Kako zmagati na Instagramu? [KOMPLET VODIČ]

Že uporabljate Instagram za svoje podjetje? Se znajdete v njihovem ekosistemu in poznate vse funkcionalnosti ter zapovedi uspešnega organskega nastopa tam?

Instagram danes šteje že več kot 800 milijonov uporabnikov (več kot 500 milijonov platformo uporablja dnevno) in postaja “the place to be” tudi za podjetja.

Ampak kaj se morajo podjetja zavedati in kako se vključiti v Instagram džunglo?

V današnjem zapisu vam bom predstavila celotno infrastrukturo ter zakonitosti uporabe socialnega omrežja, v naslednjih tednih pa boste lahko brali zanimive intervjuje s strokovnjaki, ki so vsak na svojem področju izkoristili Instragam za pozicioniranje blagovne znamke in zgradili močne baze sledilcev.

Izvedeli boste, katera orodja uporabljajo za kreiranje atraktivnih slik in videjev, kako so uspeli zmagati in se prikupiti Instagram algoritmu, katere so skrivnosti in triki velikih mojstrov itd.

Če imate vi kakšno vprašanje, za katero želite prejeti odgovor, mi sporočite v komentarju spodaj.

Na Instagram profilu lahko pričakujete “engagement” do višine 4% vaših sledilcev, medtem ko je na Facebooku statistika organskega “engagementa” 0,1% vaše baze sledilcev. Click To Tweet

 

Velja pa si zapomniti pravilo, da je za uspeh na IG potrebna vztrajnost, 100% angažiranost in pa kreativnost.   

 

Predpriprave na Instagram maraton :

1.KORAK: Določite vašo idealno stranko?

2. KORAK: Katerim IG profilom že sledi (ni nujno, da so konkurenčni)?

Recimo oseba, ki ji je všeč “hipsterski interior design”, bo verjetno tudi potencialni kandidat za obisk v vašem “hipster” lokalu.

3. KORAK: Kaj je cilj vašega IG nastopa? Povečati bazo sledilcev za 1000 v naslednjem mesecu? Kaj boste storili v tej smeri?

4. KORAK: Kakšno vsebino boste ustvarjali in v kakšnem stilu želite predstaviti svojo BZ?

Se morda ukvarjate s turizmom in želite promovirati apartmaje v prelepem naravnem okolju? Pri tem lahko tudi povečate atraktivnost samega okolja, tako da delite slike drugih IG profilov, ki o vašem okolju že ustvarjajo odlične fotografije.

5. KORAK: Opremite svoj IG profil z opisom, ki na kratko pove vse o vas in o vaši osebnosti kot blagovne znamke ali osebe. Vključite tudi povezavo do spletnega mesta (lahko je to zadnji blog post, lahko ga usmerite na “lead gen” ponudbo, …).

 

Sedaj pa si poglejmo, na kakšen način Instagram uporabnik uporablja platformo in na kakšen način se vaša vsebina prikazuje oziroma kakšne so poti distribuiranja.

Če ta del poznate potem ga preskočite in preidite na bolj zanimivo poglavje, ki govori o strategijah povečanja sledilcev in “engagementa”.

 

INSTAGRAM FEED

Uporabnik uporablja IG “feed” in potuje med zadnjimi objavami, ki prejmejo največ odziva od drugih uporabnikov.

Na IG feedu lahko delite naslednje tipe vsebin:

  • Slike (1080*1080 dimenzije)
  • Video (do 60 sekund)
  • Caroseul oziroma album (do 10 slik)

 

Vse objave Instagram feeda se akumulirajo na vaše IG profilu, z aplikacijamo kot je recimo Preview, pa lahko vizualno preuredite postavitev slikic in objav, da bodo čimbolj barvno skladne.

 

INSTAGRAM STORY

Instagram story uporabnik zaužije v krogcih nad “feed-om”.

view-instagram-stories

Story-ji so na voljo le 24 ur po objavi in se po novem shranjujejo med “Story Highlights”, do katerih dostopate preko vašega profila, takoj pod opisom in naslovno sliko.

