrodošlico.

In ne samo to. Uporabniki zapuščajo vašo košarico in tik pred zaključkom nakupa zaprejo spletno stran.

Pri tovrstni email sekvenci je pomembna komunikacija. Ne gre samo za generični email, v smislu nekaj ste pozabili v košarici, temveč za več faz komunikacije.

V prvem emailu te sekvence spomnite uporabnika, da je nekaj pozabil v košarici in izpostavite vse super elemente ponudbe, v drugem emailu izpostavite garancijo na zadovoljstvo, v tretji email vključite izjave zadovoljnih strank, “before-after” slike, dokaze o učinkovitosti, v četrtem (zadnjem emailu) pa je zadnji klic k akciji, ki opominja na izbris košarice, v primeru, da uporabnik ne zaključi nakupa, lahko dodate še ekskluzivni 10% popust, brezplačno poštnino ipd. Vse je v urgentnosti.

//2 KAMPANJA – maksimiziranje vrednosti nakupa

Ta kampanja je namenjena pospeševanju nakupov, maksimiziranju vrednosti košarice.

V primeru, da stranka kupi 1 sam izdelek določene kategorije, ji morda lahko ponudite varianto, da kupi 2+1 samo v tej enkratni priložnosti (t.i. upsell).

Lahko ji ponudite še komplementarni izdelek po 50% nižji ceni.

Če se je odločila za osnovni paket vaših storitev, jo morda lahko prepričate, da preide v bolj premium različico.

Istočasno pa je ta kampanja namenjena topli dobrodošlici.

Vsem novim strankam, ki kupujejo prvič lahko izrazite zahvalo in jim ponudite kupon za popust, darilno kartico, kodo za brezplačno poštnino itd.

 

//3 KAMPANJA – spodbuda frekventnosti nakupa

Ta email kampanja je odlična za vse produkte in storitve, ki jih stranka načeloma kupuje večkrat, morda vsak mesec.

Vezano na to, kar stranka kupi, lahko pripravite več različnih emailov, ki stranko opomnejo na ponovni nakup.

Ko stranki po vaši evidenci zmanjka določenega prehranskega dopolnila, ji lahko pošljete opombo za ponovni nakup, morda tokrat izpostavite pakiranje 3+1, s katero lahko prihrani določen znesek (naredite matematični izračun za njo vi:)).

Če stranka v vašem fitnes studiu obiskuje vadbe, sedaj pa jo kar naenkrat ni več, bo vesela motivacijskega emaila in spodbude, da spet pride.

Skratka to so emaili, ki ohranjajo vajin odnos in njeno nakupno kondicijo.

 

//4 KAMPANJA – darilo ob rojstnem dnevu ali za zvestobo

Niso vse stranke za vas vredne isto, čeprav v vaših očeh morda so in prav je, da se v večini tako obnašate z njimi. Vendar bodimo iskreni – imamo dobre stranke, ki so zveste nam in naši blagovni znamki, ki redno kupujejo od nas, širijo dobro vest in so ambasadorji naših produktov in storitev.

In imamo malo manj prijetne bralce vsebin, ki nas ves čas šolajo, morda kdaj kupijo kaj za 10€ in potem si lastijo našo podporo strankam še 3 mesece.

Tako pač je!

Ampak, prva verzija stranka si zasluži poseben tretma!

V vaših email sistemih lahko nastavite avtomatske emaile, ki jih stranke dobijo, ko dosežejo določeno vrednost nakupov.

Recimo ekskluzivno kodo za zveste stranke, ki jo lahko uporabljajo za nakupovanje po spletni strani. Ekskluzivno ponudbo “limited edition” ponudbe, bonus z vašim 1-1 sodelovanjem.

Nekaj, zaradi česa se bodo počutile posebne. Ker to so.

Pravtako lahko stranke s posebno kodo za popust, posebno ponudbo, darilom ob nakupu nad določenim zneskom razveselite ob rojstnih dnevih.

 

//5 KAMPANJA – aktivacija neaktivne baze

Ali bi morali nad neaktivnimi uporabniki kar obupati?

Zagotovo ne. V njih ste investirali in nekoč, ob določeni priložnosti so izkazali zanimanje za nekaj kar imate.

