Facebook oglasi – avtopilot vaše prodaje ali le bilančni strošek?

Ali tudi vi zapravljate vaš dragoceni, težko prigarani denar za oglaševanje na Facebooku ter razmišljate v okvirjih: “Facebook oglasi ne delujejo.”, “Metanje denarja skozi okno.”, “Za moj posel to ne funkcionira.” “Nemogoče je meriti učinek FB oglaševanja.” “Facebook je nasičen z ponudbami in ljudje so naveličani oglaševanja.”

In ja, se strinjam – Facebook oglasi so lahko samo brezvezno zapravljanje denarja, ampak ob upoštevanju načel, ki vam jih razkrijem v tokratni objavi, lahko postanejo glavni generator vaše prodaje.

Ste pripravljeni, da pozabite vse kar ‘veste’ o Facebook oglaševanju in postavite prave temelje za vaš uspeh?

1. NAČELO: Določite cilj vaše Facebook kampanje

Za vse marketinške aktivnosti, ki jih prakticirate v vašem podjetju je pomembna določitev cilja. Facebook oglasi niso nobena izjema. Se strinjate?

Razmislite …

Ali je namen vaše Facebook kampanje povečanje prodaje določenega produkta? Pridobivanje email naslovov povečanje baze potencialnih kupcev? Privabljanje novih oboževalcev Facebook strani?

Za zadnjega se ne bi odločila, ker je to zares metanje denarja skozi okno. Všečki strani dejansko ne pomenijo nič. Kar je pomembno je to, da ljudi privabite na vašo email listo, da se zbližate z njimi in predstavite kako jim lahko pomagate ter navsezadnje prodate vaš produkt in storitev – večkrat, če je to možno.

Koliko faz predprodajnega nakupa premore vaš ‘budget’ pa je stvar vrednosti produkta, ki ga prodajate.

Cilj vsake kampanje naj bo ali dobiti kontakt ali narediti prodajo.

Vsak izgubljen kontakt=izgubljena prodaja.
Ne oglašujte ‘le produkta’. Delite vrednost, izobražujte in inspirirajte vašo publiko. Predstavite jim problem in ponudite rešitev, ustvarite radovednost, naj vaša kreativa preseže ponudbo kot je 2+1 gratis.

V nadaljevanju tega blog posta boste lahko prebrali več o izbiri ciljne publike, ampak bi že tukaj omenila, da je pomembno, da ljudi, ki vas ne poznajo (niso prijavljeni na vašo email listo, niso všečkali vaše FB strani), ne povabite takoj v posteljo. Malo predigre bo potrebne. 🙂

Z vsebinskim marketingom lahko dobite veliko boljše rezultate, z deljenjem koristih informacij, ki vašo idealno stranko zanimajo pa boste zgradili odnos, ki bo temelj za prodajo.

Primer kampanje:

Facebook oglas (problem-rešitev)

rsz_fba

Vsebina oglasa (ČLANEK)

http://zdravakura.si/zdravi-in-lepi-lasje/

Ponudba za nakup (POP UP)

rsz_fba2

 

2. NAČELO: Vključite klic k akciji (CTA)

Ljudje potrebujemo usmeritve na vsakem koraku. Tudi, če je vam jasno kaj narediti ob videnju oglasa, verjemite, da vsem uporabnikom FB-ja ni.

Iz prakse vam lahko povem, da tudi vključitev gumba ‘NAKUPUJ’, ‘PREBERI VEČ’ včasih ni zadosti in je občutno večja konverzija, ko že v samo besedilo vključite točno kakšno akcijo naj uporabnik naredi in kaj bo pri tem prejel. Tudi za samo kvaliteto klikov je to pomembno. Najbrž želite optimizirati CPC (strošek na klik oglasa) in na vašo stran pripeljati zares potencialne kupce.
Primer:

rsz_fba3

3. NAČELO: Testirajte več oglasov in izberite zmagovalca

Ko kreirate Facebook oglase, naredite več različnih opcij, le tako boste lahko videli kateri izmed njih zares deluje in v katerega izmed njih se vam splača vložiti ‘ekstra budget’.

Uporabite različne slike, tekste, lahko testirate recimo video – slika – več slik (carousel ads), oglaševanje za različne naprave in različne ciljne skupine.

Pri tem bodite pozorni na naslednje:

*za vsak oglas ustvarite svoj nabor oglasov (ad-set), saj boste tako dobili najbolj natančne podatke o rezultatih.

*poimenujte vsak nabor oglasov (ad-set), saj boste sicer pozabili kaj posamezen oglas loči od drugega in boste porabili preveč časa za primerjavo rezultatov

*vedno si beležite uspešne in neuspešne poizkuse (tako boste dobili vpogled v to kaj deluje pri vašem občinstvu in kaj ne)

*testiranju namenite minimalno 24 ur in vsakemu izmed naboru oglasov (ad-set-u) nekje 5€.

*po zaključku testiranja izklopite najmanj uspešne oglase in pustite delovati najbolj uspešnega

4. NAČELO: Izberite primerno ciljno

Ta del je izjemen in obljubim, da bom posvetila enega izmed naslednjih postov samo tej temi, saj ključnega pomena za uspeh pri Facebook oglaševanju.

Tukaj bi vaše ciljne skupine ločila na tri dele:

  • RAZGRETI KUPCI (ljudje, ki so že vaši kupci in vam zaupajo)
  • OGRETI OBOŽEVALCI (ljudje, ki vas poznajo – so vpisani na vašo email listo, so všečkali vašo FB stran ali pa so obiskali vašo spletno stran; niso pa še kupili)
  • NEZNANI SKEPTIKI (ljudje, ki vas, vaše blagovne znamke in vaših produktov še ne poznajo, glede na interese pa so vaši potencialni kupci)

HOT AUDIENCE

Zakaj ločitev?

Ker gre za lahko za povsem različno komunikacijo.

To je zelo odvisno od produkta oz. storitve, ki jo nudite. Več kot bo vaša stranka morala vložiti denarja, časa in energije v nakup in koriščenje vaše ponudbe, bolj kompleksno je tudi oglaševanje.

Že pri določitvi cilja oglaševanja sem omenila, kako pomembna je predigra z občinstvom, ki vas še ne pozna. Če organizirate brezplačno predstavitveno predavanje, webinar, imate pripravljeno e-knjigo, ki rešuje njihov problem, jih inspirira in izobražuje, potem bi vam svetovala, da pri ‘NEZNANIH SKEPTIKIH’ uporabite cilj – PRIJAVA NA EMAIL LISTO.

Pri ‘OGRETEM OBČINSTVU’ si lahko drzete več.

Vsaj pri tistih, ki so všečkali vašo FB stran, so vpisani na vašo email listo in vas nekoliko že poznajo.

Če imate email listo, potem jo lahko uvozite v Facebook in oglašujete le njim. Če uporabljate CRM potem boste dobili še bolj napredne podatke, ki jih spet lahko uvozite v Facebook.

Tistim, ki pa so bili na vaši strani in niso zaključili nakupa ali naredili neke predvidene akcije, pa lahko ponudite posebno ugodnost oz. ekstra vrednost, da jih prepričate v nakup. Temu se reče ‘remarketing’.

Tukaj uporabite Facebook pixel, ki zares dela ‘čudeže’.

Če še ne veste kaj je Facebook pixel, spremljajte objave na mojem blogu, kmalu bom pisala o tem.

Pri ‘RAZGRETIH’ si lahko drznete največ.

Vašim kupcem lahko ponudite kakšen dodaten ali komplementaren produkt/storitev temu, ki so ga že kupili, predstavite jim posebno ponudbo ali opomnik za ponovni nakup.

5. NAČELO: Vedno merite in spremljajte rezultate

Verjamem izjavi: “Kar merimo, raste.”

Le z natančnim merjenjem uspešnosti realizacije ciljev, boste vedeli ali so vaši Facebook oglasi uspešni ali ne.

Omenila bom le nekaj pokazateljev, ki vas na vaši poti usmerjajo in jasno povedo kaj deluje, kaj ne in ali se vam Facebook oglaševanje na koncu izplača.

CPC – cost per click (strošek klika)

Več kot bo klikov, manjši bo strošek na posamezni klik. Mogoče ste sedaj zmedeni, ker sem prej omenila, da ne želite, da klika kar vsak, ki niti ni vaš tip kupca in ne bo nikoli opravil nakupa. Pri tem je izjemno pomembna vsebina oglasa in pa pravilno targetiranje.

Se sprašujete kakšna je optimalna cena na klik?

Jaz pravim da nekje do maksimalno 0,20€. Spet je odvisno od tega kakšno konverzijo imate na strani, koliko stane produkt, koliko zaslužite na produktu in koliko lahko porabite za oglaševanje.

Naj povem, da sem sama do sedaj naredila odlične oglase, pri katerem smo nekje plačali 0,05€ za klik, drugje pa 0.20€ in oboji so prinesli veliko zaslužka.

CTR – click through rate (kakšen procent uporabnikov je kliknilo na glede na prikaz oglasa)

Večji kot bo CTR, manjši bo CPC.

CTR vam tudi pove ali je vaš oglas dovolj atraktiven, zgovoren, ali pritegne toliko pozornosti, da ljudje dejansko kliknejo nanj.

Optimalen CTR za newsfeed in mobile ad je nekje od 2,5% naprej.

Za ‘right desktop’ oglase je CTR manjši, ker je že v osnovi manj atraktiven in zato tudi ljudje nanj manj klikajo.

CPL – cost per lead (koliko vas je stalo, da ste dobili 1 vpis na email listo)

Če je cilj vaše kampanje zbiranje email naslovov, potem s pomočjo Facebook pixla merite koliko ljudi dejansko vpiše svoje podatke in se prijavi na vašo listo.

Primer:

V kampanji za oglaševanje e-booka ste zapravili 100€ in ob predpostavki , da je CPC znašal 0,05€ prejeli 2000 obiskovalcev na stran.

Od vseh obiskovalcev ste prejeli 100 novih email naslovov.

To je 5% konverzija.

Za 2.000 klikov ste porabili 100€ in prejeli 100 novih email naslovov, kar pomeni, da ste za nov kontakt potencialnega kupca zapravili 1€.

CPA – cost per aquisition (koliko vas je stalo, da ste dobili enega kupca)

Ta podatek je izjemnega pomena, saj vam pove koliko denarja ste investirali v oglaševanje in koliko ste na drugi strani prodali.

Primer:

V kampanji ste porabili 100€ in ob predpostavki, da je CPC znašala 0,10€ na stran pridobili 1000 obiskovalcev.

In recimo, da ste prodajali produkt za 50€ in ste uspeli prodati po en kos 10 različnim kupcem.

To je 1% konverzija in prodaja v tem primeru znaša 500€.

Za 1000 klikov ste porabili 100€ in pri tem prejeli 10 nakupov.

Strošek konverzije oz. CPA v tem primeru znaša 10€, z drugimi besedami – za eno prodajo ste zapravili 10€ in pri tem generirali 50€ prodaje.

6. NAČELO: Uporabljajte zmogljivi urejevalnik (POWER EDITOR)

Če želite resno oglaševati na Facebooku potem pozabite na klasični Facebook urejevalnik. Uporaba zmogljivega urejevalnika vam bo prihranila čas, omogočila objave z več teksta, enostavno dupliciranje kampanij in oglasov ter podrobno analitiko. Zmogljivi urejevalnik deluje le v brskalniku Google Crome.

Velikokrat sem naletela na vprašanje: “Kako imajo lahko eni toliko teksta v oglasu, če pa je omejitev števila znakov?”

Omejitve NI!

Vsaj če uporabljate zmogljivi urejevalnik ne.

7. NAČELO: Bodite konsistenti in ustvarite odlične pogoje za konverzijo

Eden izmed ključnih pogojev za uspeh je zagotovo konsistentnost med Facebook oglasom in pristajalno stranjo, kamor pošiljate promet.

Tako kot sem že pri prvem načelu omenila naj bo cilj vsakega zapravljenega € za oglaševanje dobiti kontakt ali narediti prodajo. Nikoli ne pošiljajte ljudi z oglasom na domačo stran vaše spletne strani kar tako.

Pristajalna stran je lahko vaša prodajna stran za specifičen produkt ali storitev (‘sales ali pre-sales page’), lahko je opt-in forma za prenos brezplačne e-knjigice, lahko je opt-in forma za brezplačno spletno predavanje. Opcij je nešteto.

Skozi celoten tok uporabnika morate ohraniti konsistentnost, isti vizualni jezik ter ohraniti zaupanje (oz. ga na pristajalni strani še povečati).

Če boste ljudi peljali samo na podstran produkta z rigidnimi opisi vaše spletne trgovine, ali pa na domačo stran vaše spletne strani, potem pozabite na uspešno prodajo.

Facebook oglasi so lahko avtopilot prodaje vašega posla – ampak vseeno morate vi najprej postaviti progo in oceniti vse ovire na katere vaš kupec naleti.

Če ne boste imeli dobro optimizirane pristajalne strani, potem lahko najamete še boljšo agencijo, naredite še bolj odlične oglase, ampak konverzije na spletni strani  ne bo in tudi na večjo prodajo lahko pozabite.

 

Facebook oglaševanje je zagotovo poglavje, ki ga v enem blog postu ne morem razložiti v celoti, niti demonstrirati vseh korakov. Zato bom za vas pripravila prvi spletni Maja’s MARKETING LAB TRENING, ki bo zunaj v sredini junija.

Če želite med prvimi izvedeti za MAJA’S MARKETING LAB TRENING, na katerem bomo pokrili vse korake Facebook oglaševanja v praksi, se prijavite preko obrazca spodaj. Prvih 10 kupcev čaka prav posebna nagrada.

 

Se vam je zdel blog post uporaben? Poznate koga, ki se muči s Facebook oglasi? Delite ta blog post z njim in povečajte možnost za njihov uspeh na spletu.

Zapišite vprašanja, izkušnje in dileme v zvezi s Facebook oglaševanjem v komentar spodaj.

 

Se beremo spet naslednji ponedeljek.

Pozdravček,

Maja

Comments are closed.

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?