Ali sploh kdo želi plačati za vaše storitve?

Danes je zapis malce drugačen, kot ponavadi.

Vsebina je poletno lahkotna, ampak nosi tak težak naslov.

V tem zapisu boste dobili ‘brco v rit’, da svoje znanje, sposobnosti in nadarjenost delite z nami. Pred tem pa spoznajte 2 trika, s katerima lahko testirate, ali si kdo sploh želi kupiti vaše stvari in ali je ideja, ki jo imate potencialna za uspeh.

Najprej pa razmislite …
Kakšno bi bilo življenje, če bi glasbeniki razmišljali v kontekstu:”Oh, zakaj naj se trudim ustvariti novo pesem, saj jih je že toliko. Pa vsak tretji poje, kako naj prehitim vso to konkurenco?”


Verjetno bi vsi mi kmalu zapadli v depresijo in abstinenčno krizo, zaradi pomanjkanja kulturnega udejstvovanja, norega plesa na neznane bite in odklopa misli, ob prelepem žametnem vokalu pesmi, ki vsako sekundo nastajajo in nam polepšajo trenutke.

Tako je tudi v poslu. Če bi bili vedno isti igralci, vedno enaka ponudba, bi bilo živeti življenje potrošnika dolgočasno. In ja morda bi se vrnili k pravim vrednotam, ampak to ni bistvo tega zapisa.
Bistvo tega zapisa je, da vas spodbudim, da zbrišete meje v glavi, da je preveč konkurence, nehate čakati na idealen trenutek in pričnete nesebično deliti vaše darove, znanje in kreacije s svetom.

In to mislim intenzivno deliti, resno nastopiti, narediti vse, da prodate vaše storitve in produkte.

Facebook oglasi - AVTOPILOT VAŠE PRODAJE (7)

Če verjamete, da imate znanje, s katerim lahko ljudem pomagate in, če vaš produkt naredi stranko vsaj malo bolj srečno, lepo, mirno, potem je vaša dolžnost, da ji prodate to, kar skrivate.

Koliko diplom in certifikatov potrebujete, preden boste samozavestni v tem kar delate? Koliko knjig in tečajev si morate še pogledati in predelati, da bo vaše znanje utrjeno? Nič vam ne bo dalo več izkušenj in znanja kot praksa. Nič.

Liz Gilbert je zadnjič v nekem interjvjuju rekla, da se strah formira in preobleče v različne oblike. Perfekcionizem je najbolj prefinjena oblika strahu; gospa v visokih petah. Še vsi se ‘pohvalimo’ s tem, da smo perfekcionisti.

Zakaj? Ker mislimo, da imamo visoke standarde in zato vedno čakamo pravi trenutek. V resnici pa nas je strah, kaj si bodo drugi mislili in kaj se bo zgodilo, če nam spodleti, …

 

Naj vam povem, kaj se bo zgodilo. Nič, ker bodo jutri že vsi pozabili na to. Samo vi boste to kramo še vedno vlekli s seboj, ali pa se boste odločili, da jo nekje na poti odvržete in greste lažji naprej.
K zapisu tega bloga me je spodbudilo spoznanje, da je na trgu ogromno tretjerazrednih storitev in produktov, medtem, ko se pravi zakladi skrivajo v svojih drvenih skrinjah in čakajo pravi moment.

Ok Maja, ampak kako naj vem, da mi bodo ljudje plačali zato kar nudim, oziroma kako naj vem, da jim bo produkt všeč?

To je pa druga pesem in me veseli, da ste vprašali.

Prvo je potreben ‘reality check’. Inventura znanja, ki ga imate in brskanje po arhivu. Koliko ljudem ste s svojim znanjem tako ali drugače pomagali? Lahko brezplačno ali proti plačilu. Lahko je bil manjši nasvet ali pa celi projekt.

Zapomnite si, da menjava vedno je in vedno bo potekala v kontekstu:“Vrednost  za vrednost.”.

Se pravi, če vi s svojimi uslugami prinašate vrednost v življenja svojih strank, potem je logično, da dobite zato plačilo. Če ne, potem kršite naravne zakone.

Seveda lahko stvari delate brezplačno in dobite v zameno nasmeh in topel objem, kar tudi šteje – sploh takrat, ko imate plačane položnice in hrano v hladilniku.

Če še vedno niste prepričani, potem naredite test.

Najprej poglejte, če je zanimanje na trgu. Če obstaja konkurenca je to dober znak, potem vam ne bo potrebno prebijati ledu. Vprašati se morate, kaj je konkurenca spregledala. V čem ste vi boljši? V čem je prednost za stranko, če dela z vami?

Če konkurenca ne obstaja, potem boste prvi, kar je super. Ampak morali boste dobro predstaviti in artikulirati vrednost vaših storitev oz. produktov.

Na naslednjem koraku izberite 3 ali 5 potencialnih strank, s katerimi boste izvedli resni test.

Lahko so to vaši prijatelji, znanci, sodelavci, sosedi ali družinski člani. Sestavite vprašalnik vezan na vaše storitve oz. produkte ter jim zastavite ključna vprašanja, ki vam bodo razjasnila obzorja. Na koncu jih vprašajte, koliko bi plačali za to storitev/produkt in jim ponudite to takoj po polovični ceni. Ponudite jim tudi plačilo na valuto. Naredite vse, da vas njihov izgovor ne prepriča.

Če bodo plačali, potem so resni. Če ne, lahko, da so samo vljudni.

Rezultati anket potencialnih kupcev, so se velikokrat izkazale za čisto nasprotje realni sliki nakupov potem, ko je bil produkt oz. storitev že na trgu.
Ta test je super tudi v primeru, da načrtujete novo obliko storitve ali lansirate nov produkt v obstoječem podjetju.

 

Vse skupaj pa lahko začinite še z enim trikom, ki ga izvedete na spletu, s pomočjo plačanih oglasov.

Preden so podate v proizvodnjo nekega produkta, v izdajo nove knjige, lahko spet testirate, kdo bo zadevo zares kupil.
Tim Ferriss, avtor svetovne uspešnice ‘Four hour work week’ je naslov te iste knjige testiral z oglasi na Google Adwords platformi.

Imel je izdelano identično pristajalno stran za vsak oglas posebej in omogočen nakupni proces. Na koncu nakupnega procesa je uporabnik dobil obvestilo, da je zaloga tega produkta žal že pošla in, da ga bodo obvestili, ko bo zopet na zalogi.

Se pravi ni zadoščalo dejstvo, da so uporabniki kliknili na oglas, morali so priti do konca nakupnega procesa.

Tako se je odločil kakšen naslov bo dal knjigi. V bistvu so se odločili njegovi kupci.

Enako bi lahko storili s prototipom vašega produkta.

Lahko recimo tudi ponudite ugodnejšo ceno za tiste, ki plačajo vnaprej. V tem primeru je edino malo nerodno, če v realizacijo ideje ne boste šli in boste plačnikom potem vračali denar in se jim opravičevali za nevšečnosti. Ampak spet, bolje to, kot, da na podoben scenarij naletite po vsem vloženem trudu, razvoju storitve oz. proizvodnji produkta.
Prav tako je pri storitvah. Mogoče najprej pričnite pisati blog o določenih tematikah in pristopih, ki jih uporabljate. Potem boste videli kaj vaše stranke želijo, kaj najbolj berejo, kakšne težave imajo in kako jim vi lahko pomagate.

Vse to so blažje oblike tveganja in vas ne stanejo veliko.

Do svojih storitev in produktov smo sami lahko zelo subjektivni. Velikokrat smo tako zaverovani v odličnost, da niti ne vidimo strank na drugi strani. Ne razumemo, da kupci preprosto ne gledajo skozi enaka očala in ne vidijo vrednosti, ki jo vidimo mi. Pozabimo, da naš poslovni uspeh definirajo zadovoljene potrebe in uresničene želje naših strank in transakcije, ki se zgodijo vmes.

 

Če pa ste vi že prepričani v to, da vaše znanje nekaj šteje in, da ljudje za njem hlastajo, potem ne čakajte več in pričnite s pravim delom že danes.

Vas zanima kako naprej? Svetujem vam, da si preberete moj prejšnji zapis na Maja’s MARKETING LAB strani, in sicer 3 strategije od začetnika do spletnega mogotca.

 

Torej, kaj ste odnesli od današnjega zapisa? Zapišite v komentar spodaj, kaj bo vaš naslednji korak proti cilju. 

Se vam je zdela objava nujna in koristna še za koga?

Naredite mu uslugo in jo delite z njim.

 

Hvala za pozornost in ‘se bereva’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?