Več kot smiselno pa je, da te uporabnike aktivirate, saj je baza neaktivnih uporabnikov vaš fiksni strošek (če email sistem, tako kot večina njih deluje na število aktivnih naročnikov email novic).

Kaj storiti z njimi?

Vprašajte jih po interesih (segmentacija!)

Določeni uporabniki so k vam prišli iz zelo specifičnih razlogov in lahko iz zelo specifičnih okoliščin. Če vaš sistem detektira uporabnika, ki ni odprl vaših zadnjih 10-20 emailov, je to znak nezanimanja in vaša naloga je, da ugotovite, kje tiči vzrok.

Prednastavite avtomatizirano sporočilo, ki bo takega uporabnika predramil.

V subject line (naslov emaila) vpišite nekaj kot je: “Vas dolgočasim?”, “Me sovražite?”, “Je najinega odnosa konec?” “IME, vam težim?”

V vsebini emaila pa bralca povprašajte po interesih. Morda pišete bloge (kot jaz) o zelo drugačnih zadevah. Eni so prejemniki mojih enovic in jih zanima samo, kako lahko dobijo več obiska v svojo restavracijo, zato so nagnejeni v smer delovanja na socialnih omrežjih itd. Nekatere zanimajo napredne tehnike oglaševanja. Morda temu prvemu moj način pisanja v večini ne odgovarja, ampak če imam med drugimi znanje, kako pomagati takim, potem si tudi jaz želim to vedeti in njim pošiljati le relevantne emaile in pozor! Relevantno predstaviti ponudbo!

 

4. TOČKA: KAZALNIKI USPEHA email marketinga

 

Kako vedeti, ali je vaš email marketing učinkovit in katerim kazalnikom moramo slediti?

DELIVERY RATE – odstotek dostavljenosti vašega email sporočila

Najpomebnejši korak v celotnem email marketingu je, da je vaš email dostavljen.

Če ne izpolnite tega prvega pogoja, potem ste že v osnovi izgubili možnost za prodajo preko emaila.

Večina ljudi niti ne razmišlja o tem, ali je njihov email dostavljen ali ne, oziroma imajo zmotno predstavo, da je ponudnik email storitev tisti, ki bo poskrbel za pravilno dostavljanje emailov.

V resnici pa ste vi tisti, ki morate poskrbeti, da bo vaš email dostavljen, odprt in da bo prejemnik kliknil na priloženi link.

 

Ključni elementi, da je vaš email dostavljen:

 

+Izbira platforme oz ponudnika email storitev

(o tem bom govorila na naslednji točki tega ultimativnega vodiča)

Če boste izbrali eno izmed platform, ki omogoča enostavno ustvarjanje in pošiljanje mailov, ste že na konju. Izbira platforme je odvisna tudi od vaših razpoložljivih sredstev oziroma mesečnega budgeta, ki ste ga pripravljeni vložiti v email marketing.

 

+ Sloves

Drug zelo pomemben vidik, ki vpliva na to, ali bodo vaši maili dostavljeni ali ne, je sloves.

IP naslov, s katerega pošiljate maile, ima svoj sloves, neke vrste oceno. Temu slovesu se reče »Sender Score«. Če šele začenjate z email marketingom, sprva ne boste imeli dobre ocene oziroma slovesa, kar je tudi razlog, da je sprva težje doseči visoko raven dostavljenih emailov. Naj vas celotna zadeva ne zmede – gre za pošiljateljev IP in njegov sloves.

Pri MailChimpu pa na primer uporabljate deljeni IP naslov, zato imate veliko več možnosti, da bodo vaši emaili dejansko dostavljeni tudi, če šele pričenjate z email marketingom.

Če po drugi strani pričenjate pošiljati emaile iz lastnega IP naslova in nimate ustvarjenega slovesa, lahko vaši emaili na zažetku letijo celo v spam.

Kasneje, ko delujete suvereno in uveljavljeno, pa je boljše delovati iz lastnega IP naslova in verificirane domene, saj le to omogoča, da niste vezani na sloves ostalih pošiljateljev, vendar le na lastnega.

Kako ugotoviti, kakšen je vaš sloves, oziroma ocena?

