Pridobivanje kakovostnih in kvalificiranih email naslovov bi morala biti najpomembnejša točka na vaši poslovni “to-do” listi. Brez email marketinga je vaš posel videti kot sito – polno luknjic, skozi katere izgubljate večino možnosti za prodajo.
V današnjem blogu z vami delim legendarno predavanje Syeda Balkhija, ki je tudi del digitalnih zapiskov Traffic & Conversion iz leta 2018. Ta zapis bo pometel z vsemi vašimi izgovori – da ne veste, kako pridobivati nove kontakte, da je proces drag ali kompliciran.
V blogu najdete več kot 20 konkretnih idej, kako povečati email listo, obisk na spletni strani in konverzijsko stopnjo. Če boste še danes na svojo spletno stran in posel vpletli vsaj eno taktiko, boste zagotovo opazili spremembe v vaši spletni prisotnosti.
Kot veste, vsako leto odidem v San Diego na največjo konferenco o spletnem marketingu, kjer spoznavam nove načine in stare izboljšane pristope digitalnega marketinga. Vsa ta uporabna, sveža in inovativna znanja, ki vam omogočajo, da maksimizirate prodajne učinke na spletu, delim z vami v digitalnih zapiskih Traffic & Conversion.
Elitni zapiski predavateljev iz največje konference o digitalnem marketingu z brezčasnimi tehnikami so vam na voljo v ediciji treh let: 2017, 2018 in 2019. Zapiske na skupno več kot 700 straneh (v slovenščini, seveda!) prejmete za zgolj 49€ TUKAJ >>
Syed je prepoznaven in nagrajen poslovnež ter soustanovitelj OptinMonster – popularnega softverja za optimizcijo konverzij. Obenem je ustanovitelj 28 podjetij, med katerimi najdete tudi Awesome Motive. Njegov softvare deluje na več kot 4 milijonih spletnih strani, kar je precej impresivno. Na konferenci nam je predal svoje trike za hitro in učinkovito povečanje e-mail baze in izboljšanje konverzije.
Danes bom z vami delil nekaj taktik, ki jih uspešno uporabljamo v vseh spletnih podjetjih, katerim pomagamo z našimi spletnimi rešitvami in svetovalskimi storitvami. Predal vam bom natačen zemljevid korakov, skozi katere gremo z vsako našo novo stranko.
Spoznali boste delujoče taktike pri “lead generation” strategijah, zelo praktične stvari, ki jih lahko takoj implementirate v vašem poslu.
Sem Syed Balkhi, ustanovitelj podjetij OptinMonster, MonsterInsights, WPForms, WPBeginner in še drugih 28 podjetij, ki delujejo in rešujejo stvari na spletu. Naše spletne rešitve uporablja več 4 milijonov spletnih strani. Preko naših storitev podjetja prikazujejo več kot milijardo vsebin in generirajo preko milijone kontaktov (“leadov”). S tem vpogledom in tolikšnim zalogajem podatkov imamo možnost videti, kaj deluje in kaj ne.
Naj pričnem s kratkim povzetkom tematik in koristi, ki jih boste odnesli iz predavanja:
- Moj #1 trik, ki poveča število email kontakov (v manj kot 5-ih minutah)
- Katera psihološka načela so mi pomagala povečati konverzije za več kot
- 758% (brez A/B testiranj)
- Sistematična strategija vsebinskega marketinga, ki jo uporabljamo za
- generiranje email baze
- Kako smo povečali konverzijsko stopnjo za 6X z personalizacijo in
- ciljanjem po interesih in vedenjskih specifik.
- 2 viralni taktiki za uspeh v “lead generation” kampanjah
PRVI OSNOVNI KORAK – optimizirajte vašo najbolj obiskano spletno stran
Pa pričnimo z osnovami. Zelo fundamentalnimi zadevami.
70% obiskovalcev vaše spletne strani (in VEČ!) pride na vašo stran in se ne vrne nikoli več! Poglejte v vašo Google analitiko, če mi ne verjamete.
Videli boste, da je nekje 78% novih obiskovalcev in 22% obstoječih. Statistika je nekje še slabša. Tudi 90% novih in 10% obstoječih obiskovalcev.
Torej kaj nam to pove?
Vsi mi zapravljamo kupe denarja, zato da dobimo uporabnike na spletno stran. Ker potem se bo zgodilo kaj točno? Uporabnik bo instantno poscrolal po strani in jo zaprl.
Razen če…
Spremenimo fokus, oziroma se osredotočimo na stvari ki so ključne zato, da iz obiskovalca generiramo kupca, email kontakt, ga prejmemo na enega izmed naših komunikacijskih kanalov, ki jih uporabljamo v “reach out” kampanjah.
Optimizacija.
Ne govorim o SEO optimizaciji, čeprav je ta tudi pomembna. Ampak spet služi prvemu cilju našega nastopa – pridobitvi uporabnikov na spletno stran. Govorim o optimizaciji uporabniške izkušnje vaše spletne strani in obstoječih obiskovalcev, ki pridejo iz različnih virov prometa.
O optimizaciji konverzijske stopnje.
Obstaja veliko taktik, ki se jih lahko poslužujete za izboljšanje konverzije, ampak sedaj bi se rad lotil zelo specifične. Pop-up okna, oziroma natančneje pop-up okna, ki se prikazujejo v primeru, da uporabnik želi zapustiti spletno stran (“exit intent popups”). Ja, slišim vas kričati. “Ljudje sovražijo pop-upe!” In, če bi govoril o teh kričečih pop-upih, ki agresivna prodajajo in kričijo v uporabnika “KUPI, KUPI, KUPI!!!!!”, bi se najbrž strinjal.
Z “exit-intent pop-upi” želimo uporabniku dati nekaj zares vrednega, s čimer jih pridobite na svojo email listo ali kakšen drug komunikacijski kanal, ki ga uporabljate v vašem poslu.
Slika zgoraj prikazuje potek aktivnosti, ki se jih lotimo praktično z vsako novo stranko, ki jo pridobimo v našem podjetju. Prvi prijem je osredotočen na stran, ki prejme največ obiskovalcev. To je praktično najlažji in najhitrejši način, kako nekaj izboljšati. Potem pogledamo, katere stvari pritegnejo največ interesa. Potem spremenimo perspektivo – pogledamo še iz vidika poti uporabnika. Ali spletna stran omogoča uporabniku lahko in učinkovito pomikanje iz faze zavedanja “awerness” (strani, ki prejme največ obiska in ogledov), do faze interesa “interest” (stvari, za katere obstaja največ interesa). Če stran tega ne omogoča, optimiziramo celoten proces in dodamo “exit-intent pop-upe”.
Graf prikazuje rezultate, ki smo jim priča že samo z implementiranjem Exit- intent pop-upov; 2% do 7% višja konverzijska stopnja.
Če ne veste, kako ti pop-up izgledajo, potem verjetno ne uporabljate veliko spleta, saj jih lahko vidite vsepovsod. Izgledajo nekako tako kot na sliki spodaj.
“LEAD MAGNET” IDEJE ZA “EXIT POPUPS”
(ponudbe za generiranje email baze)
Trik, s katerim boste izboljšali konverzijo spletne strani? Imejte dobre brezplačne ponudbe za potencialno stranko. Akcijski vodič, praktični načrt, delovne liste, kupone.
Spet vas slišim, pritoževati se: “Stari, to ne deluje!”. Ampak jaz sem tukaj, da vam povem in dokažem, da deluje.
Preden pričnemo naj vam povem le par primerov:
- Mike Stelzner iz podjetja Social Media Examiner je k svoji obstoječi bazi email kontaktov v samo 7 mesecih pripisal dodatnih 95,000 kontakov, skupno jih ima sedaj krepko čez 520,000.
- Michael Hyatt, poslovni mentor je bil prepričan, da pop-upi ne delujejo in kot uporabniku interneta so mu šli strašno na živce. Po pogovoru z mano, je dodal “exit pop-up” in kar podvojil svojo konverzijsko stopnjo.
- Loren Baker, ustanoviteljica portala Search Engine Journal, je bila priča 240% povečanju konverzije prijav na novičke, s čisto enostavno rešitvijo – “exit intent pop-ups”.
Uporabite sistematično “lead generation” strategijo, ki preverjeno deluje:
Če želite generirati več email kontakov in povečati konverzijsko stopnjo vaše spletne strani, potem sledite tem korakom.
#1 KORAK – Razumevanje vaše ciljne skupine
Preden pričnete s to taktiko, morate razumeti vašo ciljno skupino. Orodje, ki vam bo pri tem pomagalo, se imenuje Google Analytics. In še dobra novica – brezplačno je!
V analitiki boste našli odgovore na vprašanja:
- Kje vas uporabniki najdejo in od kod prihajajo?
- Katere strani obiskujejo na vaši spletni strani?
- Katere blog poste berejo?
- Katero napravo uporabljajo?
Prav tako lahko vidite specifične aktivnosti, kot so:
- Kaj uporabniki počnejo na spletni strani?
- Ali zapuščajo košarico, stran (katero stran?)
- Ali bouncajo (pogledajo le eno stran in nobene več?)
- Ali ob obisku obiščejo več podstrani?
- Ali na blog postih pustijo komentar?
- Ali izpolnijo kontaktno formo?
Vse to so priložnosti, ki jih imate medtem, ko uporabnik pride na vašo spletno stran in jaz vam bom pokazal, kako točno izkoristiti te priložnosti.
#2 KORAK – Kreirajte strategijo na podlagi vedenja vaših uporabnikov
Cilj je, da imate v delovanju več kampanj. Večina izmed nas ima eno samo opt-in formo na spletni strani in, če nekomu ni všeč jo zapre in se mu naslednjih 30 dni ne prikaže več. Zakaj ne bi izpostavili še kaj drugega, mogoče povsem drugačnega?
Ampak to morate storiti tako, da ni moteče.
Tako kot sem že večkrat omenil – pričnite s stranmi, ki vam generirajo največ obiska, osredotočite se na strani, ki so najbolj interesantne vašim uporabnikom.
Če boste pogledali v analitiko vaše spletne strani, boste odkrili, da kar 80% celotnega spletnega prometa pridobite iz top 30 strani. V nekaterih primerih celo 95% celotnega prometa iz top 5 strani. Torej, najprej optimizirajte teh 5,10,30 strani oziroma podstrani.
#3 KORAK – Uporabite strategije nadgradnje vsebine
Pogosto prakticiramo ta koncept “lead generation” pristopa. Recimo v določenem blog postu opišemo tematiko, in potem ponudimo praktični akcijski načrt, nek PDF, ki se navezuje na specifični blog post.
IZ BLOGA V PDF
Tukaj je eden izmed primerov, kako izgleda naša ponudba nadgradnje vsebine.
Iz bloga v PDF. Čisto enostavno smo iz bloga naredilo prenosljiv PDF, ki si ga lahko uporabnik prenese na računalnik. Če imate dobro delujoč blog post, je najlažja stvar, ki jo lahko storite, da naredite iz njega PDF in ga ponudite v zameno za email naslov.
Za primer vam lahko povem še prakso mojega prijatelja, ki je lastnik podjetja RazorSocial. Na svoj obstoječi blog post so dodali “exit pop-up” in povečajo konverzijo za 155%. To so kombinirali še s strategijo nadgradnja vsebine in povečali konverzijo za kar 520%.
Kako to storiti?
Priporočam vam uporabo orodja Beacon (beacon.by), ki vam v nekaj minutah na podlagi kopiranega blog posta, kreira PDF. Znotraj njega lahko uporabite tudi grafični urejevalnik in naredite PDF v podobi vašega branda. Kreirate lahko e-knjige, akcijske vodiče, sezname, načrte, tabele,…
PREGLEDNICE
Dodaten pristop, ki ga redno prakticiramo so preglednice. Slika spodaj prikazuje primer iz mojega osebnega bloga posta ”How I Added 5 More Hours in my Day and Grew My Business”, kjer sem pisal o tem, kako razporediti čas in delo, za več efektivnosti.
V tem članku si bralec lahko prenese preglednico, ki se navezuje na vsebino.
Statistika rezultatov in konverzije tega zapisa:
- 57.91% konverzijska stopnja
- Od 537 obiskovalcev sem prejel 311 kontakov
KONTROLNI SEZNAM “Checklists”
Tudi tega prijema se pogosto poslužujemo. Zakaj? Ker deluje neverjetno! Primer prakse:
“14-Point Blog Post Checklist to Use Before You Hit Publish”.
Pri tem želimo uporabnikom dati enostave, hiter pregled čez 14 pomembnih elementov, katerim morajo nameniti pozornost, preden objavijo zapis na svojem blogu.
Samo ta blog post nam je prinesel 1,100 kontakov v samo enem mesecu. Od 2,218 obiskovalcev, smo prejeli 1,146 kontakov. To je 51,67% konverzijska stopnja!
Ta pristop res, res deluje, zato ga vsezkozi prakticiramo. Imamo kupe kontrolnih senzamov, ki jih lahko bralci vsebin prenesejo medtem ko berejo posamezni blog post.
To imajo uporabniki radi. Kontrolni seznami so enostavni za kreiranje in na drugi strani prebavljivi za uporabnika. Veliko bolje delujejo kot “fancy” eknjige.
“PLONKEC” (“Cheatsheets”)
Kdo ne mara plonkcev? Ta pristop deluje odlično.
Blog post, ki smo ga objavili na OptinMonster spletni strani “700+ Power Words That Will Boost Your Conversions, and we just give you a cheatsheet” je vseboval vseh teh 700 besed, ki spodbujajo uporabnika k akciji in izboljšajo konverzijo. To je kar precej stvari, ki se jih mora bralec zapolniti, je tako?
Zato smo mu ponudili PDF “plonkec”, ki si ga lahko z vpisom email prenese na računalnik.
Rezultati?
Čez 1500 konverzij v enem mesecu!
Od 2,091 obiskovalcev jih je kar 1,569 preneslo PDF “plonkec”. To je rekordna 74,61% konverzija.
Obstaja še kup drugih primerov – predloge, zapiski, ekskluzivni video intervjuju, video vaje,…
Implementirajte to enostavno, a učinkovito strategijo k vašim obstoječim blog postom, vključite jih na najbolj obiskane spletne strani in zagotavljam vam, da boste imeli odlične rezultate.
Čarovnija se skriva v dveh korakih.
Klikabilen pop-up, ki nato pelje na pop-up s kontaktno formo. Ne poslati ljudi na pristajalno stran, to bo uničilo konverzijo.
Na prvem koraku želite le neko iniciativo, klik od uporabnika, nato na drugem koraku jasno opredelite, kaj morajo storiti in kaj je benefit PDF-ja, ki si ga bodo prenesli.
Ta pristop se imenuje “Zeigarnik Effect”, ki govori o tem, da tisti, ki opravijo prvi korak, naredijo tudi drugega. Torej majhna zaveza na prvem koraku, večja zaveza na drugem.
Ta prijem smo še nadgradili. Strategijo nadgradnje vsebine smo implementirali na celotni spletni strani, ne samo na posameznih podstraneh, blog zapisih. S to strategijo smo v 9 mesecih od vseh 42,977 obiskovalcev kreirali 18,953 kontaktov, kar je 44,10% konverzijska stopnja.
Ustvarite specifične “lead magnete” za specifično podstran
Ko boste zaključili z optimiziranjem vaših najbolj obiskanih spletni podstrani, se lotite kreiranja specifičnih “lead magnetov”, s katerimi boste zbrali dodatne email kontakte.
Ponudbe za brezplačnike lahko kreirate na posamezni interes, ki združuje uporabnike v vaše vroče ciljne skupine potencialnih strank. Tako lahko nastavite “pop-upe” ločeno na teme, ki zanimajo vaše bralce, kupce.
Pa si poglejmo par primerov:
DigitalMarketer je dober primer tega pristopa. Ko pridete na njihovo stran s podcast epizodami, se vam tik preden zapustite spletno stran prikaže is “exit popup”, ki dosega 6.64% konverzijsko stopnjo (in to brez ponudbe “lead magneta”). Ta pop-up je uporabnik lahko videl na podstraneh, kjer so se nahajali blog zapisi in posnetki podcastov.
Podjetje Cloudways prodaja gostovanje. S svojo ponudbo za rojstni dan so za 120% povečali vpis na brezplačen mesečni preizkus. To je bila kampanja, ki je bila v teku v času njihove obletnice delovanja in ta popup se je uporabniku prikazoval po celotni spletni strani.
FitSmallBusiness je stran, ki ponuja ogromno infromacij, virov. Na svojo spletno stran so dodali vodič za oglaševanje na Googlu “Google Traffic Advertising” in predloge za odose z javnostmi “Press Release Templates”. Njihovi rezultati so bili osupljivi, kar 1900% povečanje konverzije. Ok, res je, da pred tem niso delali nikakršnih aktivnosti za pridobivanje email kontakov, razen klasične forme za vpis na novičke. Izdelali so dva različna PDF-ja, saj je tudi tip obiskovalcev različen, tako da so vsakemu profilu svojih kupcev ponudili rešitev, prilagojeno njim.
Optimizirajte glede na vedenje – preusmeritev iz podanega komentarja
Če na vaši spletni strani prejmete dosti komentarjev na blog zapiske ali druge podstrani, uporabite te trike, ki vam jih omogoča vtičnik “Yoast Comment Hacks”.
Ko nekdo poda komentar na vaši spletni strani prvič, ga lahko usmerite na pristajalno spletno stran, kjer mu ponudite zastonj darilo. Voila! Tako boste iz izkoristili priložnost in ustvariti email kontakt.
Optimizirajte glede na vedenje – izpolnitev kontaktne forme
Ali vaše kontaktne forme vsebujejo privoljenje, da jih dodate na email listo? Če prejemete veliko povpraševanja in emailov preko kontaktne forme, vključite polje, ki ga uporabnik lahko obkljuka in povečajte velikost vaše email liste.
Optimizirajte glede na vedenje – obiskovalci, ki takoj zapustijo spletno stran
OptinMonster’s Fullscreen Exit Gate bo zares pridobil njihovo pozornost. Pravtako lahko v ozadje vstavite animacijo, gif sliko. To deluje odlično.
Primer spletne strani Neil Patela, ki uporabnika pri poizkusu zaprtja spletne strani nagovori s celozaslonskim “pop-upom”.
**Na sliki se ne vidi, ampak v ozadju se tudi premika ekran in nakazuje na praktično nastavitev in implentacijo taktike, s katero nagovarja uporabnike v odhajanju.
Optimizirajte glede na vedenje – neaktivni obiskovalci spletne strani
Ciljate lahko tudi neaktivne obiskovalce. Vsi mi imamo navado, da odpremo več zavihkov v brskalniku in se zamotimo. Sprožite reakcijo z vključitvijo zvoka, zvonca. To bo uporabnika prebudilo in ko bo prišel na spletno stran, mu ponudite “lead magnet”, ki se mu ne more upreti.
”Ready to take better photos? Here’s free tips that you can get.”
Optimizirajte glede na vedenje – obiskovalci, ki pridejo na določeno točko na spletni strani (% scrolanja)
To je nekaj kar uporabljamo zato, da promoviramo našo ponudbo. Ko pride uporabnik do določenega predela naše spletne strani, lahko sklepamo, da je za ponudbo zainteresiran. Takrat mu pokažemo pop-up okno z vabilom na pogovor s strokovnjakom za WordPress.
Branje piškotkov (“cookijev”) in zaznavanje novega / obstoječega obiskovalca
Na voljo imate precej orodij, ki vam pomagajo pri branju priškotkov in ustreznem ciljanju. Če imate recimo Shopify trgovino, lahko nastavite segment uporabnikov, ki so pred kratkim kupili v vaši trgovini in se jim pri ponovnem obisku prikaže okno za 10% popust pri vnovičnem nakupu.
Uporaba te funkcionalnosti je ključna, saj so ljudje zagotovo že videli vašo ponudbo, ki jo ves čas promovirate na pop-up oknih. Naveličani so je.
Te nastavitve najdete v orodjih kot so Visual Website Optimizer, Unbounce, Optinmonster, praktično vsako sodobno konverzijsko orodje naj bi imelo možnost branja piškotkov.
Optimizirajte glede na vedenje – “Follow Up” kampanje
To je že višji nivo. Mi v našem podjetju veliko prakticiramo avtomatizacijo, kaj pa vi?
Imate “follow up” prodajni lijak na mestu?
Avtomatizacijo prakticiramo z email kampanjami, Messenger boti, pravtako pa z našimi kontaktnimi in pop-up formami.
Z ekipo smo vzpostavili sistem, ki glede na aktivnosti uporabnika prikazuje določene forme. Če se je nekdo že vpisal na določen “lead magnet”, jim prikazuje neko nizkocenovno ponudbo (“tripwire offer”), če so videli specifične forme in se niso vpisali, se jim prikazuje nekaj povsem drugega, morda celo drugi tip pop-upa (scrool box). Nastavite lahko zelo precizne aktivnosti in enostavno ne prepuščate več stvari naključju.
Ko se uporabnik vpiše na določen “lead magnet” imamo pravtako avtomatizirane kampanje saj je kombinacija retargetinga na strani in “follow up” email kampanj daleč najbolj donosna oblika načina prodaje.
Ko boste izboljšali in optimizirali konverzijo na spletni strani in s pomočjo takšnih avtomatizacij ustvarili večje prihodke, večje RVC-je, boste na drugi strani lahko več investirali v oglaševanje in celoten vaš posel bo cvetel.
Optimizirajte glede na vedenje – retargeting na spletni strani z DA/NE ponudbami
Rad bi vam pokzala še nekaj primerov z retargetingom na strani. Slika spodaj prikazuje uporabo tega principa pri Digitalmarketerju.
Gre za DA/NE ponudbo, ki pridobi 15% konverzijo iz Facebooka. Najprej uporabniku pokažemo okno za nizkocenovno ponudbo ($7), če uporabnik klikne “NE”, pa si še vedno lahko prenese brezplačen “lead magnet”.
Optimizirajte glede na vedenje – ponudba za uporabnike, ki so zapustili košarico
To taktiko sem delil že lansko leto na TC konferenci in toliko ljudi mi je pisalo, da so z implementacijo te taktike pridobili več prodaj.
Če imate na vaši spletni strani nakupno stran, stran, kjer imate opisane cene in ponudbo, jim prikažite pop-up okno, ki uporabniku daje 2 opciji. Prva je nakup, druga je opcija, da pridobi več informacij.
Če uporabnik klikne, da je pripravljen za nakup, ga presumeri nazaj na nakupno stran, v primeru, da klikne za več vprašanj, pa se mu naloži pop-up okno kjer lahko vpiše svoja vprašanja. Iz podatkov, ki jih imamo nam 4,7% uporabnikov pošlje vprašanja in od tega lahko 1 od 3 pretvorimo v stranko.
Optimizirajte glede na vedenje – retargeting na strani z DA/DA ponudbami
V tem scenariju sta pravtako 2 opciji, vendar obe stimulirata pozitivno reakcijo.
Ko je podjetje China Importal implementiralo le to strategijo, so beležili 18% povečanje konverzij spletne strani.
Uporabite sistematično vsebinsko strategijo, da privabite kvalificirane kvalitetne obiskovalce
Tukaj je velika dilema, ki pesti večino izmed vas. Kako sploh pridobiti uporabnike na spletno stran, kako privabiti kvalitetne obiskovalce?
Vse te taktike so super, ampak če nimate volumna spletnega prometa, potem nimate niti možnosti povečati konverzije. Na prvem koraku je pomembno, da optimizirate obstoječe spletne strani, tako kot smo govorili do sedaj.
Potem pa se lotite strategije, ki vam bo prinesla nove obiskovalce.
Sedaj vam bom predstavil vsebinsko strategijo, ki povsem temelji na čisto praktičnih in predvidljivih korakih.
Večina ljudi nima pojma o čem pisati in zato pišejo nekaj po navdihu. To ponavadi ne pripelje daleč, zato se izognimo ugibanju in uberimo strateško pot.
Kreirajte vsebino na podlagi vprašanj, problemov vaše ciljne skupine
Naša skrivnost je “long-tail query based content” (to je vsebina, ki je del 90% vseh zadetkov na Googlu! Vsebuje pa vsaj 3 besede, ki so bolj specifične narave – ne generičnih!) + brezplačni “lead magneti” (PDF-ji). Poleg Google Keyword Plannerja se pogosto poslužujemo tudi tega čudovitega orodja Answer the public.
Le vpišite ključno besedo, ki se navezuje na vašo dejavnost, na ciljno skupino, na njihov problem in dobili boste rezultate v obliki vprašanj vaše ciljne skupine.
Na primer:
”Kako vstaviti flavicon (prikazno slikico v zavihku spletne strani)?”
Kakršnokoli vsebino ljudje iščejo po spletu, mi imamo odgovor v obliki naših kvalitetnih blog zapisov in PDF “lead magnetov”. Vse PDF zapise in bloge naredite na podlagi kombinacije ključnih besed, po katerih ljudje iščejo vsebino. V zgornjem screenshotu vidite kombinacijo besed where + WordPress.
Ta strategija nas pozicionira višje v Google brskalniku in tako organsko prejmemo na stran več obiskovalcev.
Raziščite ključne besede in naredite analizo konkurence
Google Keyword Analyzer je precizno orodje, ki vam bo pomagalo pri tem. Vse besede in vprašanja, ki vam jih poda orodje Answer the public, lahko še dodatno analizirate naprej. Poglejte kakšen volumen iskanj obstaja za določeno vprašanje, besedo ali besedno zvezo.
Da vidite kaj dela vaša konkurenca, lahko uporabite orodja SEMRush ali Ahrefs.
Slika zgoraj prikazuje poročilo iz orodja SEMRush. Iz poročila lahko vidite, da je vrednost spletnega prometa (če bi zanj plačali oglase) $225.000. Nekatere spletne strani, ki temeljijo zgolj na vsebini imajo tudi čez milijonsko oceno.
Lahko pogledate, za katere ključne besede vaša konkurenca rankira visoko in naredite analizo njihovih vsebin. Premislite, kako lahko vašo vsebino naredite še boljšo, temo še bolj poglobite, naredite daljše tekste (to ima Google rad!), dodate videje in rankirate višje.
Modro izberite vaše vire prometa
Ena največjih napak je, da ste prisotni povsod, a nikjer zares prisebni, če me razumete. Pogostokrat boste slišali za novo socialno omrežje, za novo priložnost, ampak osredotočiti se morate na določen kanal in dominirati. Če imate ekipo, ki vam lahko vsebino distribuira po drugih kanalih, ne škodi, vendar vi enostavno ne izgubljati preveč časa vsepovsod. Ko izmojstrite določen kanal, se pomaknite še naprej na drugega. Nekaj milijard iskanj se vsakodnevno zgodi na Googlu! To je velika priložnost, ki jo zamujate. In dragi moji, to je zimzelena strategija, ne muha enodnevnica.
2 pomembni pravili dobre vsebine
#1 pravilo
Vsebin ne pišite za iskalnike, vendar za ljudi. Ne vstavljajte nesmiselnih ključnih besed, samo zato, da boste višje rankirani.
#2 pravilo
Pišite za ljudi z mislijo na iskalnik. Kaj mislim s tem?
Ko boste delali analizo ključnih besed, se ne osredotočajte le na tisto prvo izbiro. Poglejte v kakšnih kontekstih vaša ciljna skupina še išče, katera so povezana iskanja.
Tukaj je še nekaj optimizacijskih nasvetov za višje rankiranje:
- Vstavite interne linke (polinkajte na druge članke na vaši spletni strani)
- Optimizirajte vsebino z Meta tagi (to kar se pod zadetki prikazuje na
- Googlu; v WordPressu lahko uporabite orodje Yoast SEO)
- Uporabite “rich snippets”
- Podaljšajte čas uporabe spletne strani
PRO NASVET: Uporabite videje, da podvojite čas uporabe spletne strani
Če imate video in ga nekdo gleda 2 minuti, je ta čas verjetno vsaj še 1x daljši od prebiranja vsebine. Ljudje smo vizualna bitja in lažje vsrkavamo vsebino v video obliki kot v obliki teksta.
Google gleda v vaše podatke kot indikator za višje rankiranje. Video se prikazuje tudi v samem zadetku. Video imamo naložen na Youtube ali Vimeo in vstavljen v blog post. Na primeru zgoraj vidite, da zasedamo prvo in drugo mesto, skupno od 2.1 milijonov rezultatov.
Uporabite rešitev za generiranje emailov tudi v vaših videjih – Wistia!
Oziroma, če je vaš cilj pridobiti več naročnikov na Youtube kanal, uporabite rešitev, ki se imenuje “YouTube Subscribe Bar”.
Ko smo mi uporabljali to rešitev, smo pridobili 20,000 novih naročnikov.
PRO NASVET: Uporabite vsebino za več namenov
Ta strategija je bolj sofisticirana. Ko boste kreirali te dolgo zapise na vaši spletni strani, razmislite, kako jih lahko morda tudi združite v mega vodiče? V zares poglobljene, dolge zapise – to vam bo prineslo boljšo pozicijo na Googlu.
Naprimer, mi imamo na tone vsebine o email marketingu, o tem kako generirati email kontakte, kateri email sistem priporočamo za uporabo, kako napisati prodajni email itd.
Vse te zapise smo tudi združili v mega vodič, ultimativno vodič po email marketingu.
Ko govorim o mega vodiču, govorim o 6000+ besedah.
Email marketing je ključna besedna zvezda, za katero se grebe tisoče podjetij.
Mi rankiramo na prvi strani Googla in tako pridobimo kupe novih kontaktov, saj na tej strani promoviramo brezplačen PDF kot “lead magnet”.
Prav tako lahko to vsebino pretvorite v spletni tečaj.
Tukaj je primer, kako je Darren Rows to storil. Na zalogi je imel kar 31 blog zapisov, ki jih je oblikoval v knjigo, nato v spletni tečaj in nato jih je uporabil še v lansiranju podcasta.
Brian Dean je kreiral SEO orodje, ki zagotavlja, da njegova spletna stran rankira zelo visoko na Googlu. Združuje zares koristne vsebine, uporabniki in bralci radi delijo takšno koristno, brezplačno vsebino med prijatelje, vi pa si na ta način tudi vzpostavite neko avtoriteto in se pozicionirate kot strokovnjak.
Ponudite brezplačna orodja in konfiguratorje, da pridobite obisk in pa nove kontakte
Naše podjetje ves čas spremlja, kje na internetu se rojevajo kakšni koristne praktične rešitve, ki jih potem kar kupimo in v naši “lead generation” strategiji ponudimo uporabnikom brezplačno.
Primer:
Pred časom smo kreirali članek za WP začetnike – Kako pretvoriti vašo Weebly stran v WordPress stran in to nam je bil dejansko trn v peti.
Zato smo kupili orodje, ki smo ga implementirali na našo stran in sedaj preko njega pridobivamo nove email kontakte.
Eden izmed vprašanj, ki ga pravtako konstantno prejemamo iz naše skupnosti je, kako lahko izvemo, da je določena spletna stran kreirana na WordPressu ali kateri vtičnik opravlja določeno funkcijo.
In smo našli rešitev na vsa njihova vprašanja.
Orodje. Ki detektira teme in vtičnike WordPress strani.
Kako to storimo?
Enostavno, z uporabo platforme Product Hunt (producthunt.com), kjer objavimo orodje, tam uporabniki iščejo določene rešitve. Na ta način prejmemo ogromno obiska.
Podjetje CoSchedule ima pravtako odlično orodje, ki vam analizira naslov in poda oceno, vendar preden pridete do teh rezultatov, morate vpisati email naslov in ime.
Ampak, kaj, če ne znate programirati in nimate dovolj denarja, da kupite neko orodje in ga ponudite brezplačno vaši ciljni skupini?
Kreativnost je rešitev.
Tukaj je primer emaildrips.com, knjižnica predlog emailov, ki jih je ustvaril Danny Postma. Email sekvence kot so brezplačni preizkus, zapuščena košarica, pozdravni email. To so zelo koristne vsebine za marsikaterega marketerja.
Še en takšen primer je LandingFolio, knjižnica inspirativnih pristajalnih spletnih strani, do katere lahko dostopate z vpisom vašega email naslova.
Kreirajte KVIZE in dosezite viralnost
Kvize in tekmovanja ljudje zares radi delijo, medtem ko orodja, ki sem jih predstavil prej, nimajo ravno viralnega učinka!
KVIZI
Koliko izmed vas je že rešilo kviz “Kateri superjunak ste?” “Kakšnega partnerja potrebujete?”
Kvizi delujejo vsakič!
Uporabljamo jih za generiranje email kontaktov in za segmentacijo.
Orodje, ki ga priporočam se imenuje Interact, ampak preden gremo k temu, bi vam rad podelil primer študije, podjetja SaltStrong, ki prodajajo vso ribiško opremo in vse povezano z ribolovom.
Njihov kviz se glasi: “Kako dobro poznate rdečo ribo?”
Rezultati, ki jih dosega ta kviz:
- Konverzijska stopnja: 79%
- Število izpolnitev: 17,754
- Prikazi ponudbe na zahvalni strani impressions: 14,241
- Število nakupov: 1,030
- Konverzijska stopnja na strani ponudbe: 7%
Kvizi so uporabna zadeva za vsak tip posla. Tudi mi jih uporabljamo v več kontekstih, za ocene znanja, za preusmeritev na pravo ponudbo, ki je relevantna za njih.
Kot rečeno, za uporabo priporočam orodje Interact.
Kviz lahko kreirate hitro iz seznama predlog, ki vam jih nudi že samo orodje, ali kreirate kviz iz nule z uporabo njihovega uporabnega urejevalnika. Ko kreirate kviz, nujno dodajte Facebook Pixel, dodajte “Standard Events”, da lahko potem tudi glede na profil izvajate remarketing.
Prav tako lahko uporabite Google Analytics Event sledenje.
Orodje Interact je možno integrirati praktično z vsakim email sistemom, CRM-jem tako da jih lahko tudi umesitite na pravo listo oziroma segment ter pričnete s pošiljanjem email sekvenc.
TEKMOVANJA / NATEČAJI
Vsak izurjen marketer se zaveda moči, ki jo imajo tekmovanja oziroma natečaji.
Ne pozabite dodati še koraka za viralni efekt. Naj uporabniki k sodelovanju povabijo še prijatelje. Priporočam vam uporabo orodja Contest Domination. Razlog zakaj mi je ta platforma tako všeč je, ne samo da vsebuje korak za deljenje s prijatelji, ampak pridobite tudi email naslove prijateljev s katerimi delijo to (po GDPR- ju to v EU ni dovoljeno!).
V podjetju WPBeginner smo naredili natečaj za zbiranje sredstev, s katerimi smo zgradili šolo v Guatemali. Skupaj smo zbrali $50.000 in pridobili ogromno email kontaktov. Zakaj je ta natečaj deloval tako izjemno? Pridobili smo tudi 2 glavna sponzorja, ki sta darovala $25.000, s tem, da sta natečaj sponzorirala tudi po svojih bazah in socialnih omrežjih.
BONUS IDEJE ZA “LEAD GENERATION” STRATEGIJE
Na koncu pa bi rad z vami delil še nekaj trikov za izboljšanje konverzije.
#1 trik: “FOMO” sporočila
Ta sporočila oziroma opomniki delujejo tako, da se vsakič ko je uporabnik na strani in si ogleduje določeno ponudbo, prikažejo na strani in sporočijo, kdo je vse že kupil to ponudbo, kdo jo trenutno gleda itd. UseProof.com in UseFomo.com.
Spodnja slika vsebuje orodje UseProof.
Ta taktika ustvari mikro strah, urgentnost, le to pa sproži akcijo pri uporabniku.
#2 trik: Ustvarite “co-branding” lead magnete
Karkoli boste ustvarjali z drugim strokovnjakom, bo imelo še večji efekt, doseg in konverzijo. Odlično delujejo webinarji v sodelovanju z dvema strokovnjakoma, blagovnima znamkama.
DELNA POTRDITEV FORME IN SEKVENCA ZA ZAPUŠČENO KOŠARICO
Ena od stvari, ki jo ljudje ne kapitalizirajo dovolj, je priložnost, da uporabnike, ki so zapustili košarico prepričajo v končno potezo.
Če imate recimo dolgo formo za vpis podatkov, bo verjetno veliko ljudi zaprlo stran.
Vendar, če na začetku poskenirate njihov email, jih lahko tudi kontaktirate na emailu. Z uporabo orodij FormStack, Wufoo, WPForms, OptinMonster, imate to priložnost na pladnju. Mi uporabljamo to tako za “lead generation” kampanje kot tudi za trgovino in prodajne kampanje.
Praktično prvo polje za vpis podatkov mora biti email. V trenutku ko uporabnik vpiše email naslov se le ta zabeleži v vašo bazo podatkov in čeprav uporabnik zapusti spletno stran, je že zapisan v naši email sekvenci, skozi katero ga prepričamo v zadnjo potezo.
30 minut kasneje, ko uporabnik zapusti košarico, registracijski proces, kontaktno formo – dobi email. Potem v 24 urah ponovega in v 48 urah še zadnjega iz serije tretjih emailov. Nato ga nikoli več ne kontaktiramo. Ta email kontakt ni v naši email bazi.
S to taktiko pridobimo 55% obiskovalcev nazaj v proces.
ŠE KONČNE MISLI IN NASVETI
To so zelo osnovne stvari, ampak še vedno jih ogromno ljudi krši!
#1 Nikoli in nikdar ne kupite email liste!
To je najslabša možna ideja, kar jo lahko dobite. Ne glede na to, koliko malo stane – ti ljudje vas ne poznajo in izpadli boste kot totalni SPAM.
Ljudje kupujejo od ljudi, ki jim zaupajo, ki jih poznajo. Raje se osredotočite na graditev lastne baze. Četudi boste imeli najprej 1000 kontaktov, bo to imelo zagotovo večji efekt kot 10.000 kupljenih emailov.
#2 Ne pretiravajte s “POP-UP” formami
Čeprav sem vam svetoval, da na vašo spletno stran umestite več kot 1 pop- up formo, to ne pomeni, da jih boste na eno samo stran sedaj umestili 15. Bodite racionalni in pametni.
#3 Vedno segmentirajte email listo
Segmentacija je ključ do dobre konverzije. Spet, ni pomembna velikost vaše email liste, vendar to, kako dobro je lista segmentirana in kako personalizirano jih nagovarjate.
To vam bo prineslo večje % odpiranja, klikanja in tudi prodaje!
Če si želite še več takih praktičnih smernic, formul, taktik, sezname orodij, ki vam omogočajo vse te poteze brez visokih vložkov, naj vam zaupam, da jih najdete znotraj zapiskov Traffic & Conversion konference iz let 2017, 2018 in 2019. Zapiske na skupno več kot 700 straneh (v slovenščini, seveda!) prejmete za zgolj 49€ TUKAJ >>