Ste v dilemi, koliko sredstev nameniti za oglaševanje vašega super produkta ali storitve? Vas ob ideji, da bi namenili 1000€ in več spreleti strah in nesigurnost?
Danes vam bom predstavila vidike uspešnega oglaševanja in vas skušala opogumiti in oborožiti z znanjem, da tudi vi pričnete izkoriščati lepoto interneta in digitalnega oglaševanja ter izkoristite potencial, katerega trenutno zanemarjate.
“Maja, koliko naj namenim za oglaševanje svojega produkta? Ali Facebook javnega profila?”
Mislim, da je to najbolj pogosto vprašanje, ki ga dobim.
Moj odgovor na to je:”Toliko, da se vam izplača.”
Ni preprostega in hitrega odgovora, na to navidez enostavno vprašanje.
In, če boste na oglaševanje na spletu gledali enako, kot na oglaševanje na radiu, reviji in tv-ju, potem boste zapravljali denar, brez, da bi vedeli kaj deluje in kaj ne, koliko vas je oglaševanje zares stalo, oziroma koliko denarja vam je oglas generiral.
V tem zapisu vam bom kompleksnost tega odgovora predstavila na preprost način, s katerim boste v bodoče znali planirati oglaševanje in meriti učinkovitost tekom procesa.
Najpogostejša vprašanja na to temo so:
- koliko sredstev nameniti za všečke Facebook strani
- koliko plačati za en kontakt (v kampanji generiranja email baze)
- koliko denarja vložiti v promocijo produkta/storitve/dogodka
- koliko časa oglaševati in kdaj oglas ugasniti
Predstavljam vam formulo zmagovalcev maratonov v poslovnem svetu.
Skrivne sestavine, katere lahko pričnete uporabljati danes. V resnici mislim, da bi jih morali, saj posel ni stvar naključij, sreče in intuicije.
Seveda nam tudi ti neotipljivi aduti kdaj namenijo pozornost, ampak mislim, da je za uspeh na dolgi rok potreben sistem, poznavanje številk vašega podjetja in pametno planiranje ter poraba časa, denarja in energije.
Te tri sestavine zmagovalcev vam bodo vlile zaupanje. Ker poznavanje vašega posla in sigurnost v sam prodajni proces prinese samozavest in po eni strani nudi varnost.
#1 Sestavina: PRIDOBIVANJE STRANK IN PRODAJNI LIJAK
Kakšen sistem pridobivanja novih strank imate? Kakšna je predvidena pot stranke in kaj naredite na posameznem koraku, da zagotovite nadgradnjo?
SKEPTIČNI OBISKOVALEC > POTENCIALNA STRANKA > PRIDOBLJEN KONTAKT > SREČNA STRANKA > AMBASADOR BLAGOVNE ZNAMKE
Kako zagotovite, da imate na spletni strani dovolj obiska in posledično več konverzije?
Če predpostavljam, da na dan dobite 100 ali 1000 obiskovalcev na stran in recimo 1% teh opravi nakup, potem se ob 100% povečanju prometa vaša prodaja pravtako poveča za 100%. Je tako?
Če v kampanji ‘lead generation’ pridobite nove kontakte na katerih imate v ozadju (recimo na vaši email listi) 10% konverzijo, potem se vam splača pridobiti več kontaktov in tako povečati odstotek prodaje.
Kako izgubljen promet ponovno vključite v vaš prodajni lijak?
Ali jih ponovno ciljate z oglasi? Kako jih prepričate?
3 zlata pravila za uspešen remarketing si lahko preberete v mojem prejšnjem zapisu tukaj.
Kakšno strategijo prodaje imate?
Ko se vaša stranka vpiše na email listo recimo, kako poteka prodaja. Kdaj nastopi? Ali jo najprej ogrevate za nakup, ali greste direktno ven s ponudbo?
Temu rečemo tudi optimizacija vrednosti stranke.
Slika spodaj prikazuje 3 prodajne strategije, ki se navezujejo na blog post, ki sem ga napisala prejšnji teden. Preberite si ga tukaj.
Iz te slike vidite, da je vse dokaj avtomatizirano in premišljeno.
In ne, ni vam potrebno takoj narisati cele sheme in si zakomplicirati življenje, ampak pričnite razmišljati o vašem oglaševanju iz te perspektive.
#2 Sestavina: PAMETNO ZASTAVLJENI CILJI
Vsak cilj vaše oglaševalske kampanje naj bo jasno definiran.
Jaz recimo ne bi namenila niti 1€ za oglaševanje javnega Facebook profila.
Kako točno vam to pomaga pri prodaji?
Ali mislite, da imate zaradi tega večji organski doseg ali prepoznavnost BZ ter tako večjo prodajo?
Če že želite povečati zavedanje o vas samih in o vaši blagovni znamki, potem oglašujte neko vrednost za uporabnika (recimo blog post, ali ‘lead magnet’ – brezplačno e-knjigo, webinar, …), saj bodo ti posledično tudi všečkali vašo Facebook stran.