Story-je dnevno gleda 200 milijonov uporabnikov, tako da je velik del pozornosti IG uporabnika tam, zato bodite tam tudi vi.

 

Na IG story-jih lahko delite:

  • Slike v dimenziji 1080*1920
  • Video dolge največ 15 sekund

 

Seveda lahko posnamete video, ki je daljši od 15 sekund in ga potem s pomočjo aplikacije Storeo razrežete ter naložite ločene clipe na IG story.

Veliko predlog za kreiranje slik za IG story, nadjete v aplikaciji Canva, ali pa celo kupite knjižnico oblikovanih predlog na Creative Marketu.

 

V story-je nujno vključite #hashtage in če je smiselno tudi lokacijo.

Ko imate 10.000 sledilcev in več ter poslovni profil IG, lahko v vaše IG story-je vstavljate povezave so spletne strani ter tako resno izkoristite IG za večji obisk spletnega mesta, prodajo in remarketing v kasnejši fazi nakupnega procesa.

Naredite story-je interaktivne, vprašajte za mnenje in uporabite opcijo “pool-a”.

Vaši IG story-ji naj bodo čimbolj naravni, vključite jih v “behind-the-scene” in privat dogajanje.

Vsak se želi počutiti kot insider in vedeti več kot ostali.

 

Vaše top story-je, ki imajo tudi za vas neko vrednost in želite, da jih uporabniki vidijo objavite na vašem profilu pod Story Highlights. Recimo, ko promovirate nov blog post, oznanite top ponudbo, akcijo, povabite k nagradni igri.

 

Untitled design (61)

Tako bodo vaši story-ji postali del bogatega IG profila.

 

INSTAGRAM LIVE

Tudi na Instagramu lahko streamate live video in se tako pred vsemi ostalimi story-ji kar naenkrat znajdete vi.

Pravtako pa, ko snemate video v živo, vsi vaši trenutni sledilci prejmejo “notification” znotraj IG profila.

IG in FB obožujeta druženja v živo, zato vas nagradita z visokim dosegom uporabnikov.

Vsekakor pa vam priporočam, da predem greste “live” to tudi najavite (po svojih socialnih omrežjih, kot tudi na emailu).

Tako se boste izognili, da se boste družili sami s sabo. 🙂

IG live lahko recimo uporabljate za vprašanja & odgovore na specifično temo.

Lahko recimo naredite “follow up” na določen blog post in delite še nek “insajderki” nasvet, da s tem ponudite še dodatno vrednost gledalcem.

Kar je super na IG live videjih, je tudi dejstvo, da lahko gostite sogovornika oziroma so-ustvarjalca oddaje. Tako lahko med streamanjem povabite (ali sprejmete prošnjo) uporabnika, s katerim želite navdušiti gledalce.

 

Triki in strategije, s katerimi povečate bazo sledilcev in “engagement” le teh

 

1) Redno objavljanje vsebine

Če vas ni, vas žal uporabniki hitro pozabijo.

Ne pozabite, da ste v odnosu s pravimi osebami in če želite, da so odnosi trdni in da zmagate v IG okolju, potem morate biti konsistentni in objavljati vsebino redno.

Kaj pomeni redno?

Vsaj 1X na DAN.

Nekatere statistike nakazujejo celo na to, da če na IG profilu ne objavljate redno, se vaša rast drastično upočasni.

Spodnji graf nakazuje statistiko.

How to Gain a Massive Following on Instagram

Saj je kar logično, kajne?

Če ni vsebine, potem ne morete pričakovati, da boste vidni in pridobivali nove sledilce.

2) Povezovanje z uporabniki

Če ste na Instagramu potem STE TAM.

Ste ažurni pri odgovarjanju, odgovorite na komentar, ki se vam pojavi pod slikco, videjem ali prileti celo v “direct message inbox”.

