INTERVJU z Nino Štajner z 235K IG sledilci: »Kako zmagati na Instagramu?«

Čas je za nove zgodbe o uspehu na Instagramu. V prejšnjem intervjuju, ki ga najdete TUKAJ, smo se pogovarjali z Ano Reisman iz podjetja Ličila.si. Tokrat svoje napotke za uspeh na Instagramu z nami deli Nina Štajner, ilustratorka.

 

Nina Štajner je ilustratorka, ki svoje čudovito delo uspešno predstavlja na socialnem omrežju Instagram. S kar 235.000 sledilci in zavidljivim “engagementom” na objavah je ena tistih Slovenk, ki so s svojo nadarjenostjo prodrle na tuji trg in svoje kreacije uspešno tržijo po portalih, kot sta Etsy in Society6 ter nas razveseljujejo s svojimi prelepimi kreacijami.

 

Nina je svoj Instagram profil začela postavljati pred približno štirimi leti. V vsem tem času se je veliko spremenilo, vseeno pa Nina še vedno prisega na iste stvari – kakovostno vsebino, dobre fotografije in pristnost.

 

Včasih se uspeh zdi tudi kot naključje, vendar pa ob podrobnem pogledu kaj hitro ugotovite, da temu ni tako. Nina je ena izmed tistih ustvarjalk vsebine, ki svoj IG profil vodi zelo iskreno in neprisiljeno. Njene fotografije ustvarjajo celostno zgodbo profila, ki je prepreden z ilustracijami. Obenem dokazuje, da je Insatgram primarno namenjen druženju in spoznavanju dobre vsebine, ne zgolj prodajanju. V današnjem intervjuju preberite, kaj sama meni o svojem »vizualnem dnevniku«, kot pravi svojemu profilu.

MAJA:

Kdaj si pričela z Instagram profilom in kako ti je uspelo privabiti več kot 235.000 sledilcev?

Si imela vizijo postati eden najbolj atraktivnih umetniških ustvarjalcev na Instagramu in monetizirati svoje kreacije, ali se je vse to zgodilo po naključju?

 

NINA:

Bolj kot ne po naključju. Svoje ilustracije sem želela deliti s svetom, se vključiti v skupnost ilustratorjev na Instagramu in ustvariti neki “vizualni dnevnik” oziroma kar »online portfolio«.

 

Ne, nisem imela vizije monetizirati svojih izdelkov oziroma služiti z njimi. Moj cilj za Instagram je bil, da bi me dobri naročniki iz tujine lažje dosegli, našli. Rekla bi, da ni naključje, da sem začela objavljati fotografije svojih ilustracij.

 

Rast sledilcev je bila seveda visoko nad pričakovanji. Težko je predvideti ali pričakovati, koliko sledilcev boš imel. Nikoli si nisem mislila, da bom dosegla tako veliko število ljudi. Zame je Instagram uspeh bolj splet okoliščin, saj se zdi, da sem ob pravem času počela prave stvari. V resnici nisem zares vedela, kaj počnem, sploh, ker je bil Instagram takrat še novost.

Collage_Fotor1

MAJA:

Si se zgledovala po ostalih profilih in modelirala njihovo delo (način in stil objav), ali si sledila svojemu ustvarjalnemu duhu in instinktu?

 

NINA:

Ko sem pričela z objavljanjem na Instagramu, platforma še ni bila tako zelo popularna, kot je danes. Tudi ilustratorjev je bilo manj, tako da nisem mogla od njih črpati inspiracije za objave, zato sem objavljala čisto po občutku. Kadar sem na kakšno fotografijo oziroma objavo dobila dober odziv, sem prihodnjič poskušala objaviti na podoben način. V resnici sem eksperimentirala in se na podlagi odziva ljudi tudi učila, kako in kaj objavljati.

 

Danes zelo dobro vem, katera objava bo zelo uspešna. In zagotovo ne bo »pravi hit« objava, kjer promoviram nekoga drugega ali blagovno znamko. Objave, ki so v resnici reklame, med sledilci niso dobro sprejete. Zato tudi ne sodelujem z blagovnimi znamkami in nisem »influencer« ali »brand ambassador«.