Torej moj odgovor na vprašanje:” Koliko nameniti za všeček Facebook strani?” je: “0.”
Resni cilji oglaševalske kampanje so recimo:
- povečanje prometa na spletni strani
- generiranje email baze (‘lead generation’)
- prodaja
- ponovna prodaja
- ogled videja (in kasneje kampanja za remarketing)
- viralnost na socialnih omrežjih (recimo promocija nagradne igre na FB)
#3 Sestavina: IZRAČUNANA VREDNOST STRANKE
Namesto, da premišljujete koliko nameniti za oglaševanje, raje premislite koliko je vaša stranka zares vredna za vas.
Kakšen življenjski cikel ima vaša stranka?
Koliko nakupov opravi v enem letu, koliko let je z vami in kolikšen je povprečen nakup stranke? Kakšen RVC imate na produktu / storitvi in koliko dobička ustvarite na eni stranki?
Tukaj se skriva odgovor na vprašanje:”Koliko nameniti za oglaševanje.”
Na ta način boste lahko določili višino investicije v oglaševanje in ostale ključne kazalnike uspeha – recimo stopnjo konverzije, CPL (cost per lead) in CPA (cost per aquisition).
Če prodajate izdelek z nizko ceno in ga stranka ne kupi ponovno, se pravi opravi le en sam nakup v njenem ciklu, potem pojdite ven z direktnim oglasom in ciljajte na takojšno prodajo.
Če pa imate zanjo več produktov in več stopenj nakupa potem razmislite …
Ali mislite, da za stranko, ki pri vas kupi računalnik, ki stane 600€ zapravite enako, kot za stranko, ki pri vas kupi prehransko dopolnilo v vrednosti 30€?
Odvisno.
Lahko, da prodajate računalnik, ki stane vašo stranko stane 600€, vi pa imate zaslužka le 100€.
Ta stranka, ki je kupila računalnik se ne bo vrnila kar nekaj časa. Morda nikoli več. Ne vemo.
Kaj pa stranka, ki kupi prehransko dopolnilo?
Koliko nakupov mora ta opraviti, da doseže zaslužek 100€?
Spet odvisno od tega kaj nudite, kako široko ponudbo izdelkov imate in kako dobro servisirate stranko.
Tukaj je fokus na večkratno prodajo v ozadju. Na frekventnost nakupov.
Četudi ob prvi prodaji ne ustvarite zaslužka. Ampak na svojo stran dobite zadovoljno stranko, na kateri lahko v prihodnosti generirati dvojni ali trojni zaslužek v primerjavi s prvim primerom.
Res, da je v drugem primeru daljši rok za povračilo investicije, ampak stranka še vedno ostaja zvesta nam in življenjski cikel še traja.
#4 Sestavina: TESTIRANJE RAZLIČNIH ELEMENTOV
Kateri so vaši ključni faktorji, ki spravijo prodajo ‘pod streho’?
Je to oglas, email sporočilo, prodajni telefonski razgovor?
Ste kdaj pomislili, da lahko dosežete 100% večji uspeh, če samo spremenite naslov oglasa ali spremenite prvi odstavek besedila, ki odloča o tem ali bo uporabnik bral dalje in se kasneje odločil za nakup?
Vedno, vedno testirajte več oglasov, več prodajnih emailov, več prijemov pri telefonskih razgovorih. Bodite opazovalec in merite odzive in neodzive.
Tako boste poznali indikatorje uspeha in neuspeha ter izkoristili potencial, ki ga vi in vaše podjetje imata za uspeh.
Ločevanje in testiranje oglasov vam je omogočeno že v sami zasnovi, ločevanje oz. ‘split testing’ email sporočil pravtako, za prodajne spletne strani obstajajo brezplačna in poceni orodja, ki vam pomagajo postaviti in meriti različne kreative na spletni strani.
Dejanski riziko pri oglaševanju na spletu, je vložek za testiranje.
Vse ostalo so generatorji direktne prodaje.
Za vas pripravljam poglobljen spletni tečaj o Facebook oglaševanju. Ta vam bo pomagal nastaviti zadeve tehnično in spremljati in meriti vaše kazalnike uspeha. V spletnem tečaju boste spoznali vse kar potrebujete, če ste čisti začetnik in kako izkoristiti Facebook oglaševalski kanal za avtomatizirano prodajo v vašem poslu.
Prvi 10 prijavljenih na tečaj čaka nagrada.
Izpolnite spodnji obrazec in se prijavite na čakalno listo interesentov ter povečajte vaše možnosti za prejem bonusa.
Zapišite v komentar spodaj vaš ogled na oglaševanje na spletu. Ste že kaj testirali, kaj deluje pri vas in kakšen sistem imate?
Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga?
Naredite mu uslugo in jo delite z njim.
Hvala za pozornost.
‘Se beremo’ spet naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja
Comments are closed.