Pomagate si lahko s spletno stranjo SenderScore.org, kjer boste na podlagi domene ali IP naslova (kar vam je ljubše) prejeli oceno na podlagi vašega slovesa.

Če ste podjetje, ki emaile pošilja z več različnih IP naslovov je pomembno, da svojo oceno relevantnosti spremljate vsak dan, včasih tudi večkrat dnevno.

Vaš »Sender Score« bi moral biti vsaj 90 ali več. Če pade pod 90, imate najverjetneje težave.

 

+ Oblikovanje

Oblikovanje je zelo pomembno, če želite, da bodo vaši emaili dostavljeni.

Tako kot Google ne mara spletnih strani, ki se dolgo nalagajo, tako tudi Gmail in Yahoo ne marata prevelikih emailov.

Emaili se morajo hitro naložiti, saj ponudniki (recimo Gmail) ne želijo preveč »bremena« v svojih sistemih. Ko pošljete slabo sestavljen email, z velikimi slikami obremenite sistem, kar pomeni, da mora ta dlje časa delati, da preveri in dostavi vaš mail.

Ljudje pogosto mislijo, da je oblikovanje emailov zapleteno in zahteva veliko HTML kodiranja. Resnica je precej drugačna, saj je oblikovanje emailov precej preprost proces. Eno izmed zelo uporabnih orodij pri oblikovanju emailov z mnogimi funkcijami, ki poskrbijo, da bo vaš email dostavljen, je orodje Litmus.

Ta omogoča tudi pregled nedelujočih linkov, manjkajočih slik in drugih napak, zaradi katerih vaš email morebiti ne bi bil dostavljen.

+ Pregledovanje

Ko je govora o dostavljanju vaših emailov, je zelo pomembno da celoten proces in rezultate tudi redno spremljate in pregledujete. Z orodjem, kot je MailMonitor.com lahko vidite, kakšna je stopnja dostavljenih mailov (deliverability rate).

Kako deluje? Dali vam bodo nekaj testnih email naslovov (temu se reče seed addresses oziroma seed lists – naslovi in seznami, namenjeni testiranju), ki jih dodate na svojo email listo.

Na podlagi tovrstnega testiranja vam lahko posredujejo informacije o dostavljenosti vaših emailov.

Nekatere platforme za pošiljanje e-novičk imajo že vgrajene take sisteme, vendar je pametneje testirati z zunanjim orodjem, saj so njihovi rezultati bolj objektivni.

+ Testiranje

Preden pošljete email svoji celotni bazi, bi ga morali najprej poslati zgolj 10% svoje baze, da stestirate, če bo mail dostavljen in če je pravilno optimiziran.

Zavedati se morate, da so emaili in ponudniki platform za njihovo pošiljanje ter prejemanje »živ ekosistem«. Če je bil vaš email dostavljen danes, to še ne pomeni, da bo tudi jutri.

Zato je potrebna ažurnost in vsakodnevno pregledovanje in testiranje. Ko torej pošljete testni email 10% ljudi v svoji bazi (recimo zjutraj), takoj preglejte, kaj se je zgodilo – ali so bili vaši emaili dostavljeni, ali ne.

Če recimo vidite, da je bilo dostavljenih zgolj 23% emailov, potem veste, da ima na ta dan platforma, ki jo uporabljate, težave.

Če uporabljate več platform, ste zagotovo na tak dan »varni«, saj lahko emaile preostanku baze pošljete iz druge platforme, ki na ta dan nima težav z dostavljanjem emailov.

Testiranje sicer zahteva nekoliko več dela, vendar pa je zelo pomembno, sploh dolgoročno.

 

OPEN RATE – odstotek odpiranja email sporočil

Skrb, da bo vaš email odprt, je druga naloga v procesu email marketinga.

Kako poskrbeti, da bo vaš email dejansko odprt?

 

Ključni elementi, da je vaš email odprt:

 

+ TIMING (čas pošiljanja emaila)

Obstajajo določeni dnevi in ure v dnevu, ki so bolj primerni za pošiljanje emailov. Poznavanje teh časovnih okvirjev vam že za polovico dvigne možnost, da bo vaš email dejansko tudi odprt.

CoSchedule je opravil raziskavo, kdaj je najbolje pošiljati emaile in prišel do sledečih rezultatov:

 

Ko torej sestavite dneve v tednu, ki so najbolj učinkoviti in ure v dnevu, ob katerih je najbolje pošiljati emaile imate pred seboj uspešno formulo za pravilen timing. V zgornjem primeru torej vidite 12 najbolj primernih časovnih okvirjev za pošiljanje emailov. Kot vidite, lahko maile pošiljate tudi dvakrat dnevno.

Koliko zaslužite s posameznim subscriberjem, ki mu pošiljate svoje novičke?

To je ena izmed metrik, ki jo morate zagotovo spremljati. Če recimo ob določenih dnevih ne dosegate najvišjih open in click rate-ov, dosegate pa najvišjo prodajo, je to zagotovo najboljši timing za pošiljanje email promocije. Ni torej vse zgolj v številu odprtij in klikov, temveč v dejanski prodaji v ozadju (kadar gre za prodajne emaile in ne zgolj za vsebino).

V večini primerov je ob sobotah in nedeljah največ odprtih mailov in klikov, vendar oba dneva obenem veljata za najslabša dneva za prodajo in prinašata najmanj nakupov.

Ob vikendih lahko torej pričakujete najslabšo prodajo. Vseeno pa je to zelo odvisno od vaše ponudbe in branže, iz katere izhajate. Če recimo prodajate individualne inštrukcije golfa, boste morda ravno ob vikendih imeli največ prihodkov. Testiranjte in razmišljajte širše.

+ NASLOV (subject line)

Bodite drzni, upajte si, povejte zgodbo, šokirajte, razgalite se, …

Če boste previdni in medli v komunikaciji, zraven pa še leni in se na emaile in druge promocije ne boste dobro pripravili, vam bodo ljudje ušli drugam.

Zapomnite si: “Če želite, da ste na eni strani oboževani, potem bodite pripravljeni, da boste na drugi strani sovraženi.”

In prvi greh “subject lina” je, da ste dolgočasni. Vedno bodite drzni.

 

14 predlog, ki vam jih razkrijem v nadaljevanju, vam bo pomagalo kreirati bolj drzne naslove vaših emailov ter tako povečati konverzijo na vseh korakih.

 

”To ni vsebina za mevže, ki imajo 1001 izgovor, zakaj ne želijo tako komunicirati in ki nosijo krono na glavi, imajo večvrednostni kompleks in so vzvišeni nad vsemi idejami, saj to ni po njihovih standardih.”

 

14 predlogov za ubijalski email naslov

1. RAZLOG ZAKAJ

Zakaj večina Facebook oglasov ne deluje?

5 razlogov zakaj se naučiti kitajskega jezika.

2. BENEFITI

S tem izdelkom domače kuhinje, bodo vaši lasje rasli 80% hitreje.

Kako očarati najbolj kulskega fanta na zabavi?

5 poslovnih idej, ki jih lahko realizirate iz domačega kavča v popoldanskem času!

3. VPRAŠANJA

Kako vam je všeč moj naravni ‘make-up’?

Ali bi se tetovirali na tem predelu?

Ali delate te napake v angleščini?

4. IZJAVE

Kako sem zaslužil 200.000€ v enem letu iz fotelja?

(IZPOVED) Mamica Nina izgleda kot Marilyn Monroe… (90-60-90)

Vsi so se ji smejali in se zgražali, ko je pustila “sanjsko” službo. Poglejte jo sedaj.

5. POZOR FOKUSNA SKUPINA

Samo za ženske, ki želijo spoznati moškega svojih sanj!

Samo za moške, ki se želijo upokojiti pred 40!

6. OSEBNI NAGOVOR

Maja, spoznajva se!

Maja, ali me sovražite?

Maja, to vam povem, ker mi je mar za vaše zdravje.

7. SEZNAM

10 destinacij za pustolovski izlet po Sloveniji (št. 2 je moj najbljubši).

7 modnih kosov, ki jih to poletje moraš imeti!

4 “zdrava” živila, ki jih ne smeš nikoli jesti, če želiš raven trebuh.

8. JEZA

Lagali so nam in namerno uničevali naše zdravje.

Minister bi moral odstopiti!

9. URGENTNOST

Samo še 3 prosta mesta!

Jutri za isto ponudbo plačate še 1x več!

10. ŠOKANTNOST

Slika nad katero je osupnil svet …

Zaradi sladkorja so vaši otroci ‘neumnejši’!

Šokantna resnica o riževih vafljih!

11. ISKRENOST

To vam moram priznati, ne glede na izid.

Priznam… Grešil sem…

12. AVTORITETA

Kaj takega se ne sme NIKOLI VEČ ponoviti…

Ali se slepiš z izgovori, zakaj ti ne more uspeti. NE, to nisi ti!

13. SKRIVNOST

Spoznajte skrivnost Nikole Tesle in izkoristite potencial vašega uma …

#1 skrivnost uspeha Steve Jobsa razkrita!

14. MITI, LAŽI IN ZMOTE

Razbijam mite o arašidovem maslu!

Napaka, ki jo dela 99% podjetnikov na spletu!

3 največje laži, ki vam jih prodajalec avta proda za šalo!


Tekst, ki sledi v osrčju vašega emaila ali blog posta je podaljšek vašega naslova. Če se odločite za drzni naslov, potem morate to upravičiti z dokazi.

Če recimo v naslovu trdite, da so otroci, zaradi sladkorja bolj ‘neumni’, potem ima prvi odstavek funkcijo razkritja raziskav znanstvenikov, ki so to res dokazali.

Če v naslovu razgalite čustva, potem jih morate v nadaljevanju besedila le še poglobiti.

Vsebina naj bo kvalitetna, saj boste sicer izpadli kot rumeni tisk, ki zavoljo prodaje izdaje šokira na vsakem koraku.

CLICK-THROUGH-RATE – klikni na povezave v email sporočilih

Poskrbeli ste že, da je bil vaš email dostavljen in odprt, zdaj pa morate prejemnika prepričati, da bo dejansko kliknil na povezavo v vašem emailu.

Tukaj se namreč začne prodaja in ustvarjanje prihodka.

 

Ključni elementi, da je vaš email odprt:

+ Optimizirano za mobilne naprave

V letu 2017 je bilo 55% vseh emailov odprtih na mobilnih napravah.

Ta številka oziroma odstotek strmo narašča.

Če ne uporabljate prave platforme za ustvarjanje emailov, kot je na primer Litmus, in vaši emaili niso pravilno prikazani na mobilnih napravah, potem izgubljate več kot polovico možnosti za prodajo preko emaila.

Google je že »kaznoval« spletne strani, ki niso prijazne mobilnim napravam in zagotovo se bo enako zgodilo tudi s pošiljatelji emailov, ki nimajo mailov, prilagojenih mobilnim napravam.

 

+ Berljivost

Berljivost je zelo pomembna, če želite, da ljudje dejansko kliknejo na priloženi link – in še toliko pomembnejše, kadar prejemnik prebira email na mobilni napravi.

Velikost pisave je izrednega pomena. Poskušajte uporabljati 16px – 18px veliko pisavo, sploh, če emaile pošiljate starejšim ljudem, saj se boste tako izognili možnosti, da se bodo prejemniki mučili z branjem in povečevanjem vaše vsebine.

Veliko besedilo, velike slike, veliki naslovi in veliki gumbi bi morali biti vaša prioriteta pri oblikovanju emailov, sploh kadar govorimo o branju na mobilnih napravah.

Če boste email odlično oblikovali za mobilne naprave, bo dobro viden tudi na desktopu.

 

Dodatna pravila za pisanje emailov in dvig vseh metrik:

#1 Vedno pišite v prvi osebi ednine in nagovarjajte posameznika, ne skupine.

#2 Če se odločate med ‘fensi’ predlogo in med golim tekstom, naj vam povem, da goli tekst deluje veliko bolj prijateljsko in ne vzbuja ‘corpo’ občutka. Poleg tega je “code -free”, kar poveča verjetnost, da vaša sporočila pridejo v inbox in ne promocije.

#3 Uporabljajte male črke, z velikimi črkami recimo napišite eno besedo, nikoli celega stavka. To izgleda kot, da kričite.

