Organski promet – ga tudi vi zanemarjate? Pogovor s SEO strokovnjakom, Petrom Mesarcem

SEO strategijo zanemarja marsikatero podjetje. Ne spada namreč v bleščeče objekte novodobnih trendov in nam ne obljublja hitrih rešitev. Vendar pa je na dolgi rok ob pravilni implementaciji in v kombinaciji z ostalimi aktivnostmi zanesljiv način generiranja spletnega prometa. Posledično pomaga dosegati tudi druge merljive prodajne cilje.

SEO ni moje področje, o katerem bi si drznila suvereno pisati, zato sem k intervjuju povabila Petra Mesarca, ki je eden izmed najbolj poznanih in kompetentnih strokovnjakov v Sloveniji in tudi v tuijini.

Peter je lastnik bloga www.seos.si in kot marketinški svetovalec pomaga slovenskim in tujim agencijam ter podjetjem pri načrtovanju in izvajanju SEO in drugih kampanj.

 

V današnjem intervjuju z njim boste izvedeli:

  • Zakaj je SEO pomemben in kako se ga lotiti?
  • Kako vsebinski marketing vpliva na SEO rezultate?
  • Kako se lotiti raziskave ključnih besed in kako nam te pomagajo pri rezultatih?
  • Kaj je najučinkovitejša metoda za pridobivanje zunanjih povezav (off-site optimizacija)
  • Katerim ključnim kazalcem uspeha sledimo pri SEO strategiji in katera orodja priporočaš za uporabo?

 

Sedaj pa v akcijo!

 

1. Kaj je SEO in zakaj je za podjetja, ki se predstavljajo na spletu tako pomemben?

 

Uporabniki na vaše spletne strani prihajajo na različne načine, preko različnih kanalov. Večina kanalov je plačljivih (Facebook, Adwords, Prikazno oglaševanje, PR članki ipd.), le redki so takšni, ki ne zahtevajo plačila za vsak klik, ogled ali prikaz.

Organski obisk iz iskalnikov bi moral biti eden izmed najbolj pomembnih virov obiska vsake spletne strani in SEO oziroma optimizacija za iskalnike je proces, ki poskrbi za to, da se vaša spletna stran pojavi na vrhu iskalnih rezultatov in posledično prejme veliko brezplačnih obiskovalcev.

 

2. Kako zasnovati spletno stran, da bo prijazna spletnim iskalnikom in kako naj podjetniki načrtujejo izdelavo? Kaj morajo upoštevati že pred izgradnjo spletne strani?

 

Na pozicijo spletne strani v iskalnikih vpliva več kot 200 različnih kriterijev in na njih moramo biti pozorni že pred izdelavo spletne strani.

Pozorni moramo biti na to, kako je zasnovana koda spletne strani, katere ključne besede so izbrane za imena kategorije in produktov, seveda pa moramo poskrbeti tudi za to, da uspešno prenesemo pozicije stare spletne strani na novo. Lastniki spletnih strani in podjetja tako najpogosteje najamejo SEO strokovnjaka, ki opravi tehnično in vsebinsko analizo (imenovano tudi SEO audit) in jih spremlja pri postavitvi nove spletne strani.

Resnično se želimo izogniti situaciji, ko podjetje predstavi novo spletno stran in izgubi večji del organskega obiska, čeprav smo jo pred tem srečevali pogosto.

 

3. Katere so najpogostejše napake, ki jih podjetja delajo v povezavi z optimizacijo spletne strani?

 

Najpogostejša težava je, da se temu kanalu ne posvečajo dovolj. Občutek imajo, da bodo, če pridobijo nekaj povratnih povezav ali 200 besed »SEO vsebine«, na takšen način dobro rangirani v iskalnikih.

Vsak dan, teden ali mesec, ko ne delamo optimizacije za iskalnike, pomeni zamujen čas, ko nas konkurenca prehiteva in si pridobiva prednost, ki jo bomo le s težavo izničili.

 

 

4. Lahko razložiš pojma “on-site” optimizacijain “off-site” optimizacija in nam zaupaš, kateri so ključni elementi na seznamu prvega in drugega pristopa.

 

Optimizacijo ločimo na dva dela, na tiste stvari, ki jih lahko naredimo na svoji spletni strani (t.i. on-site) in tisti del, ki ga morajo narediti drugi, na drugih spletnih straneh (off-site).

On-site optimizacija vključuje tehnično in vsebinsko optimizacijo, torej procese, ki zagotovijo da je naša spletna stran pravilno sprogramirana in ima vsebine s pravilnimi ključnimi besedami.

Off-site optimizacija poskrbi za to, da ima spletna stran čim večje število kvalitetnih povratnih povezav. Povratne povezave so še vedno eden izmed najpomembnejših kriterijev, ki določi ali bo spletna stran prikazana visoko v iskalnih rezultatih.

 

5. Kateri ključni dejavniki, poleg kvalitete vsebine določajo, ali bo le ta v iskalnikih pozicionirana višje in nas bodo uporabniki našli?

 

Kot omenjeno, kriterijev je več kot 200. Najti tiste, ki imajo največjo težo za iskalnik pa je glavna naloga optimizacije. Spletni iskalniki so se močno spremenili in so nadgradili svoje algoritme, z uporabo umetne inteligence smo prišli do stanja, ko težko rečemo »to je pet dejavnikov«.

Vsaka vertikala, vsaka tematika in ponekod celo vsaka ključna beseda ima drugačne kriterije, zato se moramo poglobiti v razumevanje posamezne vertikale in na podlagi tega lahko ugotovimo kateri so tisti kriteriji, ki nas bodo ponesli na vrh Googla.

Res pa je, da so kvalitetne povratne povezave in kvalitetna vsebina še vedno tisto, kar je zagotovo potrebno, da lahko začnemo razmišljati o tem, da bomo rangirani visoko v iskalnikih.

 

6. Kako se lotiti raziskave ključnih besed in katera orodja priporočaš pri planiranju in raziskavi?

Iskanje in analiza ključnih besed je pogosto pozabljen korak v pripravi vsebin na spletni strani. Z orodji (plačljivim kwfinder.com http://bit.ly/2KCDbCj ali brezplačnim Ubersuggest http://bit.ly/2KFaPYg ) poiščemo ključne besede, ki imajo dovolj iskanj in nimajo veliko konkurence.

Najpomembneje pa je, da za vsak URL naslov na naši domeni identificiramo z 1 glavno in 3 podpornimi ključnimi besedami. Ko smo jih identificirali, poskrbimo da so pravilno vključene v besedilo in da je to besedilo prijazno uporabniku. To pomeni, da moramo znotraj besedila uporabljati podnaslove, slike, naštevanja, izpostavljeno besedilo, krepko označeno besedilo in vse drugo, kar bo naredilo besedilo bolj berljivo, torej bolj uporabniku prijazno.

 

7. Kako uporabljati ključne besede za optimizacijo spletne strani in za pripravo vsebine (recimo blog posta, prodajne spletne strani ipd.)?

 

Ideja, da se držimo recepta za pisanje vsebine, ki bo potem dobro rangirala v iskalnikih, je zastarela in jo moramo opustiti. Vsebino moramo napisati tako, da bo rešila težavo uporabnika/uporabnice in da bo kvalitetnejša od konkurence.

Torej preverimo kakšno vsebino ima konkurenca, kakšno vrsto vsebine ima (ne pozabimo tudi na zvok, sliko, video, infografike – vse to je kvalitetna vsebina) in pripravimo vsebino, ki bo boljša od konkurenčne. Tako bomo lahko dobro rangirali v kakršnikoli vertikali na vseh trgih.

 

8. Kako si lahko z vsebinskim marketingom pomagamo pri SEO optimizaciji in kako se tega lotiti sistematično?

 

Podjetja, ki že izvajajo vsebinski marketing ponavadi pripravljajo vsebine, ki nimajo resne dodane vrednosti za SEO. Podlaga za tematike, ki nastanejo v okviru vsebinskega marketinga se močno razlikuje od tiste, ki bi nam prinesla dobro SEO optimizacijo.

Zato želimo ločiti postopke priprave vsebine. Če podjetje že pripravlja en članek na teden v okviru vsebinskega marketinga, tako dodamo še en članek na teden, ki bo poskrbel za dobro optimizacijo za iskalnike.

 

9. Kaj so to semantične besedne zveze in kakšno vlogo imajo pri SEO optimizaciji?

 

V optimizaciji za iskalnike imamo pogosto teorije, ki naj bi tako ali drugače pomagale pri dobrem pozicioniranju spletne strani. Semantične ključne besede so ena izmed takšnih teorij, kjer v osnovi ni čisto jasno, kaj nam prinaša.

Teorija pravi, da lahko z uporabo tematsko povezanih ključnih besed poskrbimo za boljšo pozicioniranje spletne strani v iskalnikih. Torej, v besedilu poleg besede tortauporabimo tudi besede dekoracija, vaniljin sladkor, masloin podobno.

Učinkovitost takšnih teorij je vprašljiva, za vse pa poskrbimo tako, da napišemo kvalitetno vsebino, ki rešuje težave uporabnika. S tem zagotovimo, da bomo pokrili tako povezane ključne besede, semantične besedne zveze, TF-IDF ključne besede in vse ostale, ki jih prodajajo SEO strokovnjaki.

 

10. Kaj so to meta elementi in kakšen vpliv imajo pri optimizaciji vsebine oziroma vsake strani, ki je del celote? Lahko navedeš primer dobre prakse ali primerjavo med slabo in dobro zastavljenimi meta opisi in naslovi?

 

V SEO govorimo o dveh pomembnih meta oznakah, meta naslovu in meta opisu, čeprav je meta oznak več. Ti dve imata še vedno močan vpliv na to koliko obiskovalcev bo prišlo na našo spletno stran preko iskalnikov.

Izjemnega pomena je, da se posvetimo pripravi unikatnih, zanimivih in uporabniku prijaznih meta opisov za vse podstrani naše spletne strani. Če nam to predstavlja veliko nalogo, jo razbijemo na manjše kose, še vedno pa moramo poskrbeti da imajo SEO pomembne spletne strani vsaka svoj, nujno unikaten, meta naslov in opis.

Pri velikih spletnih trgovinah se posvetimo kategorijam produktov in najpomembnejšim produktom, pri drugih spletnih straneh pa vsem stranem.

 

11. Kako pomembne so izhodne in vhodne povezave ter kako se jih posluževati?

 

Izhodne povezave so za optimizacijo za iskalnike popolnoma irelevantne in jih ni potrebno uporabljati. Backlinki, povratne ali vhodne povezave pa so še vedno eden izmed najpomembnejših kriterijev za pozicioniranje spletne strani v iskalnikih.

Naša spletna stran bo dobro rangirala le, če se posvetimo pridobivanju povratnih povezav, jih pridobivamo dolgoročno in strateško. To je področje na katerem lahko največ pridobimo, pa vendar ga veliko premalo uporabljamo.

 

12. Kaj je najučinkovitejša metoda za pridobivanje zunanjih poveaz (off-site optimizacija)?

 

Pridobivanje povratnih povezav je najkompleksnejši del SEO optimizacije, zato se ga podjetja po navadi izogibajo, ali pa ga izvajajo le v najmanjši možni meri, kar ima po navadi negativne vplive na uspešnost optimizacije.

Vsekakor se moramo izogibati temu, da pridobivamo povratne povezave iz lastnih spletnih strani (PBN-jev) in povratnim povezavam iz nizko kvalitetnih spletnih strani.

Najučinkovitejša metoda, ki deluje tako v Sloveniji kot v tujini je, da pripravimo najboljšo vsebino, jo objavimo na spletni strani, nato pa poiščemo ljudi, ki bi jih ta vsebina zanimala. Če bomo pravilno pristopili k tem osebam, bomo pridobili kvalitetne povratne povezave. Vsekakor predlagam, da uporabljamo orodja, ki nam bodo olajšala komunikacijo s potencialnimi povratnimi povezavami, recimo buzzstream.com

 

13. Kako lahko uporabniška izkušnja vpliva na optimizacijo spletne strani in katere komponente tega moramo upoštevati?

 

Optimizacija uporabniške izkušnje je področje na katerega slovenska podjetja veliko prepogosto pozabljajo oziroma se ji premalo posvečajo. Povečanje konverzijske stopnje za nekaj desetin odstotne točke lahko pomeni izjemno veliko povečanje prihodkov.

Uporabniška izkušnja pa praktično ne vpliva na optimizacijo za iskalnike. Trenutno se v svetu nekoliko preveč povzdiguje kriterije uporabnosti spletne strani, ki nimajo resnega vpliva na SEO, ne glede na to, da bomo na nekaterih mestih našli drugačne informacije.

 

14. Katerim ključnim kazalcem uspeha sledimo pri SEO strategiji in katera orodja priporočaš za uporabo?

 

Pri optimizaciji za iskalnike vedno sledimo trem metrikam, to so pozicije izbranih ključnih besed v izbranem iskalniku, število organskih obiskovalcev na spletni strani in število organskih prodaj na spletni strani.

Orodje, ki nam bo pomagalo pri strategiji, izvedbi in merjenju učinkovitosti spletne strani pa je vsekakor SemRush (http://bit.ly/2ILDjx7), ki je po mojem mnenju trenutno najboljše SEO orodje.

 

 

15. Se ti zdi, da lahko to podjetja do določene točke obvladujejo sama in kdaj je čas, da poiščejo strokovno pomoč? Bi lahko samoukom predal seznam 5 najpomembnejših korakov, s katerimi lahko bistveno izboljšajo rezultate?

 

V Sloveniji le redka podjetja sama izvajajo kvalitetno optimizacijo za iskalnike. Po večini se naslonijo na zunanje agencije in svetovalce, kot sem sam. Glede na zahtevnost področja, ko je potrebno svetovati tako IT oddelku, marketinškemu oddelku, produktnemu oddelku in še komu, je veliko bolje, da podjetja poiščejo pomoč izkušenih strokovnjakov, ki imajo izkušnje na teh področjih.

Interna ekipa bi morala biti zgrajena vsaj iz vodje, osebe ki razume tehnično plat in osebe, ki obvladuje pripravo vsebine. To pa je za velik del podjetij veliko več, kot lahko prenese marketing oddelek, zato je najem zunanje pomoči veliko boljša rešitev.

 

Tako, sedaj pa ste na vrsti vi.

 

Zapišite v komentar, kako se vam je zdel intervju, kateri del SEO strategijo lahko še izboljšate in kakšni bodo vaši nadaljni koraki?

Se vam je zdel intervju zanimiv in koristen še za koga?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in se beremo spet kmalu.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Letošnji zapiski vseh 19 predavanj TC konference so TUKAJ!