Kam najprej usmerite pozornost, ko v roko vzamete svoj pametni telefon? Na Facebook, na Instragram? Morda na Instagram story?
Slednje drži že kar za 400 milijonov uporabnikov na svetu, ki dnevno in aktivno preživljajo svoj dragoceni čas na Instagram story-jih ter iščejo ravno pravšnje doze mode, humorja, estetike, navidha, lekcije, idej …
Število uporabnikov Instagrama in posledično Instagram story-jev raste z eksponentno hitrostjo in tudi platforma ter funkcionalnosti znotraj nje se razvijajo ter dopolnjujejo vsakodnevno.
Pravtako pa Instagram story postaja vse bolj priljubljen oglaševalski kanal. Poleg Instagram “IG feeda”, ki ima čisto svoje specifike, je Instagram story spet povsem drugačen kanal.
V tem zapisu boste izvedeli, kakšni Instagram story oglasi najbolje delujejo, katera orodja vam pomagajo pri kreiranju le teh, katere trike uporabiti, kako optimizirati kampanjo in kakšne formate oglasa lahko uporabite v vaši oglaševalski kampanji na IG story.
Spodnji graf prikazuje rast dnevno aktivnih uporabnikov Instagram story od oktobra 2016 do junija 2018.
VIR: https://www.statista.com/statistics/730315/instagram-stories-dau/
Instagram story oglaševanje lahko uporabljate tako v vaših prodajnih kampanjah, promociji vsebin na vaši spletni strani, generiranju email baze in drugih resnih ciljih digitalnega oglaševanja.
CILJI INSTAGRAM STORY OGLAŠEVANJA
Pri kreiranju kampanje za Instagram story oglaševanje lahko uporabljate naslednje optimizacijske cilje:
Prvih dveh izbir vam enostavno ne priporočam, saj nista usmerjeni v dejanske rezultate, ne zagotavljata, da uporabniki pridejo na vašo spletno stran in kupijo produkt, izpolnijo registracijski obrazec, si preberejo blog post ipd.
Osredotočite se na cilje, kot so povečanje prometa spletnega mesta, prenos mobilnih aplikacij (če je to vaš poslovni model) in pa pa predvsem na povečanje konverzij spletnega mesta. Z izbiro slednjega oplemenitite delovanje vaših prodajnih in “lead generation” kampanj.
AWARENESS
- Brand awareness (zavedanje o blagovni znamk) *ne priporočam
- Reach (doseg) *ne priporočam
CONSIDERATION
- Traffic (povečanje prometa spletnega mesta) *priporočam
- App installs (prenos mobilne aplikacije) *priporočam
CONVERSION
- Conversion (povečanje konverzij spletnega mesta) *priporočam
- Store Visits (obisk fizične trgovine) *ne priporočam
FORMATI INSTAGRAM STORY OGLASOV
Do pred kratkim ste lahko v Instagram story-jih videli le slikovne ali največ 15 sekundne videje. Pred kratkim pa so nas oglaševalce razveselili z bolj bogatim formatom – “caroseulom”, znotraj katerega lahko kombinirate videje in slike.
Slika oglas (1080*1920 dimenzije)
Uporabite lahko portretne slike vseh velikosti, Facebook pa vam bo le to prilagodil za IG story, v dimenzije 1080*1920. Sliki lahko dodate tekst in vstavite povezavo do ciljne spletne strani ali kreiranega Facebook dogodka.
Video oglas
- Formati: mp4, .mov or .gif
- Postavitev in dimenzije: Vertikalno v razmerju (9:16)
- Dolžina: do maksimalno 15 sekund
- Velikost: do maksimalno 4 GB
Video naložite na Facebook in določite povezavo do spletnega mesta, kamor želite usmeriti uporabnika. Videje ni možno urejati ali jim dodati dodatnih tekstov emojijev ipd. Vse to storite prej že v aplikaciji Instagram oz. drugih aplikacijah, ki jih uporabljate za urejanje.
Caroseul oglas
To je najnovejši format IG story oglasa in pri meni trenutno najbolj priljubljen. Lahko vsebuje kar več slik, več videjev, ki skupno tvorijo kar 45 sekundno zgodbo (3x 15 sekundni videji).
Slike in videje lahko tudi kombinirate med seboj.
Pri dimenzijah in ostalih specifikah upoštevajte smernice, ki sem vam jih predstavila na prejšnjih dveh točkah.
MIKRO PRISTAJALNA STRAN NA INSTAGRAMU/ FACEBOOKU
Za povsem prijazno in prilagojeno izkušnjo na mobilnih napravah, na katerih seveda uporabniki vidijo vaše oglase in gledajo IG story-je, ima Facebook super funkcionalnost, ki se imenuje Canvas.
Canvas so mikro pristajalne strani, ki jih kreirate znotraj Facebook platforme in uporabnika iz oglasa usmerite najprej tja. To lahko smatrate tudi kot “pre-engagement” stran.
Kako vklopiti canvas in kako prilagoditi izgled vaši blagovni znamki?
1. Korak: na nivoju oglasa vklopite funkcionalnost “add a fullscreen experience” (pod izbiro oglasnega formata)
2. Korak: kreirajte canvas
Izbirate lahko med tremi prednastavljenimi predlogami:
- Pridobivanje novih strank
- Predstavite svojo blagovno znamko
- Prodaja produktov
Vse predloge lahko prilagodite svoji ponudbi, zamenjate slike, tekste, povezave do spletne strani itd. Komponente, ki jih lahko vključite na prednastavljene predloge ali na canvase, ki jih kreirate sami:
- Slika
- Gumb
- Caroseul (ki deluje kot nek slider)
- Video (2 minutni video, v obliki .mp4 or .mov)
- Text
Znotraj canvas-a dodate povezave do spletne strani, ki je naslednji korak, kamor usmerite uporabnika. Cilj uporabe te možnosti oz. funkcionalnosti je v to, da uporabnik na vašo stran pride že “ogret” in zainteresiran za nakup. Pravtako pa vam nudi 100% hitrost in prilagojenost mobilnim napravam.
KAKO NAREDITI VAŠE INSTAGRAM STORY OGLASE ŠE BOLJ UDARNE?
TRIK #1: Ustvarite kreative v Instagram storyjih (slike, videje, slideshowe) in namesto, da jih objavite, jih shranite na telefon.
Vaši Instagram story oglasi naj izgledajo kot organski Instagram story-ji. Po kar nekaj kampanjah, ki sem jih testirala pri sebi in pri svojih naročnikih, sem imela enako izkušnjo, in sicer, da Instagram story oglasi (kot tudi vsi drugi oglasi na socialnih omrežjih) delujejo neprimerljivo bolje, če so pristni, ustvarjeni z aplikacijo Instagram, vsebujejo emojije, gife, napise in druge komponente, ki vzbujajo znan občutek in udobje ter v osnovi ne izstopajo v stilu, ki je značilen na Instagram.
Uporaba kamere
- Tekstovno okno
- “Zoom”
- Slika
- Video
- Boomerang
Uporaba “stickerjev”
- Emojie
- GIF
- Napisi
- Čopič
- Hashtagi
Uporaba obraznih filtrov
Pri snemanju videjev lahko uporabite tudi kakšnega izmed priljubljenih Instagram filtrov.
TRIK #2: Uporabite enostavna (po večini) brezplačna orodja za vizualne popravke, uporabo prednastavljenih predlog
UNFOLD APLIKACIJA
- Minimalistične in moderne predloge
- Ustvarjajte kolaže slik ali videjev
- Ustvarjajte kolaže slik in videjev skupaj
- Dodajajte napise
- Vstavljajte tekste
CANVA APLIKACIJA
- Kreiranje slikovnih story objav in oglasov
- Izbiranje med prednastavljenimi predlogami v bogati knjižnjici
- Dodajanje svojih grafik, izbiranje barv, vstavljanje napisov, tekstov, logotipov…
ADOBE SPARK POST
- Bogata knjižnjica predlog
- Animiranje tekstov
- Ideje za design
PHOTO GRID
- Ustvarjanje kolažev
- Urejanje slik, dodajanje filtrov
- Kreiranje diaprojekcije /slideshow
HYPE TYPE
- Animiranih napisov
- Vstavljanje glasbe
FILMORAGO
- Kreiranje diaprojekcije z vstavljanje animiranih tekstov
- Urejanje posamezne slike
- Dodajanje efktov, filtrov, ikon
CREATIVE MARKET
Spletna stran/trgovina, kjer lahko kupite celotno knjižnjico predlog za Instagram story-je v istem stilu.
Tukaj najdete predloge: https://creativemarket.com/blog/instagram-story-templates
Tako, sedaj imate smerokaz, s katerim lahko navigirate skozi svojo prvo kampanjo na Instagram story-jih, testirate različne stvari in preizkusite trike v vašem poslu.
Sporočite mi, kako bodo Instagram story-ji delovali v kontekstu vašega posla, kakšne bodo oz. so vaše ugotovitve, kaj deluje najbolje in kaj absolutno ne.
Če se vam je zdel zapis koristen in poučen ter poznate nekoga, ki se spogleduje z Instagram ali Facebook oglaševanjem, potem mu naredite uslugo in delite ta zapis z njim.
Hvala za pozornost in “se bereva” spet kmalu.
Pozdravček,
Maja