#4 Emaile pošiljajte iz

#5 Uporabljajte personalizacijo (*MERGE TAGS*) – recimo ime prejemnika vašega email sporočila

#6 Prav tako uporabljajte samodejno pisavo (črno ali temno sivo). Ne uporabljajte rdeče in drugih kričečih barv.

#7 V email vključite več povezav na vašo spletno stran oz. na mesto, kamor želite poslati bralca ter za oznako izberite modro barvo (uporabnik je navajen te barve in ve kaj pomeni), ne ekspirementirajte s svojimi odtenki.

#8 Številka v naslovu je boljša kot beseda (7 namesto sedem)

#9 Vključite 3 različne klice k akciji (vendar naj imajo isti cilj)

#10 50 črk in številk je maksimum za naslov emaila

#11 Uporabljajte isti font in velikost pisave in ohranite konsistentnost

#12 Ne vključujte preveč slik, saj lahko emaili s preveliko težo pristanejo v ‘spamu’ oziorma v mapi promocije

#13 Emaile pošiljajte iz verificiranih domen in lastnega IP-ja (ko ste recimo na “javnem IP-ju” ohranjate sloves IP-ja skupno z drugimi, ki pošiljajatelji emailov).

# 14 Naj vaši emaili uporabnika inspiriajo, nasmejijo, izobrazijo – delite vrednost in s tem boste pridobili status zaželenega sporočila v email nabiralniku vašega uporabnika, to pa bo vplivalo tudi na to, kam vašo sporočilo zaide (ali v promocije ali v osebni nabiralnik – inbox).

#15 Spodbudite uporabnika, da vam odgovori nazaj, postavite vprašanje, ponudite dodatno podporo. Ko vam uporabnik odgovori nazaj, to avtomatsko pozicionira vas kot pošiljatelja na prijateljski položaj v očeh gmail algoritma, in zato lahko pridobivate na slovesu ter omogočite vašim email sporočilom priložnost, da pristanejo v osebnem nabiralniku.

5. TOČKA: Koliko denarja vložiti v grajenje email baze?

Kot rečeno, email lista je lahko vredna zlata. Vsakič, ko pošljete email lahko dosežete prodajo. Če se ga poslužujete na pravi način seveda in če je vaša ponudba nekaj, kar stranke želijo, potrebujejo in hočejo.

In vse se tega zavedamo, vseeno pa kot črn oblak nad nami potuje misel: “Koliko je zame vreden posamezen email kontakt?” “Koliko denarja nameniti v grajenje email baze?”

Ok, naj razložim.. Z vprašanji in odgovori.:)

Kako dolgo časa traja, da se “lead” pretvori v stranko?

Pri vaših lead generation prijemih je smiselno vnaprej avtomatizirati prodajni sistem.

Email sekvence, remarketing kampanje na Facebooku, ostale aktivnosti, ki vodijo ogret kontakt v cikel zadovoljne stranke.

Najslabša stvar, ki jo lahko naredite, je da po prenosu določenega digitalnega darila ne izkoristite momentuma in ponudite neko nizkocenovno, edinstveno ponudbo, ki se jim stranke ne bodo mogle upreti in takoj monetizirate vaš novo pridobljen kontakt.

Torej kakšen odstotek vaše email baze imate neaktivne?

Ležernih uporabnikov, ki predstavljajo le strošek za vas in v svojem ciklu še niso nič kupili?

Kolikšen odstotek baze živi? Kupuje in se odziva na vašo super ponudbo?

Če imate neaktivno bazo, nezainteresirane “leade”, je razlogov lahko več.

Morda ste zbirali nerelevantne kontakte, morda pa nimate postavljenega sistema, ki bi učinkovito prodajal (kot omenjeno na zahvalni strani nič ne prodajate, nimate nastavljenih email sekvenc, ki prodajajo, nikoli nič ne prodajate, ker je to pač hudičeva praksa, in ni primerna za vas).

V “lead generation” kampanji, kjer je v ozadju cilj prodaja, boste lahko uporabili enostaven izračun.

