Ali planirate narediti Facebook profil, pa nimate pojma kako začeti graditi bazo oboževalcev? Kako organsko (neplačano) pridobiti prvih 1.000 oboževalcev in več? Kako povečati doseg vaših objav in kako spodbuditi vključenost uporabnikov (komentiranje, deljenje, všečkanje)?
Potem je ta blog post za vas …
Zakaj je prisotnost na Facebooku za vaš posel pomembna, mi verjetno ni potrebno posebaj poudarjati. Namen tega blog posta ni delitev statističnih podatkov in fensi infografik.
Gola dejstva in praktični napotki, ki jih potrebujete, da začnete sedaj.
Predpostavljam, da boste tehnični plati kreiranju profila kos, v vsebini, ki sledi pa boste izvedeli:
- kakšno vsebino deliti, kdaj in komu
- kako vam lahko optimizacija občinstva prinese boljšo vidnost
- taktike, ki bodo vašim objavim potencirale doseg
- kako vam lahko kontroverznost pomaga pri pridobitvi lojalnih fanov
- kako lahko spremljate konkurenco in načrtujete vsebino, ki se najbolj deli, všečka in komentira
- kam vse vključiti povezavo do vašega javnega poslovnega profila
- kje najti svoje sledilce in kako se navezati prvi stik
#1 NAČELO: IZBOR IMENA FACEBOOK STRANI
Če niste neka zveneča blagovna znamka, katero vsi poznajo in spremljajo že tako ali tako, potem raje razmislite v drugi strategiji izbora imena Facebook profila. Nekaj kar bi že v štartu predstavljalo benefit za stranko.
Največja napaka za moje pojme je kreiranje poslovnega profila, kjer profilno sliko krasi logo vašega podjetja, nikjer ni nobenega obraza, kaj šele osebnega pristopa ali komuniciranja koristi za sledilce. Samo promocija produktov, tega pa nočemo in Facebook ni primeren za to. Če želite ‘corpo’ vzdušje, se preselite na Linkedin.
Dober primer je spletna trgovina s superživili Malinca, ki si je izbrala ime Zdravi recepti in prehrana. Če bi recimo imeli računovodski servis, lahko izberete ime ‘Kako privarčevati z davki’ – nekaj kar bi vaše občinstvo pritegnilo.
Na profilu imate lahko vseeno povezavo do vaše originalne spletne strani, v naslovni sliki vaš logo in kdaj in kdaj povezavo na vašo stran ponudbe. Ampak naj to ne bo glavni fokus.
#2 NAČELO: VSEBINA PISANA NA KOŽO VAŠEMU OBČINSTVU
Na Facebooku lahko objavite več vrst vsebine:
- VIDEO
- SLIKA
- VEČ SLIK SKUPAJ (CAROUSEL PICTURE)
- DIAPROJEKCIJA
- OBJAVA S POVEZAVO IN SLIKO
- ALBUM
Ko ustvarjate vsebino se vprašajte kaj je vaš cilj. Če bi recimo radi promovirali objavo na vašem blogu uporabite tip vsebine – POVEZAVA S SLIKO. Vedno vključite sliko, saj so testi pokazali, da uporabniki v več kot 90% klikajo na sliko, ne na povezavo.
Video je zaenkrat najbolj atraktivna vsebina, ki vas najbolj približa vašemu izbranemu občinstvu. Doseg video vsebin je dvakrat večji kot objava slike. Po raziskavah Socialbakers je slika najmanj atraktivna vsebina.
Vir: http://marketingland.com/want-maximum-reach-facebook-dont-post-photos-118536
Če delite video z Facebook občinstvom ga naložite na Facebook. Ne objavljajte video iz Youtuba. Video naložen na Facebook se avtomatsko predvaja in zagotavlja veliko boljše rezultate v gledanosti, kot video iz Youtuba.
Carousel picture je super, če želite v eni objavi povedati oz. predstaviti več stvari. Učinkovit je recimo za predstavitev izdelkov iz spletne trgovine, večih blog postov naenkrat, več izjav zadovoljnih strank itd. Imejte visoke standarde pri izbiri slik, ne objavljajte nekaj samo zato, da obkljukate opravilo na vaši listi.
Album je po mojem mnenju najmanj atraktiven, vendar vseeno objavite recimo slike iz dogodka, ki ste ga organizirali, novo kolekcijo obutve itd.
In že smo prišli do vprašanja kakšno vsebino sploh objavljati?
Vaša vsebina naj bo ustvarjena z razlogom, da zabava, izobražuje, spodbudi razmišljanje, čustva, da odpre diskusijo, nastopi provokativno. Karkoli je pisano na kožo vašemu bralcu.
Če še ne veste kdo je vaša idealna stranka, o čem sanja in s kakšnimi strahovi ter problemi se sooča, potem si prenesite moj brezplačni akcijski vodič ‘Moja idealna stranka’, ki vam bo pomagal razvozlati te tako zelo pomembne skrivnosti.