Za najboljšo vsebino se je izkazala tista, ki je avtentična in s katero nikogar ne nagovarjaš direktno k nakupu.

Moje objave so narejene bolj po principu, kaj sem tisti dan narisala ali počela. Brez vnaprej določenega urnika. Enostavno ni treba, da ima vse neki dodaten namen, včasih je prav »luštno« videti samo lepo slikico.

 

MAJA:

Kakšen bi bil tvoj nasvet za vse, ki na Instagramu šele začenjajo? Če bi jim želela predati seznam 5 najpomembnejših aktivnosti, kaj bi te bile?

 

NINA:

Danes nimam pojma, kako bi se od začetka lotila Instagrama, saj je vse skupaj postalo veliko težje. Sama sem se veliko ukvarjala z dobro vsebino. Ne objavljam, samo zato, da bi objavljala 5x tedensko. Vedno sem objavljala zgolj takrat, ko sem imela za povedati kaj pametnega in ko sem to želela deliti z ljudmi. In to je bilo lahko tudi zelo poredko, recimo 1x na dva tedna. Prvi nasvet je torej, da objavljate kvalitetno vsebino.

 

Druga točka so dobre fotografije. Odkrijte slog, ki vam ustreza in sovpada z vašo osebnostjo. Najti moraš svoj način fotografiranja in obdelave fotografij.

Ko enkrat najdeš svoj stil, se ga drži in eksperimentiraj znotraj tega stila.

 

Kot tretje odgovarjajte na sporočila in komentarje, ki jih prejmete. Zahvalite se za prijazen komentar, čeprav lahko to sčasoma, ko imaš več sledilcev, postane zelo težko. Dobro je tudi, če komentiraš objave drugih ljudi in se tako vključuješ v skupnost na Instagramu. Ne čakajte zgolj na like, srčke in pohvale.

 

Četrtič – uporabljajte hashtage. Včasih je bilo lažje, saj si lahko z dobrimi hastagi zelo hitro prišel do ogromnega števila ljudi. Še vedno velja, da uporabljajte pametne, smiselne in vsebinsko povezane hastage.

 

In petič – niti slučajno ne uporabljajte trikov, kot so »follow« in potem »unfollow«; kupovanje sledilcev in drugih neumnosti. Močno odsvetujem takšno početje. Vem pa, da ljudje to počnejo. Nekateri celo popoldne klikajo »follow« in sledijo ljudem. Naslednji dan pa vsem tem ljudem prenehajo slediti. V vmesnem času upajo, da bodo s takšno taktiko dobili čim več novih sledilcev. Gre za neke vrste iskanje pozornosti, opozarjanje nase.

Tisto popoldne, ki ste ga namenili »followanju« ljudi, raje počnite kaj pametnega, da boste imeli tudi vsebino za kakovostno objavo.

11_repeat_12inch-thumbnail

MAJA

Kako točno načrtuješ objave? Si konsistentna in objavljaš dnevno, morda celo večkrat dnevno? Se ti zdi rednost objavljanja nujna?

 

NINA:

Ne, redno objavljanje se mi sploh ne zdi nujno. Sama objavljam res naključno. Nimam ničesar vnaprej načrtovanega, nisem konsistentna in niti približno ne objavljam večkrat dnevno. Ko se mi zazdi, da bi rada s svojimi sledilci nekaj delila, to tudi storim. Imam dober »filter« in vedno pomislim, če je to vsebina, ki bi zanimala tudi mene, oziroma če bi jo želela videti na »feedu«. Izogibam se vsemu balastu.

 

Trenutno imam 445 objav, čeprav objavljam že 4 leta. To znese približno 100 objav letno. Moj recept za uspeh bi torej bil, objavljanje 2x tedensko. Moj recept za uspeh je tudi dobra presoja, katera vsebina je kvalitetna in katera ni.

