Anatomija Facebook oglasa, ki prinese odlične rezultate

Ste zafrustrirani, ker vaši oglasi dosegajo vrtoglave stroške na klik, ne resonirajo z vašo ciljno skupino in potencialnimi kupci? Se vam zdi, da karkoli poizkusite, ne deluje in vsa sredstva, ki jih namenite za oglaševanje gredo v dobrodelno fundacijo Facebooku?

Usoda vašega uspeha pri oglaševanju se prične že pri prvem koraku – pri samem oglasu.

Kaj loči slab oglas od dobrega? Kakšna je anatomija odličnega oglasa in katere sestavine morate zmešati skupaj, da zakuhate pravi uspeh in dosežete cilj?

Kako pritegniti pozornost uporabnika in ga prepričati, da klikne na oglas in poleti v drugo dimenzijo – na vašo spletno stran?

Naj vas nekaj vprašam …

Če posadite drevo v gozd, ali bo le ta izstopal iz množice dreves, ki ga obdajajo?

Verjetno se strinjava, da NE.

Sedaj pa se zamislite.

Ali je percepcija vašega oglasa na Facebooku enaka percepciji tistega drevesa v gozdu?

Ste le še ena monotona, instant objava, ki se odvrti na enkranu uporabnika v mili sekundi in ne pride niti v obravnavo »bi ali ne bi kliknil«?

Kaj je sploh cilj oglasa?

Prvotni cilj oglasa je, da pritegne pozornost, da ustvari zanimanje in sproži akcijo – klik!

Cilj oglasa ni to, da prepriča v nakup (to počne spletna stran), tako da ne izgubljajte časa s prepričevanjem.

Druga cilj, ki ga mora vaš oglas doseči je čustvena povezanost.

 

Vse preveč ljudi se še vedno ne zaveda, da ljudem ni mar za njihov produkt ali storitev.

Vseeno jim je za to, kakšne super lastnosti ima, dokler jim teh lastnosti ne prevedete v njim znani jezik – v koristi in benefite, ki jih s tem, ko uporabijo vaš produkt ali storitev pridobijo in probleme, ki jih rešijo, …

 

Preden se potopimo v anatomijo odličnega oglasa pa se pripričajmo ali je naš oglas potreben urgentnega zdravljenja ali ne?

Ob predpostavki, da pri oglaševanju ne dosegate konverzije so signali, ki s prstom kažejo na odgovornost samega oglasa naslednji:

»CTR – click through rate« ponazarja razmerje med prikazi in kliki. Če se vaš oglas prikaže 2000 uporabnikom in nanj klikne 40 ljudi je to že dobro razmerje (2%). Če je manj kot 2% je to že lahko simptom, ki kliče po analgetikih.

»CPC – cost per click« ponazarja strošek na klik, katerega vam FB zaračuna ob vsakem posameznem kliku uporabnika. CTR in CPC gresta z roko v roki. Enostavno ne morete doseči nizkega klika na oglas, če je CTR slab. Kaj je sprejemljiv strošek na klik je zelo relativno vprašanje, ker je to odvisno od trga na katerem oglašujete (recimo v ZDA in drugih kompetentnih EU trgih je konkurenca ogromna, zato je tudi oglaševanje dražje), od cilja kampanje (recimo v kampanji, kjer je cilj pridobiti všečke, bo strošek na klik manjši, kot pa v kampanji, ki bo optmizirana za določen konverzijski cilj). Na to enostavno nimate prevelikega vpliva. Imate pa vpliv na kreativo, katere se bomo lotili danes.

»Relevance score« je ocena relevantnosti, ki ponazarja kako so vaš oglas sprejeli FB uporabniki, ali ga vidijo kot ‘spam’, ali resonira z njimi (ga všečkajo, delijo, nanj komentirajo, klikajo ipd, …). Ker je cilj Facebooka uporabnikom zagotoviti prijazno uporabniško izkušnjo, bo priljubljenost oglasa med uporabnikom determeniralo odločitev FB algoritma ali ga prikazuje ali ne, oziroma kam na čakalno vrsto naj ga uvrsti. Namreč prednost pred ostalimi imajo oglasi, ki resonirajo s ciljno skupino in zato je tudi strošek na prikaz 1000 (CPM) nižji. Ocena mora biti vsaj 5 in več.

 

Sedaj, ko smo se prepričali, da se moramo vrniti na začetek in osvežiti naše oglase z novimi idejami in pristopiti z drugim načinom razmišljanja, je čas da spoznamo anatomijo odličnega oglasa …

 

Prvi cilj oglasa je, da pritegnemo pozornost, nato vpostavimo čustveno povezanost in prepričamo uporabnika za naslednji korak.

V tem zapisu bomo obdelali “link-slika” oglas, zato ker je najpogosteje uporabljen.

Če boste v vaši kampanji uporabili video, lahko načela, ki sledijo v nadaljevanju prilagodite tej obliki.

 

Slika

Kakšno sliko izbrati za vaš oglas?

Vedno razmišljajte, kako biti breza v gozdu polnem smrek …

 

  • Igrajte se z barvami

Če so vse slike na ‘newsfeedu’ vašega uporabnika barvne, bi mogoče poizkusili s črno – belo varianto?

To še zdaleč ni fundamentalno pravilo, temveč le ideja, kako razmišljati.

Prav tako lahko povečate kontraste med barvami, uporabite bolj kričeče barve – rdeča, pink, zelena.

 

  • Slika pove 1000 besed – naj pove zgodbo

Izberite sliko, pri kateri bo uporabniku jasna frustracija in se bo zlahka prepoznal v problemu ali pa v skupni želji.

 

  • Uporabljajte ‘Cartoon slike’

Vsi imamo radi risanke in pravtako takšne slike izstopijo iz povprečnih objav, ki jih vaši uporabniki vidijo na newsfeedu. Slika naj prikazuje situacijo, s katero se lahko poistovetijo.

 

Primer spodnje slike prikazuje, kako fino in priročno bi bilo imeti klimatsko napravo. Se strinjate?

20b1bb8415f8a5044b32b5f308cf2b7e

Ta slika prikazuje osebo, ki ima težave z aknami.

teenager-boy-acne-20522929

 

  • Uporabljajte slike oseb

Ljudje zaupamo ljudem, resničnim ljudem, ki so krvavi pod kožo, tako kot naše potencialne stranke. Slike iz Istocka so v tem kontekstu veliko manj uspešno kot slike, ki prihajajo iz resničnega sveta iz od resničnih oseb. V tem kontekstu uporabite slike zadovoljne stranke in povejte njeno zgodbo (testimonial), uporabite svoje slike, če vi recimo opravljate storitev, izdelujete produkt.

 

canva-photo-editor (93)

 

Največja zmota je, da mora oglas izgledati profesionalno in mora biti oblikovan.

V večini primerov ne boste potrebovali dizajnerja za to, da vam naredi oglase, to je lahko včasih celo nevarna poteza, saj dizajner ni marketer, zato lahko oglasi izpadejo ‘umetni’, kljub temu da so lepi, saj oglas ne sme izgledati kot oglas.

Facebook je navsezadnje socialno omrežje, kjer uporabniki primarno niso v nakupnem stanju, tako da upoštevajte to pri vašem pristopu in kreativi.

 

Vsebina

  • Začnite z vprašanjem, na katerega bo uporabnik odgovoril z DA.

Tako ustvarite zanimanje in pa pridobite pozornost, da bere naprej. Psihološko-marketinško dejstvo, ki stoji za tem je, da z ustvarjanjem ‘micro-engagementa’ in valom pritrdilnih odgovorov ustvarite prostor, v katerem se bo uporabnih počutil udobnejše za sam nakup.

Kakšno naj bo vprašanje?

Vprašanje naj ne bo preveč splošno in direktno, kot je recimo: “Si želite nove klimatske naprave?”

Namesto tega raje vprašajte: “Vam v poletnih mesecih zaradi vročine znoj odteka v potokih?”

 

  • Ustvarite zaupanje, izrazite empatijo in razumevanje …

Kako lahko trdite, da imate najboljšo rešitev za problem, če pa ne razumete problema?

Ta del je rezerviran za to, da z besedami vašeg potencialne stranke ponazorite stisko, situacijo v kateri se le ta nahaja.

 

  • Pozovite k akciji

Ne boste verjeli, ampak vsi vaši uporabniki ne vedo, kaj želite od njih, ko berejo vaš oglas.

Jasno morate izspostaviti klic k akciji.

Primer: Kliknite sem in preberite zapis >>>> http://www.majamarketinglab.si/nova-dimenzija-lead-generationa-na-facebooku/

Primer 2: Rezervirajte svoje mesto, kar iz mobitela: http://majamarketinglab.si/facebook-tecaj/

 

Naslov

Naslov oglasa naj bo jasen benefit, ki ga bo uporabnik prejel, ekstra ponudba ipd.

Če gre za neko brazplačno vrednost, ki jo nudite, to poudarite tukaj.

Recimo: Brezplačna e-knjiga> Mesečni jedilnik za raven trebuh.

 

 

Opis

Opis je namenjem temu, da opravičite trditev oz. še dodatno podprete benefit.

Če se navežemo na zgornjo trditev, potem bi ta del izgledal tako:

“Kurjenje maščobe je v 70% odvisno od vaše prehrane! Ta jedilnik je preizkušen na več kot 1000 mojih varovancev in …”

 

Zaključite opis s tremi pikicami.

Ni potrebno, da vse stavke dokončate, za tremi pikicami se skriva radovednost.

 

Da bo oglas uspešen pa mora tudi biti na očeh pravim ljudem, zato se zadeva tukaj še ne zaključi, ste pa na pravi poti.

Testirajte različne ciljne skupine, naredite lookalike občinstva, spremljajte rezulatate in optimizirajte tekom procesa.

 

Za konec pa v komentar spodaj zapišite kakšna kreativa oglasa je vam najbolj delovala?
Se vam zdi, da je objava zanimiva in koristna še za koga? Naredite mu uslugo in delite to povezavo z njim.

 

Hvala za pozornost in ‘se beremo’ set naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja