Kolikokrat ste se že opekli s Facebook oglasi? Oziroma naj vprašam raje, kolikokrat se še morate, da se boste naučili osnov?
Klasični sistem učenja na lastnih napakah, je lahko kar obsežen zalogaj za vas ali za podjetje, ki vam je zaupalo vodenje oglaševanja.
Zato je v tem primeru bolje, da se učite na napakah drugih in s prebiranjam zapisov na tej spletni strani, preprečite vašo lastno polomijo.
Vsak izmed nas je bil nekoč začetnik in se je srečal s takšnimi in drugačnimi neuspehi. Problem je, ker lahko zaradi teh neuspehov krivdo pripišemo napačnemu krivcu in nad oglaševanjem obupamo.
Danes sem pripravila 5 najpogostejših napak Facebook oglaševanja, ki jih “POZOR” ne delajo samo začetniki, temveč tudi t.i. izkušeni oglaševalci.
V nadaljevanju preverite, ali se med njimi najdete tudi vi.
Najpogostejše napake so …
#1 Napačna izbira cilja oglaševalske kampanje
Najbolj osnovna, pa tako pomembna specifika vaše kampanje.
Preden se je sploh lotite, se vprašajte, kaj je vaš cilj.
Kaj želite z oglaševanjem doseči?
In potem vezano na definiran cilj pri kreiranju kampanje določite ‘campaign objective’.
Na začetku imate cilje razdeljene na tri kategorije (prevedla sem jih malce na svojo roko):
1) ZAVEDANJE IN VŠEČKANJE
- promoviranje objave (kjer je cilj pridobivanje všečkov, komentarjev, delitev, vezano na določeno objav)
- promoviranje Facebook strani (cilj je pridobivanje všečkov vašega javnega Facebook profila)
- promoviranje lokalnega posla (cilj je doseg čimvečjega števila ljudi, ki se nahajajo v bližini vašega lokalnega posla)
- povečanje zavedanja o blagovni znamki (cilje je doseg uporabnikov, ki bodo namenili pozornost vašemu oglasu – ali ga bodo prebrali, se na njem ustavili ipd.)
- povečanje dosega (čimvečji doseg čimvečjega števila ljudi, ne glede na odziv)
2) ZBLIŽANJE IN GENERIRANJE BAZE
- povečanje klikov spletnega mesta
- povečanje namestitev mobilnih aplikacij
- pridobi udeležence vašega dogodka (ki ste ga ustvarili na Facebooku)
- pridobi oglede video posnetka
- pridobi email kontakte (lead ad)
3) ZAUPANJE IN NAKUP
- povečaj konverzije na spletni strani
- povečaj ‘engagement’ znotraj aplikacije
- pridobi ljudi, da sprejmejo tvojo ponudbo
- promoviraj produktni katalog (dinamični retargeting)
- pridobi ljudi, da obiščejo tvojo trgovino
O tem sem že velikokrat pisala, vendar je to ena izmed najpomembnejših zadev, ki jo nastavite na začetku kampanje in za katero vam Facebook optimizira oglase.
Cilj, ki ga boste izbrali na začetku, bo determiniral obnašanje Facebookovega algoritma, saj bo ta, vezano na vaše usmeritve, iskal uporabnike, ki bodo dosegali vaš cilj.
Sama prve kategorije ciljev praktično ne uporabljam, razen v določenih primerih nagradnih igrah, kjer je cilj viralnost. Vse ostalo (všečkanje javne strani na Facebooku, doseg ipd.) se zgodi simultano v kampanjah, kjer so zastavljeni cilji bolj resni kot to.
Če recimo želite, da ljudje preberejo vaš zapis na blogu, potem izberite cilj ‘povečanje klikov spletnega mesta’, če imate na tej strani pripravljen neko ‘lead gen’ ponudbo (eknjigo recimo), potem izberite cilj ‘povečanje konverzij na spletni strani’.
Dostikrat prejmem vprašanje, kako da FB kampanja ni prinesla rezultatov, v smislu večje prodaje, ker všečkov na objavo je bilo ogromno in tudi obiskov na strani precej.
Kar v večini primerov ugotovim je, da je prva napaka to, da so objavo spozorirali in avtomatsko izbrali cilj povečanje všečkov, komentarjev ipd.
Nič čudnega, da prodaje ni bilo, saj to niti ni bil cilj kampanje.
Kar je še pomembno – da cilja kampanje, ko je le ta že aktivna ali v obdelavi, ne morete več spreminjati.
Torej, pazite kaj si zaželite, saj vam Facebookov algoritem to uresniči.:)
#2 Urejanje obstoječih oglasov
Vsak Facebook oglas dobi svojo ID številko, po kateri ga algoritem prepozna.
Tukaj velja pravilo, da prvega vtisa ne morete popraviti, saj četudi je oglas v novi preobleki, še vedno za njim pride slab sloves iz preteklosti.
Zato je najslabša stvar, ki jo lahko naredite, da urejate obstoječ oglas, ki je dosegel slabe rezultate in ima tudi nizko oceno relevantnosti t.i.‘relevance score’.
Vse nove kreative, vse spremembe v ciljanju, plasiranju in načinu optimiziranja, morate narediti v svežem, popolnoma novem ‘ad-setu’.
V kolikor gre za manjši popravek vam predlagam, da obstoječi ‘ad-set’ duplicirate in potem samo spremenite specifike.
Prav tako lahko popolnoma pokvarite delovanje uspešnih oglasov, če spreminjate karkoli znotraj ‘ad-seta’ ali samega oglasa. Če imate recimo v oglasu slovnično napako, pa vendar kljub temu dosegate želene rezultate, potem vam predlagam da tega ne popravljate.
Pustite kampanjo aktivno, poleg tega pa naredite nov oglas, z istim postopkom, ki sem ga opisala malo prej in pustite delovati obe.
Tekom procesa lahko potem vidite kdaj je čas, da tisto s slovničnimi napakami ugasnete.
#3 Preveliko enkratno povečanje ‘budgeta’
Preveč denarja vse pokvari. To velja tudi za Facebook kampanje in za vaš poslovni uspeh.
Če boste preveč pohlepni in vas bodo dobri rezultati speljali s poti, potem boste uničili še tako dober oglas.
Naj vam razložim, kaj mislim s tem.
Če je vaša kampanja uspešna in z ‘budgetom’ 100€ dosegate želene rezultate, boste to isto kampanjo obsodili na propad, če boste naenkrat povečali ‘budget’ za več kot 50%.
Sama sicer prakticiram pravilo 20%, saj se pri večjih zneskih procent znižuje, vsaj tako je pokazala praksa.
Torej kampanji z 100€ ‘budgeta’ ne bi dodelila več kot 20€ zvišanja in nato čez 48 ur ponovila vajo.
Če želite hitreje rasti, vam priporočam, da kampanjo podvojite in določite začetni ‘budget’, ki je enak izhodiščnemu ‘budgetu’ uspešne kampanje.
In še namig – če vam pri povečevanju ‘budgeta’ kar naenkrat pričnejo rezultati padati, preden ugasnete kampanjo, začnite zmanjševati ‘budget’.
#4 Nepravilno ločevanje oglasov
Kako ločujete vaše oglase? Katere parametre določite za ločitev?
Maja, kaj misliš s tem?
Mislim točno to …
Ali ločujete mobilne naprave in ‘desktop’?
Ločite oglase vezano na ciljne skupine?
Ločite različne platforme (Facebook in Instagram)?
Ločite kreative na nivoju ‘ad seta’?
Nekaj tednov nazaj sem o ločevanju in testiranju napisala obsežen in poglobljen zapis, ki si ga lahko preberete tukaj.
Zato se na tem delu ne bi ponavljala, želim pa poudariti, če ne ločujete zadev pravilno, potem določene oglase obsodite na propad, še preden se lahko dokažejo, preferirate mobilne naprave in zapravljate denar za oglaševanje ciljnim skupinam, ki ne delujejo (pa še veste ne).
Več o tem, kako pravilno ločevati in testirati oglase, si preberite TUKAJ.
#5 Nedefinirana pot uporabnika in slaba pristajalna stran
Krivde za slabe rezultate enostavno ne morete v celoti pripisati Facebook oglasom.
Facebook oglas je kot tisti vztrajni zapeljevalec, katerega cilj je dobiti zmenek.
Ko enkrat zmenek dobite, je stvar na vas – v tem primeru na vaši spletni strani.
Zato previdno, kaj obljubljate.
Če boste obljubljali večerjo z Michelinovimi zvezdicami, potem pa bo vaš zmenek pristal v zahojenem kiosku, verjemite, da bo razočaranje preveliko, da bi še kdaj prejeli odziv na vaše klice.
Malo šale, ampak vse to lahko preslikamo v digitalni svet, natančneje v pot uporabnika, ki je planiran v vaši oglaševalski kampanji.
Najpomembnejšo vlogo pri konverziji nosi vaša spletna stran.
In najhuje, kar lahko povzročite vašemu uporabniku je, da ga peljete na klasičen ‘home page’. Pustimo primere, ko slavna spletna trgovina lansira oglas, da nudi 50% popust na vse izdelke, govorimo o hladnih skeptikih, ki pridejo na vašo stran, ker imate menda vi rešitev za njihov problem, prodajate povsem novo zadevo, nudite brezplačen posvet ipd.
Ali je to nakupni proces, prodajna stran z informacijami o produktu/storitvi/dogodku, ni važno. Vse mora biti perfektno določeno in konsistentno z vašim oglasom.
Od oglasa do nakupa je lahko kar nekaj korakov.
Ali merite izpad na vsakem izmed njih?
Primer poti uporabnika:
- korak: OGLAS – cilj je klik na oglas
- korak: PRODAJNA STRAN – cilj je klik na “prijavi se” “kupi”, ‘“naroči”
- korak: NAKUPNI PROCES: vpis emaila in imena – cilj je klik na ‘nadaljuj’
- korak: NAKUPNI PROCES: dodatni podatki o stranki in morebitni lokaciji za dostavo – cilj je klik na ‘nadaljuj’
- korak: NAKUPNI PROCES: izbira načina plačila – cilj je klik na ‘zaključi’
Ali je to preveč korakov?
Ne vem, to veste vi sami in to vam povedo vaši podatki.
Vedno morate meriti, koliko vas stane posamezen korak – obisk strani, dodajanje v košarico, nadaljevanje v nakupni proces in na koncu koncev prodaja. Pri tem primerjajte odstotke, koliko % ljudi zapusti košarico, koliko % ljudi že v samem začetku zapre spletno stran ipd.
Vse te podatke lahko vidite tudi znotraj Google analitike.
Zapis o osnovnih nastavitvah in branju podatkov, si lahko preberete TUKAJ.
Dejstvo je, da je pot od oglasa do nakupa doooolga in situacija ne sme biti prepuščena naključju, vi ste dolžni stati uporabniku z ramo ob rami, omogočiti čim lažjo, najbolj transparentno in uporabniku prijazno pot.
Sedaj pa ste na vrsti vi.
Zapišite v komentar spodaj in priznajte – katero od napak ste že storili? 🙂
Vsi smo bili nekoč amaterji, ampak to še ne pomeni, da ne bomo nekoč profesionalci.
Prvi korak je priznanje napak in sprememba smeri.
Poznate koga, ki oglašuje na Facebooku, pa z rezultati ni najbolj zadovoljen? Ali pa veste za koga, ki se v to ravno podaja?
Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim ter preprečite njihov neuspeh.
Hvala za pozornost.
‘Se beremo’ spet naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja