Zakorakali smo v leto 2020, v novo desetletje in se podali na pot doseganja novih, boljših, višjih, profitabilnejših ciljev. Tudi v kontekstu spletnega posla, spletnega marketinga želimo biti učinkoviti, trendovski in pa uporabljati vse nove in obstoječe tehnologije, platforme za maksimizacijo uspeha.
Ker imamo ljudje neustavljivo željo po novostih, trendih in taktikah, hkrati pa je teh v digitalnem svetu toliko, se mi zdi na mestu, da zapišem nekaj o tem, kam se vam splača usmeriti svoj fokus v letu 2020 in kje ležijo priložnosti za vas in vaš posel na spletu.
V nadaljevanju tega zapisa boste zagotovo našli ideje in trike, ki lahko vaše trenutno prodajo še povečajo in hkrati sprostijo vaš okupiran osebni urnik.
Vsaka taktika, vsak trend in vse novo, kar vzamemo za svoje, pa mora imeti rep in glavo, zato bom vse to umestila v nek smiseln okvir in posamezne trende in trike kategorizirala znotraj TREH MAKRO CILJEV, ki jim mora slediti vsako podjetje, ki na spletu prodaja svoje storitve, produkte, ali pa se znotraj tega prostora pridobiva potencialne stranke.
Torej ne glede na to, kaj je trenutno moderno, hit, trendovsko, vsaka izmed teh taktik, trikov mora služiti svojemu namenu – torej mora vam pomagati dosegati enega izmed TREH MAKRO CILJEV.
Katerim TREM CILJEM morajo slediti vsa podjetja na spletu in trendi na tem področju?
PRVI MAKRO CILJ je “USTVARITI ZAVEDANJE IN GRADITI ZAUPANJE”
Prvi cilj, ki ga želimo dosegati na spletu je POVEČATI VIDNOST, SE IZPOSTAVITI.
Če bi nas le drugi videli kako izjemni smo, če bi okusili sadove našega dela, potem bi podpisali doživljenjsko pogodbo z nami, kajne?
Dejstvo je, da večina ljudi ne ve, da obstajate. In dokler vas ne vidijo, jih ne zanimate. Šele potem, ko vas vidijo, boste morali dokazati, da ste vredni njihove pozornosti in denarja.
Torej v tej fazi želimo postati vidni in se želimo približati osebam, ki nas ne poznajo. Vedno je del vseh aktivnosti, taskov in ciljev usmerjenih v to, da gradimo odnos s hladnimi skeptiki.
In najbolje ga lahko zgradimo skozi kreiranje koristne vsebine, ki nasmeji, izobrazi, šokira, inspirira. Glede na vašo blagovno znamko, ciljno skupino in pa industrijo, v kateri se nahajate.
Kanali, ki nam OMOGOČAJO POSTATI VIDNI?
SOCIALNA OMREŽJA:
- SNAPCHAT
- TIKTOK
DRUGE DIGITALNE PLATFORME:
- YOUTUBE
- PODCAST
Vprašanje za vas je, kje se nahajajo vaši potencialni kupci in kje je vaša vidnost pomembna?
Koliko so stari vaši uporabniki, kakšne imajo interese, katere izmed naštetih platform/socialnih omrežij že uporabljajo in kje imate lahko največji učinek?
Ker sem pri zgornjem naštevanju poudarila besedilo v primerih, za katera smatram, da so za slovenska in evropska podjetja dejansko pomembna, bom tukaj izpostavila nekaj “kanalov znotraj kanala”.
FACEBOOK LIVE IN INSTAGRAM LIVE
Instagram live poteka na Instagram story-jih, medtem, ko Facebook Live poteka na newsfeedu (prikaznem zidu).
Tovrstne vsebine so krasne za bolj pristno izkušnjo in povezanost z vašimi potencialnimi strankami, prav tako pa so čista ljubezen za FB in IG algoritem, kar vas nagradi v večjem organskem dosegu.
Sama sem pristašica tega, da z določenim vložkom časa, znanja in priprav naredimo maksimalno, kar lahko.
Kaj to pomeni?
- da pričnemo FB ali IG live najavljati že par dni vnaprej (obvestimo svojo email bazo, lansiramo oglase, objavimo večkrat na vseh kanalih social medije)
- da dodaten material pogojimo z vpisom emaila (ko sem recimo sama snemala FB live, sem v ta namen pripravila posebno pristajalno stran z vabilom in kontaktno formo za prenos dodatnih praktičnih primerov, iztočnic in zapiskov FB liva). Tako istočasno gradimo tudi email listo.
- da znotraj FB ali IG liva izpostavimo neko ekskluzivno ponudbo, ki traja le določen čas.
- da potem posnetek oddaje še dodatno oglašujemo.
INSTAGRAM STORY
Ig story je najbolj “konzumirana” vsebina na Instagramu in z njeno pomočjo vzpostavite bolj pristen stik, spodbudite več “engagementa”.
Instagram story-ji so neke vrste najbolj intimna vsebina. Vidna je le 24 ur in interakcije znotraj tega so vidne le tebi.
To intimno vzdušje uporabi za še bolj poglobljeno izkušnjo. Spodbudi uporabnika k akciji in interakciji. Komentiranju, deljenju, glasovanju, postavljanju vprašanja, srčkanju, izpolnitvi kviza, pošiljanju privatnega sporočila). Vse te interakcije z njimi gradijo odnos in pa tudi pozitivno vplivajo na doseg vsebine.
Za ig story-je ne bi mogla bolj poudariti to, kako pomembno je, da je avtentična in da uporabljate čimveč video vsebine.
Povabite osebe v ozadje vašega posla, v osebno življenje, če vam je to ljubo, delite vajb svoje blagovne znamke, svoj karakter.
FACEBOOK SKUPINE
“Vision of the platform is to bring people closer together.” Je izjava s katero je Mark Zuckerberg in Facebook osvojil svet digitalnih naseljencev.
In kako drugače, kot preko Facebook skupin, so lahko ljudje še bolj povezani, vključeni v razpravo, soustvarjanje?
Intimno vzdušje, specifičen interes in jasna tema so iztočnice, ki definirajo dobro zasnovano FB skupino.
Facebook skupina je lahko odprte narave ter privablja enakomisleče, enakotrpeče (to pomeni ljudi s specifičnim interesom, hobijem, miselnostjo, dejavnostjo, enakim problemom, frustracijo, zdravstvenim stanjem itd.).
Lahko je tudi zaprte narave in služi kot podpora obstoječim strankam (vendar, ker se ravno nahajamo znotraj okvirjev PRVEGA MAKRO CILJA to najbrž ne sodi sem).
Razmišljajte, kako lahko z umestitvijo Facebooku skupine povežete ljudi skupaj.
Sama sem namreč članica večih skupin za Facebook oglaševanje in moram priznati, da je to tudi odličen vir novega znanja, študij primerov in mi kot uporabniku najbolj ustrezajo zaprte ali javne skupine, kjer najdem to kar iščem.
Istočasno pa so tovrstne Facebook skupine ne samo odlična promocija za tistega, ki je ustanovitelj skupine in kreator neke praktične vsebine, temveč tudi odlična odskočna deska za tiste, ki se znotraj teh skupin izpostavljajo, delijo vrednost in razkrivajo uspešno poslovne prakse.
Kako lahko te prijeme v letu 2020 izkoristite tudi vi?
Ne podcenjujte Linkedina. Celo slavni Gary Vaynerchuk je naznanil svojo ljubezen do Linkedina in mu priznal velik potencial.
Organski doseg na Linkedinu je lahko 10X višji kot na Facebooku.
Eden izmed parametrov, ki določa doseg na Facebooku je število sledilcev, medtem ko na Linkedinu organski doseg določa število povezav, ki jih imate (seveda je v obeh primerih še veliko več, vendar zaenkrat končajva tukaj).
Na Linkedinu odlično delujejo objave v obliki videja, slike, lahko pa objavite kar cel članek, morda izsek zapisa ter usmerite uporabnika za več informacij na vašo spletno stran.
Linkedin je mesto za vse v poslovnem svetu različnih dejavnosti, bodisi finance, marketing, zavarovalništvo, arhitektura, zdravje in še bi lahko naštevala.
PODCAST
Podcasti so digitalne radio oddajo “to go”, ki vašim vsebinam omogočajo povsem drugo obliko življenja. Lahko so reciklaža obstoječih vsebin, ki jih iz videa pretvorite v avdio obliko, vsekakor pa so odličen način za podaljšanje dobe vaših vsebin.
Seveda, v kolikor vaše besede ne spremlja nek vizualni prikaz; najbrž se strinjate, da bi težko preko avditornega izražanja nekomu prikazali koncept fizične vadbe.
Pri podcastih je krasen način tudi za grajenje avtoritete vas samih in grajenje vaše blagovne znamke preko intervjujev s strokovnjaki, ki jih gostite v oddajah.
Reciklaža lahko poteka tudi v obratno smer. Se pravi, naprej posnemite vsebino in jo objavite na podcastu, nato pa iz tega naredite zapis, morda infografike, video vsebino za socialna omrežja itd.
Kako uporabljati tovrstne kanale in kakšni formati so v trendu?
Socialna omrežja so za veliko ljudi popolnoma nadomestila tradicionalne medije, na vseh nas pa pustila izjemen pečat.
Pomembno je, da se pri vsem tem ne zataknemo v ideje, da moramo biti prisotni povsod, saj je naš čas dragocen in je potrebno učinkovito in velikopotezno investirati naš čas, energijo in konec koncev tudi denar.
Smiselno je, da uporabimo moč socialnih omrežij ter s tem povečujemo vidnost ter ustvarjamo zavedanje, vendar pri tem delujemo STRATEŠKO.
Kaj je razlika med “BITI PRISOTEN NA SOCIALNIH OMREŽJIH” (oz. biti aktiven) ter na drugi strani “BITI STRATEŠKI NA SOCIALNIH OMREŽJIH”.
Slednja metoda je usmerjena v to, da gradimo odnos z našimi uporabniki, vendar istočasno, da socialna omrežja podpirajo naše ostale aktivnosti in poslovne cilje.
Kakšni so trendi na tem področju in kako se približati uporabnikom?
PRI FORMATIH VSEBIN v ospredje še bolj prihaja video vsebina.
To je dokazano dejstvo, ki so ga v eni izmed študij objavili v statističnih izsledkih Brightcove’s 2018 Video Marketing .
Ugotovili so, da je več kot polovica kupcev poročala o vzpostavitvi kontakta s podjetjem na spletu, potem ko je videla njihov video na socialnih omrežjih.
Ko govorimo o milenijcih ta številka še bolj naraste, kar 66% vprašanih je poročalo o enakih dejanjih (da vzpostavijo stik s podjetjem potem, ko vidijo video na socialnih omrežjih).
Tudi na drugi strani brega se čuti zadovoljstvo, torej med marketerji in podjetniki na spletu.
Namreč, kar 93% njih poroča o tem, kako jim je video vsebina na socialnih omrežjih pomagala doseči potencialne stranke.
Slika VIR
Drugi vidik tega trenda, oziroma pokazatelj, v katero smer se trend pomika, je fenomen med socialnimi omrežji, in sicer TIK TOK, ki ima trenutno 500 milijonov aktivnih mesečnih uporabnikov po vsem svetu. To je skoraj ¼ vseh Facebook uporabnikov, ki še vedno dominira v svojem obsegu.
Na omenjenem socialnem omrežju najdemo izključno video vsebino, njihova populacija pa so milenijci med 16-24 let.
Vprašanje, če bi slovensko podjetje moralo biti na TIK TOK?
Ne, lahko vaše vsebine, ki jih kreirate primarno za druge kanale (IG, YOUTUBE) objavite tudi tam. Morda evolucija platfrome čez čas zajame prebivalce Slovenije in postane drugi Instagram.
Nihče pa v resnici tega ne ve in ne more napovedati z gotovostjo.
Odvisno je predvsem tudi od tega, kaj prodajate. Če ste usmerjeni v prodajo modnih dodatkov za najstnike, potem izvolite.
Če je vaša dejavnost usmerjena v davčno svetovanje, potem TIK TOK absolutno ni za vas.
Seveda velja drugače, če razsežnost vašega posla dosega Kitajsko, US, ipd.
Namreč največje število uporabnikov prihaja od tam.
Tretji signal, ki nam sporoča enako vest, je Instagram evolucija.
Instagram postaja vse bolj orientiran na video vsebine. IGTV, IG LIVE, IG STORY – to so vse kanali, ki preferirajo oziroma zahtevajo vsebino v video formatu.
Kako narediti videje še boljše in bolj učinkovite?
