Kako optimizirati oglase, da dosežete minimalno ceno na klik, povečate konverzijo in zadanete čimveč potencialnih kupcev?
Najbolj ključna zakonitost uspešnega Facebook oglaševanja, ki jo bom danes podrobno razložila, je ciljanje občinstva, s pravim sporočilom oz. oglasom.
In to je tudi ena izmed odločilnih komponent, ki loči neuspešne oglase od ultra uspešnih.
Zakaj sem temu namenila kar cel blog post?
Velika večina ljudi, s katerimi se pogovarjam in s katerimi delam, ne pozna in ne uporablja vseh tehnik ciljanja, ki jih Facebook omogoča.
Velikokrat je vzrok za neuspeh preširoko ciljanje. Ko ne veste, kdo je vaša idealna stranka, v kateri fazi prodajnega lijaka se nahaja in kakšno vlogo v življenju v resnici zaseda vaš produkt, je vaš oglas obsojen na smrt.
Tudi zato, ker se večina podjetij, ki oglašujejo na Facebooku ne zavedajo v kakšnem miselnem stanju so uporabniki Facebooka.
Kaj mislim s tem?
Nasprotno od Googla, kjer uporabniki iščemo rešitve za obstoječ problem, s katerim se trenutno soočamo, uporabniki Facebooka pričakujejo drugačno vzdušje. Prvotno se pridemo na Facebook pogovarjati s prijatelji, deliti bolj ali manj pomembne dogodke v našem življenju in naravno nismo v nakupnem stanju.
Zato naj bo komunikacija temu prilagojena.
Že v prejšnjih zapisih sem omenjala, da je vsebina oglasa odvisna od stopnje poznavanja in zaupanja vam, vaši blagovni znamki in vaših produktom.
Skupine sem poimenovala:
- Hladni skeptiki
- Ogreti oboževalci
- Razgreti kupci
Komu plasirate ponudbo za produkt, komu vabilo na brezplačen dogodek, komu vabilo za prenos brezplačne knjige – je bistvenega pomena.
In Facebook vam omogoča kar nekaj možnosti, da vaš oglas zadane pravega.
Pa si poglejmo, katere so te opcije.
#1 UVOZ EMAIL LISTE
Ali ste vedeli, da lahko uvozite vašo email listo in tako z vašim oglasom ‘naciljate’ ljudi, ki vas že dobro poznajo?
Pri tem ste lahko kreativni in recimo ponudite nadgradnjo vaše storitve le obstoječim kupcem prve verzije.
Lahko ponudite ugodno ponubo le kupcem, ki so ta izdelek ali pa podobnega že kupili.
Zakaj je ta ločitev pomembna?
Kot sem že prej omenila je manjša verjetnost, da bodo ljudje, ki so neznani sketiki kaj kupili od vas.
Bolj verjetna je pot:
VŠEČEK FACEBOOK STRANI > PRIJAVA NA EMAIL LISTO > NAKUP PRODUKTA
Se sprašujete kje in kako listo uvozite?
Sledite naslednjih korakom:
- odprite urejevalnik Facebook oglasov
- kliknite na orodja in izberite ‘audiences’
- kliknite na ‘create audience’
- izberite ‘costum audience’
- ko se vam odpre ‘pop up’ okno izberite ‘costumer list’
- izberite način prenosa email liste (lahko jo kopirate, uvozite z datoteko txt ali csv, ali pa presenete iz aplikacije Mailchimp)
#2 KARAKTERISTIKE PROMETA NA VAŠI SPLETNI STRANI
Če bi radi ‘popredalčkali’ vaše sledilce in kupce ter jim ponudili relevantno ponudbo?
Potem ustvarjajte relevantno vsebino na vašem blogu. Naj bosta že vsebina in sporočilo tako usmerjena, da bralce umestita v določene ciljne skupine.
Se sprašujete kako?
Prodajate prehranska dopolnila, ki so primerna recimo za menopavzo, holesterol in aknasto kožo.
Ne ustvarjajte vsebine okoli produktov, ampak okoli stanja oz. problema, s katerim se vaša ciljna skupina sooča.
Naj že sam naslov pove, kam merite in tudi vsebina naj bo specifična za posamezno skupino ljudi.
Recimo, če prodajate Maco, potem ne napišite članka z naslovom:
5 razlogov zakaj uživati Maco;
Ampak raje napišite:
5 korakov, s katerimi se izognete vročinskim oblivom menopavze.
Tako boste točno vedeli, kakšna vsebina je relevantna za vaše bralce in na kakšen način jim prodajati produkte v bodoče.
To vam bo pomagalo pri segmentaciji občinstva tudi na Facebooku.
Kje vam ta metoda tudi pride prav?
