Facebook oglasi za lokalno podjetje

Da lahko Facebook oglase uporabite tudi za vaš lokalni posel je jasno. Ni potrebno imeti spletne trgovine ali spletnega posla, da lahko uspešno oglašujete na spletu in uporabljate Facebook kanal kot avtopilota vaše prodaje.

Priporočljivo, če ne nujno pa je imeti vsaj spletno stran.

Imate restavracijo, lokalni fitnes, kozmetični salon, adrenalinski park, trgovino z zdravo prehrano ali pa organizirate ekskluzivno delavnico v določenem kraju?

Če imate v ponudbi le storitve in produkte, ki so vezani na lokacijo, potem se je potrebno najprej vprašati, ali se bo nekdo iz Maribora peljal v Koper k frizerju? Oziroma bo nekdo iz Bohinja hodil v Kranjsko goro v fitnes?

 

Če oglasov ne prilagodite lokaciji potem se oglas prikazuje vsem v Sloveniji …

To je nespametna poraba denarja, saj z dobro zasnovo oglasov lahko vseeno dosežete odzivnost, ampak le to ne pripomore k dejanski konverziji. Z drugimi besedami, zapravljate denar za klike na oglas in nimate popolnoma nič od tega.

V današnjem zapisu boste izvedeli, kako lahko učinkovito uporabite oglase za promocijo lokalnega posla. Oglase lahko prikazujete ljudem, ki živijo v določeni regiji ali pa turistom, ki se nahajajo v okolici.

# 1 zakonitost pri promociji lokalnega podjetja: CILJANJE GLEDE NA INTERESE IN DEMOGRAFSKE ZNAČILNOSTI

Tako kot pri vsaki Facebook kampanji je najbolj pomembno, da izostrite profil vaše idealne stranke in ciljate učinkovito. Včasih ne morete takoj vedeti kaj boste izbrali. Ni vse jasno kot beli dan. Če imate joga studio, boste ciljali ljudi, ki jih zanima joga, enostavno.

Kaj pa, če organizirate neko posebno plesno predstavo, ki ponazarja življenje v srednjem veku?

Tukaj boste morali razmisliti, kateri filmi bi lahko bili s tem povezani, katere knjige, katere revije berejo ti ljudje, kaj jih še zanima … Ta del je precej zabaven in dinamičen, tako, da si vzemite čas in testirajte kaj deluje najbolje.

 

Nekaj primerov:

> Če imate zdravo trgovinico na neki lokaciji, potem ciljajte eko privržence, mlade mamice, ki jih zanima zdrava prehrana itd.

> Če organizirate ‘pool party’ s pop dj-em, potem ciljajte študente, ki poslušajo David Guetto, Avichija itd.

> Če nudite strankam redne vadbe joge, potem ciljajte ljudi, ki jih zanima joga, pa mogoče poizkusite tudi s komplementarnimi vadbami (pilates, …)

 

# 2 zakonitost pri promociji lokalnega podjetja: CILJANJE GLEDE NA LOKACIJO

*ciljajte lokalne prebivalce

Za spodbudo prodaje v vaši lokalni trgovini, obisk fitnes studia in ostale lokacijsko odvisne prodajne odnose, izberite ciljno skupino tistih, ki živijo na določeni lokaciji. Lahko izberete večje mesto (čisto vsaka vas ni na FB zemljevidu:)) in določite tudi oddaljenost od tega kraja.

rsz_location1

Na polju lokacija izberite: “people who live in this location”.

 

*ciljajte turiste

Recimo, da za turiste nudite neko atraktivno doživetje, izkušnjo. S pomočjo Facebook oglasov lahko ciljate te, ki načrtujejo pot v našo prelepo deželo Slovenijo.

Lahko recimo izberete samo Bled, ampak verjetno je najpogostejša pot turistov od Portoroža do Kranjske gore, pa tudi do Prekmurja. Kakorkoli oddaljenost ni ovira, ker je vse relativno blizu, tako, da če je že v Ljubljani, bo pa prišel tudi do Kranjske Gore. Sploh, če mu boste v zameno za opravljeno pot ponudili super izkušnjo.

rsz_location2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na polju lokacija izberite: “people traveling to this location”.

# 3 zakonitost pri promociji lokalnega podjetja: IZBIRA PRAVEGA MARKETINŠKEGA CILJA KAMPANJE

Na prvem koraku kampanje boste morali izbrati cilj. Našli boste zelo mikaven predlog Facebooka – ‘Reach people near your business’. Lahko sicer testirate in vidite, kako bo to funkcioniralo, vendar jaz vam raje kot to priporočam izbiro ‘click to your website’ ali ‘increase conversion on website’.

rsz_fboglas

Zakaj?

Izbira tega cilja je pomembna za to, ker na podlagi specifičnih podatkov uporabnikov in  njihovega obnašanja oceni, kdo je za vas in kdo ne. Če želite recimo povečati konverzijo na spletni strani ali pripeljati ljudi do vaše spletne strani, potem bo Facebook prikazoval oglas tistim, za katere je najverjetneje, da bodo prišli do tega cilja.  

Prva izbira ‘reach people near your business’ je le zavedanje o blagovni znamki oziroma v vašem poslu. Ponavadi niti nima nekega jasnega klica k akciji in je kot nek suhoparen jumbo plakat, katerega vsi prezrejo ali ga instatno všečkajo.

Za drugi dve izbiri je že potreben konkreten razmislek, kaj se bo na spletni strani zgodilo in kako boste speljali cel proces. Ampak istočasno vam to omogoča malce več kontrole, saj lahko medtem, ko gradite zavedanje o vašem lokalnem poslu istočasno gradite email bazo.

Kako natančneje, si bomo pogledali v nadaljevanju.

 

Kako zasnovati učinkovito kampanjo za lokalni posel?

Sedaj, ko smo spoznali zakonitosti zasnove kampanje za promocijo lokalnega posla, pa si poglejmo še nekaj praktičnih idej, ki vam pridejo prav.

# 1 Ponudite izobraževalno vsebino

Recimo v primeru oglaševanja turistom, lahko oglašujete direktno vašo ponudbo in opcijo spletne prijave oz. registracije. Lahko pa se lotite bolj sofisticirano in uporabite oba prijema. Diretnega in indirektnega, kjer preko vsebine ali vodiča objavite to kar bi jim pri obisku Slovenije prišlo prav.

Tukaj lahko recimo uporabite tufi ‘LEAD AD’ oglase in zraven še gradite email bazo ter kasneje ponovno povabite na vaše super doživetje vse email kontakte.

Pazite na jezik – priporočam vam, da kot specifiko ciljanja označite pogoj, da vaša ciljna skupina govori angleško, saj vendar ne boste komunicirali z njimi v Slovenskem jeziku.

To lahko super implementirate v tudi v kampanjo za lokalne prebivalce. Recimo, da imate joga studio in oglašujete ugodno karto za redne vadbe. Lahko recimo sestavite sekvenco video vsebin, do katerih uporabniki dobijo dostop po vpisu kontaktnih podatkov.

V tem primeru lahko potencialnih strankam, ki delijo svoje podatke pošljete posebno vabilo na vadbo na email in naredite remarketing kampanjo na Facebooku.

 

# 2 Izpostavite izjave lokalnih zadovoljnih strank

Kako super je, ko vidiš sosedo fit in aktivno, potem pa še njeno izjavo na Facebooku, da obiskuje lokalni fitnes in z redno telesno aktivnostjo skrbi za svoje telo. Seveda avtomatsko hočete to tudi vi. Avto že imate boljši, sedaj si želite še bolj zapeljive postave. 

Malo heca, ampak hkrati resno – ljudje se zgledujemo po drugih. In ko vidimo, da ljudje, ki jih ali občudujemo ali pa so nam simpatični priporočajo neko stvar, bomo najverjetneje lažje sprejeli odločitev in se na trening spravili tudi sami.

 

# 3 Organizirajte izziv, natečaj ali nagradni žreb

Odlična ideja za promocijo lokalnega posla je tudi kakšen nagradni žreb, natečaj, izbira najboljšega recepta, itd.

Spodbudite ljudi, da delijo njihove izkušnje z vami na spletu in v vašem lokalnem poslu.

Recimo, da imate frizerski salon – lahko organizirate natečaj za najbolj ‘odbit selfi’. Izžrebanko pa nagradite z brezplačno preobrazbo v vašem salonu.

Lahko izbirate recept meseca in podarite sestavine recepta tistemu, ki zbere največ všečkov (s tem povzročite, da tisti, ki recept objavi deli objave vašega FB profila in hkrati prosi za delitev tudi druge – no nagrada mora biti mikavna).

Ta pristop je super za organski doseg na Facebooku, za promocijo vašega posla in navsezadnje za obisk vašega lokalnega podjetja.

Lahko naredite tudi žreb direktno v trgovini in ga samo oglašujete na FB-ju (tako spodbudite obisk). Recimo, da vsak nakup nad 50€, v vaši trgovinici v tistem mesecu nagrajuje – lahko s popustom, darilcem ipd.

Ali pa gredo vsi nakupi nad 50€ v boben za žreb in nato konec meseca izberete nekoga, ki bo naslednji mesec prejel bon za 100€ za nakup v vaši trgovinici.

Seveda bodo ljudje z največjim veseljem sodelovali.

 

# 4 Ponudite kupon za popust ali brezplačni obisk

Spet preko LEAD AD oglasov lahko ponudite lokalnim prebivalcem kupon za brezplačno kavo v vašem lokalu. Kupon si lahko prenesejo na telefon in uživajo na vaši terasi (prvič zastonj). Prej pa še poskrbite, da vaša natakarica zna narediti brezhibno ‘samostoječo penco’ za kapučino, ker v nasprotnem primeru se ta investicija v odnos ne bo splačala. 🙂

Pravtako lahko recimo kot lokalni fitnes studio ponudite kupon za brezplačni obisk fitnesa. Kot frizer ponudite brezplačno striženje ali fen frizuro.

Bodite kreativni s svojim pristopom in razmislite kako bo prodaja stekla v ozadju.

Vsaka taka investicija se vam mora splačati in povrniti, ampak če zaupate v svoje sposobnosti, verjamete v produkte, ki jih nudite in ste prepričani, da ko stranka enkrat vstopi k vam, ne gre več drugam (saj jo zadovoljite nad pričakovanji), potem pogumno s to strategijo.

S tem pristopom boste zagotovili, da vam več ljudi potrka na vrata, več ljudi obišče vaše trgovino in tako imate več možnosti, da te obdržite na dolgi rok in spletete donosen odnos, v katerem sta super srečni obe strani.

 

Upam, da ste v današnjem zapisu prejeli nekaj idej, ki jih lahko pričnete uporabljati v vašem lokalnem poslu in ste spoznali, da dejansko ni omejitev kje in kako lahko uporabite Facebook oglase.

 

Sedaj pa ste na vrsti vi.

V komentar spodaj zapišite kako vi poskrbite za promocijo vašega posla. Kaj se vam je najbolj obrestovalo in ali ste že kdaj poizkusili FB oglase v ta namen?

 

In še ena ekstra novica, če s Facebook oglasi niste vešči.

Od petka naprej je na moji spletni strani na voljo prvi spletni tečaj Facebook oglasi – AVTOPILOT VAŠE PRODAJE.

Tečaj je namenjen popolnim začetnikom in z video vsebino 4 modulov poskrbi, da po končanem tečaju znate povsem samostojno upravljati oglase in izkoriščati ta učinkovit prodajni kanal.

spletni-tecaj

Več o tečaju, si lahko preberete TUKAJ.

 

Hvala za vašo pozornost in ‘se beremo’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

 

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?