CENA NA LEAD

ŠT. LEADOV

VREDNOST PONUDBE V OZADJU

% CR NA LISTI/ “UPSELLU”

STROŠKI OGLASOV

VIŠINA PRODAJE

1€

360

49€

8,5%

360€

1499€

Smiselno je, da pri vsaki lead generation ponudbi merite konvertabilnost liste v ozadju – torej ali se kontakti, ki jih pridobivate preko posameznih aktivnosti pretvorijo v kupce, koliko € prodaje vam generirajo in na katerem koraku se konverzija zgodi.

Če do prodaje v ozadju ne pride, spremenite pristop.

Izboljšajte prodajna besedila v emailih, namesto pisane vsebine uporabite video, uporabite pospeševalce prodaje (garancijo na zadovoljstvo, bonuse, brezplačno poštnino, izjave zadovoljnih strank), omejite ponudbo in uporabite urgentnost (odštevalnik časa).

Če tudi to ne bo delovalo, potem razmislite o drugi “lead generation” strategiji.

Otežite postopek, da stranke pridejo do vaše ekskluzivne “lead generation” ponudbe ali spremenite pristop. Namesto eknjige organizirajte brezplačen webinar.

Namesto email in imena, zahtevajte še telefonsko številko.

To bo podražilo strošek akvizicije, verjetno bo tudi znižalo konverzijsko stopnjo, vendar boste s tem pristopom verjetno prejeli bolj kvalificirane “leade”.

6. TOČKA: Kateri sistem za email marketing izbrati?

Sistemov za email marketing je nešteto, niti ne poznam vseh. Poznam pa jih kar nekaj. In danes vam zaupam 3 take, ki jih tudi sama uporabljam zase in različne naročnike. Če tega, ki ga vi uporabljate ni na seznamu, to ne pomeni, da je zanič. Bom razložila, katere komponente so pomembne, da ugotovite, ali je vaš email sistem pravi za vaše drzne prodajne cilje in ali vam zagotavlja vse funkcionalnosti, ki jih kot moderna marketinška ekipa potrebujete.

Kateri so ključni elementi, po katerih izbrati pravi email sistem za vas?

Iskreno rečeno, skoraj vsak sistem danes na trgu vam omogoča, da pošiljate lepe emaile, prilagojene za mobilne naprave, da vstavljate svoje slike in uporabljate njihove prednastavljene predloge.

Ampak pri email marketing sistemu to NI NAJPOMEMBNEJE!

Najpomembnejši del, ki vas mora kot lastnika spletne trgovine, marketerja in prodajalca svojih stvari na spletu zanimati je avtomatizacija in segmentacija!

In tukaj se večini zatakne.

 

Avtomatizacija & Segmentacija

Pri avtomatizaciji je pomembno, da vključuje naprednejše funkcije, ki niso samo pošiljanje zahvalnega email sporočila, temveč vključujejo naslednje:

  • Segmentacijo in avtomatizacijo sporočil glede na višino nakupa, glede na nakup določenega izdelka, glede na nakup določene kategorije izdelka
  • Segmentacijo in avtomatizacijo sporočil glede na obisk določenih URL strani
  • Segmentacijo in avtomatizacijo sporočil glede na aktivnosti v email bazi
  • Segmentacijo in avtomatizacijo sporočil glede na zapuščene košarice
  • Segmentacijo in avtomatizacijo sporočil glede na odpiranje določenih email sporočil
  • Nastavitev kompleksnejše sekvence sestavljene iz več emailov in več pogojnih faktorjev

Drugi pomembni vidik email sistema je integracija z drugimi sistemi.

Zelo zelo pomembno je tako za učinkovitost vaših email marketing sporočil kot tudi za vašo denarnico to, da je vaš email sistem povezljiv z ostalimi platformami, katere uporabljate za spletno trgovino, spletno stran, CRM sistem itd.

To vam prihrani kupe časa in denarja, saj je nastavitev vseh avtomatizacij potemtakem mala malica.

Nekaj orodij, ki jih absolutno priporočam so:

+Klaviyo

Njihova statistika je navdihujoča. Pravijo, da uporabniki Klaviya za vsak vložen $1 ustvarijo 85$ prodaje. In večinoma so to lastniki Shopify trgovin, s katerimi ima Klaviyo tesen odnos in katerega lahko znotraj Shopifyja integrirate z enim samim klikom.

Njihov sistem avtomatizacije je odličen in orodje je primerno za najbolj napredne email marketing poteze.

Omogoča povezljivost in integracijo sistemov:

*Za vpisne in prijavne forme (recimo WooFoo, OptinMonster, Sumo in nešteto drugih), ki jih potrebujete v vaših “lead generation” kampanjah.

*S CRM sistemi in sistemi za podporo strankam (Salesforce, HelpScout, ZenDesk, Zoho..)

*S trgovinskimi platformami (BigCommerce, Woocommerce, Shopify, Magento…)

*S plačilnimi sistemi (Recurly, Lightspeed,…)

Cenovna politika tovrstnih sistemov je malce dražja, ampak če vse funkcionalnosti z vašo iznajdljivostjo vnesete v akcijo, potem se vam to zagotovo obrestovalo.

Mesečna naročnina narašča z velikostjo email baze.

  • Do 250 kontaktov je brezplačen.
  • Pri 5000 kontaktih je cena $100 / mesec.
  • Pri 20.000 kontaktih je cena $375 / mesec.
  • Pri 100.000 kontaktih je cena $1200 / mesec.

Več o Klaviyo sistemu si preberite TUKAJ.

+ ActiveCampaign

Ta sistem je podoben kot prvi (sploh iz vidika integracij in nekaterih ključnih delov avtomatizacije in segmentacije) in nanj prisega veliko mojih kolegov, vendar ima nekaj boljših in slabših karakteristik.

Minus v primerjavi s Klaviyo platfromo je zagotovo analitika, ki je v Active Campaign bolj suhoparna.

Plus je pri avtomatizaciji in segmentaciji, dotično v ‘trigerjih’, ki jih določamo kot način segmentiranja.

Orodje Active Campaign ponuja več različic paketov z več različnimi funkcijami.

Osrednji paket, ki zajema napredno avtomatizacijo, personaliziran branding in pa vašo lastno domeno in IP vas stane:

  • 500 kontaktov (izhodišče) vas stane $70 / mesec
  • Pri 5000 kontaktih je cena $169 / mesec.
  • Pri 25.000 kontaktih je cena $399 / mesec.
  • Pri 100.000 kontaktih je cena okoli $1500 / mesec.

Več o ActiveCampaign sistemu si preberite tukaj>>>

 

+ Sendiblue

Prejšnjima dvema velikanoma v email marketing svetu se približuje tudi sistem Sendinblue.

Tudi sama uporabljam Sendinblue in sem v 98% zadovoljna.

Nastavite lahko emaile na podlagi:

  • Zapuščenih košaric
  • Nakupov produktvo
  • Obiska spletnih strani (specifičnih URL-jev)
  • Transakcijskih emailov
  • Klikov in odvziva na posamezne email kampanje
  • Pozdravna sporočila in emaile dobrodošlice
  • Voščila za rojstni dan

 

Za razliko od prvih dveh sistemov se Sendiblue obračunava glede na število poslanih emailov.

Sistem vam ob normalni velikosti posla omogoča dostop do elitnih funkcionalnosti po veliko ugodnejših cenah.

 

  • Za 40,000 emailov / mesec boste plačali 19€.
  • Za 60,000 emailov / mesec boste plačali 29€.
  • Za 120,000 emailov / mesec boste plačali 49€.
  • Za 350,000 emailov / mesec boste plačali 129€.

Več o Sendinblue sistemu si preberite tukaj>>>

 

Tako, dragi moji, prišli smo do konca tega zapisa.

Upam, da vam je znanje koristilo, dalo ideje in zagon, da vaš email marketing postavite na nov nivo, saj tukaj verjamem, imate še precej rezerve (tudi jaz, ne boste verjeli:)).

Zapišite v komentar, kako se vam je zdel zapis, delite ga s prijatelji in sodelavci ter povečajte možnosti za njihov uspeh na spletu.

 

Hvala za vašo pozornost in “se bereva” spet kmalu.

Pozdravček,

Maja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prednaročila za digitalne zapiske Traffic in Conversion so TUKAJ!