Intervju: “Pasti ‘samo’ lepih spletnih strani.”

Veliko se govori o uporabniški izkušnji na spletu in o funkcionalnem dizajnu, ki v sodobnem svetu interneta, mobilne tehnologije igra pomembno vlogo. Za dizajn ne zadošča samo to, da je lep, dizajn mora biti uporaben, pravi Romina Kavčič, današnja gostja na Maja’s MARKETING LAB strani.

Romino sem povabila, ker verjamem, da se lahko od nje vsi veliko naučimo.

Je ena izmed najboljših dizajnerjev in načrtovalcev uporabniške izkušnje. In če rečem, da se lahko kosa v svetovnem merilu, ne pretiravam.

Njeni naročniki so večinoma tujci (Američani, Švicarji, Norvežani), z veseljem pa se loti kakšnega projekta za dušo tudi sama in sodeluje z manjšimi slovenskimi podjetji in start upi.

Ta zapis je v obliki intervjuja. Z Romino vam razkrivava kako načrtovati izvedbo spletne strani, testirati uporabnost dizajna, kaj poudariti na posameznih podstraneh in kako zadovoljiti apetit marketerjev in načrtovalcev uporabniške izkušnje.

Facebook oglasi - AVTOPILOT VAŠE PRODAJE (9)

Pa gremo kar k vprašanjem …

MAJA:”Kaj smatraš za top 3 kvalitete dizajnerja, ki oblikuje spletne strani in bi jih naročniki morali iskati v fazi spoznavanja in pridobivanja ponudb?“

ROMINA:”Stil, ki ga ima oblikovalec in nam mora biti všeč. Če želimo minimalističen stil, je smiselno najeti nekoga, ki s težavo uporablja bel prostor.
Izkušnje, ki jih ima oblikovalec nam pomagajo vrednotiti kaj od njega lahko pričakujemo in kam ga v našem projektu lahko umestimo.
Zelo pomembna pa se mi zdi odgovornost do projektov. Oblikovalcev je veliko in veliko njih rado zamuja, ne preda izdelkov v dogovorjeni obliki, …

MAJA:”Kaj je razlika med dizajnerjem in načrtovalcem uporabniške izkušnje? Sta to dve kvaliteti, ki jih lahko opravlja ena oseba?”

ROMINA: ”Menim, da oboje lahko počne ena oseba, je pa seveda odvisno koliko je dotična oseba zainteresirana za psihologijo uporabnikov in njihovo uporabniško izkušnjo ali pa na drugi strani za estetiko, vizualni pridih spletne strani oz. aplikacije.”

MAJA:”Kaj pa je razlika med uporabniško izkušnjo in dizajnom? Oziroma naj vprašam drugače. Kaj je razlika med lepim in uporabnim dizajnom?”

ROMINA: “Neuporaben in samo lep dizajn pomeni, da uporabnik ne bo mogel doseči cilja. Če imamo spletno stran, kjer prodajamo naš produkt in imamo nejasno postavljene menijske postavke, gumbe, kontaktne podatke … ne moremo pričakovati prodaje in komunikacije s strankami.”

Veliko napak se dogaja tudi na mobilnih aplikacijah. Lahko bi rekla, da je trendi imeti aplikacijo. Problematično pa je, ker večina misli, da aplikacija nastane čez noč, na podlagi njihove ideje, brez definirane ciljne skupine, strategije za monetizacijo, itd.

MAJA:”Kako naj se lotimo načrtovanja spletne strani, ko imamo veliko idej, široko ponudbo, vsebin ipd.? Kaj izpostaviti kje?”

ROMINA: ”Vsekakor moramo vedeti kaj je glavni fokus spletne strani, kakšen problem rešujemo z našim produktom, kakšno zgodbo jim prodajamo, … Postavitev prioritet in naše ciljne skupine je v začetni fazi ključnega pomena.

Naj omenim še par dodatnih korakov:
1. Jasno zastavljen cilj.
2. Definirane prioritete (prepoznavnost znamke, višja prodaja, … Vedno jih je več, ampak jih moramo strateško postaviti na časovnico.
3. Izrisani žični osnutki (wireframes) na podlagi naročnikovih izhodišč.
4. Narejen prvi prototip. Ni nam potrebno programirati, saj obstaja ogromno “bližnjic”. Uporabimo aplikacije kot so Innvision, Marvel, Framer, …
5. Testiranje z uporabniki, ki smo jih določili kot ciljno publiko.
6. Dodelava wirefrejmov na podlagi komentarjev, ki smo jih dobili od uporabnikov.
7. Dodatne iteracije za testiranje, dodelave wirefrejmo. Število iteracij je odvisno od časovnice, denarja, ki ga imamo na razpolago.
8. Prvi vizualni osnutki; pogovor z naročnikom in dodelave na podlagi komentarjev.
9. Končani dizajni.
10. Pričetek implementacije spletne strani/aplikacije.
11. Neprestana komunikacija oblikovalca s programerji.
12. Ponovno testiranje z uporabniki.

Cikel naj se ponavlja, saj se tehnologija stalno spreminja, zato je potrebno spletne strani, aplikacije prilagajati, dodelovati.”

MAJA:”Včasih ste si načrtovalci uporabniške izkušnje in marketing mojstri v laseh, zaradi različnih agresivnih pristopov (recimo pop-up okna). Kako usklajujete mnenja? Kdaj je ravno prav in kdaj preveč.”

ROMINA: ”Mislim, da obstaja veliko rešitev, ki rešujejo probleme na manj agresiven način. Rešitve so odvisne od ciljne publike in njenih odzivov na naše t.i. agresivne pristope.

Fascinantno je, da veliko podjetij pod pojmom “medijski zakup” še vedno verjame, da je najboljša investicija v bannerje. Veliko uporabnikov uporablja ad blockerje, vsi ostali imajo t.i. “banner slepoto”. To pomeni, da banner že pričakujemo na določenem mestu in da naše oči avtomatsko ne pogledajo tja.

Problem pri bannerjih in pop-up oknih se pojavi, ker večina spletnih strani ni prilagojena za mobilne telefone, kar pomeni, da so preveliki oziroma premajhni, težko berljivi, nerelevantni, …

Ne spomnim se, kdaj sem nazadnje videla banner, ki je bil vsebinsko tako zanimiv, da bi kliknila nanj, …

Primer 1: Svojo spletno trgovino oglašujete v različnih medijih (zakup medijskih vsebin, Facebook, Twitter, Instagram) nimate pa strani prilagojene za mobilne telefone.
Predlog: Preden se odločite za medij oglaševanja, premislite o uporabniški izkušnji. Ali bo uporabnik videl vašo spletno stran na vseh napravah v primerni obliki?

Spletne strani ne moremo samo za 50% pomanjšati, ampak se mora spremeniti tudi struktura.

Če imamo na desktop verziji 4 stolpce, bo na mobilnih aparatih to postal en stolpec, vsebina pa hierarhično nanizana.
Naredimo tekste berljive (največkrat so premajhni), izberimo primeren font, ki se pravilno prikazuje na digitalnih napravah.

Forme se morajo prilagoditi in skrajšati (vsako okence je v svoji vrstici, ne tlačimo vsega skupaj), Nihče si ne bo vzel niti 2 minut, da bi izpolnjeval dolgih form.
Slike prilagodimo širini mobilnega telefona in jih čim bolj optimizirajmo, da se hitro naložijo.
Vsebino je smiselno skrajšati. Prikazujmo samo najbolj relevantne informacije.

Premislite kako uporabnik pride do pomoči, ko se izgubi. Kje imamo napisane kontaktne informacije?

Primer: Oglašujete Android igrico, ki ima glavno sporočilo “Download now”. Jaz uporabljam iPhone, ko vidim oglas.
Predlog: Naredite oglase relevantne in uporabite tehnologijo, ki je na voljo. Če ciljate na Android uporabnike, prikazujte oglase na Androidih.

Primer: Ne poznate nikogar, ki bi se marketinga, dizajna lotila na tak način kot ga predlagajo vam. Skeptični ste, zato raje čakate, da bo vsaj nekdo prvi stopil v reko.

Veliko agresivnih rešitev deluje do neke mere, zato se kar nekaj naročnikov ne odloča za bistvene spremembe.

Predlagam, da ste unikatni in se ne bojite biti prvi. Razmišljajte izven okvirjev, bodite konsistentni in rezultati bodo hitro vidni.”

MAJA:”Kaj smatraš za največje sovražnike v procesu načrtovanja in izdelave spletne strani?”

ROMINA: ”Vsevedne naročnike, ki mislijo, da so tudi oblikovalci. Nekomunikacija med naročnikom in oblikovalcem. Premalo iteracij. Preširoko zastavljeni cilji oziroma nejasno določene prioritete. Nedodelana vizualna podoba in komunikacija znamke.”

MAJA:”Spletna stran zastopa blagovno znamko, posameznika in podjetje. Kakšno vlogo ima pri tem dizajn in uporabniška izkušnja?”

ROMINA :”Menim, da je na prvem mestu uporabniška izkušnja, dizajn pa pika na i. Naša naloga je, da uporabnikom ponudimo produkt, ki rešuje njihov problem. To lično zapakiramo in na zanimiv, poseben način predstavimo.
Zadnje čase je na žalost preveč generičnih rešitev, zato jih v množici sploh ne razlikujemo.

Če imate npr. spletno trgovino z oblekami, … Ste kdaj pomislili kaj vas loči od ostalih trgovcev? Kakšna je vaša zgodba? Ali šivate sami? Želite predstaviti tudi ustvarjanje? Ali ste trgovina, ki ima ekspresno hitro dostavo? Želite komunicirati igrivo ali resno? Kakšen tip kupcev vas najbolj zanima?

To je le nekaj vprašanj na katera morate odgovoriti preden se lotite grajenja svoje blagovne znamke in stilov. V primeru, da je vaša znamka dostopna in sproščena, ne boste uporabljali strogih linij pisav in korpo jezika, ampak žive barve, sproščen in lahkoten stil, ter dostopen in prikupen jezik.”

 

Romini sem izredno hvaležna za njen čas in izčrpne odgovore, ki vam lahko pomagajo pri projektih, kot so izdelava spletne strani, izdelava mobilne aplikacije, …

Dela Romine si lahko pogledate tudi na njeni spletni strani: www.romina.si

 

Kaj ste tokrat odnesli od zapisa? Kaj vam je bilo še posebej všeč in ali ste morda spremenili pogled na dizajn in uporabnost vaše spletne strani. Kaj želite izboljšati v prihodnje?

Zapišite v komentar vaš pogled, vaše izkušnje in način dela, ki ga imate oz. ste ga imeli, ko ste izdelovali spletno stran.

 

Se vam zdi objava koristna še za koga? Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in ‘se beremo’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

Letošnji zapiski vseh 19 predavanj TC konference so TUKAJ!