Instagram je trenutno ena najbolj zanimivih in obetavnih platform. Na njem lahko najdete ogromno zanimive vsebine, profilov in ljudi, ki dnevno navdihujejo z zgodbami ter s sledilci delijo svoja življenja. Ena izmed takšnih je tudi tokratna intervjuvanka, Tamara Simovič. V prejšnjem intervjuju smo se pogovarjali Nino Štajer, intervju pa najdete TUKAJ.
Tokrat sem k intervjuju povabila Tamaro Simovič, ki s svojim IG profilom spodbuja ženske k športnim aktivnostim in nudi nasvete za učinkovito telesno preobrazbo. Njena vsebina je polna koristnih napotkov za treninge, ki jih lahko opravljate doma ali v fitnessu.
Z več kot 108.000 sledilci pa je ena izmed tistih osebih trenerk in športnic, ki je svoje znanje in entuzijazem do športa uspešno razširila po vsem svetu.
Tamara je začela svoj profil ustvarjati skupaj s svojo preobrazbo. To je bil tudi korak do strme rasti sledilcev, saj je s svojo zgodbo že takrat navdihovala mnoge. Danes ima bazo zvestih sledilcev, visok engagement na objavah in uspešna sodelovanja.
Čeprav Tamara ni ena izmed tipičnih Instagram snovalk vsebine, je njen profil pristen in poln motivacije. Njene fotografije so po večini neobdelane, saj pravi, da ji naraven slog ustreza in sovpada s fitness tematiko. Do večjega preboja so ji pomagale video vsebine, konsistentnost objav in fokus na motivacijsko vsebino, s katero sledilcem priskrbi dnevno dozo navdiha. V intervjuju si preberite njeno zgodbo in strategijo, kako se je lotila vodenja in ustvarjanja Instagram profila.
MAJA:
Kdaj si pričela z IG profilom in kako hitro ti je uspelo privabiti več kot 108.000 sledilcev?
Si imela vizijo postati ena izmed top “influencerk” na področju fitnessa ali se je vse to zgodilo po naključju?
TAMARA:
Iskreno se je vse skupaj začelo po nesreči. Moj instagram profil je bil tako kot pri večini ljudi namenjen objavi utrinkov iz lastnega življenja, ki jih spremljajo predvsem prijatelji in znanci. Šele, ko sem začela objavljati tudi utrinke iz fitnesa in pot do moje preobrazbe je začel profil dobivati nove sledilce.
V resnici sem šele, ko sem dosegla številko 10.000 sledilcev začela dojemati, da lahko iz mojega osebnega profila zraste nekaj večjega.
MAJA:
Ali si prisotna “le” na IG ali uporabljaš še kakšno drugo socialno platformo?
Kako se zakonitosti komuniciranja, objavljanja razlikujejo med sabo?
TAMARA:
Instagram je primarna platforma, ki jo uporabljam. Aktivna sem tudi na Facebooku, drugih socialnih omrežij ne uporabljam. Način komuniciranja se med platformami precej razlikuje saj se razlikujejo tudi sami uporabniki, algoritmi in načini kakšno komuniciranje platforma sama dovoljuje. Twitter me recimo ravno zaradi njihovega načina delovanja ni nikoli pritegnil, ker se v svojih opisih rada razpišem in ponudim čim več informacij. Ravno zato je pomembno, da vsak najde platformo, ki ustreza njegovim ciljem in načinu komuniciranja.
MAJA:
Kako točno načrtuješ objave? Si konsistentna in objavljaš dnevno, morda celo večkrat dnevno? Se ti zdi rednost objavljanja nujna?
TAMARA:
Rednost objavljanja je zagotovo nujna. Sama se trudim, da so objave čim bolj pogoste – v povprečju nekje 5-7 na teden. Hkrati se držim tega, da v kolikor nimam neke vsebine za objavo, ki bi mi bila všeč, ne objavljam samo zato, da se držim urnika.
Kvaliteta vsebine je na prvem mestu, takoj za njo pa pogostost in časovnica objav.
Ni namreč pomembno samo koliko objavljamo, ampak tudi ob katerih urah objavljamo. Optimalno objavljamo takrat, ko je aktivnih največ naših sledilcev, da si zagotovimo čim več ogledov objave.
MAJA:
“Kako pomembna je igra #hashtagov?
Ali uporabljaš vedno iste hashtage, spremljaš trende in ali ocenjuješ, da na ta račun prejmeš veliko sledilcev? “
TAMARA:
Hashtagi so bili še lansko leto izredno pomembni. Z novimi spremembami algoritma je iskreno povedano vsebina kralj in so hashtagi malo utonili v pozabo, ker niso več velik faktor pri pridobivanju sledilcev. Hashtage menjam glede na relevantnost objave in se držim tega, da uporabim največ 5 hashtagov na posamezno objavo.
Z novimi spremembami sicer kaže, da bo Instagram ponovno dal malo več poudarka na uporabo hashtagov tako, da je to še vedno faktor na katerega se splača biti pozoren.
MAJA:
Se veliko poslužuješ sodelovanja s podjetji? Kakšen se ti zdi najboljši način sodelovanja in kako pristopiti bodisi kot podjetje do “influencerja” ali pa “influencer” do podjetja? Nam lahko zaupaš kakšno uspešno sodelovanje iz prakse?
TAMARA:
Držim se tega, da sodelujem s podjetji, ki so mi iskreno zanimiva in me njihovi izdelki resnično pritegnejo.
Nikakor si ne želim, da bi moj profil postal reklamni pano, zato sem izredno pozorna na to, s kom sodelujem.
Mislim, da je najboljši način sodelovanja z influencerji kakršno koli dolgoročno sodelovanje (v nasprotju s tem, da influencer pripravi samo eno ali dve objavi). Na tak način se razvije pristen odnos, ki ga lahko influencer deli s svojimi sledilci in se hkrati prepreči, da sponzorirana vsebina izpade vsiljena. Sama tako uspešno sodelujem na primer s Spar mesto in Barebells Slovenija, ki sta super primer dobrega sodelovanja. Podjetjem bi tu svetovala še, naj se držijo influencerjev, ki se nekako povežejo z njihovo stroko. Sama dobivam tudi precej povpraševanj za objave, ki ne spadajo v mojo vsebino in takšne v večini zavrnem. Predvsem naj do influencerja pristopijo z jasno izraženim konceptom in vsebinami, ki jih pričakujejo od influencerja.
MAJA:
Ali uporabljaš osebni ali poslovni IG profil in kakšni so razlogi za takšno odločitev?
TAMARA:
Že nekaj časa uporabljam poslovni IG profil. Za to sem se odločila, ker ima ta profil kar nekaj prednosti pred osebnim. Ob prehodu na poslovni profil dobimo vpogled v določene statistike, ki so pomembne za spremljanje engagementa pri posamezni objavi. Hkrati nam IG določene funkcije (objava linka v story, email, direktno deljenje vsebine na FB stran in podobno) omogoča zgolj na poslovnem profilu.
MAJA:
Ali slediš analitiki in katero orodje za to uporabljaš? Se ti zdi, da je za uspeh objav pomemben tudi “timing”? Ali analiziraš, kdaj je tvoja publika “online” in kdaj je največji “engagement” ter na podlagi tega načrtuješ objave?
TAMARA:
Že po naravi sem zelo analitičen tip osebnosti, tako, da statistike svojega profila zelo rada spremljam. Večino statistik spremljam kar na instagramu, zunanjih aplikacij se ne poslužujem v veliki meri.
Statistike so super pokazatelj kakšna vsebina je našim sledilcem všeč in kakšna vsebina ni primerna za nadaljnje objave.
Ja, z novim algoritmom je timing objav eden izmed bolj pomembnih faktorjev.
V kolikor objavljamo, ko naša publika ni aktivna, bo objava v prvih nekaj urah prejela slab engagement in jo algoritem skrije pred ostalimi sledilci, kar pomeni, da bo naša vsebina dosegla manj ljudi.
Po navadi objavljam pozno popoldne, ker takrat lahko dosežem tako slovenske kot tuje sledilce.
MAJA:
Kakšen se ti zdi trend organskega dosega na Instragamu? Imaš doseg in “engagement” objav enak kot na začetku in ali zaznavaš kakšen trend padanja organskega dosega?
TAMARA:
Zdi se mi, da je s spremembami na Instagramu vse težje doseči svojo ciljno publiko. Resnično velja, da je vsebina kralj in se to zagotovo pozna tudi na engagementu. Takoj, ko padem v kakšno gužvo in nimam časa za res kvalitetne objave, opazim upad organskega dosega že obstoječih in novih sledilcev.
MAJA:
Katere aplikacije uporabljaš za obdelavo slikic in videjev?
TAMARA:
Fotografij načeloma ne obdelujem, oziroma uporabim kar Instagram funkcije za rahle popravke v svetlobi/kontrastih. Filtrov ne uporabljam, zato se tudi ne poslužujem zunanjih aplikacij za obdelavo. Videe pa editiram kar v iMovie ali Canva aplikaciji.
MAJA:
Veliko vsebine objavljaš tudi v IG story-jih. Kako se razlikujejo vsebine v IG story-ih in vsebine, ki jih objaviš na IG zidu?
TAMARA:
Vsebine v IG storyih so po navadi bolj sproščene, zabavne in osebne narave. Objavljam kratke utrinke iz mojega življenja, katerih namen je, da se s sledilci povežem na čim bolj osebnem nivoju.
MAJA:
Kako pripravljaš IG story-je? Vse znotraj IG aplikacije ali uporabljate kakšne zunanje mobilne aplikacije?
TAMARA:
Vse osebne IG storye pripravljam znotraj aplikacije. Z novimi opcijami za tekste, gife in podobno, se lahko praktično vse naredi kar v aplikaciji sami. Ne želim, da so objave umetne, zato rada uporabljam čim manj orodij za editiranje.
MAJA:
Veliko tvoje vsebine je v video formatu. Kako pomemben se ti zdi video za IG? Imaš na video večji odziv kot na sliko?
TAMARA:
Video vsebine so bile po mojem mnenju eden izmed glavnih razlogov za rast profila. Splošni engagement na video vsebinah je precej večji kot pri fotografijah. Tu je precej pomemben faktor funkcija “save video”, ki sledilcem omogoča, da video shranijo. Save funkcija je hkrati zelo pomemben del instagram algoritma ker nakaže na to, da je sledilcem vsebina, ki smo jo objavili, všeč. Hkrati povprečen uporabnik ob gledanju video vsebin na našem profilu preživi dalj časa, kar poveča možnost za dober engagement.
MAJA:
Ali se povezuješ tudi z ostalimi “influencerji” na IG? Si kdaj prakticirala “SFS” in ali lahko razložiš, kaj slednje pomeni, za vse tiste, ki še ne poznajo tega izraza oziroma pristopa.
TAMARA:
Ja, sodelovanje z drugimi influencerji je super način za doseganje novih sledilcev. Tekom ustvarjanja profila sem se spoprijateljila s kar nekaj drugimi influencerkami. Ker se srečujemo s podobnimi “težavami” si med sabo pomagamo, svetujemo in se spodbujamo.
SFS je kratica za “shoutout for shoutout” kar pomeni, da se dva profila med sabo dogovorita, da en drugega delita med svoje sledilce in na tak način oba dosežeta nove ljudi.
MAJA:
Katere so zakonitosti uspešno predstavljenega IG profila?
TAMARA:
Iskreno povedano, zelo odvisno od niše in ciljev, ki so zastavljeni od začetka. Instagram je ogromna platforma, kjer lahko dosežemo različne ljudi, ki so jim všeč različne vsebine. Nekako splošno pomembni faktorji za dober instagram profil so kvalitetne fotografije (jasne, čiste, lepo osvetljene), dodatne video vsebine, redne objave ter uporaba čim več IG funkcij (story, highlights,..).
MAJA:
Opazila sem, da imaš odlično vključene tudi “story highlightse” ter zelo simpatično in konsistentno predstavljena področja, ki se povezujejo s tvojim brandom.
Kako vizualno kreirati to konsistenco?
TAMARA:
To je bil zame eden izmed najtežjih podvigov pri ustvarjanju profila. Želela sem ustvariti profil, ki bo hkrati vsebinsko zanimiv in vizualno privlačen. Za ta namen sem ustvarila nekakšne “kategorije” in tedenski razpored vsebin, ki se jih skušam v čim večji meri držati. Vizualno sem se odločila za bolj “naraven” profil, brez filtrov, ki tudi ustreza moji vsebini.
MAJA:
Kakšen bi bil tvoj nasvet za vse, ki na Instagramu šele začenjajo? Če bi jim želela predati listo 5 najpomembnejših aktivnosti, kaj bi te bile?
TAMARA:
- Začni takoj:) Z vsako spremembo algoritma je težje dosegati nove sledilce, zato začni čim prej.
2. S sledilci se skušaj povezati na osebnem nivoju. Na tak način si omogočiš, da bo ustvarjanje profila zabavno tudi zate, sledilci pa bodo bolj aktivni.
3. Vsebina je kralj. V kolikor vsebina ni dobro pripravljena, ne pomaga nič od prej omenjenega. Fotografije in videi naj bodo kvalitetni ter jasni, opisi pa naj spodbujajo engagement.
4. Spremljaj svoje statistike. Iz analitik, ki jih ponuja Instagram, lahko zelo enostavno razberemo katere vsebine so za naše sledilce privlačne in katere ne.
5. BODI AKTIVEN! To bo ključ do uspeha za nekoga, ki začenja zdaj. Spoznavaj nove ljudi, komentiraj, všečkaj in deli profile, ki so ti všeč.
Tile zadnji nasveti so zagotovo zelo koristni in velja jih upoštevati. Tamara je ves čas na tekočem z delovanjem Instagram algoritma in z lansiranimi novostmi, zato bo že vedela, kakšni nasveti so najbolj relevantni. Hvala Tamara za odlične nasvete in odgovore.
Zdaj pa ste na vrsti vi.
Zapišite v komentar, kako se vam je zdel intervju, katerega izmed prijemov boste vnesli k svojemu vodenju IG profila ter kakšna vprašanja bi vi zastavili podjetjem in posameznikom, ki obvladajo igro na Instragram platformi?
Prihaja serija intervjujev s strokovnjaki, tako da izkoristite priložnost, da prejmete odgovore na vaša vprašanja in dileme.
Se vam je zdel intervju zanimiv in koristen še za koga?
Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.
Hvala za pozornost in se beremo spet naslednji teden.
Pozdravček,
Maja