Še vedno sem presenečena koliko podjetij, ki zapravlja svoj dragoceni čas in denar na internetu ne izkorišča prednosti, ki jih spletni nastop nudi.
Razbijamo si glavo s tem, kako na spletno stran privabiti še več in več spletnih obiskovalcev, ampak tukaj ne smemo zaspati. Od tu naprej je pomembno, da podatke o obiskih na spletnih straneh analiziramo, v namen izboljšav uporabniške izkušnje in konverzije spletnega mesta.
Podatki, ki vam jih servira Google analitika, vam nudijo vpogled v to kateri vir/medij vam prinaša največ prodaje, kakšna je demografska struktura vaših obiskovalev in kupcev, katere strani poskrbijo za največ konverzije in katere za največ izpada.
Google analitika si je prislužila kup eminentnih snobovskih izrazov, kot so “strah in trepet”, “nujno zlo” v ‘ne tehničnih krogih’. Ko jo enkrat obvladate postane enostavna kot gmail pošta, podatki, ki pa jih pridobite pa so vredni zlata.
In to je tudi namen današnjega zapisa.
Da vam najbolj komplicirane zadeve pretvorim v vam znanji jezik in vas navdušim, da pričnete Google analitiko uporabljati že danes, izboljšate vaše konverzijske rezultate, se zbližate z vašimi strankami in naredite vašo stran bolj uporabno in prijazno njim.
Še nekaj razlogov, zakaj je nujno, da pričnete uporabljati Google analitiko:
- Facebook analitika pogosto ne kaže 100% pravilno, zato je potrebna dvojna kontrola
- Google analitika spremlja vse kanale hkrati in ocenjuje obiskovalce, ki pridejo iz vaše email liste, direktno iz brskalnika, socialnih omrežij, …
- Omogoča vam analizo podatkov, ki vam pomagajo pri razvoju (recimo poročilo na katerih napravah se ustvari največ nakupov, katere strani ustvarijo največ izpada, …)
- Pomaga vam razumeti vaše stranke (na podlagi demografskih podatkov lahko dobite jasno sliko kdo so vaši uporabniki, kaj radi berejo itd.)
Posvetili se bomo petim vidikov uporabe Google analitike, še zdaleč pa to ni vse kar vam Google analitika nudi. Nekje je potrebno pričeti in za veliko večino bo to tudi dovolj.
Danes si bomo malo bolj natančno pogledali kaj vam omogočajo poročila znotraj naslednji panelov:
- CILJNA SKUPINA (podatki o demografiji, stopnji obiska, uporaba tehnologije in naprav — razumevanje navad in lastnosti vaših uporabnikov)
- PRIDOBITEV (podatki, ki vam povejo iz kje vaši uporabniki pridejo na stran, kako delujejo oglaševalske akcije, preko katerih virov in medijev uporabniki dosegajo cilje, ki ste jih zastavili)
- VEDENJE (tukaj se nahajajo vsi podatki o uporabnosti vaše spletne strani – kakšne stopnje ‘bounce rate’ in ‘drop-off’ dosegajo posamezne podstrani, kakšna je hitrost nalaganja vaše spletne stran in predlogi Googla za izboljšave)
- KONVERZIJE (tukaj najdete vse vaše nastavljene cilje (ciljne url-je), ponazoritve postopka konverzije, podatki o prometu spletne trgovine ipd.)
# 1 VIDIK: Konverzije in nastavitev ciljev
Najbolj pomembna zadeva pri spletnem nastopu je, da imate pametno postavljene cilje.
Vsaka stran je neke vrste ciljna stran. Bodisi je to podstran produkta in je vaš cilj prodaja, lahko je to pristajalna stran, katere cilj je generiranje email baze, lahko je blog in je vaš cilj, da ljudje pogledajo določen video, delijo zapis na socialnih omrežjih ipd.
Vse te cilje si lahko nastavite v Google analitiki in na njihovi podlagi analizirate promet strani, uspešnost posameznih podstrani pri doseganju konverzije, …
Cilje si nastavite direktno v GA, in sicer preko panela admin oz.skrbnik.
Postopek je sledeč:
> znotraj GA kliknete na skrbnika oz. admina in izberete modul ‘CILJI’
> kliknete ‘NOV CILJ’
> določite za kakšno vrsto cilja gre (za prodajo, generiranje email baze, ogled videa, …) – nastavite lahko do 20 takšnih ciljev
> poimenujte cilj smiselno, saj se bo s takšnim imenom prikazoval v vaši analitiki
> vpišite ciljni url (povezavo, na katero pridejo vaši uporabniki po zaključenem cilju – npr. zahvalna stran)
> določite vrednost, ki jo tovrstni konverzijski cilj generira (v kontekstu prodaje)
Tovrstni cilji so primerni za vse, ki prodajate enkratni produkt/storitev/dogodek in je višina vrednosti konverzije znana in tukaj določena vnaprej.
Če imate spletno trgovino in želite prejemati točne podatke o transakcijah posameznega nakupa, boste potrebovali aktivirati del e-trgovine, za katero pa boste potrebovali znanje malce bolj izkušenega tehničnega strokovnjaka.
Ko imate cilje definirane in nastavljene, jih lahko spremljate na posameznih poročilih, v nadaljevanju boste izvedeli v kakšnem kontekstu.
# 2 VIDIK: Spremljanje konverzije, analiza uporabnikov in medijskih kanalov
Vse cilje vidite pod panelom – KONVERZIJE in lahko vidite, koliko konverzij ste generirali za posamezno obdobje.
Ampak to vam ne pomaga kaj dosti.
Želite vedeti iz kje te konverzije prihajajo, na katerih napravah je največ konverzije, kakšno stopnjo konverzije dosega posamezna podstran itd.
Torej, kje najdete ta poročila in v kakšen kontektu spremljate te ciljne povezave?
1) pod panelom Ciljna skupina > mobilne naprave > pregled
Tukaj boste našli poročilo, ki vam prikazuje na katerih napravah dosegate cilje in kakšna je stopnja konverzije. To vam lahko pove, da imate recimo več obiska na mobilnih napravah kot na računalnikih, vendar vseeno na mobilnih napravah ne dosegate konverzije.
Tukaj je potrebno premisliti, ali imate spletno stran ustrezno prilagojeno za mobilne naprave, ali se vam recimo v oglaševalskih akcijah splača vključevati prikazovanje oglasov na mobilnih napravah ipd.
Pri prikazu lahko spreminjate pogled in gledate poročia za posamezne cilje (označeno z rdečo na sliki).
2) pod panelom Pridobitev > ves promet > kanali / vir/medij /
Na tem delu lahko vidite iz kje vaši uporabniki prihajajo in kakšno stopnjo konverzije dosegajo. Na zavihku ‘kanali’ boste imeli vključen promet uporabnikov, ki pridejo na stran direktno (recimo vaš email), preko socialnih omrežij, preko organskega iskanja na brskalniku in preko priporočil …
Na zavihku vir/medij boste lahko videli vsa socialna omrežja (Facebook, Instagram, Linkedin), kot tudi vse ostale referenčne strani, ki govorijo in pišejo o vas ter iz preko katerih dobite promet na vašo stran.
# 3 VIDIK: Natančnejša analiza prometa in konverzijskih ciljev (UTM linki)
Kaj pa, če bi želeli za vsak poslan email vedeti, koliko prodaje vam je generiral? Ali pa koliko vam določena objava na Facebooku prinese, pa ali se vam pisanje blog postov za x podjetje na njihovem portalu izplača …?
Vam plačevanje oglasnega prostora na X spletni strani zares prinaša kaj prihodka, ali vam sploh generira kaj obiska?
Vse to lahko nastavite z UTM sledilnimi kodami, ki jih generirate s pomočjo orodja: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
Tovrstne kode vam bodo pomagale razumeti, kateri pristop najbolj deluje, to vam bo omogočalo tudi dvojno kontrolo pri oglaševanju na Facebooku, Linkedinu in pomagalo slediti vašim marketinškim spletnim aktivnostim …
Kako to storite?
S tem orodjem generirate url povezave, s katerimi opremite vaš medij (povezavo v emailu, banner na X spletni strani, Facebook oglas, povazava v članku na Linkedinu, …)
Prva dva podatka sta nujna in osnovna:
- 1.korak: Vpišite povezavo do pristajalne spletne strani, kamor želite uporabnika poslati po kliku na vaš medij
- 2.korak: določite vir kampanje (recimo email, Facebook, 24ur, …)
Ostali podatki so za podrobno poznavanje vaših rezultatov:
- 3.korak: določite medij (CPC, banner, …)
- 4.korak: določite ime kampanje
- 5.korak: določite pogoj vaše kampanje (recimo, če pri aktivnostih ločujete mobilnike in računalniku, lahko to določite tukaj)
- 6.korak: določite parametre na podlagi katerih želite razlikovati vašo kampanjo (recimo, da oglašujete na FB-ju – enkrat boste uporabili eno kreativo, drugič drugo…)
Ko ste zaključili z urejanjem, lahko enostavno kopirate povezavo in jo vstavite v želeni medij.
Povezavo lahko tudi skrajšate, saj veš parametrov, kot jih boste vnesli, daljša bo struktura vašega url-ja. In če recimo objavite takšen url poleg FB objave, ni nič privlačno za uporabnika.
Pri Facebook oglaševanju lahko kopirate celoten url – in določite to kot ciljno destinacijo, ali pa sam oglas opremite z utm kodo.
Tukaj pa pazite sledeče!
Če boste na nivoju oglasa vstavljali UTM kodo, morate vstavite vse kar se nahaja za vprašajem vaše novo generirane povezave.
# 4 VIDIK: Analiza spletnega mesta in beleženje aktivnosti
Kar je še nadvse pomembno je, da spremljate uporabnost vaše spletne strani, vsebine in uporabniške izkušnje.
Na panelu VEDENJE>vsebina mesta>ciljne strani, boste našli podatke o obiskanosti določenih podstrani, stopnja obiska ene same strani, strani, ki ustvarijo največ izhodov in pa hitrost in uporabnost vaše spletne strani.
Stopnja obiska ene same strani ali t.i. ‘bounce rate’ vam pove kako relevantna je vsebina spletnega mesta, kako uspešni ste pri doseganju ciljev in kaj lahko izboljšate.
Recimo jaz v mojem primeru vem, da je stopnja obiska ene same strani previsoka in, da moram uporabnost spletne strani izboljšati. Praktično uporabnik, ki prileti direktno na moj blog post nima možnosti za klikanje na druge podobne in njemu relevantne zapise, temveč mora se mora vrniti na domačo stran in navigirati od tam naprej. #domačakobilajezmerajbosa
Poleg tega vidim, da recimo promet, ki prihaja iz direktno na stran (iz moje email liste) preživi na strani 3x več časa, kot nekdo, ki pride iz oglasa. Spet je tukaj lahko kriva navigacija in pa tudi lahko tudi vsebina, slaba uporabniška izkušnja.
Če boste vaše medije primerno opremili z UTM-linki, boste lahko recimo ocenili, kako se na določeni vsebino spletnega mesta odziva posamezna publika (oz. interesna skupina v primeru FB oglaševanja).
Z določitvijo sekundarnega atributa (ki je lahko kategorija naprave, vir/medij ipd.) lahko prikaz poročila še dodatno izboljšate in vidite recimo katere podstrani v kontekstu z uporabo določene elektronske naprave dosegajo najvišjo stopnjo.
Stopnja izhodov stran ali ‘drop-off’ – vam pove kje največkrat uporabniki zapustijo spletno stran. To vam recimo pomaga, če imate predviden tok uporabnika, ki naj bi v idealnem scenariju prišel na določen blog post, nato kliknil na brezplačno ponudbo, za katero bo moral vpisati ime in email, nato imate zahvalno stran na kateri omenjate ekskluzivno enkratno znižano ponudbo X produkta in vsak del tega toka uporabnika želite nadzorovati in izboljševati. Prav tako vam v kontekstu nakupovalne košarice, to še kako koristi.
Če imate največjo stopnjo izhoda na mobilnih napravah v fazi nakupnega procesa, am to lahko pove, da nimate dobro prilagojene izkušnje za uporabnike na mobilcih.
Hitrost nalaganja strani – kaj pa, če se vse odvija prepočasi? Sem in tja je smiselno pokukati sem, ker vam ti podatki jasno prikažejo katere strani imajo kritično hitrost nalaganja in je le to lahko razlog za zapuščanje spletnega mesta, nedokončanje nakupa, ipd.
Uporabnik pričakuje, da se mu bo spletna stran naložila v svetlobnih par sekundah. In če se to ne zgodi, verjemite ne bo vztrajal, ampak bo zapustil še kako dobro priložnost.
Ko boste kliknili na Vedenje> hitrost spletnega mesta, boste našli zavihek z imenom ‘časi strani’ – tukaj najdete vse strani in število sekund, ki jih ta stran potrebuje, da se naloži v celoti. Kritične imate tudi označene in pod zavihkom ‘predlogi za hitrost’ lahko videli Googlova priporočila za hitrost. Najpogosteje so to optimiziranje slik, dodatna orodja, ki se preko vaše strani nalagajo poleg (recimo opt-in forme, orodje za ‘social share’ ipd). Vseh ne morete spremeniti, ampak lahko se kje zelo očitne napake, ki jih lahko s pomočjo vašega programerja odpravite.
# 5 VIDIK – Razumevanje vaše ciljne skupine in beleženje aktivnosti
Najbolj osnovni del Google analitike pa je pregled aktivnosti ciljne skupine.
Na zavihku Ciljna skupina >pregled vidite višino obiska na vašem spletnem mestu, razmerje med novimi in obstoječimi obiskovalci, vidite koliko traja povprečen obisk, kakšna je stopnja obiska ene strani ipd.
Lahko analizirate ali so k obisku vaše spletne strani bolj nagnjene ženske ali moški, katere naprave uporabljajo, koliko imate zvestih obiskovalcev, ki se vračajo, …
Kar bi tukaj še omenila je to, da si določene marketinške aktivnosti, ki jih izvajate beležite v Google analitiko, saj ko gledate zadeve za nazaj in vidite recimo drastičen dvig obiska spletne strani morate vedeti iz kje prihaja, zato da boste lahko v bodoče izvajali še več tovrstnih akcij.
To lahko delate na nivoju prometa, na nivoju konverzij ali kje drugje
> določite datum na krivulj in kliknite na jeziček, ki se nahaja na pasici pod krivuljo
>ustvarite zapis
In tukaj bi za sedaj zaključila. Veliko imate za premleti, analizirati in implementirati.
Zagotovo pa obstajajo še drugi pomembni vidiki uporabe Google analitike, ki vam jih v tem zapisu nisem omenila.
Sedaj pa ste na vrsti vi.
V komentar spodaj zapišite kako boste Google analitiko uporabljali od sedaj naprej. Boste implementirali UTM linke, katere dele vaše spletne strani boste izboljšali?
Hvala za pozornost in se beremo spet v sredini januarja.
Odhajam na zaslužene počitnice.:)
Pozdravček,
Maja
Comments are closed.