Kako uporabljati interesne in demografske parametere pri FB kampanjah?

Facebookov algoritem naj bi o svojih uporabnikih vedel ve─Ź kot vedo oni sami o sebi. O vsakem posamezniku naj bi imel ve─Ź kot 250.000 zabele┼żenih vzorcev vedenja na spletu.

Kako lahko te podatke izkoristimo pri ogla┼íevanju in kak┼íne opcije ciljanja nam to omogo─Źa, boste izvedeli v dana┼ínjem zapisku.

Na spletu nikoli nismo sami, vedno na nas pre┼żi 10 detektivov, ki v svojo zakladnico podatkov ume┼í─Źajo na┼íe akcije, ki jih opravimo na spletu, bele┼żijo na┼ío nakupno kondicijo in vedenje v zvezi s prebiranjem vsebin in drugih interakcij.

Eden izmed teh detektivov je tudi Facebook, ki za nami ne vohuni samo na socialnih platformah, kot sta Facebook in Instagram, temve─Ź tudi na spletnih straneh.

Ob tem dejstvu se ogla┼íevalci lahko nasmehnemo, saj lahko vse te zlata vredne podatke izkoristimo pri ciljnih skupinah in tako prepre─Źimo, da bi bili na┼íi oglasi kot osamljeni jumbo plakati na mestnih upadnicah, ki v 90% ┼żelijo impresionirati povsem napa─Źne ljudi.

Kako deluje Facebookov algoritem in v kakšni meri lahko zaupamo ekzaktnosti podatkov?

 

INTERAKCIJE NA FACEBOOKU IN INSTAGRAMU

Podatki na FB in Instagram profilu

Vsak uporabnik lahko o sebi razkrije precej informacij, ali pa skromno mol─Źi.

S svetom lahko delite va┼í status razmerij, lokacijo bivanja, rojstni datum, slu┼żbene nazive, izobrazbo, najljub┼íe filme, knjige ÔÇô vse to je zapisano na posameznikovem profilu in hkrati so ti podatki na voljo nam ogla┼íevalcem znotraj platforme, da dosegamo bolj┼íe rezultate.

Ko delite neko objavo, poleg nje delite tudi lokacijo (ni nujno, da jo objavite, FB ve tudi sicer), tako lahko njihov detektiv vedno ve, kje se nahajate.

Tudi, ─Źe v aplikaciji nimate omogo─Źeno detektiranje lokacije, bodo pametni mehanizmi algoritma prepoznali slike lokacije, ki jih objavite, na podlagi rezervacij nepremi─Źnin preko Bookinga ali Air bnb-ja ugotovili, kje ste in kdaj.

Ugiba se tudi, da Facebook oblikuje tipe infromacij glede na va┼íe pogovore znotraj Facebook Messengerja In Instagrama ter preko analize klju─Źnih besed kategorizirajo svoje uporabnike.

 

‘Engagement’

Katere objave va┼íih prijateljev v┼íe─Źkate, kaj komentirate, kaj delite na svojem zidu? Katerim Facebook stranem sledite?

Vse kar storite na Facebooku ali Instagramu ima za tovrstne baze podatkov neprecenljivo vrednost in hkrati prispeva k va┼íi identiteti spletnega uporabnika. Kdo ste, kaj vas zanima, o ─Źem razpravljate.

Kdaj se recimo v va┼í profil zapi┼íe dolo─Źen interes, v resnici noben ne ve in lahko samo ugibamo.

─îe v┼íe─Źkate objavo prijateljice, ki se ravnokar hvali, kako bohotne paradi┼żnike je vzgojila na svojem balkonskem vrti─Źku ÔÇô to ┼íe ne pomeni, da boste interesent hortikulture in vrti─Źkanja.

─îe pa boste imeli v┼íe─Źkane Facebook strani, ki se s tem ukvarjajo, boste avtomatsko padli v to skupino interesentov.

Skupnosti (FB skupine)

Algoritem ‘se hrani’ tudi s podatki znotraj Facebook zaprtih in javnih skupin. Skupine kot so ‘mlade mamice’, ‘veganski recepti’, ‘kriptovalute’ ipd., veliko povejo o vas in s tem prispevate velik del k va┼íi identiteti spletnega uporabnika.

INTERAKCIJE NA SPLETNIH STRANEH

─îisto vsako podjetje, ki ima spletno stran, Facebook profil in 1% znanja o ogla┼íevanju ter spletnem nastopu, ima na spletno stran name┼í─Źen Facebook Pixel. To je koda, ki podjetju omogo─Źa precizno shranjevanje podatkov za nadaljne bolj izpiljene ogla┼íevalske prijeme. Pomaga nam slediti konverzijskim ciljem in detektira uporabni┼íke navade obiskovalcev na┼íe spletne strani.

Vse te podatke ne boste imeli le vi sami zase, saj se vse to se steka v Facebookov trezor podatkov in tukaj algoritem šele postane zanimiv.

Lahko mislite, da Facebook ne ve dosti o vas, saj na socialnih omre┼żjih niste aktivni, ne objavljate pogosto, ne v┼íe─Źkate objav ali dolo─Źenih Facebook strani, niste del FB skupin.

Zagotovo pa obiskujete spletne strani, ki vas interesirajo, prebirate dolo─Źene ─Źlanke, bloge, nakupujete specifi─Źne izdelke v specifi─Źnih spletnih trgovinah.

Zahvaljujo─Ź dejstvu, da 90% spletnih strani gosti FB detektiva (pixel), imamo pri ogla┼íevanju na voljo toliko zlata vrednih podatkov.

Ti podatki so klju─Ź za uspe┼íno ogla┼íevanje, ki vam omogo─Źajo, da pravi oglas vidi prava skupina uporabnikov, ki je najbolj dovzetna za nakup va┼íih produktov / storitev.

Brez teh preciznih parametrov, bi va┼íi oglasi bombandirali ─Źisto napa─Źne ljudi in temu primerni bi bili tudi rezultati.

 

Kako se poslu┼żevati ciljanja glede in kak┼íne opcije imate na voljo?

Demografske zna─Źilnosti

Znotraj tega najdete nekatere osnovne in bolj napredne nastavitve.

Pri najbolj osnovnih nastavitvah va┼íe ciljne skupine, pri katerih se ne preve─Ź omejevati, dolo─Źate starost, spol, lokacijo in jezik.

demografske

Pri lokaciji imate ve─Ź opcij nastavitve in glede na va┼ío dejavnost lahko uporabljate ene in druge variante.

  • Ciljate lahko le tiste, ki na lokaciji ┼żivijo.
  • Ciljate lahko tiste, ki se trenutno nahajajo na lokaciji.
  • Ciljate lahko tiste, ki potujejo na to lokacijo (v to skupino vam zdru┼żi uporabnike, ki se nahajajo blizu specifi─Źne lokacije, vendar je njihov dom vsaj 200km stran).

Te nastavitve vam pridejo prav v primerih, da organizirate kak┼íen dogodek v ┼żivo in i┼í─Źete ljudi iz bli┼żnjega okolja, imate lokalni posel (restavracijo, adrenalinski park, kozmeti─Źni salon, …).

Potem pa imate na voljo tudi malo bolj napredne demografske zna─Źilnosti, ki jih nastavljate v polju ‘detailed targeting’.

Te vam omogo─Źajo ciljanje glede na:

1) Izobrazbo

Dolo─Źite lahko ciljno skupino na podro─Źju ┼ítudija, ali pa le uporabnike, ki so ali pa trenutno obiskujejo specifi─Źno fakulteto.

izobrazba wd

2) Starševstvo

Zelo specifi─Źno lahko dolo─Źite ciljno skupino star┼íev, ki imajo dojen─Źke, najstnike ali odrasle otroke.

OMG, kako vse to Facebook ve?

Kot sem ┼że omenila, k temu vedenju pripomore ve─Ź stvari. Kaj se ljudje pogovarjajo v FB Messengerju, zaprtih Facebook skupinah, ali objavljajo slike njihovih otrok, so objavili sliko ob porodu ipd.

straševstvo wd

3) Podro─Źje dela in kariera

Ciljate lahko vse uporabnike, ki delajo v specifi─Źnih industrijah, imajo specifi─Źnen slu┼żbeni naziv ali pa delajo za specifi─Źno podjetje.

kariera 1 wd

kariera 2 wd

4) Statusi v odnosih

Ciljate lahko ljudi, ki so v parnerskem odnosu (nastavite lahko tudi obdobje, oziroma trajanje odnosa), so zaro─Źeni, poro─Źeni ali samski.

odnosi wd

V kolikor prodajate produkte oziroma storitve, ki so zna─Źilni za dolo─Źeno kategorijo, boste to nastavitev ┼żeleli uporabiti.

Primer: ─Źe ste organizator porok, potem ciljajte uporabnike, ki imajo status ‘zaro─Źeni’, ─Źe organizirate sre─Źanja za samske, ciljajte uporabnike, ki so ┼że dlje ─Źasa samski, ipd.

5) Rojstni dnevi

Ciljate lahko tudi uporabnike, ki imajo v prihajajo─Źem tednu rojstni dan. S to nastavitvijo lahko zelo personalizirate oglase, ponudite ekskluzivni popust v ta namen, brezpla─Źno darilo ipd.

rojstni dan wd

6) Verska prepri─Źanja in politi─Źna opredeljenost

Tudi te parametre lahko na nek na─Źin, oziroma v dolo─Źenem kontekstu uporabimo za precizno ciljanje. Te specifike so na voljo le za ciljanje uporabnikov v ZDA.

 

INTERESNE ZNAČILNOSTI IN OBNAŠANJA

Pod interesi in obna┼íanji najdete prakti─Źno vse. Hobije, ┼íportne aktivnosti, ┬áPod to se ┼ítejejo vse aktivnosti, ki jih kot uporabnik storite na Facebooku ali na spletnih straneh (omejenjo v prvem delu zapisa).

Najbolj precizen del tovrstnih nastavitev je ta, katere FB strani va┼íe potencialne stranke v┼íe─Źkajo.

Zato je priprava na─Źrta preden se lotite ogla┼íevanja nujna. Razmislite morate, kje se trenutno zadr┼żujejo va┼íi uporabniki (na katerih FB straneh so aktivni, katere vsebine prebirajo in katerih avtoritativnim osebam na teh podro─Źjih sledijo)?

─îe ste recimo nutricionist, ki ozave┼í─Źa ljudi o zdravi prehrani in ogla┼íujete va┼íe vsebine, ponujate ┼íolanja v tej smeri, potem lahko pri ogla┼íevanju preizkusite ve─Ź interesnih skupin.

Primer:

Lahko jih ciljate glede na zanimanja:

  • Nutricionizem (splo┼íni interes)
  • Food Matters (FB stran)
  • Forks over knives (film)
  • Integritive Nutrition (konkurenca)

 

─îe prodajate finan─Źni ‘coaching’ in delavnico, ki pokriva podro─Źje investiranja, potem boste morda ciljali naslednje skupine ljudi:

  • Robert Kyosaki (avtoriteta na podro─Źju investiranja in financ)
  • Gold, Invest in gold, cryptocurrencies (splo┼íni interes)

 

Zanimanj ni potrebno iskati ozkogledno le znotraj va┼íe industrije. ─îe recimo oblikujete premium obla─Źila za otro─Źke, potem va┼ía konkurenca h kateri se lahko ozrete niso le drugi oblikovalci obla─Źil, vendar so to lahko razli─Źni bloggerji, notranji oblikovalci otro┼íkih sob in izdelovalci pohi┼ítva, …

 

Slaboste tega izbora je, da je ogromno FB strani, ki jih ne boste mogli izbrati oziroma dolo─Źiti pod interesi. Dejansko ni pravila, katera stran je med naborom interesov na voljo in katera ne.

Ciljate lahko tudi vse administratorje FB strani (v primeru, da imate podro─Źje dela kot ga imam jaz, je to zagotovo potencialna skupina uporabnikov, ki potrebuje va┼íe storitve.

page admins

Uporabljajte napredne kombinacije

Interese lahko tudi omejite, oziroma zoo┼żate izbor z bolj podrobnimi nastavitvami parametrov.

─îe boste kliniki ‘narrow audience’, boste lahko izbrali dodatne pogoje ujemanja, ki bodo ┼íe bolj specifi─Źno definirali va┼ío ciljno skupino.

Primer: ─Źe izbirate kak┼íne ogromne interesne skupino, kot so recimo yoga, meditation, healty food ipd., potem je za podro─Źje v katerem delujete (na primer, da prodajate tehnolo┼íki ‘gadget’ s katerim lahko izbolj┼íate meditacijsko prakso) smiselno zoo┼żati skupino s pogojem, da je ta ista skupina ljudi isto─Źasno zainteresirana za tehnologijo ipd.

narrow audience

Odli─Źno deluje tudi kombinacija ‘lookalike’ ob─Źinstev skupaj z dodanim interesom

 

Tako lahko kreirate 2%,3% veliko ‘lookalike’ ob─Źinstvo iz obstoje─Źih kupcev, email subscriberjev, sledilcev na FB ipd. in poleg dodate ┼íe interes oz. obna┼íanje in uporabite za oplemenitenje podatkov o ‘lookalike’ ob─Źinstvih.

 

V fazi testiranja vedno lo─Źite interesne skupine po ‘ad-setih’. Velja pravilo ÔÇô ena interesna skupina en ‘ad-set’. To je izjemno pomembno zato, da boste lahko detektirali, kateri interesi delujejo in kateri ne, prav tako bo dolo─Źena kreativa oglasa s posamezno skupino resonirala, medtem ko spet z drugo ne bo.

─îe z na─Źeli testiranja, lo─Źevanja in optimiziranja oglasov ┼íe niste seznanjeni, si lahko preberete ta zapis TUKAJ.

 

Sedaj pa ste na vrsti vi. V komentar spodaj zapi┼íite, kako v na─Źrtujete va┼íe kampanje, kateri del interesnih skupin najve─Ź uporabljate in kako najdete potencialne stranke na Facebooku?

Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga? Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

Hvala za va┼ío pozornost in ‘se bereva’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdrav─Źek,

Maja

Comments are closed.

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?