 

MAJA:

Ali uporabljaš osebni ali poslovni IG profil in kakšni so razlogi za takšno odločitev?

 

NINA:

Poslovnega. Ko je Instagram ponudil možnost poslovnega profila, sem preklopila nanj iz radovednosti in možnosti vpogleda v analitiko. Vendar iskreno povedano, ne spremljam analitike, ker se mi ne ljubi. Tako bi bilo praktično vseeno, kateri profil bi imela. Edina zame uporabna informacija je, kdaj se mi splača objavljati. Objavljam od 17h dalje, saj imam veliko sledilcev iz ZDA, zato ne objavljam, ko oni še spijo.

close-up-composition-cup-908295

MAJA:

Ali slediš analitiki in katero orodje za to uporabljaš? Se ti zdi, da je za uspeh objav pomemben tudi “timing”? Ali analiziraš, kdaj je tvoja publika “online” in kdaj je največji “engagement” ter na podlagi tega načrtuješ objave, ali objavljaš intuitivno?

 

NINA:

Za analitiko ne uporabljam nobenega orodja. Do neke mere je »timing« zagotovo pomemben. Zagotovo je boljše objavljati takrat, ko veš, da bodo tvoji sledilci objavo videli. To je edina stvar, ki se je zares držim. Z objavo počakam do tiste ure, ko so sledilci iz ZDA že pokonci, saj jih je kar veliko. To je moja edina taktika.

 

MAJA

Kakšen se ti zdi trend organskega dosega na Instragamu? Imaš doseg in “engagement” objav enak kot na začetku in ali zaznavaš kakšen trend padanja organskega dosega?

 

NINA:

Danes je situacija res čisto drugačna kot na začetku. Realno se mi zdi, da ni več mogoče doseči take baze sledilcev, kot jo je meni uspelo leto, dve nazaj. Prepričana sem, da bi imela s starim algoritmom danes veliko več sledilcev. S tem se ne obremenjujem preveč, nisem jezna na Instagram ali kaj podobnega. Veliko majhnih podjetij pa se je kar precej pritoževalo. Morda nasveti, ki jih dajem, res niso najbolj na mestu, saj sem svojo bazo gradila še pod starim algoritmom, danes pa je situacija precej drugačna.

 

MAJA:

Katere aplikacije uporabljaš za obdelavo slikic in videjev?

 

NINA:

Samo Vsco in Instagram. Vsco je super za obdelavo fotografij.

 

MAJA:

Veliko vsebine objavljaš tudi v IG story-jih. Kako se razlikujejo vsebine v IG story-ih in vsebine, ki jih objaviš na IG zidu?

 

NINA:

Story-je objavljam popolnoma brez načrtovanja ali urejanja. Torej, ko se mi zazdi, da bi lahko kaj objavila. Pri story-jih se ne trudim preveč z izgledom fotografij, saj objavljam spontano in na hitro. Pri objavah za IG zid bolj premislim, kaj želim sporočiti.

 

MAJA:

Kako pripravljaš IG story-je? Vse znotraj IG aplikacije ali uporabljaš kakšne zunanje mobilne aplikacije?

 

NINA:

Vse objave pripravljam znotraj Instagrama. Včasih si kakšno fotografijo pripravim na računalniku in si jo potem prepošljem. Načeloma pa vse urejam samo znotraj Instagrama.

 

MAJA:

Se veliko poslužuješ sodelovanja z drugimi IG umetniki in “influencerji”?

Kakšen se ti zdi najboljši način sodelovanja in kako pristopiti?

 

NINA:

Sodelovanj se poslužujem zelo poredko. Tudi zgolj beseda »Influencer« mi ni preveč všeč. Z umetniki pripravljam kakšne »giveaway-e«, saj se radi med seboj podpiramo. Načeloma je to dober način sodelovanja, saj zate izve več ljudi. Predvsem rada predstavljam druge ilustratorje in delim dela nekoga, ki se mi zdi osebnostno simpatičen in ki ima dobra dela. Običajno se pogovarjamo po sporočilih in do idej pride spontano. Nimam pravila, kako pristopati. Na kupu se mora nabrati zgolj nekaj podobno mislečih duš in vse se da dogovoriti.

Screen Shot 2018-04-10 at 23.40.36

MAJA:

Ali kdaj izvajaš kakšno nagradno igro?

Kako se lotiš tega in kakšen način se je izkazal za najboljšega?

 

NINA:

Preredko se lotim nagradne igre. Nekajkrat sem jo izvedla, imela sem, mislim, da dva »giveaway-a«. Vem, da bi morala pogosteje izvesti kakšno nagradno igro. Najboljše se mi zdi, če od ljudi ne zahtevaš preveč. »Loop giveaway-i« se mi zdijo nekoliko naporni, ker imaš nalogo »followat-i« petim profilom, komentirati, označiti 3 prijatelje pod vsakim profilom, speči palačinke in še kaj. Taki pristopi mi ne dišijo in zato tega ne počnem.

»Giveaway« mora biti preprost in simpatičen, od ljudi pa ne sme zahtevati preveč.

Zanimivo je opazovati, da ti nekateri začnejo slediti zgolj zaradi nagradnih iger. Ko se le-ta konča in v njej niso zmagali, pa ti nehajo slediti. To sem opazila pred kratkim, ko nas je več skupaj naredilo »Fox Pin Giveaway«. Po koncu nagradne igre je bil opazen precejšen padec sledilcev – sama niti opazila nisem, so mi povedale druge soudeleženke. Sprašujem se, ali je potem sploh smiselno izvajati nagradne igre, če sledilcev ne obdržiš?

 

MAJA:

Katere so zakonitosti uspešno predstavljenega profila?

Opazila sem, da uporabljaš tudi “Story Highlightse” in zelo simpatično predstaviš sebe, svojo trgovino na Society6 ter način, kako uporabniki pridejo s teboj v stik.

 

NINA:

»Sotry Hilightse« si moram pa še urediti, saj so trenutno bolj naključni, brez vnaprejšnjega načrtovanja. Ta funkcionalnost mi je dokaj nova in si moram zanjo še vzeti čas. Vidim, da imajo nekateri zares lepo urejene »Sotry Hilightse« in oblikovane ikone – mene to še čaka. Edini moj nasvet tukaj bi bil, da ne uporabljajte prevelikega števila »Sotry Hilightsov«, saj se ljudem najverjetneje ne bo ljubilo gledati vsega. Predstavite zgolj bistveno in aktualno vsebino.

Collage_Fotor

MAJA:

Prisotna si na kar nekaj socialnih omrežjih in platformah. Kako si se odločila, katere so primerne zate? Si začela z eno in nadaljevala z ostalimi, ali si začela z vsemi hkrati? So odločitve za izbiro socialnih omrežij prišle spontano ali si raziskala, na katerih je dobro, da si prisotna?

 

NINA:

Trenutno sem prisotna na Instagramu, Facebooku, Pinterestu in Twitterju. »Twittanju« posvetim čisto premalo časa, sicer pa je vse skupaj lahko precej naporno, hitro postane vsega preveč.

 

Facebook uporabljam že več let, poslovni profil sem si naredila celo, preden sem začela uporabljati Instagram. Danes je Facebook zame že skoraj brez smisla, saj ne omogoča organske rasti. Ko se je organski promet ustavil (opomba – zaradi spremenjenega algoritma), nisem posegla po plačljivih oglasih. To se je poznalo tudi na bazi sledilcev, saj ta ni več rastla. Facebook ni moja prioriteta, saj se mi zdi, da se objave pogosto izgubijo v poplavi vseh drugih (pogosto slabih) vsebin.

 

Twitter uporabljam že, odkar je prišel na trg. Včasih sem sicer veliko pogosteje »Twittala«, kot to počnem danes. Sicer pa ga tudi takrat nisem uporabljala za lastno promocijo, temveč sem delila zgolj spontane objave.

 

Pinterest uporabljam kot orodje za raziskovanje in spremljanje trendov. Šele pred kratkim sem svoje delo dodala na Pinterest, oziroma ga »pinnala« v mape in si tako ustvarila Pinterest portfolio. Opazila pa sem, da si je moje slike shranjevalo oziroma »pinnalo« precej drugih ljudi, zaradi česar imam danes tudi veliko »re-pinov«, ponovnih objav torej. Najbolj zanimivo pri vsem je, da teh fotografij sploh nisem nalagala jaz, temveč so jih nalagali drugi, ki so jih našli na spletu. Do pred kratkim nisem v Pinterest vložila prav nič dela. Kar zdaj počnem je, da, ko najdem svoje delo med objavami, ga dodam v mapo s svojimi ilustracijami.

 

Vsako izmed platform sem začela uporabljati popolnoma spontano, pogosto iz čiste radovednosti in čisto brez vnaprejšnje strategije. Seveda pa nisem začela uporabljati vseh hkrati.

 

MAJA:

So tvoji pristopi drugačni na različnih socialnih omrežjih, ali povsod objavljaš na enak način? Kako ti uspe biti prisotna povsod? Vsi namreč vemo, da so socialna omrežja lahko kar velik zalogaj, če želiš objavljati dobro vsebino.

 

NINA:

Moji pristopi se nekoliko razlikujejo od omrežja do omrežja. Na Facebooku objavljam zelo malo in brez hashtagov. Kot sem omenila že zgoraj, mi Facebook res ni prioriteta, zato vanj ne vlagam ne časa, ne denarja. Po navadi recimo vsako peto objavo z Instagrama naredim še na Facebooku. Uporabim isto fotografijo, opis je tudi podoben, razlika pa je v tem, da v besedilu ne nagovarjam publike tako intenzivno in ne pripovedujem osebnih zgodb. Zakaj? Ker se mi zdi, da objavo vidi zelo malo ljudi, tudi »engagement« je slab, zato se mi zdi, da nima smisla, da bi se preveč trudila z osebno pripovedjo. Na Instagramu sem se s publiko veliko bolj povezala in tudi pogosto »chatam« preko direktnih sporočil. Na IG imam veliko boljši stik z ljudmi. Sledilci pogosto komentirajo moje objave, jaz pa jim odgovarjam.

 

Pinterest uporabljam zelo spontano in nobenih slik ne objavljam sama. Imam ga bolj za zabavo, kot za delo ali marketing, če sem iskrena. Twitter uporabljam zelo redko, bi rekla, da preredko.

 

Na vseh teh omrežjih sem prisotna, ker rada uporabljam njihove aplikacije. Zavedam se, da bi lahko več vložila v Facebook in Pinterest. Obenem pa to vzame ogromno časa, ki ga raje izkoristim za risanje in izboljševanje svojih ilustratorskih znanj. Pri meni se je izkazalo, da imam več uspeha, če rišem bolje in ponujam boljše ilustracije, kot pa, če bi delovala po strateškem planu. Tako smo spet na začetku, pri vsebini.

 

Prebrala sem tudi eno super knjigo avtorja Gary Vaynerchuk-a, z naslovom Jab, Jab, Jab, Right Hook, ki govori o različnih načinih pripovedovanja na različnih socialnih omrežjih. Tako da zavedanje o tem imam. Še vedno pa raje rišem v nedogled, kot da bi se ukvarjala z delovanjem platform.

Checking her messages

MAJA:

Katero od omrežij/platform se ti zdi najbolj učinkovito? Ali s pomočjo Instagrama prodaš več, kot recimo preko Pinteresta?

 

NINA:

Najbolj učinkovita se mi zdita Instagram in Pinterest. Največ e-mailov dobim s sporočili, kot: “I found your work on Instagram/Pinterest …”, zato vidim, da naročniki in kupci prihajajo s teh dveh omrežij. Preko Facebooka me za nakup ne kontaktira skoraj nihče. Tudi možnost pošiljanja sporočil na FB-ju sem izklopila, saj sem pogosto dobivala čudna sporočila. Preko Twitterja tudi ne dobivam strank, vendar pa v tem omrežju vidim še kar nekaj potenciala, saj je skupnost ilustratorjev tukaj zelo močna.

 

Ker imam veliko bazo na Instagramu, največ prometa na Etsy in Society6 dobim ravno s tega naslova. Zato menim, da je IG najbolj uporabno omrežje. Takoj za njim je Pinterest. Šele preko Etsy analitike sem tudi videla, kako veliko ljudi pride s Pinteresta. To omrežje ima ogromen potencial.

 

MAJA:

Vemo, da je Instagram profil pravzaprav spletni portfolio posameznika. Zato se vse vrti okoli lepih, všečnih fotografij. Tebi lepih fotografij zagotovo ne manjka. Kako se lotiš priprave? Ali si vnaprej zamisliš postavitev, kupiš rože in si pripraviš vse za tisti “popolni posnetek”? Ali deluješ bolj iz trenutnega navdiha in vzameš, kar imaš pač pri roki? Ali uporabljaš profesionalno opremo (fotoaparat, luči), ali fotografiraš s telefonom?

 

NINA:

Običajno fotografije nastajajo zelo spontano, nimam vnaprej zamišljene postavitve. Lahko bi rekla, da se igram, kot fotografiram. Ko naredim fotografijo, ki mi je všeč, jo obdelam v VSCO aplikaciji in jo objavim. Običajno naredim okoli 15 fotografij, vmes spremenim kompozicijo, obrnem telefon in podobno. Res je, da je zelo pomembna svetloba, dobra dnevna svetloba.

 

Rožic ne kupujem, običajno jih imam že v ateljeju, saj so mi všeč. Ko fotografiram, jih dodam k ilustracijam. Delujem po trenutnem navdihu in uporabim, kar imam pri roki. Profesionalne opreme tudi nimam. Moja oprema sta okno v studiu in telefon (do nedavnega sem uporabljala iPhone 6, danes imam iPhone 8).

 

Collage_Fotor6

Nina nas je zagotovo navdihnila s svojimi neprisiljenimi pristopi in nam podala kar nekaj preprostih, a učinkovitih načinov za ustvarjanje uspešnega Instagram profila.

 

Zdaj pa ste na vrsti vi.

Zapišite v komentar, kako se vam je zdel intervju, katerega izmed prijemov boste vnesli k svojemu vodenju IG profila ter kakšna vprašanja bi vi zastavili podjetjem in posameznikom, ki obvladajo igro na Instragram platformi?

 

Prihaja serija intervjujev s strokovnjaki, tako da izkoristite priložnost, da prejmete odgovore na vaša vprašanja in dileme.

 

Se vam je zdel intervju zanimiv in koristen še za koga?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in se beremo spet naslednji teden.

 

Pozdravček,

Maja

Všeč ti bo tudi

12 orodij za kreiranje atraktivnih slik, videjev i... Vsi vemo, kako frustrirajoč je včasih proces ustvarjanja atraktivnih grafik za socialna omrežja, ki bodo sprožila odziv, predstavila našo vsebino na p...
INTERVJU s Tamaro Simovič s 108K sledilci: »Kako z... Instagram je trenutno ena najbolj zanimivih in obetavnih platform. Na njem lahko najdete ogromno zanimive vsebine, profilov in ljudi, ki dnevno navdih...
Glavni krivec zakaj vaše Facebook objave nimajo do... Ste obupani, ker vaši Facebook posti ne dosegajo večjega števila vaših sledilcev? Všečke pridobivate s polžjo hitrostjo in ste že večkrat skoraj obupa...


3 TAKTIKE, KI LAHKO SPREMENIJO VAŠ
SPLETNI POSEL ZA VEDNO!
Facebook, Messenger, Email

 Brezplačno vam podarjam 3 zapiske največje konference o spletnem marketingu.

Če želite preskočiti to ponudbo, le podrsajte dol in nadaljujte z uporabo spletne strani.