Pravtako je pomembno, da vi sledite ljudem, ki so vaše potencialne stranke in sledilci, pustite kakšen simpatičen komentar, morda pošljete direktno sporočilo, ko je to primerno (recimo ponudite nasvet, ga usmerite na vaš blog post, delite znanje in izkušnje brez da karkoli pričakujete v zameno).

Izogibajte se robotskih odgovorov in komentarjev kot so: “Follow my page.” , “Please check out my page.”, “Check my profile.”

Nikoli in nikdar se ne gre za VAS. Vedno imejte v mislih, kaj lahko vi nudite njim, kaj imajo oni od tega in kaj lahko pridobijo z vašo pomočjo.

Ko boste nesebično delili znanje in izkušnje, namenili pozoren, srčen komentar – bodo ljudje to prepoznali in avtomatsko preverili vaš IG profil ter če ste pravi fit za njihov “home newsfeed” in vaša vsebina na IG profilu izstopa, vam bodo tudi sledili.

 

3) SHS (“shout for shout”)

Ustvarjajte odlično vsebino in se povezujte z ostalimi IG profili, ki združujejo vaše potencialne sledilce. Ko ste na IG že pozicionirani in imate bazo sledilcev (ni potrebno da jih je 10K+), ki so odzivni, se vključujejo v komentiranje in všečkanje vaših objav, se lahko z ostalimi profili dogovorite, da na svojem IG profilu omenijo vas in vi omenite njih na svojem.

Te strategije se lahko poslužujete tudi proti plačilu, v primeru da še nimate baze sledilcev, s katero bi lahko kompenzirali.

 

Kako dobro to delajo nekateri IG profili?

OrganicBurst je blagovna znamka superživil.

Ničkoliko jih je na trgu, kajne?

Ampak oni izstopajo.

Zakaj?

Ker imajo vedno privlačno, vedno kreativno vsebino, ki jo “btw” ne ustvarjajo le oni temveč so zbirališče vseh navdušenih kuharjev, ustvarjalcev zdrave hrane, smoothijev, sladic.

 

Pa si poglejmo primera:

29366009_10213406828578152_2232944177111367680_o

29387136_10213406828458149_4899261128598618112_o

 

Ne glede na to ali ste osebni brand, ali imate produkt, ki na prvi pogled ne izstopa od povprečja na trgu, lahko ustvarite vsebine, ki bodo veliko več kot le vaš produkt.

Lahko ustvarite prostor, kjer bodo “influencerji” iz tega področja želeli biti videni in predstavljeni.

To je zagotovo dosegel OrganicBurst.

In sodelovanje je zagotovo “win-win” za obe strani.

Ambasadorji prejmejo brezplačne izdelke in kreirajo neverjetno privlačne in “mjami” slike, OrganicBurst pa prejme vsebine, ki jih deli na svojem profilu in pa tudi prepoznavnost med različnimi publikami teh “influencerjev”.

 

4) # Hashtagi

Na Instagramu imajo veliko vlogo #HASHTAGI.

Veliko njih. 🙂

Kako delujejo in kako jih pravilno uporabiti?

Vsak #hashtag ima svojo “galerijo”.

Pod zavihkom “search” lahko uporabnik išče posamezne osebe in brande, kot tudi #hashtage in lokacije.

 

Vsaka #hashtag galerija ima “top” sekcijo in pa “recent” sekcijo.

Objave v “top” sekciji se prikazujejo na podlagi tega, kako “sveža” je objava ter koliko všečkov in komentarjev je prejela.

Več #hashtagov boste uporabili v večih galerijah se poste pojavili. Maksimalno število je 30.

Zmagovalci se strinjajo, da je pravilo +10 hashtagov na objavo.

Hashtage lahko umestite v sam tekst pod objavo ali pa v komentar pod objavo.

Uporabite jih tudi v Instagram STORY-jih!

29496306_10213414418767902_8225745155123052544_o

 

Vedno uporabljajte mešanice popularnih #hashtagov (ki jih ljudje iščejo) in pa manj popularnih (zato, da morda pridete v sekcijo “top”).

Ko pričenjate z nastopom na IG, skoraj da ne morete pričakovati, da se boste za nek popularen #hashtag umestili v top sekcijo, zato uporabljajte tudi manj zveneče, manj generične (recimo travel, beauty, food, itd. So generični).  

 

Pri #hashtagih je pomembno, da naredite malce raziskave in pridobite ideje za kombinacije le teh.

Poleg tega, da sledite profilom, ki to delajo dobro in po katerih se lahko zgledujete (glejte katere #hashtage uporabljajo oni), si lahko pomagate z aplikacijami kot je recimo:

https://displaypurposes.com/

Z uporabo te aplikacije lahko vpišete nek dokaj generičen #hashtag, na podlagi tega pa boste prejeli več predlogov:

 

Primer:

GENERIČNI HASHTAG:

#travel

PREDLOGI:

#travelling #traveler #tourism #travelingram #igtravel #europe #traveller #travelblog #tourist #travelblogger #traveltheworld #roadtrip #instatraveling #instapassport #instago #outdoors #ocean #mytravelgram #traveladdict #world #hiking #lonelyplanet

Ostanite v trendu in bodite obveščeni o novih popularnih #hashtagih z uporabo platforme:

http://hashtagify.me/

S pomočjo te aplikacije lahko naredite tudi analizo top influecerjev glede na hashtag ali pa analizirate, katerih hashtagom sledijo in katere od njih največ všečkajo vaši sledilci.


Ustvarite pa tudi #hashtage za svoj brand in svojo prepoznavnost.

Če ste recimo spletna trgovina, ki pošilja svojim stranka paketke, v škatlo umestite letak, ki bo stranko nagovoril k deljenju zadovoljstva na IG.

Najbolj kreativno lahko potem tudi delite na svojem profilu ali pa tudi nagradite.

Če organizirate dogodek pravtako lahko naredite neko mini tekmovanje za najboljši “takeaway” delavnice.

Spet lahko teb objavam dodelite nek #hashtag in tako prejmete brezplačen branding.

 

5) Dodajte lokacijo

Vašim objavam na “feedu” ali v IG story-jih določite lokacijo.

Tako boste povečali možnost, da vas uporabniki najdejo, ko iščejo objave po posamezni lokaciji ali pa na vaše story-je naletijo že med prvimi pod zavihkom “search”.

 

6) Nagradne igre – giveaways

Kdo ne mara nagradnih iger?

Zdi se, da se jih kljub visoki frekventnosti, uporabniki kar ne naveličajo.

Nagradne igre imajo vedno krasen odziv in so odličen način, kako pridobiti pozornost uporabnikov in povečati bazo sledilcev.

 

Za nagradne igre obstaja več načinov:

1. NAČIN: “Všečkaj, označi, sledi profilu da ZMAGAŠ.”

Primer:

Freshly Picked Baby Moccasins (@freshlypicked) • Instagram photos and videos

Če ste mini profil in šele pričenjate z IG nastopom, potem lahko naredite nagradno igro z že uveljavljenim IG “influencerjem” oziroma brandom, ki združuje vaše potencialne sledilce in stranke.

Primer:

Ličila si (@licila.si) • Instagram photos and videos

Ne pozabite opozoriti na nagradno igro tudi v Instagram story-jih ter tako maksimalno izkorisiti val navdušenja.

 

2. NAČIN: “Selfie contest”

Kot sem že omenila pri točki #hashtagov, se lahko poslužujete nagradnih iger na način več načinov. Eden izmed teh je tudi ta, da organizirate selfie tekmovanje ali pa tekmovanje, kjer bodo uporabniki delili svojo sliko z uporabo vašega izdelka.

