6 poslovnih lekcij in spoznanj leta 2020

Z velikim zanosom smo vstopili v leto 2021. Z upanjem, da bo to leto odslovilo vse staro in da bomo lahkotnejše, svobodnejše in uspešnejše poslovali v letu 2021. 

Ne vem, kakšno je bilo leto 2020 za vas, zame je bilo to leto preobrazbe, rasti navznoter in pa spuščanja (prepričanj, ciljev, prtljage – ki mi ni služijo več) …

Ves ta proces, ki je navidez “stagnacija” pa je v resnici prinesel več uspehov – merljivih (v € in številkah) in neizmerljivih (pozitivnih občutkih). 

V ta zapisu sem strnila 6 poslovnih lekcij, ki se močno prepletajo skozi osebno in privatno življenje.  

Bom poizkušala biti kratka in praktična. Da preko mojih spoznanj lahko tudi vi prepoznate svoje lekcije ali pa si morda le postavite kakšno dobro ekstra vprašanje, ki vas vodi do tja.



1. LEKCIJA - Zasleduj občutke in ne cilje

Poznavanje sebe je osnova za grajenje uspešnega življenja.
Zasledovanje ciljev, ki so si jih drugi zmislili, ali pa si jih je namislil naš um na podlagi družbenih konstruktov so zame ‘pase’.
Letos sem se še bolj poglabljala v to kdo sem, kaj so moje vrednote in kako si želim delati naprej. 4-mesečno bivanje na Tajskem mi je dalo možnost videti druge različice življenja in spustiti neke ideje o tem, kako izgleda življenje, posel in nasploh podjetništvo.

Samostojnost, svoboda, ustvarjalnost in rast je nekaj kar absolutno mora biti v mojem receptu in to prav v tem zaporedju.

Ko se odločim za kakšen projekt pri tem upoštevam 4 varovalke:

  • Ali ti je v veselje?
  • Ali rasteš (poslovno, osebno)?
  • Ali prinaša denar (o ja, tudi to je merilo)?
  • Ali ti to da več svobode?

** Vsak naj si na podlagi ocene svojih vrednot in spoznanj pripravi svoje varovalke (ključna vprašanja, ki si jih postavimo, preden gremo v neko sodelovanje, projekt).

PS: projekt, ki bo lansiran januarja ima vse 4 kljukice in komaj čakam, da vam razkrijem več.

2. LEKCIJA - manj je VEČ

Do tega leta sem mislila, da v svoji souvenir zbirki uspehov potrebujem več in več njih.
Da je raznolikost tisto, kar iščem. Že kot mala Maja sem hodila na gimnastiko, glasbeno šolo, med tabornike, pa plesne in še kaj…

Kot odrasla pa sem vsake počitnice preiskušala drug šport. Kajtanje, surfanje, gorsko kolesarjenje, potapljanje itd. Od vseh teh poizkusov je v mojem življenju ostalo samo še kolo (gorskemu sem dodala še cestnega:)).


To se kaže tudi v poslu seveda. To in ono sodelovanje, novi projekti.
Ko sem prekinila eno sodelovanje in si naredila prostor zase in svoje ideje, me je že navdušilo povabilo nekoga tretjega.
Po naravi entuziast in se hitro navdušim nad idejami. To je energija, ki nas privlači. 

Hkrati je to energija vznemirjenja in je zelo povezana z našo možgansko kemijo – z dopaminom. Vse novo, vse trendovsko, vse drugačno – je našim možganom veliko bolj zanimivo kot staro, zaprašeno, znano.

Tako smo tudi ustvarjeni in vsi mediji delujejo na ta način.
Udarno, šokantno, senzicionalno. Navdušenje lahko hitro prinaša nemir, saj vse temelji na strahu, da bomo zaostali, da nas bodo prehiteli, da so drugi bolj “kul” kot mi.
Jah, saj delam v marketingu in vem, na katere gumbe pritisniti, ko želimo nekaj doseči.

Lahko smo sužnji lastne nevrologije in hitro zapademo v krogotok iskanja dodatnega “šusa”navdušenja. Poznano nam postane nezanimivo, ustaljeno je dolgočasno, preizkušeno je zastarelo.

Ko niti ne dokončamo projekta, že hitimo h drugemu.
Ko niti enega medija ne obvladamo, nas že preganjajo misli o tem, da bomo zaostali, če nismo prisotni še tam in tam.
Bojimo se izgubiti priložnosti, zamuditi priliko.

Na ta način prezremo potencial, ki ga imajo obstoječa sodelovanja, ne damo prostora lastnim idejam in projekte odlagamo na zaprašeno podstreho.

V tem letu sem spoznala, da lahko navdušenje na novo odkrivam v obstoječih sodelovanjih, projektih in znotraj svoje skupnosti Maja Marketing Lab.

Tako danes delam marketing le še za enega naročnika, s katerim osvajamo države EU in smo v zadnjem letu dosegli 200% rast. Tega brez dodatnega prostora in fokusa ne bi uspela doseči.

Prepričanje, da moram v življenju povsod imeti raznolikost sem zamenjala s tem, da je manj v resnici VEČ.
Spoznala sem, da nisem projektni oz. kampanjski tip človeka, vendar bolj delujem na dolgi rok in tudi v marketingu delujem strateško in na dolgi rok.

 

Vprašanja za vas: “Ali s sprejemanjem novih projektov in uresničevanjem idej drugih, žrtvujete lastno vizijo za posel?” “Ali zaradi vseh novosti čutite nemir ali navdušenje?” “Ali delate stvari, ker naj bi jih morali in v resnici ni veliko učinka (apeliram na social media)?” “Čemu morate pomahati v slovo, da se boste lahko v poslu poglobili in uresničili potenciale?”

3. LEKCIJA - Ne stavi vse na enega dirkalnega konja

Ta točka bo morda malce kontradiktorna prejšnji, ampak rešitev za njo pride v naslednji lekciji.

V času ameriških volitev smo doživeli blokade oglaševalskih FB računov, Business Managerja in poslovnih javnih strani. 

Vsako jutro presenečenje na emailu: You Account Has Been Restricted From Advertising.”

To se je dogajalo povsod po svetu in moja izkušnja ni nič posebnega. 

Facebook je zaostril svojo politiko in avtomatski sistem je zavračal vse oglase povprek, blokiral račune in s tem je marsikdo utrpel ogromno poslovno škodo. 

Ko je 80% vseh prihodkov odvisnih od enega samega kanala tvoj biznis visi na nitki. 

 

Tokrat se to nanaša na Facebook kot oglaševalsko platformo, pred leti se je na dotično omrežje, vezano na organski doseg, pa nekaj časa nazaj na email marketing, ko je le ta uvedel različne poštne predale, posledično pa je bila dostavljivost in odpiranje naših emailov drastično manjša. 

 

(Vse to lahko vidimo tudi v situaciji s Corona virusom, kako je odvisnost od enega samega vira prihodkov in kanala prodaje ranljiva).

 

Ne nosite vseh jajc v eni košari. Potrebno je razpršiti tveganje in vlagati v različne kanale.

Že pred to situacijo smo v podjetju, za katerega vodim marketing vzpostavljali druge prodajne kanale, a v letu 2021 se zavezujemo naslednjim aktivnostim. ⤵️

  • Lansiranje prenovljenih spletnih trgovin in SEO optimizacija
  • Redno pisanje blog vsebin, ki so optimizirane za ključne besede (posledično večji organski obisk in grajenje blagovne znamke)
  • Izboljšati prodajo skozi email marketing (najprej povečati vse ostale kazalnike – od dostave, odpiranja ter klikanja na email sporočila)
  • Izboljšati konverzijsko stopnjo pristajalnih spletnih strani (z bolj personalizirano, ciljno vsebino)
  • Vzpostaviti Google oglaševanje & ‘Native’ oglaševanje
  • Povečati sodelovanja z ‘influencerji’  in blogerji (dolgoročna & enkratna)
  • PR kampanje na ciljnih spletnih časnikih 
  • Spremeniti način komunikacije Facebook & Instagram oglaševalskih kampanj (več video oglaševanja s produktnimi videji)

 

Vse te aktivnosti zahtevajo več znanja, več spretnosti, več vložka, več globine in več povezovanja z drugimi.

Vse skupaj pa se spet navezuje na neizkoriščen potencial, ki ga imate vi kot posameznik ali kot podjetje zagotovo ogromno.

 

Vprašanja za vas: “Kje v vašem poslu imate neizkoriščen potencial?” “Iz katerih virov prihaja večji del vaše prodaje in kakšna je ocena tveganja?” “Kateri kanal je za vaš posel lahko dodaten vir prihodkov?”



4. LEKCIJA - Ne delaj “po slovensko”

Pred kratkim sem brala Mazzinijevo kolumno Veliko dela, malo učinka” in se grenko nasmejala. 

Tolikokrat sem bila priča neučinkoviti porabi časa v podjetjih (pa praga javne uprave niti nisem prestopila :)). 

 

Trgovanje z lastnim časom v zameno za denar ima že v osnovi slabe temelje. 

Ko temu dodamo še neučinkovitost pa je to že dušna prostitucija, kateri slovenci pravimo pridnost.

 

Koliko ur kdo dela, je v resnici popolnoma nepomemben kazalnik. 

Na koncu dneva je važno to, kakšno dodano vrednost ustvariš. 

Zato ne gledam na uro, kar se da avtomatiziram (spet imam tukaj veliko potenciala in prostora za izboljšave), ponavljajoče zadeve spravim v “SOP” (standard operating procedures) in vso manualno delo delegiram. 

Po Manzzinijevih besedah v kolumni je tovrstno početje v marsikaterih očeh vredno prezira, saj je le kapitalist usmerjen k učinkovitosti in napredku. 

Vsi pa vemo, kakšen odnos in prepričanja imamo v zvezi s tem in na kakšnih temeljih so zgrajene slovenske vrednote. 

 

Tudi ko razvozlamo to enačbo, da ni vse v porabljenih urah, smo do samih sebe še vedno neprizanesljivi. 

V tednu delamo le 20 ur in četudi v tem času naredimo velike poteze obstaja slaba vest, da premalo delamo. To so sence preteklosti, s katerimi sem včasih tudi sama plesala divji ples. 

Imela sem pisarno, v katero sem se odpravila vsako jutro od ponedeljka do petka in včasih četudi neproduktivna, vztrajala do popoldneva, saj se prej ne spodobi hoditi domov. 

Danes mi je vseeno, koliko časa in ur delam, važno je da naredim tisto, kar je prioriteta. Zaposlujem osebe, ki jim lahko zaupam, večji del repetitivnih in ustaljenih praks delegiram ter prispevam le svoje ideje, zamisli, strateški in vizionarski pogled. 

Ni me sram povedati na glas, da stremim k temu, da delam čim manj in samo izključno to, kar me veseli. 

 

Vprašanja za vas: “Kaj je tisto, kar lahko avtomatizirate in se znebite manualnega repetativnega dela?” “Kaj ne želite spustiti in deligirati drugim, ker mislite, da _____ (dopolnite sami, z zavedanjem, da je to vaše omejujoče prepričanje)”.



5. LEKCIJA - Povezovanje je genom napredka

V katerokoli industrijo uzrem, zavoham tisto tekmovalnost in zavist, ki smrdita. Smrdita po slabi samopodobi in manjvrednostnemu kompleksu. 

Enkrat mi je poslovni trener zaupal pojav zavisti. 

Zavist je normalno čustvo vsakega človeka. Vsi občutimo zavist.

 

Odziv nanjo pa je odvisen od programa, ki se mu reče samopodoba. Slovenci imamo le to zelo nizko in zato z zavistjo ne znamo upravljati. Mislimo, da je egalitarnost edini pravi način urejenosti družbe in da to lahko dosežemo le tako, da drugega tiščimo dol, deskreditiramo, pljuvamo in damo v nič.

 

Zavist pripeta na zdravo samopodobo pa nas motivira in je gorivo za našo rast. 

Zato vsakršno komentiranje drugih ljudi, podjetij, načinov delovanja, promocije, uporabe socialnih omrežij nima čisto nobenega smisla in kaže le na lastno zagrenjenost. 

Moj moto je že v letu 2020 slonel na skupni viziji, saj sem z osebno ogroženostjo pometla. 

Ko sem v prvi karanteni organizirala serijo webinarjev “Po zalet za boljše čase” sem res neizmerno uživala. Ne samo v prenašanju znanja vam, moji skupnosti, temveč zaradi povezovanja z različnimi strokovnjaki, ki jih je v Sloveniji res, res ogromno. 

Samo hvalimo se ne toliko, kot se morda drugje (v ZDA recimo:)). 

Moja vizija za leto 2021 je torej usmerjena v povezovanje in združevanju moči. 

Nastaja nekaj VEČJEGA od Maja Marketing Lab. Več o projektu izveste kmalu. 🙌🏻🙌🏻

 

Vprašanja za vas:” Kako lahko tekmovalnost pretvorite v sodelovalnost?” “Ali vas napredek ljudi iz industrije motivira ali postanete zagrenjeni in radi negativno pokomentirate njihovo početje?” “Kako lahko to energijo usmerite v nekaj bolj produktivnega?” “Kdo vam gre v industriji na živce? Priznajte si stvari, ki jih ta oseba ima in mu jih zavidate.”

6. LEKCIJA - Brez recepta prosim!

Moja vsakodnevna sprostitev je kuhanje in priprava hrane mi je res v veliko veselje. 

Kar ne maram, pa so recepti. Vse, kar rabim je navdih in to je tisto, kar nam omogoča, da smo kreativni. 

Vem, da smo si ljudje različni, a hkrati verjamem, da ima vsak svoj recept za življenje in za najboljšo obaro. 

Zato so vse lekcije zgoraj le navdih in ne nekaj, kar vam zapovedujem. 

V tem primeru res velja rek: “Pravila so zato, da se kršijo.”

Želim vas le navdušiti za eno zelo pomembno početje. 

Da pogledate v preteklo leto, naredite revizijo ter bilanco vsega, kar ste počeli in je bilo uspešno ali pa neuspešno. 

 

Vprašanja za vas: “Kaj ste ugotovili o sebi, o poslu in o odnosih – s strankami, partnerji, zaposlenimi?” “Kaj vam prinaša navdih in kdaj ste najbolj kreativni?” “Kako bi izgledalo vaše idealno življenje?”

 

Hvala, ker ste si vzeli čas in prebrali zapis do konca. 

Naj bo srečno, zdravo, uspešno, pristno, lahkotno, prisotno in avtentično 2021!

 

Pozdravček,

Maja





Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?