Po nekaj tednih objavljanja in testiranja različnih vsebin, boste v analitiki točno videli katera vsebina najbolj zažge in kako načrtovati naprej.
Tukaj si lahko pomagate tudi s tem, da spremljate konkurenco kaj oni objavljajo, katere objave so najbolj všečkane, komentirane in deljene ter o čem ljudje pišejo, kaj sprašujejo, kakšne izraze uporabljajo.
To naredite tako, da na svojem javnem profile kliknete na zavihek INSIGHTS (vpogledi), se pomaknete na dno strani in poiščete gumb ‘ADD PAGES’.
Tukaj lahko izberete katere strani želite spremljati. Lahko tudi vidite kako pogosto objavljajo, kakšnen ‘engagement imajo’ in koliko so se jim povečali všečki strani.
Če kliknete na določeno ikono Facebooku strani, se vam odprejo najbolj popularni ‘posti’ preteklega tedna.
Svetujem vam tudi, da si naredite tedenski plan vsebine, ki jo boste objavljali na Facebooku.
Lahko uporabite tudi opcijo ‘scheduled post’ na Facebooku ali pa aplikacijo Buffer, s čimer lahko objave za več dni vnaprej vnesete v sistem, določite uro in se tako razbremenite vsakodnevnih izgovorov, zakaj ne morete deliti objave.
Ko pridete do stopnje, ko pričnete komplicirati kdaj objaviti nehajte …
Seveda obstajajo neka ‘pravila’, da recimo bo manj ljudi na Facebooku ob lepem sončnem nedeljskem popoldnevu, ampak danes, ko se kar 50% prometa na Facebooku opravi preko telefona to pravilo ne igra nobene pomemne vloge več. Vsi smo ves čas na telefonih in preverjamo kaj dogaja na planetu Facebook.
Ta pravila boste za vaše občinstvo določili kasneje. S pomočjo Facebook analitike se točno vidi kdaj so vaši sledilci ‘online’ in kdaj se najbolj vključujejo. Mogoče vas preseneti, da je to ravno nedelja zvečer.
#3 NAČELO: IZBERITE PRAVO OBČINSTVO IN POVEČAJTE NEPLAČANI DOSEG
Najbrž ste že slišali za Facebookov algoritem. Niste ga pa še čisto razvozlali. Tudi jaz ne popolnoma, ampak nekaj od tega pa. Večji kot je ‘engagement’ (všečkanje, komentiranje in deljenje), več bo Facebook prikazoval vaše objave.
Facebook ne glede na vse skrbi za svoje uporabnike in jim ne želi prikazovati vsebine, ki jim ni všeč. In ne pravim, da vaša vsebina ni. Le mogoče ni primerna za vse. In ne zanima vseh. Logično.
Tukaj je pametno nastaviti občinstvo, kateremu želimo svoje objave prikazovati. Če prodajamo otroške igrače potem so naš ‘target audience’ mlade mamice.
Lastnosti in interese občinstva izbirate že v samem štartu, ko kreirate Facebook javno stran. Lahko pa kadarkoli to spremenite, in sicer na nastavitvah strani, pod zavihkom ciljno občinstvo. Tam nastavite demografske značilnosti, interese, starost, spol itd.
#4 NAČELO: TAKTIKE, KI BODO VAŠIM OBJAVAM POVEČALE DOSEG IN VAŠEMU PROFILU PRINESLE NOVE VŠEČKE
Spodbudite deljenje, komentiranje in všečkanje vaših objav z objavo vsebine, ki se dotika vašega občinstva.
Ljudje delimo objave, ki predstavljajo naše razmišljanje, stališča in identiteto. Vključujemo se v razprave katerih problematika se nas dotika posredno ali neposredno.
Razmislite kaj je tisto v kar vaše stranke verjamejo, s kakšnimi problemi se soočajo, ob čem jih spreleti kurja polt in kaj jim nariše nasmeh na obrazu.
Vsebina, ki jo delite z njimi naj bo zabavna, edukativna, nostalgična, odpira naj vprašanja, diskusijo in interakcijo s sledilci.
V nekaterih primerih je lahko tudi provokativna in kontroverzna.
Bolj dobro kot poznate svoje občinstvo in njihove vrednote in bolj kot ste pri svojem delu avtentični, manj težav boste imeli jasno izraziti svoja stališča in mnenje o nekaterih občutljivih družbenih problemih.
To je tvegana poteza ampak se lahko bogato obrestuje.
Če se boste trudili ugajati vsem in bili medli pri svojih objavah (recimo: juhu petek je tu, ali pa vse najboljše za dan žena, … ) vaše objave ne bodo presegle več kot par všečkov vaših prijateljic in nikoli ne boste zgradili baze resnično pripadnih oboževalcev.
Pomislite tukaj na nekatere politike, ki s svojo kontroverznostjo ves čas držijo raven priljubljenosti nad povprečjem.
Vključite #HASHTAGE in spodbudite viralnost
Če vaš posel že deluje uspešno in imate bazo strank s katerimi uspešno sodelujete, pospešite deljenje njihovih izkušenj z vašimi izdelki in storitvami. Če imate recimo spletno trgovino izkoristite to, da poleg naročenih produktov priložite še vabilo, da svojo izkušnjo in navdušenje delijo s svojimi frendi na Facebooku, uporabijo hashtag, ki ste ga določili in jih zato tudi nagradite.
Kaj bo nagrada, razmislite vi. Lahko je recimo tudi mesečna nagrada, ki jo podelite najbolj inovativni slikici.
Organizirajte nagradno igro, foto natečaj, glasovanje
Najverjetneje ste sami že sodelovali v kakšni nagradni igri na Facebooku. Nagradne igre so super za predstavitev novega izdelka in izjemno povečajo organski doseg.
Nagradna igra s klicem k akciji: všečkaj, zapiši v komentar in deli s prijatelji.
Super deluje in doseže precej občinstva, ampak ta način ni dovoljen.
Facebook pravila so zelo točno določena, ampak zaenkrat še ni izvajal sankcij (vsaj jaz ne vem in sem bila priča vsaj stotim nagradnim igram po tem kopitu).
Nagradne igre in promocijske akcije lahko potekajo na straneh samih ali v posebni aplikaciji. Za sodelovanje v nagradni igri ne smete uporabljati deljenja ali označevanja, na primer »deli na svoji časovnici in sodeluj« ali »deli s prijateljem in si povečaj možnosti za nagrado«, »označi na sliki svoje prijatelje in sodeluj«.
Odločite se sami, jaz na vašem mestu ne bi opustila te taktike.
# 6 NAČELO: ‘SPOSODITE’ SI OBČINSTVO IN POVEČAJTE KREDIBILNOST
Razmislite kdo so vzorniki, idoli, avtoritete ljudi na katere ciljate s svojo ponudbo. Kako bi se vaša kredibilnost povečala, če bi nekdo izmed njih uporabljal vaš produkt ali storitev in svojo pozitivno izkušnjo javno objavil na svojih socialnih omrežjih?
Tukaj gre lahko za plačano sponzorstvo, ali še bolje – resnično deljenje zadovoljstva.
Ponudite tem ljudem brezplačno storitev, produkt in povejte, da boste veseli, če svojo izkušnjo delijo z sledilci. Ne pogojujte tega – to noben ne mara (razen če gre za plačan dil seveda).
Poglejte tudi iz drugega zornega kota. Kje se vaša publika zadržuje? V katerih Facebook skupinah je aktivna ali pa je vsaj del njih?
Vključite se v pogovore tam in svetujte ljudem brezplačno. Ta tehnika ni mišljena, da tam začnete svojo promovirati svoj produkt in svojo Facebook stran. Pustite ljudem svobodno voljo, da sami preverijo kdo ste, ali vam bodo zaupali in sledili ter všečkali vašo stran. Lahko delite tudi kako vsebino za katero veste, da jim bo pomagala pri nečem s čimer se soočajo.
# 7 NAČELO: OLAJŠAJTE ISKANJE IN KLIKANJE VAŠIM STRANKAM
Pri svojem osebnem profilu izpostavite kje delate (to se bo poleg vašega imena izpisovalo v vseh komentarjih na spletnih straneh katere komentirate).
Poglejte na spodnji sliki kako to izgleda.
Vključite Facebook povezavo na vašo spletno stran, na vaše prodajne letake, promocijske vsebine in povabite ljudi iz emailing liste, sledilce na Instagramu, Youtubu, … k všečkanju vaše Facebook strani.
Dodajte povezave do socialnih omrežij tudi v vaše podpise v emailih.
Vedno pa imejte v mislih, da všečki nič ne pomenijo in se raje osredotočite na graditev baze kvalitetnih sledilcev …
Če bodo vaše vsebine instant in ‘mainstream’, jih bo zagotovo delilo, komentiralo in všečkalo več ljudi, vi pa si boste gradilo bazo instant in nelojalnih oboževalcev.
Bolj kot številke všečkov je važno to kako vaši sledilci vsebino ‘pokonzumirajo’ – kako globoko se jih dotakne, ali jih dejansko zanima in o tem razpravljajo, koliko od njih prebere vaš blog post, kupi izdelek, …
Stremite k temu, da svoje sledilce in oboževalce dobite na emailing listo ter jih pretvorite v zadovoljne kupce. Če ne veste kako se tega lotiti, preberite moj prejšnji zapis > Vitalni del vašega marketinga, ki ga zagotovo zanemarjate.
Se vam zdi, da kaj pomembnega nisem omenila?
Ste že kreirali svojo stran in zgradili Facebook občinstvo? Kaj bi še izpostavili kot pomemben element za čiste začetnike? Zapišite to v komentar in s tem prispevajte svoje znanje za tiste, ki se soočajo s prvimi koraki.
Se vam zdi blog post koristen in nujen še za koga? Delite to objavo naprej in povečajte možnosti za njihov uspeh na spletu.
Hvala za pozornost.
‘Se beremo’ ‘spet naslednji ponedeljek.
Maja