Nekaj zanimivosti:
- Kar 85% uporabnikov statistično ne uporablja zvoka pri gledanju videjev na IG in FB prikaznem zidu, pa vendar je 75% videjev objavljenih brez podnapisov in za razumevanje je nujno potreben zvok. Torej nasvet je, da vaših videjem dodate podnapise. Obratno je na IG storyjih, kjer podnapisov ne potrebujete, saj je zvok avtomatsko vklopljen in kar 70% videjev na storyjih se gleda z vklopljenim zvokom.
- 95% videjev na socialnih omrežjih uporabniki gledajo le 6 sekund!
- Torej to, kar poveste v prvih 6 sekundah je odločilno, ali bo uporabnik ostal z vami in gledal dalje ter navsezadnje tudi se odločil za naslednji korak.
- V prvih 6 sekundah morate uporabnika zadeti v srce in ustaviti njegove hitre prstke, ki drsijo po ekranu v neskončnost.
- Story stickerji (nalepke po slovensko) povečajo učinkovitost video vsebine za 83%!
- Razvijalci platforme svetujejo, da uporabljamo stickerje, ko le ti podpirajo komunikacijo in povečajo ključnost sporočila.
- “How-to tutorials”, oziroma praktični demonstrativni videji uporabe produktov, priprave raznih receptov, izvedbe posameznih vaj itd. so najbolj popularna vsebina na Instagramu.
Temu sledijo objave, videji iz zakulisja vašega posla (ustvarjalni procesi, atmosfera vsakdana…), intervjuji ter novosti, trendi.
Morda imate vprašanje še glede vsebine? Kakšna vsebina je hit to leto?
Razumeti morate, da trg postaja vse bolj sofisticiran, potrošniki vse bolj zahtevni, izobraženi in po drugi strani časovno obremenjeni.
#1 Nasvet je – BODITE PRECIZNEJŠI
Če ste morda pred leti zadovoljili standardu povprečnega bralca v Sloveniji, s člankom “Naredite razstrupljevalno kuro, telo vam bo hvaležno.”, boste morda v tem letu in nasploh v tem desetletju morali biti bolj specifični. Recimo “Zakaj je razstrupljanje brez maščob nevarno za vaše telo?”, “Česa vam poizvajalci razstrupljevalnih praškov ne povedo?”
#2 Nasvet – PERSONALIZIRAJTE KOMUNIKACIJO
Komunikacijo lahko personalizirate že samo po sebi. Torej generični naslov, kot je “Kako se lotiti razstrupljanja.”, raje posnamite video ali napišite blog z naslovom “Pozor moški nad 40! Ta metoda razstrupljanja močno vpliva na vaš testosteron!”.
#3 Nasvet – BODITE OSEBNI
Neosebi način komunikacije je že zdavnaj potonil v pozabo in čeprav se nam morda zdi, da nekatera podjetja zgradijo popularnost in lojalnost blagovne znamke na logotipu, je to vse prej kot res.
Če lahko vaši blagovni znamki daste obraz, potem naj bo ta obraz vaš, če je le to možno. Tako bodo ljudje vedeli, s kom komunicirajo in kdo na njih vpliva.
K soustvarjanju osebnosti blagovne znamke povabite “influencerje”.
Od nekdaj smo se zgledovali po zvezdniških vzornikov, ki so jih v dobi socialnih omrežij zamenjali oziroma se jim pridružili t.i. vplivneži (to so vsi, ki združujejo ljudi istega, podobnega interesa, miselnosti in vplivajo na njih preko deljenje svojega mnenja, izkušenj, pogledov na svet, stvari, ljudi, dogodke).
“Influencer marketing” je način marketinga, s katerim lahko tudi vaši neosebni blagovni znamki nadate podobo obraza. Gre za priporočilni marketing, ki je v porastu predvsem pri mlajših generacijah.
DRUGI MAKRO CILJ JE GENERIRANJE BAZE KVALITETNIH KONTAKTOV
Vedno poudarjam, da je poleg nastopa na socialnih omrežjih ključno graditi bazo kvalitetnih kontaktov. Temu v marketing žargonu pravimo ‘lead generation’.
Ali so to email kontakti, telefonski kontakti ali pa lahko tudi kontakti FB Messengerja.
In ko ravno omenjam FB Messenger je na mestu tudi to, da vam predam novico, ki bo močno vplivala na vse avtomatizirane sekvence sporočil (t.i. messenger flows). Namreč z 4.marcem 2020, Facebook uveljavlja novo politiko pravil in s tem ne bomo mogli več pošiljati avtomatiziranih sekvenc uporabnikom, s katerimi smo v 24+ urah izgubili stik. Obstajajo izjeme, o katerih bom pravtako zapisala poseben blog, saj gre za obsežno tematiko.
Tukaj si lahko preberete vse o novih pravilih.
Namen vseh je, da “zabeležite interes”, shranite kontakt ter z njim komunicirate ciljno ter personalizirano.
Tukaj bi želela poudariti prejšnji nasvet, ki se je navezoval na personalizacijo vaše komunikacije pri vsebinah, ki jih delite kot objave, videje, blog zapise.
Personalizacija aktivnosti v namen “lead generation” kampanj vam omogoča, da prejemnike sporočil vnaprej segmentirate in morebiti povsem prilagodite komunikacijo v nadaljevanju.
Kakšni so trendi na tem področju in kako uporabljati prijeme za namene grajenja kontakov?
Tukaj težko govorimo o kakšnih novih sezonskih trikih, ki so in bodo vse bolj zaznamovali vedenje uporabnikov na spletu ter posledično spremenili uporabo že omenjenih platform in formatov.
Vseeno pa lahko znotraj tega najdemo načine, kako se na drugačen 2.0.lotiti “lead generationa” v novem desetletju.
Prva pomembna komponenta se nanaša na PRVI STIK.
Kako pridete v stik stranko, oziroma kako stranka pride v stik z vašim podjetjem? Na kakšen način jo pridobite v kolesje vašega prodajnega sistema in prijemov?
Pri tem vam pridejo prav že personalizirani načini grajenja baze, ki se jih vedno lotevate s ciljno mislijo v glavi. Torej končnim rezultatom. Kaj želite s tem prijemom na koncu prodati?
In potem z obratnim inženiringom načrtujete prvi korak tega “customer journey-a”.
KVIZI; o tem sem že veliko pisala in več o tem, kako kreirati zmagovalen kviz in pripeljati v vašo bazo že segmentirane, vnaprej kategorizirane uporabnike, si lahko preberete ta blog zapis tukaj>>>>.
Kvize lahko naredite na spletu, s pomočjo spletnih orodij, ki vas na nek način tudi omejijo iz vidika funkcionalnosti, lahko povsem neomejeno delujete, v kolikor imate znanje programiranja, ali ste pripravljeni vložiti 500€+ v samo izdelavo kviza (odvisno, kako kompleksen je). Takšen kviz je ponavadi umeščen na vašo spletno stran oz. je vezan na samostojno pristajalno stran.
VPRAŠALNIKI; vprašalniki so malce drugačen tip od kvizov, prvi namreč podajo uporabniku nek profil, oceno znanja, diagnostiko, ipd.
Vprašalniki so namenjeni segmentaciji uporabnikov, za primer pripravi ponudbe, pošiljanju ciljne vsebine, poročil itd.
Tovrstni vprašalnik lahko umestite v avtomatizirano sekvenco vaših emailov, ki jo uporabnik prejme, ko si prenese neko osnovno digitalno darilo.
Recimo, da v vaši kampanji za “lead generation” izpostavljate “EKNJIGO ZA UČINKOVITI DETOKS PO PRAZNIKIH” ; morda uporabniku v povratnem sporočilu, kjer mu dostavite eknjigo ponudite možnost, da odgovori na vaša vprašanja in tako dobi še bolj ciljna sporočila in nasvete (recimo: “Kaj želite z detoksom doseči? – SHUJŠATI IN TELO SPRAVITI V RAVNOTEŽJE; NE ŽELIM SHUJŠATI, ŽELIM SE LE ZNEBITI STRUPOV IN POSKRBETI ZA ZDRAVJE; ŽELIM SI IMETI VEČ ENERGIJE IN SE VRNITI V RAVNOTEŽJE;)
Kako bi tovrstni odgovori vplivali na vašo nadaljnjo komunikacijo z uporabniki?
Bi tem, ki si želijo le znebiti strupov in poskrbeti za zdravje še vedno prodajali tablete za izgubo kilogramov, ali bi jim ponudili to kar potrebujejo?
Druga pomembna komponenta se nanaša na ohranjanje in poglabljanje PRVEGA STIKA.
Zelo pomembno je, da segmentu uporabnikov pripišete določen tok sporočil.
Avtomatizirane email sekvence, osebni telefonski klic, morda vabilo na svetovanje v živo, diagnostiko ipd. so ključne za zaključevanje prodaje.
Zelo trendovsko bi bilo to, da svojemu običajnemu protokolu prenosa eknjige dodate še točko, na kateri se uporabnik preko določenih aktivnosti segmentira, temu pa sledi specifičen tok sporočil, ki so namenjena posameznemu profilu.
Na kakšen način lahko delate segmentacijo na email listi?
Na podlagi:
- Preteklih nakupov
- Branih blog zapisov ali na drugačen način izraženih zanimanj
- Prenesenih digitalnih daril (lead generationa)
- Zabeleženih profilov na podlagi izpolnjenih kvizov
- Višine nakupov in lojalnosti
- Določenih demografskih karakteristik (spol, starost)
//1 KAMPANJA – lead generation vsebinski emaili
Ko kvalificirate potencialno stranko in njen interes postane očiten (recimo z izpolnitvijo kviza, prenosom specifičnih predlog, akcijskih vodičev), potem želite poglobiti odnos in jo celo pretvoriti v zadovoljno stranko. Na tej točki je nujno, da uberete pravo razmerje med vrednostjo, ki jo stranki prinaša vsebina, nasveti, ki jih izpostavite v vsebinskih emailih, ti emaili pa morajo vseeno vsebovati nek prodajni naboj, saj v nasprotnem primeru izgubite priložnost za prodajo.
//2 KAMPANJA – maksimiziranje vrednosti nakupa
Ta kampanja je namenjena pospeševanju nakupov, maksimiziranju vrednosti košarice.
V primeru, da stranka kupi 1 sam izdelek določene kategorije, ji morda lahko ponudite varianto, da kupi 2+1 samo v tej enkratni priložnosti (t.i. upsell).
Lahko ji ponudite še komplementarni izdelek po 50% nižji ceni.
Če se je odločila za osnovni paket vaših storitev, jo morda lahko prepričate, da preide v bolj premium različico. Istočasno pa je ta kampanja namenjena topli dobrodošlici.
Vsem novim strankam, ki kupujejo prvič lahko izrazite zahvalo in jim ponudite kupon za popust, darilno kartico, kodo za brezplačno poštnino itd.
//3 KAMPANJA – spodbuda frekventnosti nakupa
Ta email kampanja je odlična za vse produkte in storitve, ki jih stranka načeloma kupuje večkrat, morda vsak mesec.
Vezano na to, kar stranka kupi, lahko pripravite več različnih emailov, ki stranko opomnejo na ponovni nakup.
Ko stranki po vaši evidenci zmanjka določenega prehranskega dopolnila, ji lahko pošljete opombo za ponovni nakup, morda tokrat izpostavite pakiranje 3+1, s katero lahko prihrani določen znesek (naredite matematični izračun za njo vi:)).
Če stranka v vašem fitnes studiu obiskuje vadbe, sedaj pa jo kar naenkrat ni več, bo vesela motivacijskega emaila in spodbude, da spet pride.
Vaše aktivnosti za namen doseganja DRUGEGA MAKRO CILJA (torej grajenja kvalificiranih kontakov) lahko preko deljenih vsebin na socialnih omrežjih naredite vidne.
Morda ne želite promovirati vaših storitev direktno, temveč želite promovirati PRVI STIK?! Morda kviz, brezplačno predlogo za X podjetja, brezplačni posvet na skypu?
Namen vseh aktivnosti je vendarle dvigovati prodajo, tako da uskladite aktivnosti na spletu, da podpirajo vse enak cilj.
TRETJI MAKRO CILJ JE PRODAJA IN MONETIZACIJA
Ko govorim o prodaji na spletu, imam dejansko v mislih oglaševanje vaših krasnih produktov in storitev. Facebook & Instagram oglaševanje, v kombinaciji z Google, Youtube ipd. omogočajo doseg več kot polovico vseh Slovencev in pa celo optimizacijo aktivnosti, ki stremijo k povečevanju konverzij (prodaji).
Morda temu namenim prav celoten zapis, saj gre za zelo obsežno temo, ki si zasluži več pozornosti. Hkrati pa na tej točki omenim nekaj svetlih sprememb in izboljšav ter razjasnim smernice, ki jih velja upoštevati v tem letu.
What’s APP (novo prikazno omrežje)
Facebook in Instagram ves čas širita svojo posest po drugih kanalih in oglaševalcem omogočata več inventarja v obliki oglasnega prostora. Konkurence je vse več in število oglaševalcev, ki s pridom uporabljajo to platformo narašča.
Tako narašča tudi potreba razvijalcev oglaševalske platforme po novem oglasnem prostoru. Ta novica ni nova, v javnost je prišla že lansko leto januarja, vendar dejanska združitev Facebook in What’s APP-a se bo zgodila v tem letu 2020.
Tako boste lahko oglase prikazovali tudi znotraj What’s APP aplikacije in preusmerjali vaše uporabnike iz oglasov, ki se prikazujejo na drugih prikaznih omrežjih v pogovor v aplikaciji What’s APP.
Koliko prikaznih omrežij imate sedaj že na voljo?
- Instant Articles
- Audience Network
- Messenger
- In stream videos
Dodajmo temu še What’s APP in pokritega imamo ¾ celotnega interneta!
O personalizaciji smo govorili že na prejšnjih točkah in le ta je še kako pomembna v kontekstu oglaševanja.
Vendar, kako personalizirati oglaševalske kampanje in kaj je TREND na tem področju?
*za prodajo posameznega produkta/storitve je pomembno, da ga predstavite iz različnih zornih kotov, oziroma drugače rečeno za različne profile strank.
V posameznem oglasu in njegovem podaljšku (pristajalna spletna stran, ponudba itd.) je pomembno, da se osredotočite na specifičen problem, indentiteto, simptom, željo, frustracijo in naredite konsistentno uporabniško izkušnjo.
Tako boste vaše generične marketinške prijeme personalizirali in posledično ustvarili višjo konverzijsko stopnjo ter več prihodkov.
*uporabljajte dinamične oglase v vseh fazah nakupnega procesa. Celoten zapis o dinamičnem oglaševanju na Facebooku in Instagramu najdete tukaj>>>. Ta prijem je morda že nekoliko uporaben v kontekstih remarketing kampanj, vendar lahko jih uporabite tudi za povsem “hladne skeptike” – uporabnike, ki se še niso nikoli obiskali vaše spletne strani. To pride v poštev za spletne trgovine, ki imajo ogromno število različnih produktov, ali pa so ti produkti za zelo specifična področja.
*pri oglaševalskih kampanjah uporabljajte veliko video formata, ki ga lahko ustvariti s snemanjem videjev, kot tudi z uporabo digitalnih orodij (Canva, Lumen5, Animoto) ter tudi že pripravljenimi predlogami diaprojekcij znotraj Facebook platforme. Igrajte se s kreativami, kombinirajte formate in uporabljajte vse, kar vam Facebook omogoča in priporoča.
*za kampanje uporabljajte UGC kreative (user generated content, oziroma kreative, ki jih ustvarijo stranke; recimo slika s produktom in izjava o zadovoljstvu, video o uporabi in zadovoljstvu izdelka).
*uporabljajte “split-test” funkcionalnost znotraj Facebooka in testirajte različne pristajalne strani. Morda vam je testiranje že prišlo v kri, vendar se vseeno preveč in samo usmerjate na kreiranje oglasov. Oglasi zajemajo le polovico uporabniške izkušnje, oziroma prodajne poti, ki jo mora odklikati posamezen uporabnik. Prodaja se zgodi na pristajalni strani, tako da dejansko morate testirati tudi ta del.
Poenostavljena uporabniška izkušnja, nakupni procesi, instant nakupi in TRENDI na tem področju
“INSTA SHOPPING”
Facebook ogromno poudarka namenja prav temu in stremi k temu, da omogoči uporabnikom opravljanje nakupov že znotraj platforme.
Tudi njegov kripto žeton LIBRA je eden izmed pokazateljev, kam se in se bo razvijala platforma. Razvoj lastne valute za še hitrejše in še bolj instant nakupovanje.
