Zadnja objava Marka Zuckerberga je dvignila ogromno prahu in povzročila skrbi marsikomu izmed nas.
Obljuba uporabniku in skupnosti Facebooka, da bodo preferirali osebne objave, medtem ko bodo objave javnih Facebook strani in oglasi v ‘newsfeedu’ še bolj potisnjeni v ozadje, nas postavi pred vprašanja:”Ali bomo sploh vidni v newsfeedu?” “Se nam sploh izplača investirati naš čas in energijo v objave, ko pa nimajo dosega?” “Se bo oglaševanje podražilo?”
Pa si najprej poglejmo, kateri deli ‘updejta’ so lahko prelomni…
1) Facebooku je mar za dobro počutje uporabnika
Ja res je. 🙂
Raziskovalci so ugotovili, da je počutje uporabnika boljše, če ima le ta na Facebooku smiselne pogovore, povezave s svojimi prijatelji, se udeleži razprav na določenih objavah….
Medtem ko ima nasprotni negativen efekt na uporabnika to, da pasivno uporablja platformo, gleda videje, ki nimajo prave vrednosti, bere vsebine, ki nagovarjajo njegove strahove itd.
Omenjeni spremembi je kljubovalo tudi konstantno poročanje uporabnikov o neprimernih vsebinah, skrivanje določenih objav ter oglasov iz ‘newsfeeda’ in celo poročanje o neprimerni vsebini.
Facebook je socialna platforma, usmerjena v uporabnika, saj brez njega in njegovega zadovoljstva socialnega omrežja kot takega, ne bi bilo.
2) Razvščanje objav, ki preferirajo vsebino prijateljev
Navezujoč se na prejšnjo točko, tukaj lahko izpostavimo novost, ki se bo pokazala v prihodnjih mesecih in bo še bolj vplivala na organski doseg naših objav na javnih/poslovnih Facebook straneh.
Do sedaj je Facebookov algoritem razvrščal objave glede na “engagement” (všečki, komentarji, delitve) in to bo ostalo nespremenjeno.
Še vedno je za doseg vaših objav javnih strani potrebnih precej interakcij z uporabnikom na drugi strani ekranov, vendar bo temu dodan še dodaten kriterij.
Objave, ki spodbudijo pogovor in komentiranje med prijatelji, bodo deležni večjega dosega.
Večjega dosega bodo deležne tudi objave FB skupin, na katere se uporabniki odzivajo več.
Na tej točki se morate zavedati, da je algoritem prikazovanja objav že sedaj v 90% naklonjen objavam prijateljev in sprememba, ki se nam obeta morda ne bo tako grozna, kot se zdi na prvo pogled.
Več o Facebook algoritmu in njegovem delovanju si lahko preberete TUKAJ.
3) Prioritiziranje FB live videjev in kaznovanje objav z “engagement bait-i”
Ker FB live videji pogostokrat vodijo v razprave in spodbujajo komentarje, interakcije med gledalci, bo Facebook še naprej prioritiziral ta tip objave.
Po njihovih podatkih naj bi bil ‘enagagement’ na FB live videjih kar 6x višji in s tem bo nagrajen tudi vaš organski doseg.
Vse objave, ki naravno spodbudijo “engagement” bodo nagrajene, medtem ko Facebook na drugi strani naznanja, da bo kaznoval vse objave, ki umetno spodbujajo “engagement”.
To so vabe, ki vključujejo pozive k akciji:
“Označi prijatelja”
“Deli s prijatelji” (v primeru nagradnih iger)
“Glasovanje”
“Všečkaj” če želiš dobiti ta recept …
“Komentiraj” DA, če si ….
Primer:
Kaaaaj?
Je potem sploh še kaj, na kar lahko računate in s čemer lahko izboljšate vašo vidnost?
Je konec nagradnih iger, glasovanj, viralnih videjev, kjer označiš svojo boljšo polovico, noro prijateljico?
V resnici nihče zagotovo ne ve in kljub temu, da je grožnja velika, osebno mislim, da večji del objav podjetij, ki so sicer v svojem jedru transparentna, katerih vsebina je zabavna, interaktivna – ne bo prizadeta.
Zagovoto pa bodo prizadeta (in prav je tako) podjetja, ki bazirajo na “fake news” vsebinah, podjetja, ki v svojih vsebinah ne nudijo nikakršne vrednosti uporabniku in imajo največ negativnih odzivov na objave in oglase.
Ta zadeva je sicer podobna tisti lanskoletni zdrahi, ko je Facebook napovedal sankcije za vse Facebook objave in oglase, ki bodo vsebovali objave, ki vsebujejo “vabo” za klike.
Se pravi vse zavajujoče naslove, ki zvabijo uporabnika na spletno stran, vendar se le ta še hitreje vrne na Facebook in zapre pristajalno stran, brez da bi nekaj sekund preživel na njej.
Vsi naslovi, ki vsebujejo neko veliko obljubo, trditev a v jedru vsebine oglasa ne razkrivajo kaj to je, bodo kaznovani!
Ali to pomeni, da od takrat naprej objavam in oglasom nismo dodali emocialnega vzgiba radovednosti?
Seveda ne, to bi bilo škoda.
4) Večji boj v “newsfeedu” pomeni večje stroške oglaševanja
Vsaka restrikcija, kot je recimo ta, se nanaša tudi na Facebook oglase in sedaj se logično vsi bojimo, kaj bo z našimi oglasi, ali bodo le ti prišli pred oči uporabnikov, ki jih ciljamo in koliko bo takšna posodobitev algoritma podražila doseg?
Na prvi točki sem poudarila, da je Facebook socialna platforma, vendar k temu spada tudi druga plat zgodbe svetovnega giganta. Ta, da je njegov cca. $72 milijard vreden imperij, zgrajen samo in izključno iz denarja oglaševalcev.
Ali mislite, da se bo to spremenilo?
Seveda ne, vendar so tovrstne spremembe potrebne v prid nas vseh.
Na eni strani zadovoljni uporabniki, ki se bodo vračali na Facebook in na drugi lojalna konkurenca oglaševalcev, ki bodo s svojimi pristopi nudili relevantno oglaševalsko vsebino uporabnikom.
‘Newsfeed’ je zasičen in to povečuje stroške oglaševanja.
“Iz zajetne študije in analize več kot 8.8 milijard ‘ad impression-ov’ je podjetje ADSTAGE objavilo statistične podatke, ki kažejo, da se je CPM (strošek na 1000 prikazov) v letu 2017 povečal kar za 171%, na drugi strani je narastel tudi strošek na klik, kar za 136%.”
Te statistike se nanašajo na podatke globalnega trga in to še zdaleč ne velja za Slovenijo.
V Sloveniji je strošek na 1000 prikazov (CPM) smešno nizek (V Sloveniji povprečen CPM znaša 10€, medtem, ko je v US le ta cca. 30€), kar pa na drugi strani ne pomeni boljše nakupne kondicije uporabnikov.
Kupna moč, navade uporabnikov spleta, spletna nakupna forma in izobraženost – vse to na koncu koncev vpliva na konverzijo – prodajo.
Ne samo strošek klika in strošek prikazov.
To so sekundarni podatki, v kolikor dosegate konverzije.
O stroških oglaševanja na Facebooku ne morete razmišljati enako, kot pa o stroških oglaševanja na radiu ali televiziji.
Namen digitalnega oglaševanja je merjenje takojšnjega učinka – prodaje.
In če na eni strani narašča strošek glede prikazovanja oglasov, na drugi strani pa raste nakupna kondicija uporabnikov socialnih omrežij – to za oglaševalce ni slabo.
Prej nasprotno.
Pravtako je potrebno poudariti to, da Facebook išče nove načine umeščanja oglasov.
Že dolgo ni edina destinacija za vaše oglase le Facebook newsfeed.
Tako lahko vaše oglase prikazujete na Instagram feedu, v Instagram story-jih, v Facebook Messengerju, …
Spet bodo v tej zgodbi prizadeta podjetja, ki ne poznajo osnovnih načel marketinga in ne spoštujejo pravil socialnih omrežij.
O vaših oglasih na socialnih omrežjih vedno razmišljajte kot o pogovoru, ki ga pričnete z potencialno zainteresiranim neznancem, ki ste ga ravnokar spoznali na specifični delavnici/dogodku.
Kako bi mu pristopili, kaj bi mu rekli, kakšno vrednost bi lahko delili z njim?
Format oglasa na socialnih omrežjih NI ENAK formatu televizijskega oglasa in to se vse premalo ljudi zaveda.
O tem, kako izgleda odličen FB oglas, ki vzbudi pozornost in spodbudi k naslednjemu koraku, sem napisala eknjigo, ki si jo lahko brezplačno PRENESETE TUKAJ.
Karkoli nas preganja v glavi in vzbuja strahove, dajmo na stran.
Nobena posodobitev algoritma ni bila tako zelo strašna, da se ji ne bi mogli prilagoditi.
In le čas in dejanske posodobitve bodo pokazale, kako drastično to zares bo.
Je pa to neke vrste evolucija Facebooka in potrebno je razumeti, da bomo za isti učinek, kot smo ga morda imeli 2 leti nazaj, morali vložiti več časa, energije in denarja za doseganje istega rezultata.
Ali to pomeni, da se vam ne izplača biti na Facebooku ali Instagramu?
Mislim, da je to pretirano razmišljanje in vam v resnici ne koristi.
Ekstra pozornost posvetite tudi grajenju email baze, listi Facebook Messenger uporabnikov, in implementirajte druge kanale, preko katerih lahko dosežete vaše potencialne uporabnike.
Sedaj pa ste na vrsti vi.
Kakšen je vaš pogled na to posodobitev in napoved Facebooka?
Kako vidite to kot uporabnik in kako kot oglaševalec?
Zaupajte mi v komentarju spodaj.
Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga?
Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.
Hvala za pozornost in se beremo naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja