6 faktorjev, ki določa ali bo vaša vsebina pristala v košu ali na mizi

Kaj povezuje vas in vaše kupce?

Vsebina v vseh oblikah. Naj bo to televizijska reklama, blog post, video, webinar, akcijski vodič. Oblika ni pomembna. Kar je pomembno je povezava, ki jo ustvari z bralci. Ta določa ali bo vaša vsebina prodala, prepričala bralce o tem, da imate vi rešitev za njih, da ste zaupanja vredni in, da sem jim splača investirati čas, energijo in denar v odnos z vami.

Lahko imate odličen produkt, vrhunsko storitev – zastopnik oz. prodajalec tega je vsebina.

Pa kljub temu ne komunicirate s svetom ali pa to nalogo jemljete z levo roko.

Pred kratkim sem svetovala nekemu podjetju, ki se ukvarja s finančnimi storitvami, da naj za svoje potencialne stranke pišejo blog, snemajo videje oz. ustvarijo neko spletno izobraževanje – nekaj kar bi ljudem pomagalo ustvariti finančno stabilnost in zagotoviti finančno varnost v življenju. Ali ni to potreba vseh nas?

Odgovor lastnika je bil:” Zakaj bi dajali te informacije zastonj, če pa jih na drugi strani lahko tržimo?”

Moj odgovor pa je bil:” Zato, ker boste jutri več prodali. In to ne z izobraževanji, ampak z vašimi produkti, ki so primarna dejavnost podjetja.”

Če je vsebina, ki jo delite s svetom res dobra in lahko bralec pridobi neko korist iz nje, potem se bodo transakcije zgodile na drugem nivoju. V glavah ljudi boste sprožili idejo – če je zastonj material tako dober, kako dobre bodo šele plačljive storitve oz. produkt.

Pohlep na drugi strani vas lahko veliko stane – novih strank, prodaje, poslovnega uspeha in osebne sreče.

Mar niste zato v poslu, da služite svojim strankam? Da jih osrečujete, jim svetujete, jim pomagate postati boljši?  Njihov uspeh bi moral biti tudi vaš uspeh!
Če ne, se vrnite na začetek in definirajte vaš posel in poslanstvo na novo. Verjetno ne boste dojeli vsebine, ki sledi.
Naj nekaj razjasnim.

Vsebino, ki jo ustvarjate ima več funkcij:

  • pozicionira vas kot strokovnjaka za določeno področje
  • povezuje vas z vašimi potencialnimi strankami
  • gradi zaupanje in ustvarja avtoriteto
  • navdihuje in vam omogoča širiti vizijo vas in vašega podjetja
  • pomaga vašim bralcem ustvariti boljše rezultate in tako zastopa vaše poslanstvo

 

Kaj pa, če vsebino že ustvarjate in vse to že veste, z rezultati pa niste zadovoljni?

(Kaj so vaši ključni kazalci uspešnosti veste sami – ali je to branost, odziv, konverzija?)

 

Ok, naj vas nekaj vprašam.

Če bi bili na tisti strani (v vlogi bralca), kako bi vi dojeli vašo vsebino?

Kot potrošno informacijo ali kot koristno vsebino od katere lahko dobite nek rezultat in naredite naslednji korak?

Na tej točki ne bi izgubljala besed o tem kako smo postali preobremenjeni z informacijami in kako izbirčni smo postali bralci.

0211_overload-800x480

Faktorje, ki določajo ali bo vaša vsebina pritegnila pozornost, zapeljala bralca za nekaj minut in ga prepričala, da jo prebere in upošteva, vam pokažem v nadaljevanju.

Ostanite z mano.

 

#1 FAKTOR: STOPNJA ZAVEDANJA

Vaše potencialne stranke so v večini nevedne v vseh pogledih.

Ne zavedajo se, da imajo problem.

Vedo, da imajo problem, ampak se ne zavedajo, da obstaja rešitev za njihov problem.

Iščejo rešitev ampak ne vedo, da vaše podjetje nudi rešitev prav za ta problem.

Poznajo vaš produkt, ampak ne razumejo vseh koristi, ki jih nudi.

In manj kot je zavedanja o problemu / rešitvi / vašemu podjetju / vašemu produktu bolj indirektna mora biti vsebina.

Kaj to pomeni v praksi?

Naslov: *Ime produkta* dokazano znižuje nevarni holesterol.

Naslov: 5 načinov kako znižati nevaren holesterol (v domači kuhinji).

Naslov: 70% moških v 40 letih jemljejo to nevarno zdravilo. Kako se vi lahko izognete tej nevarni usodi?

Z nobenim izmed naslovov ni nič narobe, se pa najbrž strinjate, da prvi cilja najbolj direktno, drugi že malo manj, tretji pa ne veste kaj se skriva v ozadju.

Prvega in drugega se morda že poslužujete. Vsi počnejo isto in konkurirajo drug z drugim. Kaj pa tretji?

Cilja na povsem hladno občinstvo, ki še nima stopnje zavedanja o problemu.

Ampak tukaj se zgodi največja rast. Tukaj je priložnost za vaš uspeh.

V preteklosti najbolj uspešni članki, ki so največ prodali na prvi pogled niso dajali vtisa, da mora bralec kaj kupiti. Naslov ni nosil te častne funkcije.

Vsebina v nadaljevanju jo je.

Če se boste posluževali te močne tehnike, naj vas opozorim, da je tudi najbolj tvegana.

Le najboljši tekstopisci so zmožni hladne skeptike prepričati v nakup nečesa, za kar še ne vedo, da potrebujejo.

Vsebina ustvarja potrebo, željo in urgentnost.

 

#2 FAKTOR: EMPATIJA DO BRALCA

Ljudje imamo velikokrat občutek, da nismo razumljeni. Da smo sami v dreku in kljub temu, da nam prodajalci obljubljajo bajne rezultate in rešitev naše situacije, jim ne verjamemo.

Prav nasprotno, jezi nas, ko nam pametujejo kako bi morali živeti in kaj bi morali spremeniti.

Zdi se nam, da je naša situacija drugačna. Da so naši občutki edinstveni in se počutimo izolirani v tem svetu.

Pomislite kako se pogovarjate s prijateljico, ki ima problem.

Ali ji pametujete kako bi morala živeti in kaj naj spremeni. Seveda tudi, ampak največjo povezanost ustvarimo takrat, ko pokažemo, da razumemo njena čustva. Da smo bili v podobni situaciji, kako nam je bilo takrat hudo in, da niso sami v teh občutkih. Veliko nas je.
Torej, zakaj bi bilo v vaši komunikaciji s strankami kaj drugače?

Logika ne prodaja, čustva prodajajo. Za logiko rezervirajte le zadnjo kitico.

Ko pokažete, da razumete stališče vašega bralca / stranke in pokažete svojo človeškost, boste pridobili zaupanje in vpliv. Ko bo vaša vsebina tekla kot pogovor s prijateljico – z ramo ob rami, bo izstopila iz povprečnih okvirjev potrošniških informacij.

Le na ta način lahko z najboljšimi nameni prodate produkt ali storitev oziroma uporabniku uspešno svetujete, kako reši svojo težavo.

 

#3 FAKTOR: RAZKRITJE SKEPTIČNIH VPRAŠANJ

Imejte v mislih, da smo ljudje skeptični na vseh področjih. Imamo dvome in pomisleke glede delovanja, glede vrednosti, varnosti, …

Lahko, da smo že preizkusili 10 podobnih stvari, ki jih obljubljate vi, pa ni nič delovalo.

Lahko, da so naša zakoreninjena prepričanja povsem drugačna od tega kar nam govorite vi. Ne verjamemo, da nam to res lahko pomaga. Ne moremo si predstavljati kako zadeva deluje. Skrbi nas varnost transakcije, …

Vaša naloga je, da odgovorite na vsa vprašanja, ki se pojavijo v glavah uporabnika in izkristalizirate koristi, ki sledijo, če naredijo naslednji korak – zdaj.

 

#4 FAKTOR: ŠOKIRAJTE Z NEPRIČAKOVANIM

Ko vidim naslov: “5 živil, ki vam zastrupljajo jetra”, že vem kaj sledi. Lahko pa me tudi presenetite in poveste nekaj kar še ne vem in o čemer ne čivkajo že vrabci na veji.

Ne pišite o tem, o čemer pišejo vsi.

Lahko je vaš cilj isti, ampak ponudite bralcu nekaj kar ne pričakuje, kar mu ponudi dodatno vrednost.

Pred kratkim sem pisala o 7 načel uspešnega Facebook oglaševanja.

Pričakovali bi, da bom izpostavila sliko, vsebino, …

Tega nisem niti omenila, ker to že veste. Seveda je tudi pomembno, ampak zakaj bi se ponavljali pri osnovah.

Prav tako sem pisala o 10 marketinških orodjih s katerimi podjetniki prihranijo čas in denar.

Ali sem v tem blog postu omenila Mailchimp, WordPress, Shopify?

Seveda ne, tudi to ste najbrž že 10x slišali.

Tudi informacije se obrabijo in postanejo potrošni material. Vaše vsebine si tega ne zaslužijo, zato prej dobro razmislite kaj so bralci že slišali ter katerih vzrokov še ne poznajo in jih lahko presenetijo ali celo šokirajo.

 

# 5 FAKTOR: PONUDITE REŠITEV NA PROBLEM, NE PREVENTIVE

Na žalost je večini ljudi malo mar za preventivo. Mogoče bi preventivno ukrepali za varnost svojih otrok, ampak v večini primerov bo odzivnost precej večja, ko bomo problem že imeli in doživljali neko stisko.
Ali ljudje pazijo na prehrano takrat, ko so suhi, zdravi, polni energije?

Mali odstotek morda, ampak načeloma pa ne.

Če vam želim prodati dežnik v suhem in sončnem vremenu, kakšen bo moj uspeh?

Kaj pa, če se pripravlja nevihta?

PAY-squirrel-under-an-unbrella

Zapomnite si to pomembno resnico: “Ljudje najbolj reagiramo v urgentnih situacijah, ko je bolečina večja od ugodja. Najbolj smo vodljivi, ko smo v strahu za zdravje in varnost sebe, svojih otrok, hišnih ljubljenčkov in ostalih stvari, ki jih smatramo za pomembne.”

Vodite ljudi v smer, ki jih koristi. Ne izrabljajte tega samo zato, da jim izpulite denar iz rok.

Pri tem delu vam bo razpihal oblake in razjasnil obzorja moj brezplačni akcijski vodič ‘Moja idealna stranka’, ki sem ga pripravila za vse, ki si želijo ustvarjati marketinške vsebine, ki pustijo vtis in komunicirati s strankami na globji ravni.

 

#6 FAKTOR: UPORABLJAJTE ENOSTAVNE IZRAZE

Vsi vemo, da ste inteligentni, razgledani in šolani. Da imate bogat nabor izrazov, ki jih stresete iz rokava za šalo in tako impresionirate stroko.

Ampak prosim ne komunicirajte tako z vašimi strankami.

To pravilo je po moji pavšalni oceni kršeno največkrat.
Pred kratkim sem bila na prisotna na nekem intervjuju, ki je nosil kar obetaven naslov.

Glasil se je nekako tako: ”Kako novodobni mediji vplivajo na družbo.”

Intervju je vodil filozof, intervjuvanec pa je bil sociolog; profesor filozofske fakultete. Nevarna kombinacija.
Nimam se za ekstra pametno, niti za neumno, ampak tukaj sem razumela samo tisti del, da je pavza. In nekaj pomembnih stavkov vmes. Tisto kar sem razumela je bilo smiselno in želela bi razumeti več. Ampak izrazi, ki sta jih ta dva gospoda stresala, so me kar naprej spravljali v zadrego, saj nisem niti vedela kaj pomeni kaj. Cilj intervjuja pa naj bi bil ozavestiti ljudi – navadne smrtnike, kako ti mediji vplivajo na nas. Ko je bil čas za vprašanja smo vsi ostali tiho. Le zakaj?

In to pogosto vidim tudi v vsebinah. V opisih dogodkov, produktov, storitev, v vabilih na razstave.

Če ne zmorete narediti vsebine razumljive 8 letnemu otroku, potem še vi ne veste, zakaj točno gre, ali pa se preveč obremenjujete s tem, kaj bodo o vas mislili drugi. Bojite se, da bo vaša vsebina videti cenena in nestrokovna.

Če je vaš cilj impresionirati stroko, potem izvolite. Če organizirate konferenco za NASA znanstvenike, potem se vam bo štelo v plus, koliko ultra strokovnih izrazov boste navedli.

Če pa je vaš cilj služiti vašim strankam (navadnim smrtnikom), jim pomagati rešiti problem, prodati produkt / storitev, potem upoštevajte to pomembno pravilo.

Frustracijo na stran.

 

Moram reči, da se moram prav prisiliti, da ta bog post zaključim, ampak nimamo cel dan časa, kajne?

In, če začnete upoštevati 2 ali 3 načela, boste videli veliko boljše rezultate vaših vsebin.

 

Obljubim, da bom še veliko pisala o tem in vam predala znanje, ki sem in ga pridobivam tekom svojega dela in izobraževanja. Vsebinski marketing in pisanje odličnih vsebin je eden 80% uspeha. In zato bomo temu na Maja’s MARKETING LAB spletni strani, namenili še veliko ponedeljkov.

 

Vi pa mi obljubite, da boste vsaj malo upoštevali moje nasvete in si tako povečali možnosti za vaš uspeh na spletu.

V komentar spodaj napišite kaj se vam je zdelo najbolj zanimivo in kako se vi lotite pisanja vsebin.

Se vam zdi objava koristna za koga izmed vaših prjateljev ali sodelavcev? Naredite jim uslugo in delite vsebino z njimi.

 

Hvala za pozornost.

‘Se beremo’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

One thought on “6 faktorjev, ki določa ali bo vaša vsebina pristala v košu ali na mizi

  1. Pingback: 3 razlogi zakaj pisati blog - Maja Marketing Lab

Comments are closed.


3 TAKTIKE, KI LAHKO SPREMENIJO VAŠ
SPLETNI POSEL ZA VEDNO!
Facebook, Messenger, Email

 Brezplačno vam podarjam 3 zapiske največje konference o spletnem marketingu.

Če želite preskočiti to ponudbo, le podrsajte dol in nadaljujte z uporabo spletne strani.