Ta metoda ciljanja vam koristi tudi pri ‘remarketingu’, saj lahko ustvarite ciljno skupino uporabnikov, ki so recimo obiskali url košarice (pomeni, da so dali produkt v košarico) in niso obiskale url-ja zahvale (niso zaključili nakupa).
Kje in kako to nastavite?
Najprej morate na vašo spletno stran vstaviti pixel kodo.
Če imate zato najetega strokovnjaka mu enostavno pošljite kodo pixla in naročite naj v glavo spletne strani vstavi poslano kodo.
Pixel kodo pridobite z naslednjimi koraki:
- odprite Facebook urejevalnik oglasov
- kliknite na orodja in izberite ‘Pixel’
- kliknite na ‘dejanja’ in ‘email pixel code’
- vpišite email naslov osebe katera vam ureja tehnične stvari na vaši spletni strani
Ko je pixel koda vstavljena se sledenje prične.
In kje nastavite ciljna občinstva glede na vedenje na vaši spletni strani?
- v urejevalniku oglasov izberete orodja in nato ‘audiences’
- pod ‘audiences’ nato izberete ‘custom audience’
- ko se vam odpre ‘pop up’ okno izberete ‘website traffic’
- izberete kako želite, da vam filtrira obiskovalce (glede na obisk enih in ne drugih strani, obisk samo določenih strani, …)
Opcije nastavljanja :
?obiskovalci vaše spletne strani
? obiskovalci, ki so obiskali določeno stran, pa ne druge
? obiskovalci določene podstrani na vaši spletni strani (blog post, podstran produkta, …)
? obiskovalci, ki vaše spletne strani niso obiskali določeno število časa
? obiskovalci, ki se uvrščajo med 25%, 50% ali 75% top uporabnikov obiskovalcev spletne strani (kvaliteta spletnega prometa se namreč razlikuje, verjetno se strinjate, da tisti, ki na vaši strani preživi največ časa, pogleda največ podstrani, je tudi najbolj zainteresiran)
#3 INTERAKCIJA NA FACEBOOKU
?kreirajte občinstvo glede na video gledalce
Ste vedeli, da lahko naredite Facebook oglas samo za tiste, ki so vaš video pogledali v določenem obsegu (recimo do polovice, 10% ali 95%)?
To, da nekdo pogleda video do konca pomeni, da ga konkretno zanimajo vaše stvari. Zakaj pa uporabnik ni opravil naslednjega koraka, pa še ne veste. Tukaj je vaša priložnost za prodajo, usmerite pozornost tja.
Ponudite jim dodaten razlog, da storijo naslednji korak in jih naslovite s pravim pristopom.
Uporabite Facebook ‘costum audience’ za oblikovanje ciljne skupine.
Kako to storiti?
- v urejevalniku oglasov izberete orodja in nato ‘audiences
- pod ‘audiences’ nato izberete ‘custom audience’
- ko se vam odpre ‘pop up’ okno izberete ‘engagement on Facebook’
- definirate ciljno skupino glede na dolžino ogledanega videja
- izberete video iz knjižnjice vseh objavljenih
? kreirajte občinstvo glede na ‘engagement v LEAD AD oglasih’
Še ne veste kaj so lead ad oglasi? Preberite si zapis TUKAJ.
Glede na rezultate v lead ad oglasih lahko naredite občinstva, ki so izpolnili in potrdili podatke v formi ali so kliknili na lead ad oglas, pa niso potrdili forme in v prvi fazi niso dosegli zastavljenega konverzijskega cilja. Tukaj pride v poštev remarketing kampanja (enako kot bi naredili z obiskovalci spletne strani, ki ne zaključijo neke brezplačne registracije, ne prenesejo brezplačnega vodiča, oz. e-knjige).
Kako to storiti?
- v urejevalniku oglasov izberete orodja in nato ‘audiences
- pod ‘audiences’ nato izberete ‘custom audience’
- ko se vam odpre ‘pop up’ okno izberete ‘engagement on Facebook’
- izberite drugo opcijo ‘LEAD AD’
- izberete iz katere lead ad kampanje želite črpati podatke in katero občinstvo formirati (te, ki so izpolnili formo, oziroma nasprotno)
?kreirajte občinstvo uporabnikov, ki so ‘odprli’ vaš Canvas oglas
Kako to storiti?
- v urejevalniku oglasov izberete orodja in nato ‘audiences
- pod ‘audiences’ nato izberete ‘custom audience’
- ko se vam odpre ‘pop up’ okno izberete ‘engagement on Facebook’
- izberite tretjo opcijo ‘CANVAS’
- izberete iz canvas kampanje želite črpati podatke in katero občinstvo formirati (te, so odprli canvas oglas ali kliknili na kakšno povezavo znotraj canvas oglasa)
?kreirajte občinstvo uporabnikov, ki so imeli kakršnokoli interakcijo z vami na Facebooku
Ta novost (ki je morda niti še nimate vsi na voljo), je super, da vzpostavite (ponovni) stik s FB uporabniki, naredite remarketing kampanjo, kreirate ‘lookalike’ občinstva …
Vključite lahko vse hkrati, ali pa interakcije razčlenite na naslednje parametre:
?uporabniki, ki so obiskali vašo FB stran (ne glede na to, če so storili kakšen nadaljni korak)
?uporabniki, ki so se kakorkoli vključili v vašo FB objavo ali oglas (to vključuje vse, ki so oglas ali objavo všečkali, komentirali, delili, kliknili na sliko ali spletno povezavo, prelistali ‘caroseul’ oglas)
?uporabniki, ki so kliknili CTA gumb na vašem javnem FB profilu (recimo ‘preberi več, prenesi, kontaktiraj, …)
?uporabniki, ki so vam poslali privatno sporočilo
?uporabniki, ki so si shranili vašo objavo ali oglas med povezave
#4 ‘LOOKALIKE AUDIENCE’
Če je vaša email lista majhna in obisk na spletni strani pravtako, se vam izplača uporabiti to super funkcionalnost, ki vam jo nudi ‘Facebook lookalike’.
Ustvarite lahko podobno občintvo tako, da najprej ustvarite ciljno skupino, z uvozom vaše email liste ali pa s kreiranjem ‘custum audience’ liste, ki smo jih razdelali pri prejšnjih točkah.
Nato pa z ustvarjanjem podobnega občinstva izberete skupino, po vzoru katere želite, da Facebook išče in oblikuje novo, večjo skupino.
Facebook to naredi s pomočjo svojega algoritma in pixla (detektiva, ki vesta vse o uporabnikih Facebooka in spleta) na podlagi podatkov, ki mu jih posredujete vi (oziroma, ki jih zbere sam) mu poveste, da želite najti podobno občinstvo.
Lookalike občinstva lahko uporabite in kreirate naslednje liste:
- podobno občinstvo vaši email listi
- podobno občinstvo na obiskovalce spletne strani
- podobno občinstvo na vaše FB sledilce
- podobno občinstvo na konverzije (lahko te, ki ste jih dosegli preko FB oglasov, ali pa na podlagi uvožene liste top kupcev recimo)
- podobno občinstvo glede na video gledalce
- podobno občinstvo glede na top obiskovalce spletne strani
- itd.
Lookalike občinstva lahko kreirate zelo ozko (1%) ali bolj široko (celo do 10% – sama uporabljam maksimalno 3%).
V kolikor uporabljate bolj širok procent ujemanja, potem vam svetujem da določite še kakšen dodaten parameter – morda interes, lokacijo, starost, spol ipd.
Lookalike občinstva lahko kreirate za vse država, tako da je super, v kolikor imate v Sloveniji že uspešno podjetje, veliko podatkov o kupcih in vedenju uporabnikov – glede na to lahko kreirate podobna občinstva recimo za hrvaški, nemški, angleški trg.
Da bi kreirali, kar se da kvalitetno podobno občinstvo, vam svetujem da zberete vsaj 1000 podatkov in na podlagi teh delate podobna občinstva. Lahko sicer poizkusite tudi z manj, vendar bo najbrž zaradi tega ‘lookalike’ lista manj kvalitetna.
Kako to storite?
- v urejevalniku oglasov izberete orodja in nato ‘audiences
- pod ‘audiences’ nato izberete ‘lookalike audience’
- določite vir (ciljno skupino na podlagi katere naj išče)
Takšna filtracija vam bo zares prišla prav in verjamem, da boste zato imeli večji donos na investicijo oglaševanja, kot jo imate sicer. In ne samo to. Celo privarčevali boste, saj, če te tehnike ne boste uporabljali in nerelevantne oglase plasirali napačni publiki, boste dobili manj klikov na oglas, cena na klik bo večja in konverzija definitivno manjša.
Kateri del se vam je zdel najbolj uporaben in kaj od tega boste nemudoma vnesli v prakso?
Kako vi načrtujete vaše Facebook oglase in na kaj stavite, ko pride do vprašanja: “Kateri je ključni element uspeha pri Facebook oglaševanju?”
Če se vam je zdela objava koristna, je ne pozabiti deliti z vašimi prijatelji, sodelavci in sledilci na socialnih omrežjih.
Znanje vedno pride prav, sploh, če ga začinimo s praktičnim preizkusom.
Želim vam ultra uspešen teden.
‘Se beremo’ spet naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja
Comments are closed.