Kaj je vaša definicija uspešne Facebook kampanje?
Mar ne število všečkov in komentarjev? (To je uspeh le za vaš lasten ego.)
Vse preveč ljudi srečujem, ki zapravljajo svoj denar na Facebooku, sponzorirajo objave in temu pravijo oglaševanje.
Do Ads manegerja in analitike še niso prišli, kaj šele, da bi nastavili sledilce konverzijam, Facebook pixel in se lotili uporabe Power editorja.
Če že spremljajo analitiko pa dlje od CPC in CTR niso prišli. Paradne konje Facebook analitike (CPL, CPA) ne poznajo.
Če ste se prepoznali v opisu zgoraj, vedite, da imam kot vedno za vas čisto preproste rešitve, ki vam jih razkrijem v tem zapisu.
V tem blog postu boste spoznali, katere številke morate spremljati v Facebook analitiki in kako nastaviti sledilce konverzijam.
Zakaj sploh slediti konverzijam, važno, da prihaja prodaja?
Že res, ampak ali veste, od kje prihaja prodaja in še bolj pomembno – koliko vas stane, da dosežete eno prodajo oz. pridobite eno novo stranko?
Ali veste, kakšno stopnjo konverzije dosegate na spletni strani (ko recimo oglašujete produkt ali dogodek) in koliko vas stanejo novi email kontakti v ‘lead gen’ kampanji?
Prvi korak je vedno jasno definiran cilj vaše Facebook kampanje.
Ni važno koliko denarja vložite v vašo kampanjo, temveč, da jasno definirate cilj, ciljno skupino in določite specifičen klic k akciji (CTA).
Če je vaša kampanja prodajna, je končni cilj prodaja. Ciljali boste recimo ljudi na vaši email listi, obiskovalce spletne strani, ‘lookalike’ občinstva na podlagi prvih dveh. Izločili pa boste vse, ki so že prišli do cilja, se pravi so opravili nakup.
Če je vaša kampanja generiranje email baze, boste ciljali vse na podlagi interesov, pa obiskovalce spletne strani in ‘lookalike’ občinstva na podlagi podatkov obstoječe email baze. Izločili pa boste obstoječe kontakte, ki jih imate v email bazi.
Več o nastavitvah občinstva na Facebooku, si lahko preberete v mojem prejšnjem zapisu tukaj.
V oglasu vedno vključite klic k akciji – ‘kupi’, ‘preberi več’, ‘prenesi’, ‘rezerviraj’. Uporabniki naj bodo vedno usmerjeni na vašo spletno stran (še bolje kampanji prilagojen landing page).
Sedaj pa gremo k cifram.
Prvi osnovni kazalci uspešnosti, ki jih spremljate v Ads Manegerju so CPC, CTR, CPM, frekventnost, doseg.
CPC > koliko plačate za posamezen klik
*tukaj vedno glejte CPC (per website click), saj vam Facebook avtomatsko prikazuje vse klike (všečke, komentarje, klike na spletno stran, …)
*odlična cena za klik 0,01-0,09€, dobra cena za klik 0,10-0,18€, povprečna cena za klik 0,19-0,25€. Kar je več kot toliko, je lahko že slabo, ni pa nujno. Včasih je cena za klik sekundarnega pomena, če dosegate visoko stopnjo konverzije in je nizka cena, ki jo namenite za posamezno prodajo.
CTR > razmerje med prikazi in kliki
*tudi tukaj glejte CTR (per website click)
*nizek CTR pomeni, da ljudje ne klikajo na vaš oglas, to pa zato ker lahko, da oglas ni atraktiven (slaba vsebina ali slika), ali pa nimate nastavljene prave ciljne skupine in vaša ponudba ni relevantna
*odličen CTR za sliko je 2,5%+, dober je od 2%-2,5%, povprečen je 1,5%-2%, slab pa pod 1,5%
*odličen CTR za video je 10%+, dober 7%-10%, povprečen 4%-7%, slab pa pod 4%
CPM> cena za 1.000 prikazov
*pri visoki ceni za 1.000 prikazov bo višji tudi strošek na klik in ostali kazalci. Ta kazalec vam razkriva kako ‘lahko’ je doseči ciljano občinstvo. Lahko, da imate nastavljeno prikazovanje na namiznih računalnikih, pa je vaša publika v večini na telefonih. Lahko, da je tudi vaša ciljna skupina zelo majhna in je težko doseči uporabnike.
FREKVENTNOST > kolikokrat je 1 FB uporabnik videl vaš oglas
*ta kazalec vam sporoča kdaj je vaš oglas dosegel maksimum
*z narašanjem frekventnosti, bo padal CTR in se zviševal CPC in ostali kazalci
*oglas pustimo delovati do maksimuma, ki je 3 (po tem uporabniki postanejo slepi in vaših oglasov ne registrirajo)
DOSEG > koliko ljudi ste že dosegli z oglasom
*ta številka je odvisna od dveh stvari, prva je velikost izbrane ciljne skupine in druga višina denarnega vložka, ki ste ga namenili za ta nabor oglasov. Če bi radi povečali doseg, povečajte budget, ampak ne preden se prepričate, ali oglasi prinašajo prodajo in dosegajo zastavljene cilje.
Spremljajte tudi doseg v primerjavi obsega ciljne skupine, ki ste jo izbrali.
Sedaj pa se posvetimo kazalcem, ki o uspehu vaših oglasov povedo več, kot vse ostalo doslej.
CPL > strošek na ‘lead’ (email kontakt)
CPA/CPO > strošek na prodajo/pridobitev nove stranke/naročilo
Koliko zapraviti za prvega in drugega je povsem subjektivno. Morate vedeti koliko lahko investirate v en nov email kontakt, kako uspešni ste pri konverziji tega ‘leada’ v stranko in koliko je stranka za vas vredna.
Da boste lahko spremljali napredne kazalce, morate opraviti nekaj korakov prej.
> nastavite Pixel kodo na vaši spletni strani
> poskrbite, da je vaša pristajalna stran ponudbe in vaša zahvalna stran, ki se naloži uporabniku po prijavi/prenosu/registraciji/naročilu strukturirana z drugačnim url naslovom.
> nastavite konverzije v FB modulu ‘costum conversions’
NASTAVITEV PIXLA
Če imate zato najetega strokovnjaka mu enostavno pošljite kodo pixla in naročite naj v glavo spletne strani vstavi poslano kodo.
Pixel kodo pridobite z naslednjimi koraki:
- odprite Facebook urejevalnik oglasov
- kliknite na orodja in izberite ‘Pixel’
- če še nimate ustvarjenega pixla boste videli gumb ‘create pixel’ – izberete to in ga poimenujete
- kliknite na ‘dejanja’ in ‘email pixel code’
- vpišite email naslov osebe katera vam ureja tehnične stvari na vaši spletni strani
STRUKTURA VAŠEGA URL-JA PRISTAJALNE IN ZAHVALNE STRANI
Če imate spletno trgovino, potem imate to po vsej verjetnosti urejeno. Prav tako v večini prodajnih procesov. Lahko pa vam uide v kampanji za generiranje email baze, ali kakšnih registracijah na dogodke, ..
Za primer si poglejte ti dve sliki in strukturo url-ja (označeno z modro). Se pravi, po tem, ko uporabnik pride na pristajalno stran in pusti podatke za prejem mojega akcijskega vodiča ‘Moja idealna stranka’, se mu naloži zahvalna stran s drugim url-jem in s tem zabeleži podatek o konverziji na FB pixlu.
NASTAVITEV KONVERZIJ V FACEBOOKU
Sedaj, ko imate aktiven pixel in urejene pristajalne, zahvalne strani, pa si poglejmo še kako nastavimo sledilce konverzijam v Facebooku.
Preko teh podatkov boste lahko spremljali koliko ljudi je zaključilo nakup iz posameznega oglasa, koliko vas stane posamezna konverzija in koliko je zaslužek.
V vaši kampanji, kateri cilj je konverzija na strani, boste na prvem koraku kreiranja kampanje izbrali cilj ‘povečati konverzije spletnega mesta’ in na drugem koraku ‘ad seta’ boste morali izbrati za katero konverzijo želite, da vam Facebook optimizira doseg oz. plasiranje.
1. korak – implementacija sledilcev
Preko vašega Facebook oglaševalskega računa pojdite v meni in poiščite ‘costum conversions’
Odprite modul in kliknite ‘ustvari novo’
Vpišite url ali pa del ur-ja, na katerega uporabnik pride, ko opravi predvideno akcijo (ko pride do cilja; prenese brezplačni vodič, se prijavi na webinar, se prijavi na dogodek, kupi produkt, …).
Izberite kaj ta cilj definira – ali je to nov email kontakt oz. ‘lead’, registracija, nakup.
Poimenujte to konverzijo.
Določite kakšno vrednost prinaša ta konverzija. Recimo, če je prijava na dogodek, ki stane oz. na katerem zaslužite 20€, potem vpišite to številko v polje ‘conversion value’.
2. korak – nastavitev analitike
Facebook vam teh nastavljenih kazalcev ne bo prikazal avtomatsko. Sedaj, ko imate nastavljene in poimenovane sledilce konverzijam si prilagodite prikaz kazalcem v Ads manegerju.
Odprite Ads maneger in na desni strani poiščite gumb ‘columns’. Kliknite na ‘costumize columns’.
Nato se vam odpre ‘pop up’ okno, preko katerega lahko iščete in nastavljate kazalce, ki jih želite spremljati v posamezni Facebook kampanji.
V polje za iskanje vpišite ime konverzije, ki ste jo prej kreirali in obkljukajte tiste kazalce, ki jih želite spremljati.
Polja lahko tudi prestavljate in tako spremenite zaporedje kolon, ki se vam prikazujejo v analitiki.
Na koncu kliknite ‘save as preset’, kar pomeni, da vam bo vedno prikazovalo te podatke avtomatsko in vam jih ne bo potrebno vsakič znova nastavljati in prilagajati.
Za vsako konverzijo morate nastaviti svoje sledilce in zopet prilagoditi prikaz analitike. To pomeni, da imate recimo v kampanji za generiranje email baze aktivirano drugo konverzijo, kot za kampanjo prijav na dogodek.
Sedaj bi rada slišala od vas. Kako se vi lotite Facebook oglaševanja? Kaj za vas pomeni uspešen oglas in kako definirate in postavite ključne kazalce?
Kakšen pristop deluje v vašem poslu? Prakticirate direktno prodajo, ali imate avtomatiziran celoten pred-med in po-prodajni proces?
V naslednjem tednu bo končno na voljo tudi prvi spletni tečaj Facebook oglaševanja, v katerem vam bom razkrila vse kar potrebujete vedeti za samostojno vodenje Facebook oglasov, naučila vas bom tehnike in strategije profi oglaševalcev.
Ne zamudite mojega prvega emaila in se prijavite v čakalno listo. Samo prvim 10-im prijavljenim bom podarila darilo, v vrednosti 50€.
Hvala za vašo pozornosti in ‘se beremo’ spet naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja
Comments are closed.