Bolj realno za Slovenijo, pa vendar si morda še to ta hip težko predstavljamo pa je “Instagram shopping”.
Že sedaj lahko na vaših organskih objavah na Instagramu označite produkt, ki ga lahko stranke kliknejo in jih odpelje na ciljno produktno podstran.
Temu sledijo napovedi o izboljšavah tudi znotraj oglaševalskih aktivnosti.
To funkcionalnost bomo lahko uporabljali tako na Facebooku, kot Instagramu v oglasih, to pa še ni vse.
Temu dodajmo možnost, da uporabnik opravi nakup, brez da bi obiskal spletno stran in smo na konju.
Tako je, prav ste prebrali. Facebook v tesnem sodelovanju s Shopify trgovinsko platformo stremi k povezljivosti obeh, kar bo omogočalo instant nakupe znotraj Facebook aplikacije.
Ne vem, kdaj bomo v Sloveniji zreli za tovrstne napredne uporabniške izkušnje, saj še vedno vidimo tendenco uporabnikov k plačevanju “po povzetju”, “po predračunu”, vendar zagotovo se nam vse to splača vedeti in pravtako testirati v našem spletnem poslu.
“INSTANT EXPERIENCE”
Ko govorimo o instant izkušnji, govorimo o Canvas oglasih.
Canvas oglas v osnovi izgleda tako kot vsak drug. Lahko se prikazuje tako na Facebooku, kot na Instagramu. Lahko ga zastopa slikovni oglas, ali pa video, tudi carouseul in diaprojekcija (‘slideshow’) prideta v poštev.
Edina specifika canvas oglasov je, da se lahko uporabljajo izključno za mobilne naprave. Torej canvasa ni možno implementirati v vaše oglase, ki se prikazujejo na računalnikih.
Ko uporabnik klikne na oglas, se le ta odpre v Facebooku, na mikro pristajalni strani, na kateri lahko vi dodatno ogrejete in kvalificirate uporabnika, preden ga pošljete na vašo spletno stran. Pravtako lahko podrobno in bolj slikovito, nazorno predstavite vašo ponudbo iz več zornih kotov.
Celoten zapis o Canvas oglasih najdete tukaj>>>
Pri tem instantnem, hitrem načinu brskanja na spletu, nakupovanja itd., je pomembno, da je vaša spletna stran, oziroma pristajalno mesto, na katerega uporabnik naleti po kliku na oglas HITRO in AGILNO.
Namreč hitrost vaše spletne strani močno vpliva na to, kakšno konverzijsko stopnjo dosegate. Če želite preveriti, koliko uporabnikov klikne na vaš oglas in kolikim izmed njih se dejansko naloži spletna stran, preverite razmerje med “LINK CLICKS” in “LANDING PAGE VIEWS”.
- 1/4 uporabnikov zapusti stran, če se ne naloži v 4 sekundah
- 50% uporabnikov mobilcev zapusti stran, če se stran nalaga 10 sekund
- 1 sekunda dlje nalaganja strani = 7% padec v stopnji konverzije
Ste za to, da naredimo en povzetek celotnega zapisa na bistvene smernice in trende, ki naj usmerjajo vaša dejanja in miselnost v letu 2020?
-
posvetite več fokusa personalizaciji in segmentaciji
-
testirajte vedno več kreativ v oglaševalskih kampanjah (to vključuje tako same oglase, kot tudi pristajalne strani)
-
snemajte več videjev in predstavljajte vaše produkte in storitve v akciji
-
ustvarjajte oglase z UGC (vsebino, ki jo kreirajo uporabniki)
-
snemajte FB in IG live ter se povežite z vašo skupnostjo
-
povežite ljudi skupaj preko FB skupin
-
avtomatizirajte email sekvence glede na interese, pretekle nakupe
Vedno pa naj bodo vaše aktivnosti usmerjene v doseganje teh TREH MAKRO CILJEV.
Spodaj si lahko prenesete PREDLOGO načrtovalnika PLANUP, ki vam omogoča, da si postavite cilje, določite aktivnosti in specifične naloge umestite v promocijski koledar.
S tem, kar ste ta trenutek prebrali in zaužili novo dozo znanja kreirajte plan, dokler so ideje še sveže in jim dodajte naboj akcije.
Hvala za vašo pozornost in “se bereva” spet kmalu.
Pozdravček,
Maja