Najbolj kreativnega lahko nagradite tedensko ali mesečno.

Ta “akcija” lahko poteka dlje stalno.

Recimo, da vsak mesec nagradite top fotko in uporabnika nagradite z paketom vaših izdelkov, vrednostnim bonom, repostom na vašem IG profilu itd.

 

3. NAČIN: “Hashtag contest”

Podobno kot pri selfie nagradni igri, lahko tudi pri hashtag nagradni igri uporabite isti način.

Tekmovanje lahko poteka kontinuirano vsak mesec, ali pa le ob priložnostih – kot so recimo dogodki v živo, razni launchi novih produktov ali storitev ipd.

Bodite kreativni, to je vedno nagrajeno.

A ohranite enostavnost, ne komplicirajte.

 

4. NAČIN: “Glasovanje”

Ena izmed strategij je tudi nagradna igra, kjer uporabniki pod določenim #hashtagom objavijo sliko na svoj profil in potem priskrbijo, da ta slika prejme čimveč všečkov.

Ta strategija zahteva največ angažiranosti s strani uporabnikov, ki bodo sodelovali v nagradni igri, tako da glejte, da bo nagrada bogata.

 

6) Vključite IG povezave na druge kanale

Zdi se zelo očitno, ampak koliko izmed vas ima ta del dobro izpostavljen v email novičkah, spletni strani in morda celo Facebooku?

Če ste modna spletna trgovina, prodajate zdravo prehrano, športno opremo ali pa ste mami “bloggerka”, izpostavite sekcijo za Instagram na spletni strani.

Izpostavite lahko “widget”, kjer nagovarjate uporabnika, da vam sledi na IG profilu, izpostavite lahko IG feed (zadnje objave) ali pa celo vključite v meni SHOP Instagram.

 

Primer:

Femi Stories - femistories com

Pravtako vključite povezave v svoj email, najavite nagradno igro, ki poteka na Instagramu tudi na Facebooku ter v enovičkah.

 

7) Prepričajte s slikami

SLIKE povedo 1000 BESED!

Instagram je kot skupek digitalnih revij, ki združujejo slike, ob katerih ostaneš brez besed. Click To Tweet

Če bi sklanjali besedo LEPO v povezavi z Instagramom, bi ta izgledala tako:

LEPO – LEPŠE – NAJLEPŠE – INSTAGRAM

 

Vredno je tudi to, da vašemu stilu določite rdečo nit.

Kakšne palete barv boste vključevali, kateri filtri bodo del vaših fotografij?

Za filtre je najbolj znana aplikacija VSCO.

Fresh Champagne Instagram Feed - VSCO Filter C1

Vse predloge filtrov najdete TUKAJ.

 

Tako, to je bilo za prvi korak na poti do Instagram uspeha vse.

Kako vam je bil všeč zapis? Kateri del vas je najbolj navdušil?

Katero vprašanje naj v vašem imenu zastavim intervjujancem, ki jih bom na Maja Marketing Lab blogu gostila v naslednjih tednih?

Zaupajte mi v komentarju spodaj.

 

Se vam je zdela objava koristna in zanimiva še za koga?

Delite mu uslugo ter delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in “se bereva” naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

 

Všeč ti bo tudi

12 orodij za kreiranje atraktivnih slik, videjev i... Vsi vemo, kako frustrirajoč je včasih proces ustvarjanja atraktivnih grafik za socialna omrežja, ki bodo sprožila odziv, predstavila našo vsebino na p...
10 orodij, ki bodo povečala konverzije spletne str... Se sprašujete, kako izboljšati konverzijsko stopnjo spletnega mesta? Na kakšen način prepričati uporabnike za nakup vaših izdelkov in storitev? Kat...
TOP strategije “influencer” marketinga Ste že slišali za "influencer marketing"? Se sprašujete, koliko plačati posameznemu bloggerju, da objavi vaš super produkt, storitev? Na kakšen način ...