Glavni krivec zakaj vaše Facebook objave nimajo dosega

Ste obupani, ker vaši Facebook posti ne dosegajo večjega števila vaših sledilcev? Všečke pridobivate s polžjo hitrostjo in ste že večkrat skoraj obupali nad tem, da sploh kaj objavite na Facebooku?

V tem zapisu vam bom zaupala, kako v resnici deluje Facebookov algoritem, kako se lahko spoprijateljite z njim in dosežete več ljudi ter na kakšen način lahko veliko hitreje in učinkoviteje zgradite kvalitetno bazo Facebook sledilcev.

Zaupala vam bom tudi, kateri tip vsebine je trenutno najbolj blizu s Facebookovim algoritmom in kako si lahko uporabniki sami prilagajajo katere vsebine želijo spremljati.

Najprej pa nekaj razčistimo …

Veliko ljudi misli, da je manjši organski doseg strategija Facebooka za monetiziranje dosega objav preko Facebook oglasov. Je res, pa vendar ni čisto tako.

Predstavljajte si, koliko vsebine dnevno objavljajo vaši prijatelji in drugi poslovni profili, katerim sledite …

To je več 1.000 objav dnevno, ki se na nek način morajo filtrirati, zato da lahko vi vidite vam najbolj relevantne.

Konkurence je vsezkozi več, nekateri objavljajo 3-5x dnevno in če Facebook ne bi tega kontroliral, vlagal milijone v raziskovanje uporabniške izkušnje, izboljšave ‘newsfeeda’, bi vsi mi doživeli “informacijski burn-out“.

Preživetje Facebooka je v rokah uporabnikov in če ti ne bodo zadovoljni z uporabniško izkušnjo, bodo zapuščali omrežje in tako tudi oglaševalci ne bodo več prepoznavali Facebooka kot nujni prodajni kanal 21. stoletja.

Se pa strinjam, da je za resen poslovni nastop na Facebooku nujno potrebno vložiti denar v oglaševanje. Brez oglaševanja ne bo nič in kot pribito vsaj za večino to velja.

Če ste prisotni še na ostalih kanalih – TV-ju, radijih, revijah in ste nova vzhajajoča zvezda – potem vas to ne bo toliko zadevalo. Za veliko večino pa je to dejstvo.

Zgraditi kvalitetno bazo brez Facebook oglaševanja je prepočasna, neučinkovita in predvsem nespametna strategija.

Sedaj pa se vrnimo k Facebook algoritmu in temu, kako bolje kontrolirati organski (neplačan) doseg.

Pričeli bomo s stavkom, katerega je na eni izmed predstavitev izjavil Mark Zuckerberg:

“Our goal is to build the perfect personalized newspaper for every person in the world.”

Facebookov algoritem stremi k temu, da mi kot uporabniki vidimo vsebine, ki so najbolj blizu našim interesom, prepričanjem, vrednotam itd.. Milijone ljudi uporablja Facebook kot glavni medij in pri tem prebira vsebine, ki se mu tam prikazujejo. V imenu uporabnika delo opravlja Facebookov najtesnejši pomočnik – FB algoritem.

Kako ta algoritem deluje in katere karakteristike so mu všeč, boste izvedeli v nadaljevanju.

Glavni vplivni faktorji, ki določajo kaj vaši sledilci vidijo na njihovem FB newsfeedu

Algoritem vsaki objavi dodeli personalizirano oceno relevantnosti, ki je za vsakega uporabnika drugačna. FB algoritev preferira objave prijateljev in družine uporabnika, šele nato pridejo na vrsto objave poslovnih FB profilov, a istočasno upošteva množice nekih drugih signalov, ki prispevajo k tej oceni. Jaz vam bom v nadaljevanju  zaupala 4 glavne faktorje.

kdo-objavlja

 

# 1 FAKTOR: Kdo objavlja

Več kot imate preteklih interakcij z avtorjem objave, večje zanimanje za tovrstne objave vam bo FB dodelil v prihodnje. Interakcije so všečkanje, deljenje, komentiranje, pa tudi kdo je recimo obiskal vaš FB profil, vam pisal sporočilo, se ustavil na vaši objavi, …

# 2 FAKTOR: Kako je drugim všeč ta objava

Bolj kot je bilo interkcij z vašo objavo, večjo oceno relevantnosti boste prejeli in večim podobnim uporabnikom se bo vaša objava pokazala.

Pri videju je FB razširil nabor interakcij in kot plus točke za objavo pripisal scenariju, ko uporabnik prižge zvok v videju ali pa tega prilagodi celo zaslonskemu prikazu.

Včasih ljudje in prevsem FB poslovne strani objavljajo zadeve, ki niso zanimive uporabnikom. Predvsem, če ste preveč prodajno naravnani in če je vaša komunikacija usmerjena na vas in na produkt, ki ga prodajate.

Nagovorite uporabnika, naredite objave čim bolj zanimive, zabavne, šokantne, pozovite ljudi k glasovanjeu, komentiranju, všečkanju. Organizirajte nagradne igre, delite miselne igre, uganke, …

Če bodo vaše objave dolgočasne, medle in preveč prodajno naravnane boste hitro padli v pozabo in se znašli na črni listi FB algoritma.

# 3 FAKTOR: Kaj objavljate (kakšen tip vsebine)

Tukaj se algoritem spet povsem prilagaja uporabniku. Kaj je zanj tipično, na kakšen tip objave se najbolj vključuje – na video, link s sliko, status v obliki teksta, video, …

Različni ljudje ljubijo različne tipe vsebin, vseeno pa velja, da daleč največji doseg prejme video vsebina. Enostavno je bolj privlačna, osebna in interaktivno naravnana, kot slika ali samo goli tekst.

# 4 FAKTOR: Kdaj objavite

Usoda vaše objave bo znana v dveh urah. Zato ni vseeno kdaj objavite določeno objavo. Špici v dnevu sta zjutraj in zvečer, kdaj je vaše občinstvo najbolj aktivno, pa lahko preverite v analitiki vaše FB strani.

rsz_vpogled

Če občinstva še nimate oz. je to zelo malo, načeloma velja, da se objavlja od 8-9 ure zjutraj in od 19-21 ure zvečer. To se tudi glede na letni čas spreminja. Poleti lahko objavljate kasneje, saj so ljudje tudi dlje časa pokonci in verjamete ali ne, poslednje dnevno opravilo velike večine ljudi pred spanjem je preverjanje Facebook ‘newsfeeda’.

Ampak kaj se zgodi, ko vsi upoštevajo to ‘pravilo’ in kar naenkrat vsi pričnejo objavljati med 19-21 uro zvečer?

Prične se krvavi boj ponudnikov vsebine in izbor je strožji kot kadarkoli.
Zato je ocena platforme Buzzsumma, da je daleč največ vključenosti v objave prav po 10.00 uri zvečer, tako zanimiva.

Definitivno je potrebno zadeve stestirati, saj veliko dobrih praks, ki so se uveljavile čez lužo, enostavno ne pridejo v poštev v Sloveniji.

Kaj še določa uspeh vaše objave?

Kot sem že omenila na algoritem vpliva precej signalov. 4 najpomembnejše smo spoznali, vseeno pa bi tukaj izpostavila še par njih ..

Koliko drugih ljudi je objavilo isto povezavo

Facebook rangira višje objave, ki jih deli več ljudi. Če recimo vi delite vaš blog zapis, ki se nahaja na vaši spletni strani na Facebooku in tudi vaši bralci delijo ta zapis na njihovih profilih, to FB oceni kot izjemno pomembno novico in pokaže objavo večim ter jo prikazuje dlje časa.

Novi FB produtki

Ko Facebook lansira novosti, bo pospešil doseg ljudi, zato da so testi opravljeni na čimvečjem številu in da lahko ocenijo atraktivnost in uporabnost novosti. Trenutno najbolj aktualno je Facebook LIVE video, Instant articles, … Tako da če želite večji doseg, preizkusite FB live ali Instant articles, če je to za vas relevantno.

Čas, ki ga uporabniki preživijo na določeni objavi

Junija 2015 je Facebook pričel z monitoringom, ki nakazuje, koliko časa uporabniki preživijo na posamezni objavi.

Če uporabniki preživijo dlje časa na objavi je to za FB algoritem pozitivno in tovrstna vsebina ima že določen plus.

 

Za konec pa še nekaj izsledkov raziskave  BuzzSuma, ki je podrobno analiziral 500 milijonov objav in nekaj izsledkov je zares presenetljivih:

  • Objave, ki so objavljene med 10-11 uro zvečer dobijo 88% več interakcij kot povprečna FB objava
  • Objave s sliko dobijo 179% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Objave, ki se končajo z vprašanjem dobijo 162% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Videji so najbolj deljena oblika vsebine. Kar 85% vseh FB delitev je prav video vsebina.
  • Objave, objavljene na nedeljo dobijo 52,9% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Objave, ki so objavljene s tretjimi zunanjimi orodji  (recimo Buffer) so dobile 89,5% manj ‘engagementa’ kot tisti, ki so objave direktno delili na Facebooku.
  • Objave, ki so povezane z daljšimi vsebinami (2000+ besed) so prejele 40% več interakcij kot objave s povezavo do krajših besedil.

In če še ne veste – uporabniki lahko sami prilagajajo uporabniško izkušnjo.

Roko na srce – vsi imamo kar nekaj prijateljev, znancev, sodelavcev, katerih selfiji v fitness garderobi nam gredo na živce, zato jih lahko stisnemo gumb ‘unfollow’, brez da bi zbrisali naše prijateljstvo. Isto se zgodi z objavami javnih Facebook profilov.

Kako lahko uporabniki sami prilagajajo uporabniško izkušnjo na Facebooku?

  • povezavo do določenega posta si lahko shranijo med priljubljene oz. za branje kasneje
  • lahko označijo, da želijo videti manj takšnih objav
  • lahko onemogočijo prikaz določene osebe, javnega ali poslovnega profil

rsz_newsfeed

Istočasno pa lahko vaše sledilce povabite k temu, da dodajo vašo FB stran med priljubljene in tako vedno vidijo objave, ki jih delite za njih.

Dober primer umestitve je naslovna slike FB profila Popolne postave.

1476238_539763986115230_1471739240_n

 

Kakšna je vaša popotnica tokrat? Kaj vas je presenetilo in kaj se vam je zdelo zanimivo?

Predvsem me zanima, če vam je današnja objava kaj odprla oči kar se tiče organskega dosega na Facebooku?

Ste prejeli kaj koristnih napotkov, ki jih boste uporabili pri vašem uredniškem planiranju vsebin?

Zapišite v komentar spodaj.

 

Če se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga, mu naredite uslugo in delite to povezavo z njimi.

 

Hvala za pozornost in ‘se beremo’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja