Lekcije Webinarjev – Po zalet za boljše čase

Deljenje znanja v obliki webinarjev je bila zagotovo ena izmed najpestrejših izkušenj karantene, v kateri sem neizmerno uživala.

Ne samo zaradi izjemnih pogovorov z gosti, temveč zaradi vseh pozitivnih povratnih informacij. Predajanje znanja slovenski skupnosti podjetnikov in marketarjev ter dvigovanje nivoja miselnosti, kreativnosti in iznajdljivosti sta moja velika strast in veselje.

Posnetke vseh 13 pogovorov najdete v spletnem arhivu tukaj: >>>

Posnetki bodo na voljo za vedno, tako da vam svetujem, da epizode Netflix serij nadomestite raje s kakšno dozo praktičnega znanja digitalnega marketinga.

Za vse hitre in drzne pa sem pripravila strnjenke znanj in praktičnih nasvetov iz posamezne epizode, ki jih lahko z malce predznanja takoj implementirate v prakso.

Lekcije posameznih epizod so skoncentrirane na temo, gosta in webinar ter si sledijo v časovnem okviru, kot so potekali webinarji.

WEBINAR − ROMINA KAVČIČ in tema ORODJA ZA NAČRTOVANJE, TESTIRANJE IN POSTAVLJANJE SPLETNE STRANI

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Potek načrtovanja spletne strani 

Načrtovanja spletne strani in uporabniške izkušnje se vedno lotimo na ta način, da si začrtamo želene cilje posamezne spletne strani, bodisi je to spodbujanje komunikacije, prodaje, registracije ipd.

Če imamo spletno stran, kjer prodajamo naš produkt in imamo nejasno postavljene menijske postavke, gumbe, kontaktne podatke …, ne moremo pričakovati prodaje in komunikacije s strankami.

Veliko napak se dogaja tudi na mobilnih aplikacijah. Lahko bi rekla, da je trendi imeti aplikacijo. Problematično pa je, ker večina misli, da aplikacija nastane čez noč, na podlagi njihove ideje, brez definirane ciljne skupine, strategije za monetizacijo itd.

Vsekakor moramo vedeti, kaj je glavni fokus spletne strani, kakšen problem rešujemo z našim produktom, kakšno zgodbo jim prodajamo … Postavitev prioritet in naše ciljne skupine je v začetni fazi ključnega pomena.

Naj omenim še par dodatnih korakov:

  1. Jasno zastavljen cilj.
  2. Definirane prioritete (prepoznavnost znamke, višja prodaja … Vedno jih je več, ampak jih moramo strateško postaviti na časovnico).
  3. Izrisani žični osnutki (wireframes) na podlagi naročnikovih izhodišč.
  4. Narejen prvi prototip. Ni nam treba programirati, saj obstaja ogromno “bližnjic”. Uporabimo aplikacije, kot so Innvision, Marvel, Framer …
  5. Testiranje z uporabniki, ki smo jih določili kot ciljno publiko.
  6. Dodelava wirefrejmov na podlagi komentarjev, ki smo jih dobili od uporabnikov.
  7. Dodatne iteracije za testiranje, dodelave wirefrejmov. Število iteracij je odvisno od časovnice, denarja, ki ga imamo na razpolago.
  8. Prvi vizualni osnutki: pogovor z naročnikom in dodelave na podlagi komentarjev.
  9. Končani dizajni.
  10. Pričetek implementacije spletne strani/aplikacije.
  11. Neprestana komunikacija oblikovalca s programerji.
  12. Ponovno testiranje z uporabniki.


Kvalitativni in kvantitativni podatki

Ko se lotimo testiranja spletne strani, moramo najprej razumeti vlogo posamezne podstrani in vedeti, kaj je želeni cilj.

Ko imamo cilje začrtane, lahko določimo variabile testa. Te naj ne presegajo 2−3 elementov hkrati.


Ko se lotevamo testiranja imamo na voljo 2 pristopa oz. 2 tipa podatkov:

Prvi temelji na številkah, drugi na opisih. Zavedati se moramo, da prvega ne moremo opravljati brez nekega konkretnega volumna uporabnikov, ki obiščejo spletno stran, gredo v nakupni proces itd.


Kvantitativni podatki izhajajo iz številk in analiziranja večjega števila uporabnikov.

Pri tem na pomagajo orodja, kot so Google analitika, Hotjar ipd.

Na drugi strani imamo kvalitativne (opisne) podatke, ki zajemajo določene vprašalnike, ankete.

(Recimo pri uporabi spletne strani, po opravljenem nakupu, po zaključeni registraciji bi bilo zelo na mestu uporabnika povprašati, kako je bil zadovoljen s procesom, z vsebino ali z nakupom in kaj bi izboljšal, kakšni so njegovi predlogi.)

Ena izmed teh oblik je tudi NPS (net promoter score). NPS je orodje, ki lahko detektira zadovoljne in nezadovoljne uporabnike in s tem pripomore k boljšim odnosom s strankami in pa tudi k dejanski izboljšavi uporabniške izkušnje.

Uporabite ga lahko kot pripomoček za zbiranje ocen svojih produktov/storitev itd.

(Primer take uporabe smo imeli tudi mi v nekem podjetju, za katerega sem vodila Facebook oglase in jim svetovala za optimizacijo konverzijske stopnje in strategije prodaje na spletu;

NPS smo uporabili kot komunikacijsko vmesno postajo, ki je določala, na katero stopnjo v procesu bo uporabnik usmerjen.

Ocene si sledijo 0−10 in pomislite, kako neprimerno je, da uporabnika, ki ni zadovoljen, usmerite na svojo stran, da napiše oceno.

NPS vmesnik nam je omogočal, da smo ljudi razdelili v 3 skupine; najbolj zadovoljne (ki smo jih preusmerili na stran za pisanje ocene; srednje zadovoljne, ki smo jih usmerili naprej na oddelek (glede na njihov problem), in nezadovoljne, ki smo jih tudi usmerili na oddelek glede na njihov problem in izpostavljeno možnost vračila izdelka.)


Dodana vrednost designerja

Pri tem na pomagajo orodja, kot so Google analitika, Hotjar ipd.

Na drugi strani imamo kvalitativne (opisne) podatke, ki zajemajo določene vprašalnike, ankete.

4 stopnje zrelosti podjetja z vidika designa

Primer tega je recimo mizarsko podjetje.

Mizarsko podjetje X (prva stopnja zrelosti designa); podjetje, ki nima svojega designa.  Osredotočeno je na delanje miz, stolov, omar vseh oblik, materialov.

Mizarsko podjetje Y (druga stopnja zrelosti designa) je osredotočeno na izboljšanje podobe konkurence, delanje miz določenih oblik, morda ima že izdelano neko šablono.

Mizarsko podjetje Z (tretja stopnja zrelosti designa); že ima design oddelek, kar pomeni, da imajo izrazito in konsistentno zunanjo podobo.

Na četrti stopnji zrelosti podjetja pa podjetje “design thinking” metodologijo dela in razvoja uporablja od prvega dne (primer Apple, Adriamobil, Intralighting). Tovrstna podjetja v čisto vsaki fazi − od razvoja produkta, marketinga, prodaje, spletnega načrtovanja − uporabljajo in “dihajo” design.

Glede na stopnjo vašega podjetja, na želje in seveda razpoložljiva finančna sredstva najdete sebi primernega.


Mini nasvet za maksi učinek mikropodjetnikov in samozaposlenih

Seveda ne more vsak podjetnik vzpostaviti design oddelka, niti zaposliti ali celo najeti designerja. Morda to niti ni smiselno. Za največji možni učinek tovrstnega sodelovanja pa lahko od designerja pridobite elemente celostne grafične podobe, ki vključujejo kakšne ilustracije, transparentna ozadja, barvno paleto, ikonografijo, logotip, druge grafične elemente. Tako lahko recimo tudi neko predlogo na WordPressu ali Shopifyu naredite unikatno in ustvarite prepoznavno zunanjo podobo svoje blagovne znamke.

WEBINAR − TIMOTEJ GRAČNER in tema HITRA EKSPANZIJA NA TUJE EVROPSKE TRGE

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Priložnosti za nove potencialne “best sellerje” na spletu

Zagotovo je eno izmed področij personalizacija ali pa nišna področja. Jaz se ves čas usmerjam tja. Od prodaje personaliziranih pasjih ovratnic, do tiska personaliziranih plakatov (več ne morem razkriti, ker je to obstoječi in hitro rastoči biznis); vse to sem stestiral sam in lahko rečem, da je tudi navdušenje nad tovrstnimi izdelki s stranki kupcev izjemno.


Sam zaznavam 2 glavna potenciala za lansiranje novega posla

Prvi je na dolgi rok in izhaja iz vašega veselja do določenega dela/področja dela. Nišna področja, kjer ste lahko vi ali pa nekdo drug strokovnjak in okoli vašega veselja razvijate posel.

Drugi je ekspresen agilen način, ki temelji na zaznavanju trendov na trgu in preprodaji nekih poceni izdelkov na Kitajskem na Z trgu (recimo modeli dropshipping prodaje).

Oboje lahko deluje, vprašanje je, kaj nam bo dalo večjo motivacijo, da vztrajamo na dolgi rok.


Kombinacija direktnega marketinga in brandinga

Timotej nikoli ni verjel v ‘branding’, le kako bi se lahko kot “affiliate marketer” s tem sploh lahko poistovetil?!

Ko pa je pričel razvijati blagovno znamko nišne industrije lovstva, je začutil, kaj pomeni imeti lojalne, glasne ambasadorje blagovne znamke in kako zelo pomemben je tudi ta del.

S svojimi oglaševalskimi pristopi so še vedno osredotočeni na akvizicijo novih strank (na prodajo!), vendar velik poudarek dajejo tudi tkanju vezi med njimi in svojimi kupci.

Z brandiranimi oblačili, vključevanjem v proces ustvarjanja, prikazom zakulisja svojega posla (od proizvodnje do logistike) stranke postavlja v vlogo ‘insiderja’ in jih poveže na globlji ravni.


V lokalne trgovine z agresivno inovativno digitalno strategijo

Ko naletiš na gluha ušesa dobaviteljev/trgovcev, je to znak, da nisi dovolj atraktiven. In atrakcijo je treba ustvariti. Danes je namreč težko priti v trgovine, ko stranke in trgovci niti nimajo zavedanja o vaši blagovni znamki, kaj šele interesa o nakupu vaših produktov. Mi smo doživljali enako v Nemčiji, Franciji, Španiji, na Norveškem.


SEO strategija z medijskimi stranmi

Lovska skupnost v Nemčiji in Franciji šteje 10+ milijona ljudi in zato obstajajo tudi večji medijski portali, ki združujejo tovrstno vsebino. Pri njih smo naročili PR članek, ki je bil objavljen in izpostavljen na njihovi spletni strani določeno obdobje, hkrati pa potem tudi arhiviran in viden po preteku sodelovanja. V kombinaciji raziskave ključnih besed na spletu in s slovesom njihove spletne strani smo za določena iskanja pristali med prvimi zadetki na Googlu.


Umetna povpraševanja

Morda se s tem ne boste moralno strinjali, vendar imam sam v rokavu nekaj takih “podzemnih zvijač”, ki so se izkazale za učinkovite. Na Fiverju smo našli lokalne ljudi, ki so pisali in klicali v določene trgovine, kjer naj bi se prodajal naš produkt, in povpraševale po našem produktu/brandu.


Facebook kampanije na poštno številko

Ko smo dobili eno izmed trgovin, ki je sprejela naš produkt v ponudbo, smo to objavili na Facebooku in iz tega naredili kampanjo, v kateri smo po poštni številki ciljali po interesih. Na ta način smo ustvarili tako povpraševanje s strani drugih konkurenčnih trgovin in pa spodbudili prodajo in dejansko povpraševanje po našem izdelku v trgovinah, ki produkt že prodajajo.


Grajenje IG skupnosti

Na začetku obstoja smo se fokusirali na top influencerje v niši in aktivno komunicirali na njihovih profilih. Tam smo našli tudi druge ostale entuziaste, ki smo jim pričeli slediti, in na ta način opozorili nase. Z aktivno udeležbo in z zanimivo vsebino, ki smo jo kreirali na svojem računu, smo pritegnili ambasadorje svoje blagovne znamke in s tem smo skreirali skupnost. Znotraj skupnosti najdemo tudi kader, ki mora, roko na srce, biti del industrije, saj pri takšnih nišnih produktih ne moremo mimo tega, da sta strast in veselje do tega dela bistvena.


Za oglase najbolj delujejo ‘native oglasi’

To so tipi oglasov, ki izgledajo kot organske objave in ne kot oblikovani, spolirani oglasi korporacij. Uporabnik ima veliko večji odziv na takšne oglase, ki izgledajo naravni in se ne razlikujejo od organskih objav. Zato tudi pri produkciji videov ne kompliciramo. Vse snemamo z Iphonom in si pomagamo kar z IG aplikacijo, kjer dodamo kakšne ‘stickerje’, gife itd. Prav tako objavljamo slike in videe naših uporabnikov, ki se ponosno slikajo z našim produktom in nam samoiniciativno pošiljajo slike. To je dejansko efekt snežne kepe, ki se kaže v tem, da na začetku svojega biznisa prosiš in komaj dobiš kakšen review, kaj šele sliko uporabnika s produktom. Ko se pričnejo te vsebine pojavljati na socialnih omrežjih in ko pričnete deliti slike drugih ljudi iz skupnosti, to ustvari fomo efekt in vsi želijo biti del vaše skupnosti.

WEBINAR − JANI PRAVDIČ in tema POZITIVNA MISELNOST in HITRO PIVOTIRANJE

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

TIPI PIVOTIRANJA

Jani je imel vse svoje poslovne dejavnosti vezane na turistično industrijo, ki je v hipu izgubila utrip, ko je svet zapadel v stanje ohromelosti zaradi Corona virusa.

Pivotirati ni bila njegova želena strategija, vendar trenutno preučuje možnosti, ki bi omogočile razvoj drugih poslovnih dejavnosti, vezanih na drugo industrijo.

Na tej točki omeni 2 tipa pivotiranja:

Prvi tip je pivotiranje znotraj industrije.

To je relativno enostavno, pa vendar je daleč od tega. Sam je večkrat pivotiral oziroma širil svojo ponudbo turističnih aktivnosti za turiste, zato je s tem seznanjen.

Podjetje se tega loti zaradi širjenja dejavnosti, združevanja določenih funkcionalnosti v eno generalno ponudbo zaradi omejitev trga itd.

Uporablja obstoječe znanje in konec koncev tudi kadre.

Drugi tip je pivotiranje v drugo industrijo.

Ta tip je dejansko, kot bi pričenjal znova. Pri pivotiranju v drugo industrijo nas ponavadi ne spremljajo potrebne kompetence, ki jih moramo tam obvladati, zato je toliko bolj zahtevno. Kompletno vsi oddelki kadra se morajo preoblikovati.


POSEL NISI TI

Svoj posel lahko dojemamo zelo osebno in zato postanemo veliko bolj občutljivi na vse padce in vzpone. Padci nam porušijo samozavest in hitro se lahko znajdemo v vlogi “zgube”, ko posel ne gre po planu. Na drugi strani nam ob pretirani rasti lahko prehitro zraste samozavest, ki nas lahko zaslepi in lahko “zaspimo na lovorikah”.

V tej miselnosti posel=jaz lastno vrednost vežemo na zunanje dejavnike, na katere nimamo vedno vpliva (to smo videli v situaciji s Corona virusom).


Pravilo 3/3 za konstantno rast in konsistenten razvoj

Ob vprašanju, kako prejema znanje in kdo je njegov mentor, Jani izpostavi zanimiv koncept treh tretjin.

Ta koncept določa, s kom in koliko časa se družiš.

⅓ časa preživljaš z ljudmi, ki so pametnejši in uspešnejši od tebe, saj na ta način lahko rasteš, tako osebno kot poslovno.

⅓ časa preživljaš z ljudmi, ki so enako uspešni/pametni; to so ponavadi vaši bližnji prijatelji.

⅓ časa preživljaš z ljudmi, ki so manj uspešni, saj je bistvena vloga podjetnika in uspešneža ta, da svoje znanje, metode, odkritja in strategije deli z drugimi in da je tudi sam v vlogi mentorja.


Pomembne navade (spanje, prehrana)

Sam sem že nekaj let nazaj sprejel odločitev, da hrano prilagodim tako, da služi meni in mojemu performancu. Ne pijem alkohola in ne jem glutena, sladkorja itd.

To se mi zdi bistvena komponenta zdravja, da si kreiramo vsakodnevne navade, ki nam prinašajo energijo, zdravje in moč jasnega in fokusiranega mišljenja.

Druga stvar je spanje. Spanje je absolutno podcenjeno, pa čeprav se v zadnjih letih tako v znanstvenih kot širših krogih družbe govori o tem, kako zelo koristno je za zdravje.

Sam opažam, da je koristno za fizično zdravje in tudi za psihično. Namreč v stresnih situacijah je ključno to, da ohranimo jasne misli in da imamo toleranco.

S premalo spanca ali pa s spanjem na napačen način, (ob čudnih nočnih urah, v svetlih prostorih, kamor sije umetna svetloba, s telefonom in televizorjem v sobi) bomo telesu odvzeli najbolj potenten način samozdravljenja in s tem postajali vse bolj čustveno razdražljivi, neodporni na stres in na grožnje imunskemu sistemu.


Reševanje velikih izzivov z osredotočenostjo na male korake

Ko se v življenju znajdemo pred veliki premiki, gromozanskimi izzivi ali pa razsežnimi problemi družbe, je lahko zajemanje celote prevelik zalogaj za prebavljanje. Treba se je osredotočiti na sedaj in na trenutek in premagovati male prepreke. Prihodnost je namreč za nekatere lahko zelo meglena, nejasna in morda strašljiva. Naš um si bo izmislil 101 črn scenarij, ki se nam lahko pripeti, in našel bo 101 novico, informacijo, ki bo ta črn scenarij še okrepila. 

To početje nam odvzema moč in nas postavi v vlogo žrtve in v vlogo, kjer ne moremo sprejeti odgovornosti in pričeti delovati. Zato je v takih situacijah zelo pomembno, da se osredotočimo na male korake, na premagovanje ovir danes, brez prevelikega ozira na jutri in na naslednje leto. 

To početje nas opolnomoči in kmalu se spet znajdemo v formi in v kondiciji premagujemo vse večje ovire, prihodnost postaja vse bolj jasna.

WEBINAR − DR. MARTINA ZORC in tema GLOBALNI BIZNIS IN INOVATIVNE PRIHODKOVNE STRATEGIJE

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

ODKRIJTE RANLJIVOST SVOJEGA POSLOVNEGA MODELA


Zdaj se razkriva vsa ranljivost ali moč poslovnega modela, ki smo si ga izbrali za svoje poslovanje

Ključna vprašanja, ki razkrivajo ranljivost vašega posla:

  • Offline delo s strankami? (Ko se stiki med ljudmi prekinejo, imamo popoln upad prihodkov.)
  • Geografsko relativno majhno območje?
  • Proizvajalci produktov, ki jih prodajamo? (Če se pri njih ustavi proizvodnja, smo v težavah.)
  • Dolgi plačilni roki naših strank? (Kar v takih časih pomeni, da smo morda že opravili storitev, na plačilo pa še čakamo.)


Poslovni model, ki tudi v trenutni situaciji omogoča nemoteno uspešno poslovanje, ima naslednje značilnosti:

  1. Omogoča online prodajo/nakupe.
  2. Tudi “delivery”, torej dostava tega, kar je stranka kupila, se zgodi prek spleta in ne offline.

     

  3. V ponudbi so informacije, izobraževanje, digitalni produkti; od spletnih tečajev in skupinskih spletnih programov do individualnega svetovanja (prek avdio in/ali video konferenčnih zvez) ter DFY (done-for-you) spletnih storitev.

     

  4. Plačila se zgodijo PRED “delivery” fazo oziroma sproti, tako da se nikoli ne zgodi, da ste delo opravili, pa še ni bilo plačano.

     

  5. Ponudba vključuje tudi nekaj, kar zagotavlja ponavljajoče prihodke, običajno mesečne (model s članarino), ali pa vsaj vnaprej razdelano t. i. zlato pot stranke, ki jo vodi od prvega nakupa k naslednjemu itn.

     

  6. Ponudba je zastavljena tako, da ne zahteva vašega konstantnega dela s strankami, ampak je delo s strankami omejeno na maksimalno dva dni v tednu, morda celo vsak drugi teden, vmes pa imate fleksibilnost, kar se tiče podpore strankam (na primer v FB skupinah). Enako velja za morebitne druge strokovnjake v vaši ekipi. Če torej zbolite ali imate neodložljive družinske obveznosti, se vam sistem ne sesuje, kvečjemu se določeni termini malo prestavijo (ker je za to dovolj prostora v urniku).

     

  7. Delujete (tudi) globalno oziroma v nekem širšem geografskem območju, tako da niste odvisni od nobenega posameznega trga. Idealno je tudi, da lahko svojo ponudbo z marketingom hitro prilagodite drugi branži, če je to potrebno.


Razvijte svoj edinstven prepoznavni sistem in ga prodajte s pomočno transformacijskega marketa

Edinstven prepoznavni sistem dela je kombinacija vaših veščin, osebnosti, znanj in izkušenj, ki ste jih kreirali v smiselno zaporedje in je neke vrste vaša intelektualna lastnina.


Transfromacijski marketinG, ki seže globoko (da se lahko potem z vašo pomočjo zavihtijo visoko)

Naloga vsebinskega marketinga, o katerem je toliko govora na spletu, ni v tem, da delite samo “how-to” nasvete (KAKO nekaj narediti), ker bi s tem ostali na površini. Ljudje v takih primerih sicer “ploskajo” z všečki in srčki, kupijo pa ne − ker mislijo, da je tisti en nasvet “zlata čarobna paličica” (seveda ne more biti), in ko ne deluje, je zaključek ta, da jim ne morete pomagati.

Treba se je spustiti v globine − v globine najgloblje bolečine, v širine pulsirajočih krogov okrog te bolečine, ki segajo na različna področja delovanja in življenja vaših strank, v samo bistvo tega, zakaj naj bi vas nekdo najel ali se odločil za vaše produkte. Nujna je odkritost, brez olepševanja, nekakšna “intervencija”. Priti je treba do urgentnosti, ki jo (potencialna) stranka čuti v sebi in ni vezana na rok, ki ste ga postavili za bonus ali prihranek (to je lahko samo pika na i).

Naloga transformacijskega marketinga je stopiti vse ovire, ki stojijo med vašo stranko in začetkom njene transformacije − vključno s tem, da ji pomagate, da začne verjeti vase, zaupati v to, da ji lahko uspe, da lahko vaša metoda učinkuje tudi pri njej ter da si zasluži uspeh (pri delu s posamezniki je pogosto precejšen izziv občutek lastne vrednosti).

WEBINAR − GREGOR KOPRIVNIK in tema ZMAGOVALNE PRAKSE ZA SPLETNE TRGOVINE

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Rast in upad določenih dejavnosti posameznih industrij

Področje prodaje kozmetike in ličil nenavadno v kriznih časih raste. Obstaja prav izraz, ki se imenuje ‘LIPSTICK INDEX’ in prikazuje to, da industrija ličil in kozmetike v kriznih časih raste. Teorija za tem je, da si ženske v teh časih še vedno želimo ‘nekaj’ privoščiti in dejansko so ličila in kozmetika med dostopnejšimi nakupi, če to primerjamo recimo z modno industrijo.

Ostale dejavnosti, ki očitno rastejo, so: pripomočki za treniranje doma, pripomočki za peko (med njimi je absolutno zmagovalec kruhomat), izdelki široke potrošnje …

Dejavnosti, ki zaznavajo velik padec, pa so logičnopotovalni kovčki, fotoaparati, kamp oprema itd. Obstaja zanimiva infografika, ki prikazuje 100 najbolj prodajanih izdelkov na spletu v času Corone in obratno − najmanj prodajanih.

Najdete jo tukaj: https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020


Elementi zaupanja za spletne trgovce

Na začetku poslovanja spletne trgovine je težko prebiti led, zato so faktorji zaupanja, ki jih izpostavljate na spletni strani, res pomembni.

Mi smo na začetku poslovanja v Sloveniji uporabljali kup nekih vplivnih in zvezdniških imen, obrazov, ki smo jih izpostavljali na domači strani kot avtoriteto, kdo kupuje v naši spletni trgovini.

Prav tako je bil na vseh straneh kot v nakupnem procesu izpostavljen obraz Maje (solastnice) in pa navedena je bila telefonska številka za pomoč pri nakupu.

To je nekaj, kar lahko vsak spletni trgovec naredi dobesedno čez noč.

Potem pa so zadeve na dolgi rok, ki štejejo.

Ocene (reviews) produkta, trust pilot, certifikati varnosti uporabe spletne strani itd.


4 tipi kupcev in razumevanje trga

Način in kompleksnost prodaje sta odvisna od tega, kaj prodajate, in od tega, kakšen tip kupcev nagovarjate. Primerjal jih je z Simpsonovimi junaki.

  • Prvi tip kupcev (Simpsonov lik March − mama); je tip kupca, ki bo vse prebrala, ki jo zanimajo podrobne informacije. Prav “zaradi nje” so tisti opisi na Amazonu tako zelo dolgi.
  • Drugi tip kupcev (Simpsonov lik Lisa − hčerka); je tip kupca, ki veliko da na človeško noto. Njo bodo prepričale slike uporabnikov, obrazi znanih itd. Veliko jim pomeni tudi pripadnost, identiteta. Ne dajo veliko na ceno.
  • Tretji tip kupcev (Simpsonov lik Homer − oče); je tip kupca, ki ga prepričajo popusti, akcije in ekskluzivne ponudbe. To mu je izziv, saj s tem racionalno opraviči svoj nakup, da je našel top ponudbo in prihranil.
  • Četrti tip kupcev (Simpsonov lik Bart − sin); je tip kupca, ki so mu pomembni trendi, top znamke in to, da je morda “early adopter”.

Večina spletnih trgovin (ki ni zelo nišno usmerjena) se srečuje z več tipi kupcev hkrati, zato je pomembno, da pri komunikaciji upoštevamo apetite vsakega izmed njih.


Zmagovalne ponudbe za spletne trgovine s 1000+ izdelki

Ko kreiramo ponudbe za oglaševalske kampanje, moramo razmišljati kampanjsko. Ne moremo se hkrati fokusirati na 100 produktov, smiselno je razdeliti mesec na več etap in znotraj njih plasirati različne ponudbe.

Mi se osredotočamo na 4 glavne tipe kampanj oz. ponudb, ki jih izpostavljamo v kampanjah:

  • Prva je brezplačna poštnina.
  • Druga so maksi paketi (‘bundli’), kjer stranki ponudimo več izdelkov v pripravljenih paketkih, kjer je cena izjemna.
  • Tretja je darilce ob nakupu, kjer v določenem časovnem oknu nudimo tudi darilce ob nakupu, včasih se poslužujemo enega darilca, včasih dveh ali celo treh.
  • Četrta je izberi si darilce ob nakupu. Ta pristop je dokaj podoben tretjemu, le da si uporabnica sama izbere darilce s seznama, ki je precej širši.


Pristajalna stran za oglaševalske kampanje

Celoten promet iz oglaševalskih kampanj usmerjamo na pristajalne strani, prilagojene kampanji. Nikakor ne usmerjamo uporabnikov na domačo stran, stran kategorije ali produktno podstran. Četudi gre za enostavno ponudbo, kot je recimo “brezplačna poštnina”, je to prvo pravilo, ki se ga držimo brez izjeme. To je pomembno zato, da uporabnika ne zmedemo. Zanj oziroma zanjo pripravimo vse predlagane pakete ter izpostavimo garancijo in ostale spodbujevalce prodaje. Vse strani so oblikovane “mobile-first”.


Sodelovanja z influencerji

Z influencerji sodelujemo na ta način, da jim pošljemo paketke, ki so brandirani, in potem uporabljamo materiale, kot so recimo videi odpiranja paketov (“unboxing”). Smo namreč distributer blagovnih znamk, tako da ne vlagamo v branding kampanje z influencerji z izpostavljanjem dotičnih znamk, ki jih uporabniki kupujejo v spletni trgovini.


‘Digital native brands’ in nova miselnost

To so blagovne znamke, rojene na spletu; lahko bi jim rekli digitalno domorodne znamke. Med ličili je npr. Coco Eve maska za lase, ki jo agresivno oglašujejo na spletu. Koliko prometa naredijo, ne vemo, vendar so prišli v fizične trgovine Sephora, v druge spletne trgovine in tukaj se dogaja eksplozija. Hkrati je to edinstvena priložnost in “win-win” situacija tako za lastnike blagovnih znamk kot tudi za trgovce. Trgovci si želijo ekskluzivne dogovore in to veliki igralci na Instragramu lahko izkoristijo ter ekskluzivno ponudijo svoje produkte trgovcem. S tem recimo ‘digital native brandi’ naredijo “pravi denar”.


Centralno skladišče in logistične službe

V Sloveniji smo do situacije s Corono sodelovali s Pošto Slovenije, nato smo tekom krize prešli na GLS. Za naprej ne vemo točno, kaj bomo, vendar Pošta Slovenije je marsikateremu spletnemu trgovcu v času Corone povzročala sive lase. Sami imamo le še 10 % celotnega spletnega prometa, odvisnega od Slovenije, tako da nas situacija ni tako zelo prizadela, če bi bil promet odvisen v 80 %, bi bilo hudo. Za ostale trge pa: Italija GLS, Nemčija DHL, Madžarska in Hrvaška z njihovo lokalno pošto itd. Vse pakete pošiljamo iz centralnega skladišča iz Ljubljane v “big boxih”, kar pomeni, da imamo en ogromen paket, ki je sestavljen iz vseh paketov in se razpošlje po vseh državah.

Za več informacij Gregor in ostali spletni trgovci nesebično pomagajo znotraj FB skupine SPLETNI TRGOVCI.

WEBINAR − KATARINA BAŠIČ in tema VIZUALNA ZASNOVA VAŠEGA BRANDA IN KREIRANJE GRAFIČNIH MATERIALOV TER VIDEOV

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Kako se lotiti postopka izdelave vizualnega karakterja blagovne stranke?

Pripomočki: Pinterest, Google, Instagram, Canva predloge (vizualna iskalna orodja, kjer lahko nabirate ideje). 

Ideja: Go wild!

 Vse se začne z brainstormingom, kjer si odgovorite na vprašanja o tem, kaj je všeč vam, kaj predstavljate in kaj bi bilo všeč vaši idealni stranki. Pri vprašanjih o idealni stranki si lahko pomagate z e-knjigo TUKAJ. Ko izberete osnovne informacije, za katere je dobro, da jih zapišete, da jih boste lahko osvežili tudi kasneje, se odpravite na Pinterest in idejam dodajte slike/vizualni aspekt brainstorminga. Zberite fonte, ki so vam všeč, barvne kombinacije, znamke, po katerih se zgledujete, ikone, ki so vam ljube itd. Ta proces lahko traja malo dlje, vendar je ključen, da ogreje vaše možgane za kreativno potovanje, ki bo sledilo. Dovolite se potopiti vanj in raziskujte onkraj tistega, kar ste si mogoče že zamišljali. Tukaj namreč ni prostora za meje, naj domišljija podivja. Pri raziskovanju si pomagajte s ključnimi besedami, ki se skladajo z vašim brainstormingom na začetku (recimo: če gre za vintage design, vtipkajte vintage; če imate naravno kozmetiko, naj vaše ključne besede vsebujejo: eco design, green design, sustainable design …).

Včasih lahko še jasnejšo sliko dobite, kadar iščete produkte, web design (čeprav ga ne potrebujete) ali pa določene ilustracije.

Ko raziskujete na Instagramu, si pomagajte s pomočjo hastagov, ko iščete po Googlu pa obkljukajte opcijo Image search.


Različni stili

V svetu oblikovanja se prepleta več različnih stilov. Če smo iskreni, deluje podobno kot moda. Vsako leto je nekaj oblik, barv in stilov v ospredju, v ozadju pa trende spremljajo večne klasike in teme, kot so minimalizem, vintage stil, ki nikoli zares ne izzveni, in osnovna preprostost iz dveh različnih barv in preprostega lika, kot sta lahko kvadrat ali krog.

V predstavitvi kot primer najdeš 8 različnih stilov (corpo/resen/poslovni, clean/eko, minimalističen, artsy/vintage, abstrakten, splošen boss babe, za online marketerje), kjer vsak nagovarja drugo ciljno skupino ali bolje rečeno subkulturo ljudi, ki se zbere okoli vaše blagovne znamke. Še vedno sta na koncu temeljno vprašanje pri kreiranju in fokus vaše občinstvo in kaj je tisto, s čemer se poistoveti.

Ne pozabite, da mora končni izdelek biti všeč tudi vam, saj ste vi tisti, ki boste vizualno zgodbo gradili še naprej, in je pomembno, da je ne boste spreminjali vsak teden, saj to lahko vaše občinstvo zmede in komunicira precej nejasnosti in zmede.

Ustvarjanje vizualnih vsebin je grajenje odnosa skozi sliko, ki pove hkrati, kdo ste in komu odgovarjanje/ga nagovarjate. Gre za dvosmerno komunikacijo v eni grafiki/sliki/logotipu.


Barvna paleta:

Barvna paleta je, po tem, ko ugotovite, katere barve so tiste, ki jih obožuje vaša publika, nekaj, s čimer lahko pokažete največ skladnosti in konsistence tekom objav ali oblikovanja na spletu. Večna klasika, s katero nikoli ne zgrešite, je črno/bela, ki naj jo spremljajo dobre fotografije. Za začetek je dovolj izbrati dve barvi, iz katerih gradite in k njima skozi sezone ali obdobja počasi dodajate nove, ki se prav tako skladajo.

Splet prav tako ponuja veliko možnosti, kjer vam o barvni kombinaciji ni treba razmišljati, ampak je že sestavljena skupaj. Za začetek začnite z dvema različnima barvama, da bo kreiranje grafik/videov ipd. lažje. Nato postopoma dodajte ostale.

Dva takšna profila, ki ju najdete na Instagramu, sta:


Pisave/Fonti

Poleg barv lahko svojo znamko zelo jasno komunicirate preko specifične pisave. Canva kot orodje ponuja kar nekaj pisav, lahko pa jih najdete tudi sami na spodnjih povezavah, si jih prenesete in naložite na Canvo.

V osnovi se v oblikovalskem svetu fonti delijo na Serfne, in Sans Serifne fonte. Spodaj v grafiki lahko opazite očitno razliko. Sans serifni fonti so kralji minimalizma, ki ob zaključkih pisav nimajo dodatnih kljukic in zavojev, ki jih imajo serifni. Skupaj sta ta fonta kraljeva kombinacija, ki odlično sodeluje kot naslov in tekst. Kako jih boste kombinirali, pa je odvisno od vas. Velikokrat lahko design popestrite s kakšno ročno pisavo, ki popelje v vaše grafike, quote in sporočila še več igrivosti in dodatne dimenzije.

Nekaj strani, kjer najdete navdih za kombinacije pisav:


Kreiranje videov v Canvi

Popolni začetniki začnite kar s pomočjo predlog, ki jih Canva že ponuja, sestavite želeno grafiko oziroma neko sekvenco njih, dodajte slike, tekste, statične in animirane grafike ter izvozite v stilu Animacija. Takšne videe lahko uporabljate kot oglase, lahko si sestavite uvodne in zaključne špice videov, ki jih zmontirate v iMovie, movavi, ScreenFlow ipd.

Triki v Canvi: Eden izmed načinov, kako karkoli narediti v Canvi, je stil razmišljanja obratnega inženiringa, ki gre takole: Opazujte svet okoli sebe, grafike na spletu in jih skušajte znotraj orodij, ki jih ponuja Canva, poustvariti.

Recimo:

  • Če želite ustvariti senco v ozadju pisave, napisano podvojite, jo dajte v ozadje in ji dodajte sivo, belo ali katerokoli drugo željeno barvo. Pomembno je, da je zamik ene in druge pisave med sabo takšen, kot da bi izgledala senca.
  • Kako narediti zlate črke v Canvi? Znotraj okvirjev, v katere vnašate slike, najdete tudi črke celotne abecede (š, č, ž, đ žal ne) in vse številke. Sestavite besedo in dodajte v grid (okvir) zlato sliko (ali sliko željene teksture).


Kaj storiti, kadar prenašam Canvo in je kvaliteta slik manjša?

  • Za prenos Canvinih datotek je najvišja velikost v Canvi 5000 x 5000 px, zato vsakič, kadar imate občutek, da gre za slabšo kvaliteto, povečajte delovno površino (v meniju izberite opcijo spremeni velikost), tako da bo večja, ampak vseeno manjša, kot dovoljuje Canva sama (5000 px).
  • Še enostavnejša rešitev je ta, da slikate delovno površino, ki ste jo naredili v Canvi s pomočjo funkcije print screen. To seveda ne bo veljalo za fotografije/grafike, kjer potrebujete transparentno ozadje.


Kako sodelovati z designerjem − Katarinin predlog

Če imate začetni budget, kjer vam oblikovalec postavi celotno grafično podobo, ga prosite, da vam vse različice logotipa (vseh izbranih barv + črnega in belega) pripravi v transparentni png obliki. Prav tako pa vam naj pripravi tudi vse dodatne elemente vaše celostne podobe − fonte, grafike, ilustracije (naj bodo obvezno transparentne!). Vse skupaj nato naložite v Canvo in pričnete ustvarjati naprej. Z oblikovalcem se lahko dogovorite tudi, da vam v Canvi pripravi nekaj predlogov različnih objav za socialna omrežja (recimo carousel objave, dva primera za quote, dva primera za okvirje ipd.), in se potem po primeru ravnate tudi sami naprej. Prav tako velja isto, če ste oblikovalec. Poenostavite uporabniško izkušnjo svojemu naročniku in mu dostavite elemente v Canvi, kjer bodo lahko vaše vizualne zgodbe živele še naprej. Oblikovalci se tako izognejo manjšim nalogam , ki jih naročnik lahko obvlada sam, naročnik pa lahko v celoti prevzame ustvarjanje vsebin v svoje roke in ne potrebuje več oblikovalca za vsako objavo/grafiko.

Celotno vizualno predstavitev si lahko prenesete tukaj. >>>

WEBINAR − JURE KNEHTL in tema FACEBOOK & INSTAGRAM OGLAŠEVANJE

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Lansiranje kampanje

V prvi fazi kampanje Jure prakticira kvalifikacijo oglasov z ABO (določanjem budgeta na nivoju oglasa), ko se le-ti izkažejo za potencialne, jih kopira v CBO kampanjo.

Pri targetiranju (ko gre za produkte širše potrošnje) se na začetku ciljanja lotijo čimbolj široko, da lahko algoritem optimizira svoje delovanje in prinese čimveč konverzij.

Če gre za nišne produkte oz. produkte, namenjene neki specifični ciljni skupini, seveda določite interes.

Kasneje povečujemo vložek na oglaševalskem računu s kopiranjem kampanj in določanjem ciljnih skupin podobnih občinstev (lookalike).

Pri nastavitvah kampanj se nam je za najučinkovitejše izkazalo to, da pustimo Facebooku čimbolj proste roke in določamo čim manj parametrov. Tako ne ločujemo placementov, ne izključujemo tistih, ki so recimo že prišli na stran (to namreč veliko strokovnjakov tudi priporoča), izključimo samo kupce.

 

‘Prospecting’ in remarketing kampanje

Prospecting kampanje (za hladno občinstvo) predstavljajo nekje 90 % vse porabe oglaševalskega denarja.

Potem imamo tukaj remarketing, kjer ne delamo neke precizne segmentacije občinstva (recimo za fazo nakupnega procesa), vendar ciljamo vse, ki so prišli na stran in niso zaključili nakupa.

Remarketing izvajamo le nekih 4−5 dni, saj vsi vemo, da je to optimalni in dejanski čas, ko potencialna stranka lahko sprejme dokončno nakupno odločitev, dlje od tega le trošimo denar in koncu koncev tudi toleranco uporabnikov, ki naš oglas vidijo že petič.

 

Recept za konsistentno in kontrolirano rast

Absolutno je prvi faktor agilno in konstantno lansiranje novih kreativ. Pri nas imamo pravilo, da lansiramo 10 novih kreativ vsak teden za vsak produkt, ki ga oglašujemo.

Za kreative kombiniramo videe in slike. V nekaterih oglaševalskih računih 90 % vsega prometa prinesejo videi, nekje slike. Ni pravila, važno je, da je kreativa smiselna in nagovarja ciljno skupino.

Velik poudarek damo na kreative z vsebino, ki jo kreirajo uporabniki (UGC). To vsebino prejmemo v začetni fazi podjetja od prvih strank (jih nagradimo s posebnimi darilci), prijatelji itd. V kasnejši fazi se lahko povežemo z influencerji.

 

Vloge influencerjev in kako maksimizirati učinek tovrstnih sodelovanj

Sodelovanja z influencerji se lahko lotimo na več načinov, sam ubiram 3 pristope.

Prvi je za namen brandinga; je dejansko najdražja in verjetno najmanj učinkovita metoda (vsaj na kratek rok). Tovrstne kampanje izgledajo tako, da uporabnik objavi vaš produkt, pove, da ga uporablja, v nekaterih primerih še to ne. Gre za neko obliko ‘product placementa’.

Drugi je za namen prodaje; podobno kot pri branding kampanjah, le da pri tem načinu komuniciranja pozove gledalce, bralce k akciji. V teh primerih je pogosto umeščena kakšna koda za popust, specialna povezava itd. (na ta način lahko tudi merimo učinkovitost in plodnost takega sodelovanja).

Tretji je za namen kreiranja vsebine; pri tem niti ni pomembno to, da influencer sodelovanja z vami objavi na svojih profilih/kanalih. Važno je, da vam dostavi želeno vsebino (v obliki videa, slike …), vi pa to uporabite v namen kreiranja oglaševalskih kampanj.

Pri sodelovanju z influencerji lahko uporabljamo platformo Influee, ki združuje influencerje iz več držav, omogoča hitro in učinkovito lansiranje kampanje, na katero se lahko influencerji sami prijavijo ali pa vi povabite le dotične, s katerimi želite sodelovati.

 

Zavrnjeni oglasi in oglaševalski računi

Treba je poznati pravila oglaševanja in karseda prilagoditi komunikacijo. Seveda je v nekaterih industrijah to vedno hoja po tankem ledu, pa vendar se da.

Jure navede primer, kako so v kampanjah, kjer so prodajali nek izdelek za hujšanje, “čez noč” ostali brez aktivnih oglasov, saj jih je algoritem detektiral kot oglase, ki kršijo politiko pravil oglaševanja.

Slike in videi so zoomirali del telesa (trebuh) in to je bilo problematično.

Zamenjali so slike in prikazali sliko celega telesa.

Velika večina oglasov je zavrnjenih zaradi namigovanja na osebne atribucije (‘personal atributes) in temu se da izogniti.

Namesto vprašanj izpostavljajte trditve.

Prav tako lahko veliko naredite s tem, da tekst prilagodite tako, da ne boste pretirano uporabljali svojilnih zaimkov, kar avtomatsko namiguje, da veste nekaj o osebi na drugi strani ekrana.  

Pri omejitvi tveganja blokiranega oglaševalskega računa je koristno razmisliti o selitvi oglaševalskih računov na HTTPOOL, regionalni slovenski partner Facebooka, ki svoje storitve za vas opravlja brezplačno. (To da pri njih gostite oglaševalske račune in plačujete račune direktno njemu 1-krat mesečno).

JAŠA FURLAN in tema KAKO PRODATI PRODUKTE NA AMAZONU?

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Plus prodaje na Amazonu je definitivno potencial, ki ga ima platforma, in razsežnost prihodkov, ki jih potencialno lahko ustvarite. Za primer v Angliji in Nemčiji Amazon prodaja predstavlja 30 % in več celotne ecoomerce prodaje. V ZDA se odstotek giba okoli 50 % in raste.

Nakupne navade uporabnikov se splača upoštevati, zato tudi če imate lastno spletno trgovino, lahko razmislite o sinergiji z Amazon trgovino, saj gre vsaj ⅓ kupcev pogledat, če le ta obstaja na Amazonu.

 

Kdo naj prodaja na Amazonu in kako?

Blagovne znamke, ki imajo dovolj RVC-ja, da nastopijo na Amazonu in pokrivajo stroške.

Podjetja z izdelki, ki stanejo nekje do 100 €.

V poštev pridejo tudi tisti, ki imajo apetit po spletnem zaslužku in se spletne prodaje želijo lotiti z uporabo ‘dropshipping’ modela.

Produkti, ki imajo po mojem mnenju in opažanju prednost, so blagovne znamke.

Namreč tudi Amazon sam ponuja vse več izdelkov široke potrošnje in lahko ostale trgovce poje za malico. Torej, če želite igrati dolgoročno igro, absolutno razmislite o lastni blagovni znamki.


R
EGISTRACIJA BLAGOVNE ZNAMKE

S tem Amazon omogoča malo več možnosti predstavitve in oglaševanja izdelkov in težje vam nekdo tretji ‘ukrade’ ime znamke. Sama prezentacija na Amazonu je veliko bolj dodelana (pokažete lahko širšo ponudbo izdelkov itd.).


Imejte številke pod kontrolo.

Fino se je zavedati, da poleg velikega volumna prihodkov pride z njim tudi velik volumen stroškov. Zato je že v začetku prodaje na Amazonu smiselno narediti kalkulacijo. Vanjo poleg svojih operativnih, proizvodnih stroškov in predvidenih stroškov marketinga vključite stroške prodaje na Amazonu: 

Provizija od posamezne prodaje (15 %, določene kategorije malo manj).

Provizija se izračuna od vrednosti nakupa, ki jo plača kupec (tudi od poštnine!).

FBA − Amazonov logistični sistem, ki za vas opravlja skladiščenje, in Amazon poskrbi za celotno logistiko (odvisen od teže in velikosti izdelkov).

Neka osnovna kalkulacija za potencialne produkte

Nabavni strošek X 4 = prodajna cena, ki se lahko dobro prodaja na Amazonu.


Kaj vpliva na pozicijo (na ‘listing’) zadetkov na Amazonu?

Algoritem A9 (kje se bodo izdelki prikazovali v zadetkih iskanja). Največji poudarek je na prodaji (prodajna zgodovina, CR). 

  • Relevantnost ključnih besed (ki se pojavljajo v naslovu, v opisih ter v ‘backendu’, kjer se določajo parametri iskanja). Orodje, ki pomaga pri tem: https://sellics.com/(to je tudi dinamično delo, ki ga je treba delati sproti).
  • Slike + video (video je pika na i!). Prva slika je bila do pred kratkim le produktna slika, sedaj se stvari spreminjajo in lahko kot prvo sliko dodate tudi ‘lifestyle’ sliko.
  • Volumen nakupov in konverzijska stopnja vaše Amazon podstrani.
  • Ocene izdelka (‘reviews’).
  • Zaloga (izdelek mora biti ves čas na zalogi). Če vam zaloge zmanjka in izdelkov nimate na zalogi več mesecev, se to lahko zelo pozna na pozicioniranju. Izdelek mora biti 95 % časa na zalogi.
  • Na priljubljenosti Amazonovega algoritma pridobite tudi s tem, da ponudite svoje izdelke znotraj članstva za uporabnike Amazon PRIME − to so kupci, ki so člani in s tem prejemajo brezplačno poštnino za vse pakete, naročene na Amazonu.


‘Product research’ − za vse tiste, ki želite razvoj produktov in posla prilagoditi Amazon platformi

Jungle scout https://www.junglescout.com/: gleda se za določeno nišo, v kateri prodaja.

Koliko izdelkov že ponujajo, kakšno ceno ima, kakšen volumen prodaje dosegajo (150−300) mesečno/prodaje (sweat spot).

Prvih 10 prodajalcev mora imeti manj kot 100 ocen (sedaj so ocene združene; komentarji in ocene z različnih trgov so združeni, tako da je težko najti takšne niše).

Volumen iskanj po določenih ključnih besedah (Google trends).

Izdelki naj bodo mali in lahki, saj je logistika lahko velik strošek.

Konkurenco lahko analizirate s tem orodjem: https://www.helium10.com/.


Oglaševanje na Amazonu

Oglaševanje je ključen element uspešnosti prodaje na Amazonu. Oglašujete lahko direktno na Amazonu.

Osredotočite se na izdelke, ki so konkurenčni, ki imajo benefite, in dobro predstavitev ter par dobrih ocen.


Vrste oglaševanja:

Avtomatsko (poklikate izdelke, ki jih želite oglaševati, določite CPC in koliko je dnevni budget). S tem se avtomatično prikazujeKAJ? S tovrstnim oglaševanjem dobiš tudi vpogled v določene iskalne besede. 

Ročno (določiš različne ključne besede in za posamezno kategorijo ključnih besed določiš CPC).


Kombinirate z oglaševanjem iz drugih virov

Tukaj je zelo pomembno to, da v vmesno stopnjo umestite pristajalno stran, kjer uporabnika dodatno kvalificirate. Namreč pošiljati ‘cold traffic’ direktno na produktno stran Amazona, saj je to zelo negativen signal, v kolikor večji del prometa ne optimizira.

In če pošiljamo promet s Facebooka in Googla, gre lahko za velik volumen prometa, ki ga ne moremo filtrirati s tem, da kampanjo optimiziramo za konverzijo. 


Orodja za analiziranje konkurence

Administrativni postopek za registracijo slovenskega podjetja na Amazonu. Od februarja letos lahko račun v Evropi odprete s slovenskim podjetjem. To pred tem ni bilo možno. Za odprtje računa boste potrebovali 2 tipa dokumentov. Prvi tip je vezan na podjetje, drugi tip pa na lastnika računa na Amazonu (ni nujno, da je podjetje, gre lahko za posameznika, ki bo uporabljal račun, lahko je iz podjetja, lahko je zunanji sodelavec).


Potrebna dokumentacija:

  • overjeni prevodi (angleški ali nemški),
  • izpis iz sodnega registra v angleškem jeziku, potrdilo o plačilu,
  • kopija potnega lista,
  • izpisek iz bančne kartice, kreditne kartice,
  • račun elektrike ali komunale.

** S tem potrdiš svojo identiteto in brez tega enostavno ne gre.

Ključno je, da so vsa imena, vsi naslovi usklajeni. Za prodajo v ZDA v segmentu prehranskih dodatkov potrebuješ potrditev FDA organizacije.

Skladiščenje na Amazonu (FBA)

Amazon ima svoje zahteve, kako paketi pripravljajo v skladišče(kakšna nalepka mora biti na škatli, kakšne dimenzije – bodite na to pozorni.

WEBINAR − ALJA PERNE in tema USPEŠNA SODELOVANJA Z INFLUENCERJI

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

VEČ RAZLIČNIH TIPOV INFLUENCERJEV IN SODELOVANJ

Glede na stil in identiteto blagovne znamke bi podjetje v sodelovanju z influencerji moralo splesti neko dolgoročno strategijo.

Namreč zaradi ene same objave influencerja, blogerja, zvezdnika verjetno ne bo velikega vpliva. Sodelovanja naj bi vključevala objavo v storyjih in na feedu na nekih 10 dni, da se ustvari ‘zavedanje’.


Sodelovanja so lahko različna:

Branding kampanje (ki niso tako zelo agresivno usmerjene v prodajo in ne vključujejo nekega klica k akciji − k prodaji). Influencer na svoj način predstavi uporabo tega produkta ali storitve. Prav tako lahko v sodelovanju z njim naredite nagradno igro in dosežete večje število ljudi.

Tovrstni pristopi so definitivno maraton, tek na dolge proge.

Prodajne kampanje so bolj usmerjene v to, da influencer komunicira svoje kode za popust, brezplačno poštnino, pri tem pa je vezan na izplačilo po proviziji.

(dober primer tega je Daniel Welington).

*Teh kampanj se jaz osebno ne bi posluževala, je pa spet odvisno od tega, kakšno blagovno znamko gradite. Pri premium produktih se mi zdi, da se blagovna znamka na nek način razvrednoti.

Kampanje za ustvarjanje vsebine; praktično gre pri obeh zgornjih pristopih za to, da kreiranje vsebine v večji meri prepustite infulencerju. Sodelovanje lahko zapeljete na ta način, da pridobite materiale, ki jih lahko uporabljate v e-mail novičkah, oglasih itd., vendar je ključen dogovor, ki določa, koliko časa in kje lahko vsebino uporabljate.

Ko iščete influencerje, je treba prepoznati ključno razliko med njimi in najti ustrezne vaši blagovni znamki.


Velikost

Prva najbolj očitna je velikost.

Mali (MIKRO) infuencerji nekako združujejo 1.000−10.000 sledilcev.

Srednji (MAKRO) influencerji nekako združujejo 10.0000−100.000 sledilcev.

Veliki (ZVEZDNIŠKI) infuencerji nekako združujejo 100.000−1M sledilcev in več.

Te številke so seveda zelo odvisne od države, za Slovenijo ne moremo govoriti o milijonskih računih na Instagramu, sploh če smo usmerjeni v domačo publiko, medtem ko je v ZDA 100.000 sledilcev relativno malo.


Odzivi na objave

Morda bolj kot velikost je pomemben tudi ‘egagement’ na objavah. Koliko všečkov, komentarjev in nasploh odzivov prejme oseba, s katero želite sodelovati?


Relevantnost vsebine

V katero kategorijo spada infuencer in kakšno vsebino tudi sicer ustvarja na svojem profilu. Tukaj je treba oceniti vrednote, stil, identiteto posameznega influencerja, saj le tako lahko produkt/storitev preko vsebine promovira uspešno.


Ekskluzivnost

Pri sodelovanjih (sploh ko gre za plačljive oblike) želimo biti ekskluzivni, zato je smiselno pogledati, da oseba ne promovira izdelkov naše konkurence (vsaj ne iste kategorije oziroma konkurenčni izdelek).

Ta signal je lahko tudi opozorilo na to, koliko influencer da na zaupanje svojih sledilcev. Če vsak teden promovira nove blagovne znamke, potem njegovo mnenje zagotovo ni toliko vredno, kot od tistih, ki so pri sodelovanjih previdnejši in bolj izbirčni. 


Plačila

Plačila influencerjev se gibajo 0−10.000 €. V Sloveniji so te številke bistveno manjše, pa vendar se razlikujejo od vseh parametrov, ki so omenjeni na prejšnjih točkah.

Plačilo v obliki storitev/brezplačnega produkta: tega se lahko poslužujete pri mikro infuencerjih. Seveda lahko poizkusite tudi pri večjih, vendar je treba oceniti, kdaj je vaša storitev, produkt tej osebi res vitalnega pomena, in sicer v vsakdanjem življenju za to namenja denar (tak primer so recimo frizerske storitve).

Plačilo 100−1000€: takšne se cene v Sloveniji. Odvisno od velikosti sledilcev, engagementa in ekskluzivnosti dogovora.


KAKO IZPELJATI KAMPANJO?

Sama sem pri sodelovanju z influencerji zelo izbirčna. Za svojo blagovno znamko BaseLabel, kjer prodajamo premium modne kose oblačil, želim k sodelovanju povabiti le izbrane influencerje.

Torej prakticiram zelo oseben pristop. Sledim influencerjem in sama raziskujem tržišče, se z njimi povezujem in pletem odnos. Ko bojo čas in sredstva, ki jih lahko temu namenim, bom ubrala to pot.

To pa ni edina pot. Obstajajo tudi spletne platforme, kot je recimo Influee.co, kjer lahko objavite kampanjo, na katere se vam influencerji prijavijo sami. Influee ima pregledane influencerje, kar pomeni, da ni lažnih profilov, lahko vidite, kakšen je engagement posameznega influencerja, kakšno oceno ima za ustvarjanje vsebine, kakšno velikost sledilcev itd.

Sama bi podjetjem predlagala oba načina. Eno so morda bolj kampanjsko usmerjeni pristopi z Influee.co platfromo, drugo pa bolj dolgoročna sodelovanja, ki se jih dogovorite osebno 1 na 1 z izbranim influencerjem.

WEBINAR − FILIP PESEK in tema OSEBNI BRANDING IN FORMATI SPLETNIH PROGRAMOV

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Kako prebiti led na začetku poslovanja

Filip je zagotovo ena izmed najbolj prepoznavnih zgodb osebnega brandinga v Sloveniji in izpostavil je, da na začetku še sam ni vedel, kako razvijati zgodbo, kam ga bo pot odnesla.

Svoje znanje pa je gradil hitro in s pomočjo pravih pristopov.

Ko je analiziral delovanje socialnih omrežij, je enostavno prebil veliko količino časa na njih, analiziral je najbolj delujoče objave, oglase in sproti testiral zadeve pri sebi, na svojem terenu.

Vsekakor moraš testirati načine, prijeme pri svojem občinstvu.

Filip je pričel s Facebook live oddajami, jaz sem pričela s pisanjem bloga. Oba načina sta se za naju izkazala za uspešna, kaj pa bo delovalo pri vas, morate stestirati sami.


Zakaj osebna blagovna znamka?

Ljudje zaupamo ljudem in četudi se blagovna znamka v osnovi predstavlja z logotipom (recimo Nike), jo med ljudi ponesejo posamezniki (v tem primeru zvezdniški športniki).

Je pa jasno tudi to, da je blagovna znamka teh podjetij nad osebo, posameznikom, obrazom podjetja.

Pri tem lahko izpostavim tudi Teslo, Apple. Oba sta prepoznavna zaradi njunih produktov, zaradi vizualne podobe, zaradi vrednot, ki jih komunicira brand. Vendar je tukaj treba v zakup vzeti tudi to, da sta obe znamki imeli (oz. imata) glasne vizionarje, ki pretresajo svet z distruptivnimi pogledi in pristopi na obstoječo industrijo. Elon Musk in Steve Jobs sta vizionarja, ki sta verjetno ogromno pripomogla k temu, da je blagovna znamka danes tam, kjer je.

Torej tukaj bolj govorimo o humaniziranju blagovne znamke. Nekdo mora biti komunikator, nekdo mora biti avtoritativna, kredibilna, zgledna oseba, ki bo privabila množice.

 

Nevarnosti osebnih brandov

Ko govoriva o nevarnostih osebnih brandov, je morda treba izpostaviti to, da ko je vaša blagovna znamka vaš osebni podpis, verjetno obstajajo prepreke širjenja v tujino (sploh ko izhajamo iz Slovenije in želimo recimo prodreti v Nemčijo).

Druga omejitev (ki se jo da premagati) je zaupanje ljudi, s katerimi sodelujete. Recimo v naši digitalni agenciji naročniki v prvi vrsti pridejo “zaradi mene”, vendar z izpostavljanjem mojega kadra, kreiranjem vsebine tudi z njihove strani svet prepoznava tudi njih. Pa vendar to ni najbolj pomembna stvar. Pomembno je to, da imate vzpostavljene procese in da naročniki/stranke dobijo najboljšo podporo in pa rezultate. Na koncu dneva je logično, da ne delate vsega sami.

 

Formati spletnih tečajev

Intelektualno znanje lahko dandanes zlahka zapakirate v spletni tečaj.

Spletni tečaj lahko kreirate na več načinov in v več formatih:

Lahko so to enkratni plačljivi webinarji, kjer je vsebina ustvarjena v realnem času (‘on-spot’) − to lahko delate preko Youtuba (privat link), preko Webinar Jam, Zoom, v FB zaprtih skupinah itd.

Lahko so to zimzeleni vnaprej posneti spletni programi, kjer v ozadju obstaja učilnica (Filip uporablja Kajabi platformo, jaz osebno sem zelo zadovoljna z vtičnikom Liter LMS, ki ga imam integriranega v Wordpresu).

Lahko gre za kombinacijo vsega z modelom ‘subsriptiona’,kjer lahko stranki ponudite nekaj vsebine skupinsko, nekaj 1 na 1, vključite lahko tudi dogodke v živo.

Skratka tukaj praktično ni omejitev, tehnologija omogoča vse.

 

Prodajni sistem

Vsi vemo, da je spletni tečaj lažje kreirati kot prodati. Zato je smiselno, da v svojem podjetju razmislite o sistemu prodaje, ki je smiseln za vašo ponudbo.

Ali je ponudba tako mikavna, dostopna, da jo lahko izpostavite v samih FB in IG oglaševalskih kampanjah?

Če ne, bo treba umestiti dodaten korak za kvalifikacijo. To so lahko osebni 1 na 1 klici, izpolnjeni vprašalniki, brezplačni obisk, karkoli je smiselno.


Razmišljajte o novih pristopih s fokusom na stranko.

Ko prodajate vaš produkt ali storitev, ga oziroma jo zapakirajte in predstavite na način, ki stranki še ni poznan. Pri tem se osredotočite na stranko, na koristi, na probleme, želje, cilje, ki jih stranka ima, in vaš produkt/storitev (ki je morda že 10-krat slišana zadeva) pozicionirate na novo v drugo kategorijo.

WEBINAR − ŽIVA KOVAČEVIČ in tema PRODAJNA BESEDILA aka. COPYWRITING

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

RAZLIKA MED DOMAČO STRANJO, PRODUKTNO PODSTRANJO TER PRISTAJALNO SPLETNO STRANJO

Živine analogije so vedno zelo zanimive in nazorne. Analogije oz. primerjave neznank s poznanimi zadevami, koncepti so tudi del komunikacijske strategije, ki jo lahko uporabite v svojih tekstih.

Domačo, produktno in prodajno spletno stran je primerjala s trgovino.

Domača spletna stran je kot izložba.Pokaže, kaj vse imate v trgovini in kakšen je stil, koncept vaše ponudbe. Ni pa usmerjena na točno določeno stranko in ni namenjena prodaji.

Produktna spletna stran je kot etiketa na oblačilu. Tehnični podatki, ki so sicer nujno potrebni, da je stranka seznanjena z uporabo in funkcionalnostmi izdelka, vendar to spet ni nekaj, kar bi samo po sebi prodajalo in kamor bi usmerjali neogrete uporabnike iz vaših oglaševalskih kampanj.

Prodajna pristajalna stran (aka. Sales page) pa je kot prijazna prodajalka, ki vam nudi personalizirano izkušnjo, njena intervencija je namenjena prav določeni personi stranke in njenim željam. Takšno vlogo ima tudi pristajalna spletna stran, ki je personalizirana za posamezen tip kupca in frakcijo nekega problema/želje.


Koraki za kreiranje pristajalne prodajne strani:


PREDPRIPRAVA RAZISKAVE JE NAJPOMEMBNEJŠI DEL GRADNJE PRODAJNE STRANI

Marketingarji in tekstopisci smo v prvi vrsti raziskovalci. Če po naravi niste radovedne sorte, boste to morali postati. Raziskovanje je namreč vsaj polovica vsega marketinškega dela.

Del raziskave mora biti osredotočen na 2 nivoja.

  • RAZISKAVA STRANKE
  • RAZUMEVANJE IZDELKA/STORITVE, KI GA PRODAJATE


LOGIČNO ZAPOREDJE VSEBINE (GLEDE NA TIP IZDELKA/STORITVE)

Najprej razmislite, kaj vse mora vaša prodajna stran vsebovati, ne glede na to, kakšen tip izdelkov ali storitev prodajate. Sama menim, da so obvezne komponente sledeče (v tem vrstnem redu):

  • Uvod z nagovorom ciljne stranke (predstavitev njene težave).
  • Osrednji del (izobraževalne ali inspirativne narave).
  • Avtoriteta (strokovnjak, influencerji, testimonials, reviews, nekaj o vašem podjetju …).
  • Predstavitev izdelka/storitve.
  • Ponudba (“offer” + garancija + vsi tehnični podatki).
  • Kontakti (lahko je to Insta feed; kontakt za več vprašanj ali druga oblika kontakta, preko katerega stranka ve, da vas lahko razišče, preden se odloči za nakup).


PISANJE PRODAJNEGA PISMA

Celotnemu tekstu prodajne strani bi lahko rekli kar prodajno pismo. Sama tekstov nikoli ne pripravljam direktno na strani, ampak v ločenem dokumentu. Najprej si naredim iztočnice in zapišem dodatne asociacije. Potem si vzamem več ur časa za pisanje vse vsebine. Ko je končana, jo pustim, da se vsaj nekaj ur “ohlaja” (najbolje, da jo pustite “vzhajati” čez noč). Šele ko se vrnete k računalniku, boste za seboj našli vse napake, typote in se odločili za preoblikovanje katerega izmed stavkov, ki se vam ne zdijo več smiselni.

Poleg tega vam toplo svetujem, da še nekdo drug prebere besedilo, preden se lotite postavljanja prodajne strani. Lahko je to član ekipe, prijatelj ali potencialna stranka. Vam se morda vse zdi logično in razumljivo, stranka pa vas utegne razumeti narobe.

Čeprav tekste pišem že “od pamtiveka”, jih še vedno vsakič znova pošiljam v pregled ljudem, od katerih prejmem konstruktivno kritiko.


Dva tipa produktov & razlika v prodajnih straneh

V grobem vse izdelke in storitve delimo v dve kategoriji. Poimenovala sem ju “lifestyle” in “smart”. Prodajni nagovori se v teh dveh tipih branž namreč precej razlikujejo.


LIFESTYLE IZDELKI & STORITVE

Katere izdelke in storitve štejemo med lifestyle produkte?

V grobem jih lahko kategoriziramo takole: moda, kozmetika, potovanja, kulinarika, lepotne storitve in produkti, nepremičnine, avtomobili, tehnologija, oblačila, dogodki, glasba, zabava, notranja oprema, umetnost …

Pri lifestyle produktih bralcev ni treba ogrevati v neskončnost in jih dolgo prepričevati. Že precej zgodaj v prodajnem kanalu jih lahko vodite k nakupu.

Nakup lifestyle produktov je namreč pogosto impulzivne narave. Če dobro opravljate svojo nalogo vsebinskega marketinga, potem bralca tudi vaša prodajna sporočila ne bodo presenetila oziroma bodo le-ta veliko bolj učinkovita.

Nekaj iztočnic za pisanje prodajnih strani za lifestyle produkte:

  • Ciljajte na trende, čustva, življenjski slog in estetiko.
  • V očeh bralca naj vaši izdelki/storitve predstavljajo tako imenovan “dosegljivi luksuz” ali pripadanje točno določeni subkulturi ljudi.
  • Uporabljajte UGC (user generated content) − screeshote z Instagrama, testimonialse, zunanje avtoritete, ki uporabljajo vaše izdelke/storitve.
  • Ciljajte na FOMO (fear of missing out).


SMART (“PAIN POINTS”) IZDELKI & STORITVE

Z besedo “smart” sem poimenovala skupino izdelkov in storitev, ki pašejo v kategorije “health & wellness” ter kariera in izobrazba. Gre za produkte, ki so direktno povezani z zdravjem, dobrim počutjem in izobrazbo/kariero. Skupno tem produktom je, da rešujejo tako imenovane “pain pointe” oziroma globlje težave.

Katere izdelke in storitve štejemo med smart produkte?

V grobem jih lahko kategoriziramo takole: šport, fitnes, prehranska dopolnila, izobraževanja, zdravstvene storitve, nutricionizem, alternativna medicina, masaže, orodja za poslovanje (aplikacije za urejanje videov, računovodski sistemi, platforme za spletne strani itn.), storitve in poklici, povezani s poslovanjem (marketing, design, programiranje, računovodstvo itn.), tečaji, jezikovne šole …

Smart produkti zahtevajo veliko več truda, ko pride do prodajnih besedil, kot pa lifestyle produkti. V očeh bralca morate biti avtoriteta, vredna zaupanja; izpostaviti morate njegov problem in mu dati vedeti, da ga razumete; šele nato pa ga lahko začnete prepričevati v nakup vašega izdelka oziroma storitve, ki predstavlja rešitev njegove težave. Zato so prodajne strani smart produktov običajno tudi dosti daljše.

Nekaj iztočnic za pisanje prodajnih strani za smart produkte:

  • Zgradite močno avtoriteto, ki temelji na strokovnosti vsebine.
  • Na prodajnih straneh ljudi izobrazite in jim ponudite tudi rešitve, ki jih lahko v svoje življenje vpeljejo, ne da bi kupili vaš produkt. Ta naj bo sicer glavni predlog, a ne edini.
  • V svoje zapise vključujte znanstvene raziskave in dodajte linke do njih.
  • Če delate na področju zdravja/prehranskih dopolnil, razmislite o tem, da na dno prodajne strani vključite disclaimer.
  • Skozi besedilo bralcu jasno pokažite, katere težave že ima in katere mu še sledijo, če ne bo ukrepal.

TRIJE TIPI PRODAJNIH STRANI

Glede na branžo, v kateri delate, ter točko, na kateri se nahaja vaš potencialni kupec, lahko testirate 3 različne tipe prodajnih strani.


PRODUKT V OSPREDJU 
(lifestyle; remarketing; ponovni nakup)
Gre za prodajno stran, kjer že v prvih nekaj vrsticah predstavite svoj izdelek/storitev. Najprej podate neko močno izjavo, nato predstavite svoj izdelek in nadaljujete s strukturo prodajne strani. Ta tip strani se dobro obnese pri lifestyle produktih, remarketingu in ponovnem nakupu.


ZGODBA STRANKE/TESTIMONIAL/UGC V OSPREDJU 
(
pripovedovanje zgodbe)
Namesto da gradite avtoriteto na pripovedovalcu, to lahko storite z zgodbami svojih zadovoljnih strank. Če imate res relevantne testimoniale, lahko na podlagi njih določite zorni kot prodaje in napišete zgodbo. Če se vrnemo k spirulini − recimo, da bi imeli en daljši testimonial o tem, kako se je nek športnik boril s premajhnim vnosom beljakovin in strašno slabim počutjem zaradi živalskih izdelkov. Potem se je odločil, da začne počasi zmanjševati količino živalskih izdelkov v prehrani in jih nadomeščati z uživanjem spiruline. Idealen scenarij je, da je čez 3 mesece poln energije in ima boljši atletski performans kot kadarkoli prej (če pošlje poleg še svoje fotke, ste zmagali!). Na podlagi take zgodbe lahko naredite celotno prodajno stran!

Potem dodate še opozorilne znake, da tudi bralec trpi za pomanjkanjem rastlinskih virov beljakovin in packa svoje telo z živalskimi izdelki. Poveste, kakšni so možni izidi in zakaj je taka prehrana škodljiva za zdravje. Nato preidete k rešitvam, med katerimi je tudi uživanje spiruline. Namesto enega močnega testimoniala lahko uporabite tudi več krajših ali pa prodajno stran zgradite na podlagi UGC (user generated content), kar se še posebej dobro obnese pri lifestyle izdelkih in storitvah.


TEŽAVA V OSPREDJU 
(iskanje zornih kotov in različnih rešitev, ki jih ponuja vaš produkt) O iskanju težav in rešitev zanje smo že govorili zgoraj. To je najpogosteje uporabljena in zelo učinkovita metoda prodaje in grajenja prodajnih strani. Ljudje imamo tisoč težav, nekaterih pa se sploh ne zavedamo. Vaša naloga je, da s prstom pokažete nanje in nam ponudite rešitve zanje.

Celotne zapiske in praktične primere najdete na Živini strani tukaj >>>.

TJAŠA SMUK in tema KAKO KREIRATI ‘PROFI’ FOTKE S PAMETNIM TELEFONOM, & KAKO SE LOTITI BRANDING FOTOGRAFIJE

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

Zakaj je pomembno, da veš, kdo je tvoja idealna stranka, preden se lotiš fotkanja?

Preden se lotiš fotografiranja, je najbolj pomembno, da veš, koga nagovarjaš. Profil tvoje idealne stranke ti pomaga pri izbiri dodatkov, ozadja in lokacije fotografiranja. Vsebine vedno ustvarjaš za svojo idealno stranko. Dodatke izbiraš glede na osebo, ki jo želiš pritegniti.


Pomembni koraki priprave na fotkanje s telefonom

  1. SVETLOBA: Poišči prostor z največ svetlobe, pazi, da svetloba ni direktna, saj ustvarja ostre in močne sence. Dodatno jo lahko zmehčaš s tanko zaveso ali kosom tankega blaga.
  2. OBČUTKI IN TEMA: Vprašaj se, kakšne občutke želiš vzbuditi na fotografiji in kaj želiš z njo skomunicirati. Poišči dodatke, ozadje in prostor, ki to komunicirajo.
  3. KOMPOZICIJA: Pravilo tretjin nam pomaga ustvariti razgibano in našim očem privlačno fotografijo. Ekran navpično in vodoravno razdelimo na tri dele. Ključne elemente postavimo na štiri stičišča ali vodoravne in navpične črte.

 

Pomembni koraki pri obdelavi fotografij

OBDELAVA FOTOGRAFIJ: Ker telefon ali fotoaparat stvari ne zaznata isto kot naše oči, je pomembno, da fotografije obdelamo. Sama največkrat popravim svetlobo na ta način, da fotografijo posvetlim. Ker so pogoji za fotografiranje pri naravni svetlobi vsakič drugačni, popravim tudi odtenek svetlobe. Določi svoj stil: nežne, svetle barve, lahkoten − temačne barve, resen − barvit, živahen Priporočene brezplačne aplikacije: Lightroom, Snapseed, urejevalnik na Instagramu. Drugi način za obdelavo so preseti, s katerimi lahko z enim klikom obdelaš celotno fotografijo in na ta način prihraniš čas ter dosežeš konsistenten izgled.

 

Kako se lotiti BRANDING fotkanja?

Določi 3−5 glavnih zgodb, ki jih želiš predstaviti, znotraj vsake zgodbe si napiši ideje za posamezne vsebine, ki jih želiš deliti. Nato za vsako najdi čim bolj kreativen način, kako jih lahko predstaviš vizualno. Ne pozabi vključiti: ti, tvoja zgodba in tvoj zakaj − potek tvojega dela, ozadje, izkušnja s tabo − izobraževanje, vrednost, nasveti s tvojega področja.

Celotne zapiske in praktične primere najdete na Tjašini strani tukaj. >>> 

MANCA KORELC in tema ZAKONITOSTI MREŽENJA NA LINKEDINU IN PRILOŽNOSTI ZA TKANJE POSLOVNIH VEZI

 

Do posnetka predavanja dostopate s prijavo TUKAJ.

4 stebri LinkedIn “social selling” sistema

  1. Kreirajte prepoznavi osebni brand.
  2. Fokusirajte se na idealno stranko.
  3. Delite koristno vsebino.
  4. Gradite odnose.


LinkedIn profil in LinkedIn stran

LinkedIn stran je namenjena poslovni predstavitvi podjetja, medtem ko je profil namenjen predstavitvi posameznika.

Če imate namen graditi osebno blagovno znamko ter hkrati poslovno blagovno znamko, je veliko bolj profesionalno razmisliti o obeh pristopih.

Prav tako je zelo koristno, da določite glavne komunikacijske predstavnike svojega podjetja, glasove, ki bodo širili znanje preko vsebin in tako delovali kot magnet za nove stranke, poslovne partnerje ter hkrati tudi kader.


Kako izgleda dobro urejen poslovni profil na LinkedInu?

Vaši opisi, izkušnje, pretekli in bodoči projekti niso sami sebi namen. Torej vsebina naj bo predstavljena na način, ki bralcu sporoča, kako mu lahko pomagate in kakšna je vaša vloga pri doseganju njegovih poslovnih ciljev.

Dodajte povezave do koristnih člankov, ki ste jih objavili v preteklosti, svojo naslovno sliko izkoristite za najbolj aktualen klic k akciji.

Navedite kompetence, ki so vaši absolutni zmagovalci, in se osredotočite na nekaj njih.

Veliko bolj kredibilno izpade, če trdite, da obvladate nekaj področij kot nešteto njih.


Kako povečevati mrežo ljudi, a hkrati poglabljati odnose z relevantnimi kontakti?

Namen LinkedIn mreže je, da jo sestavljajo relevantni kontakti, zato Manca vsak kontakt sproti pregleda in preden ga potrdi, gre le-ta skozi filter relevantnosti in koristnosti odnosa.

Priporočljivo je, da vsakemu posamezniku, ki mu pošljete prošnjo za povezavo, napišete sporočilo in mu sporočite, zakaj se želite povezati.

Če imate namen priti v vrh določene organizacije, pričnite na začetku, z glasniki organizacije, vendar iz nižjih oddelkov.

Signal, ki kliče po naslednji potezi s posameznim kontaktom, je obisk vašega profila. Dokler vam oseba ne vrne obiska, strani ni priporočljivo ‘siliti’ k naslednji stopnji odnosa.

Ko je odnos ‘zrel’ za naslednjo raven, je ključno, da potencialni stranki ponudite nekaj ‘brezplačnega’. Recimo dober nasvet, priporočilo za izboljšanje obstoječih aktivnosti, možnost diagnostike stanja preko 1 na 1 Skype klica ipd.

Seveda v kontekstu vašega posla in vzpostavljenega prodajnega sistema.


Organski doseg na LinkedInu

Na algoritem organskega dosega na LinkedInu vpliva kar nekaj parametrov.

Prva je absolutno relevantnost vsebine in njena kvaliteta. Na to nakazujejo odzivi, ki so ključni, da objava v nekaj urah pridobi na svoji oceni popularnosti in doseže večjo množico.

Ker je (sploh v Sloveniji) konkurenčnost na prikaznem zidu manjša, je tudi življenjska doba objave daljša.

Velik vpliv na organski doseg imajo tudi povezave, ki vodijo izven LinkedIna. Tako kot ostali giganti socialnih platform tudi LinkedIn tekmuje za našo pozornost in čas, ki ga preživimo na omrežju. Vsaka zunanja povezava, ki vodi stran od LinkedIna, bo zmanjšala možnosti večjega dosega.

Vsekakor se vam splača preizkusiti in izkoristiti val lansiranja novih formatov vsebin.

Tako se v prihodnosti obetajo LinkedIn storyji in LinkedIn LIVE.

LinkedIn preferira vsebine v obliki PDF-ja, videa, slike in teksta. Članki so preživeti in ne požanjejo velikega odziva in dosega.

To pa še ne pomeni, da članka ne objavite. Vsekakor je dobra vez med vami in potencialnimi kupci, razmislite o tem, kako lahko članek preko objav in videov promovirate in pozovete uporabnika, da gre prebrat celoten članek.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?