INTERVJU Ličila.si: “Kako zmagati na Instagramu?”

Prejšnji blog post je bil namenjen pregledu aktivnosti in zakonitosti, ki se jih moramo kot podjetja in posamezniki zavedati in upoštevati, če želimo uspeti na Instagramu. V tej zgodbi sem vam obljubila serijo intervjujev s strokovnjaki, ki nam bodo zaupali, kako to delajo oni in katere so skrivne sestavine za uspeh.

Tokrat sem k intervjuju povabila Ano Reisman, ki v podjetju Ličila.si skrbi za bogato vsebino na Instagramu in skrbi za povezanost, odzivnost in interaktivnost v vsaki njihovi objavi.

 

Ličila.si so eno največjih “e-commerce” zgodb v Sloveniji, s svojimi paketki so razveselili že 300.000 zadovoljnih strank na 10-ih trgih. Kljub svoji resni poziciji na trgu, pa veliko bolj sproščeno in dostopno delujejo na socialnih omrežjih in v odnosu do svojih strank.

Mladostnost, igrivost, kreativnost, sproščenost in občutek za estetiko– lahko občutite v vsaki njihovi objavi na socialnem omrežju, email sporočilu in celo v paketku, ki ga naročite na spletni strani.

 

Kreativna ekipa je s svojimi domišljenimi potezami na Facebooku in Instagramu zagotovo vzor za marsikatero podjetje in ni pretirano, če rečem, da so v tem absolutni zmagovalci.

Ana v podjetju Konverzija d.o.o. (Ličila.si) skrbi za vsebinsko koordinacijo strategije. To v praksi pomeni, da skrbi za to, da so vsebine na naših social media (FB in IG) vseh desetih trgov vsak dan sveže, v skladu s trendi in seveda da komunicirajo sporočilo, ki ga želimo sporočiti našim sledilcem oz. vsem potencialnim sledilcem.

Prav tako so njena odgovornost dogovori o sodelovanju z “influencerji” ter vse ostale vsebinske aktivnosti na družbenih omrežjih (nagradne igre, IG live javljanja, IG story…).

Naše delo je centralizirano, kar pomeni, da se celotna strategija koordinira iz enega kanala, nato pa aplicira na vse države.

 

 

MAJA:

Kdaj ste pričeli z IG profilom in kako hitro vam je uspelo privabiti več kot 32.000 sledilk samo v Sloveniji? Kakšna je bila vaša strategija?

 

ANA:

Licila.si Instagram profil obstaja od l. 2014, bolj sistematično pa ga gradimo zadnji dve leti. Naša strategija je v prvi vrsti celostna, kar pomeni, da IG ni svoja entiteta, ampak se povezuje z našimi drugimi kanali in komunicira našo zgodbo.

Seveda je v tej zgodbi pomembno poznavanje ciljne publike, zanimive, sveže in kreativne vsebine, sledenje trendom, redno objavljanje, prepoznavanje potencialnih sodelovanj, dober “costumer support” za naše stranke itd…

Sama menim, da je potrebno ustvariti okolje, kjer tvoji sledilci dobijo neko dodano vrednost. Prav zato se naša baza hitro širi.

 

MAJA:

Prisotni ste na 10 trgih. Za vsakega imate ločen IG profil in Facebook.

Se vam zdi to pomembno, da ste s posameznim trgom jezikovno skladni tudi na socialnih omrežjih?

 

ANA:

Zelo pomembno. To je bil nek naravni razvoj naše zgodbe, saj ima vsaka država svojo domeno, vse vsebine so prevedene in prilagojene jeziku in kulturi.

Opažamo, da se to zelo obrestuje, stranke se počutijo bolj domače, zaupanje v podjetje se poveča.

 

 

MAJA:

Kakšen odstotek spletnega prometa in nakupov pride s strani IG uporabnikov?

Nam lahko zaupaš strategije, kako privabiti uporabnika iz IG platforme na spletno stran?

 

ANA:

Približen odstotek spletnega prometa in nakupov iz IG varira med državami. Lahko pa ocenim, da se giblje med 25-30%.

Naša strategija za povezavo IG profila in spletne strani je dvostranska.

V prvi vrsti stranke v naših promo postih vabimo na “klik v bio”, kjer vsak dan menjamo povezavo do sveže dnevne promocije – ta povezava seveda vodi na našo spletno stran.

Druga, izjemno pomembna aktivnost na IG pa so IGstories, ki jih objavljamo vsak dan. V vsaki “zgodbi” se skriva tudi povezava “swipe up”, ki vodi na našo spletno stran.

Potem pa je tukaj seveda še oglaševanje na IG.

 

 

MAJA

Kako točno načrtujete objave? Ste konsistentni in objavljate dnevno, morda celo večkrat dnevno? Se vam zdi rednost objavljanja nujna?

 

ANA:

Objave se načrtujejo dnevno, na vsakem kanalu pa objavimo trikrat dnevno. Objave se načrtujejo centralizirano in se potem prevajajo v različne države. Imamo začrtane smernice kdaj kaj objavljamo, to smo dodelali na podlagi izkušenj. Seveda pa se za posebne priložnosti vsebine prilagajajo tudi na posamezne države.

Družbena omrežja so medij, ki se konstantno spreminja, če nisi na preži vsak dan in če ne ujameš vseh trendov takoj, ko se pojavijo, puščaš ogromno potenciala neizkoriščenega. Zato se mi zdi redna prisotnost obvezna.

 

 

MAJA:

Kje najdete navdih za vsebino? Imate točno začrtane smernice (recimo 1x dnevno ponudba, 1x dnevno lifestyle fotka, 1x mesečno giveaway,…) ali delujete po navdihu?

 

ANA:

Imamo točno začrtane smernice kaj in kdaj objavljamo. Po mojem mnenju je to za lažjo organizacijo, konsistenco profila zelo pomembno.

Vedno je potrebno poslušati publiko in spremljati rezultate. Z izkušnjami pride tudi občutek za objave in včasih enostavno veš, da bo neka fotka doživela nor odziv. Je pa nek osnovi recept za uspeh ta, da tvoja vsebina govori zgodbo.

MAJA:

Ali uporabljate osebni ali poslovni IG profil in kakšni so razlogi za takšno odločitev?

 

ANA:

Uporabljamo poslovni IG profil. Poslovni profil ima zelo pomembne funkcije, kot so povezava FB in IG strani, posledično oglaševanje na IG, gumbe prek katerih nas stranke lahko zlahka kontaktirajo, “swipe up” funkcijo na IG stories, funkcija “IG insights”, ki ponuja statistiko…

Kakor hitro uporabljaš IG za poslovne namene, je poslovni profil logična izbira.

 

 

MAJA:

Ali sledite analitiki in katero orodje za to uporabljate? Se ti zdi, da je za uspeh objav pomemben tudi “timing”? Ali analizirate, kdaj je vaša publika “online” in kdaj je največji “engagement” ter na podlagi tega načrtujete objave?

 

ANA:

 

Analitiki sledimo prek affiliate povezav, promo kod in tudi znotraj IG aplikacije.

Timing je, odkar je IG spremenil algoritem in objav več ne prikazuje periodično, manj pomemben. To seveda ne pomeni, da objavljamo sredi noči.

Potrebno se je vsaj približno orientirati na aktivnost sledilcev, ni pa to najbolj pomemben faktor.

 

 

MAJA

Kakšen se ti zdi trend organskega dosega na Instragamu? Imate doseg in “engagement” objav enak kot na začetku in ali zaznavaš kakšen trend padanja organskega dosega?

 

ANA:

 

Tudi nas spreminjanje algoritma prizadane. To pač pomeni, da moramo v danem trenutku pristop in objave malce spremeniti, da spet pridemo na zeleno vejo. Sama sem mnenja, da so algoritmi, o katerih se veliko govori bolj logična sprememba toka socialnih medijev, na katerega se moramo vsi navaditi in se mu prilagoditi.

Menim, da je lahko algoritem razlog za padec “engagementa” samo začasno, potem pa je vse odvisno od tebe.

 

MAJA:

Katere aplikacije uporabljate za obdelavo slikic in videjev oziroma kako poteka celoten proces priprave tako odličnih materialov za objavo?

 

ANA:

Za tehnično plat urejanja naših IGstoryjev skrbimo kar znotraj IG aplikacije, z Adobe Pro programi ali krasno brezplačno aplikacijo Canva, ki je primerna tudi za vse začetnike.

 

 

MAJA:

Veliko vsebine objavljate tudi v IG story-jih. Kako se razlikujejo vsebine v IG story-ih in vsebine, ki jih objavite na IG zidu?

 

ANA:

 

Na IG storyju objavljamo prav vsak dan, torej 7 dni v tednu.

Vsebine na IG storyju in IG zidu so vsebinsko popolnoma različne, predvsem pa jih je več.

IG story omogoča večji manevrski prostor, saj imaš priložnost objaviti več različnega materiala. To s pridom izkoriščamo.

 

MAJA:

Kako pripravljate IG story-je? Vse znotraj IG aplikacije ali uporabljate kakšne zunanje mobilne aplikacije?

 

ANA:

Povsem različno in odvisno iz dneva v dan. Ker smo prisotni na 10 trgih in ker so družbeni mediji naš najbolj pomemben kanal komunikacije, se nam je zdelo nujno, da imamo “in-house” sodelavko, ki vsak dan samo za nas ustvarja vsebine.

Na ta način zagotavljamo kvaliteto in imamo možnost ustvarjati vsebine, za katere verjamemo, da bodo našim sledilkam zanimive, da bodo imele neko dodano vrednost in da se bo med našo IG story in sledilko zgodila interakcija (klik na swipe up link).

 

MAJA:

Zasledila sem tudi, da izvajate IG LIVE. Kakšno vsebino pokrivate v tovrstnih predvajanjih?

Se vam zdi, da je takšen način druženja in povezovanja učinkovit za vsako podjetje in kako vi zagotovite, da imate takšno gledanost?

 

ANA:

 

Trenutno na IG Live javljanjih predvsem predstavljamo nove izdelke. Pomembno je, da naši sledilci dobijo nek bolj realen občutek o produktu, takšna javljanja so izjemno dragocena za uporabniško izkušnjo. Za “e-commerce” je neka konkretizacija izdelka zlata vredna.

Gledanost si zagotovimo na več načinov.

Pred IG javljanjem vedno objavimo napovednik, kaj in kdaj se bo dogajalo, IG javljanja opravljajo znane “influencerke”, ki imajo za seboj tudi svojo publiko, nikoli pa ne pozabimo še na posebno ponudbo, ki je na voljo samo za gledalce IG javljanja.

 

 

MAJA:

Veliko sodelujete tudi z drugimi Instagramerji in “influencerji”? Zdi se tudi, da ste ustvarili tako močno in odzivno bazo sledik, da bi si vsaka vizažistka, blogerka in “influencerka” želela biti videna na vašem profilu.

Nam lahko zaupaš, kakšna je praksa sodelovanja in, kaj bi svetovala podjetjem, ki si želijo sodelovati z drugimi IG influencerji. Na kakšen način pristopiti in kakšen način sodelovanja se najbolj izplača?

 

ANA:

 

Skozi leta smo uspeli vzpostaviti zaupanje in korekten odnos s puncami, ki delujejo kot “beauty influencerke”. Vedno smo veseli predlogov za sodelovanje in če je le možno, smo za vsa sodelovanja odprti.

Podjetjem svetujem predvsem, da so res na tekočem s sceno, da dnevno spremljajo vse influencerje v svoji branži, da poskusijo razumeti njihovo sporočilo in ga uspešno vnesti v svojo dejavnost. Sama menim, da mora tisti, ki pristopi, tudi prinesti konkretno idejo o sodelovanju.

Mi uspešnost dela z influencerji merimo enako kot marketinško kampanjo – torej v tem primeru z affiliate linki in promo kodami. Tovrstna sodelovanja prinašajo dobre rezultete in potrebno jih je vzeti skrajno resno.

 

MAJA:

Ali kdaj izvajate kakšno nagradno igro (t.i. GIVEAWAY)?

Kako se lotite tega in kakšen način se je izkazal za najboljšega?

 

ANA:

 

Seveda. Radi nagrajujemo naše sledilce.

Za nagradne igre nimamo nekega posebnega urnika, predvsem jih prirejamo po navdihu ali v sklopu kakšne kampanje.

Smo pa že dve leti zapored na IG v decembru priredili t.i. adventni koledar, kjer sledilkam vsak dan podarjamo nov izdelek, ki je zaznamoval leto. Rezultati so izjemni.

 

 

MAJA:

Katere so zakonitosti uspešno predstavljenega profila?

Opazila sem, da imate odlično vključene tudi “story highlightse” ter zelo simpatično predstavljene promocije, novosti, “tutoriale” ipd.

 

ANA:

Pri naši vrsti dejavnosti je izjemno pomembno, da so informacije na dlani. Če začnemo čisto na začetku – profil mora jasno komunicirati naše sporočilo, sledilka mora imeti dostop do naših kontaktnih informacij, do promocij, prav tako pa mora imeti profil dodano vrednost.

Instagram je to s “story highlights” zelo olajšal, saj lahko na ta način shranimo dobre zgodbe, ki bi bile drugače čez 24ur pozabljene.

 

MAJA:

Kakšen bi bil tvoj nasvet za vse, ki na Instagramu šele začenjajo? Če bi jim želela predati listo 5 najpomembnejših aktivnosti, kaj bi te bile?

 

ANA:

 

  1. Preučite svojo ciljno publiko,
  2. Testirajte in analizirajte različne tipe objav – s časom boste dobili občutek kaj deluje za vaš tip profila, zgodaj ujamite trende,
  3. Objavljajte minimalno enkrat dnevno in ne pozabite na IG stories,
  4. Bodite aktivni uporabnik – ažurno odgovarjajte na vsa sporočila, komentirajte in všečkajte druge vsebine,
  5. Povežite vaš IG profil z vašimi drugimi kanali.

 

 

MAJA:

Kako pomembna je igra #hashtagov? 

Ali uporabljate vedno iste hashtage, spremljate trende in ali ocenjujete, da na ta racun prejmete veliko sledilk? “

 

ANA:

 

Vsaka država ima svoj hashtag, ki ga uporabljamo pri vseh objavah. Prav tako sledilke ves čas nagovarjamo, da ta hashtag uporabijo pri svojih objavah, saj jih na ta način lažje najdemo in objavimo na naših profilih. To se nam dobro obrestuje. Koraka dalje se zaenkrat nismo odločili narediti, saj po poskusnem obdobju, v katerem smo hashtage res skrbno uporabljali, nismo zaznali velike razlike.

Sama hashtage priporočam bolj za dejavnosti, ki niso tako omejene na eno državo, menim, da je izkupiček boljši.

 

 

Super, Ana nam je delila ogromno praktičnih in uporabnih informacij. Se strinjate?

Sedaj pa ste na vrsti vi. 

Zapišite v komentar, kako se vam je zdel intervju, kaj boste pričeli prakticirati v vašem poslu in kakšno vprašanja bi vi zastavili podjetjem in posameznikom, ki obvladajo igro na Instragram platformi?

Prihaja serija intevjujev s strokovnjaki, tako da izkoristite priložnost, da prejmete odgovore na vaša vprašanja, dileme.

 

Se vam je zdel intervju zanimiv in koristen še za koga?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in se beremo spet naslednji teden.

 

Pozdravček,

Maja

Všeč ti bo tudi

TOP strategije “influencer” marketinga Ste že slišali za "influencer marketing"? Se sprašujete, koliko plačati posameznemu bloggerju, da objavi vaš super produkt, storitev? Na kakšen način ...
INTERVJU s Tamaro Simovič s 108K sledilci: »Kako z... Instagram je trenutno ena najbolj zanimivih in obetavnih platform. Na njem lahko najdete ogromno zanimive vsebine, profilov in ljudi, ki dnevno navdih...
4 cenovne strategije, s katerimi boste prodali več... Se sprašujete, kakšno ceno postaviti za vaš produkt ali storitev? Ali ste že z navdušenjem lansirali vašo najnovejšo idejo, pa se enostavno ne prod...