4 ubijalske kreativne napake Facebook oglasa

Današnji zapis je malce drugačen od ostalih.

Za vas sem pripravila super e-knjigo, v kateri boste spoznali vse zakonitosti odlične priprave Facebook oglasa. Od tega kakšen tekst uporabiti za prodajo vašega produkta, storitve, katere formate oglasov vam Facebook omogoča plasirati, kakšna je anatomija odličnega Facebook oglasa, katere emocije prodajajo in kako jih uporabiti. Izvedeli boste tudi, kako spremljati odzive na vaše kreative, kako vedeti, ali določena kreative resonira z vašo ciljno skupino – oziroma ali je oglas uspešen.

V knjigi boste našli tudi 4 ubijalske kreativne napake Facebook oglasa, ki jih dela velika večina.

Oziroma te napake vam bom zaupala že kar v tem blog postu.

#1 ZAVEROVANOST VASE

»Vse preveč ljudi je zaljubljenih v svoj produkt ali storitev in ne v stranko.«

Spremenite lastnosti vašega produkta v koristi za stranko.
Potencialni kupci, ki vas še ne poznajo ali pa vas še niso ‘vzljubili’, vam še ne zaupajo, bodo sprejeli vašo ponudbo z glavnimi razlogi, kot so – DOBITI REZULTAT, REŠITI PROBLEM, IZGLEDATI BOLJE, …

Verjamem, da ste super navdušeni nad tem kar delate, verjamete v to kar prodajate in ne želite prikrajšati ljudi za izkušnjo, ki jo vaš produkt/storitev prinaša.
Izkristalizirajte rezultate in benefite, ki jih vaši kupci iščejo. Vključite tudi del kako lahko preprečijo izgubo nečesa, se izognejo svoji nočni mori.

Če boste v vaših oglasnih tekstih opisovali suhoparne, tehnične informacije, boste v osami zbledeli v pozabo in v prepričanju da oglasi ne delujejo zapravili priložnost, da zgradite prepoznavno in uspešno blagovno znamko.
Več o tem, kako uporabiti emocije v vaših oglasih najdete v e-knjigi.

 

# 2 STRAH PRED KRITIKAMI

»Če nikograr ne jezite, potem zagotovo tudi nikogar ne impresionirate.«

Parkirani boste v svoji »štalci« in za vas zagotovo ne bo veljal rek: »Za vsakim dobrim konjem se dviga prah.«
Ne boste prejeli kritik, ampak tudi pohval ne. Deležni boste apatije in ignorance in vaš glas bo preslišan. Vaš talent bo prezrt. In kaj je hujšega kot to?

Če se boste bali kritik, bo vaša komunikacija zvenela previdno, ne boste si upali direktno izpostaviti koristi, ki jo vaš produkt prinaša, ne boste upali nagovoriti občutke strahu, ki vaši stranki blokirajo doseg cilja.

Želeli boste impresionirati stroko in ne strank, zato vaše vsebini v veliki meri ljudje niti ne bodo razumeli, saj bo zvenela preveč strokovno in abstraktno.

Če ne zmorete narediti vsebine razumljive 8 letnemu otroku, potem še vi ne veste, zakaj točno gre, ali pa se preveč obremenjujete s tem, kaj bodo o vas mislili drugi. Bojite se, da bo vaša vsebina videti cenena in nestrokovna.

Če je vaš cilj impresionirati stroko, potem izvolite. Če organizirate konferenco za NASA znanstvenike, potem se vam bo štelo v plus, koliko ultra strokovnih izrazov boste navedli.
Če pa je vaš cilj služiti vašim strankam (navadnim smrtnikom), jim pomagati rešiti problem, prodati produkt / storitev, potem upoštevajte to pomembno pravilo.

Torej te frustracije na stran, sicer bo vaš oglas izgledal povprečno kot vsi drugi, s tem pa boste dosegali povprečne rezultate ali pa še to ne.
V vaši komunikaciji in vsebini oglasa bodite drzni, direktni, izrazite svoje mnenje, stališča, nagovarjajte najgloblje probleme in frustracije.

#3 SINDROM UGAJANJA VSEM

»Če ne veste, koga nagovarjate, boste le glas v množici – preslišani in prezrti.«

Kdo so vaši kupci? Kje se nahajajo? Kako izgleda njihov vsakdan? Česa jih je strah in o čem sanjajo? Kakšne vrednote imajo, kdo so njihovi idoli, kje želijo pustiti vtis?

Srce, ki poganja vaš posel naprej in napaja vaš kreativni marketinški ustroj, se nahaja v 100% poznavanju vaših kupcev.
Najbrž si sedaj mislite, zakaj je to pomembno in, če ste podobni 99% ljudem potem trdite, da imate toliko različne profile strank in, da to za vaš ‘biznis’ ne drži. Da imate zelo različne stranke.
Temu se reče ‘sindrom ugajanja’ vsem.
Četudi imate več različnih ciljnih skupin, je vseeno pomembno to, da določite ciljne skupine in znotraj posamezne definirate idealno stranko, da poznate čustvene vzgibe, ki se skrivajo za nakupnim procesom. S tem boste lahko ustvarili “vabo”, ki bo vašo stranko pritegnila in z njo vzpostavila odnos.

Vaš oglas naj bo karseda personaliziran, tekst prilagojen za vsako ciljno skupino, slika ali video pa naj prikazujete identiteto, stisko, situacijo, problem-rešitev posamezne ciljne skupine.

Primer:

Če ste osebni trener, ki pomaga ljudem shujšati, potem se zavedajte, da ljudje ne pridejo k vam v prvi vrsti zato, ker si želijo zdravega načina življenja. Vem, da je to nivo, ki bi ga radi dosegli, vendar ljudje enostavno ne funkcioniramo tako. Lahko pa jim zdrav način življenja kasneje priraste k srcu in boste preko na videz primitivnega pristopa, vendarle dosegli svoje bistvo.

Komunicirajte na ravni težav, sanj in frustracij, ki jih stranka ima.

Recimo, da imate ciljno skupino žensk, ki si želijo shujšati in oblikovati svoje telo – ene zato, ker bi bile rade zgled svojim otrokom, druge zato, ker bi se rade počutile privlačne in ženstvene …

Potem imate lahko spet drugo skupino ljudi – moške, ki želijo biti super produktivni, imeti veliko energije in slediti hitremu tempu življenja. Take boste nagovarjali drugače – njim v prvi vrsti ni najbolj pomemben izgled, temveč počutje, storilnost, ipd. 

#4 VAŠ OGLAS JE PREVEČ OBLIKOVAN

»Če vaši oglasi izgledajo kot oglasi, ste že zgrešili bistvo oglaševanja na socialnih omrežjih.«

Facebook je socialno omrežje, kjer uporabniki primarno niso v nakupnem stanju.
Tam so zato, da se družijo, iščejo koristne in zanimive informacije in se zabavajo.
Zato je največja zmota ta, da mora oglas izgledati profesionalno in mora biti oblikovan.

V večini primerov ne boste potrebovali dizajnerja za to, da vam naredi oglase, to je lahko včasih celo nevarna poteza, saj dizajner ni marketer, zato lahko oglasi izpadejo ‘umetni’, kljub temu da so lepi, saj oglas ne sme izgledati kot oglas.
Enako velja pri videjih. Ne potrebujete video producenta zato, da vam posname video.

Video, ki deluje na televizijskih kanalih, ne bo deloval na socialnem omrežju. Preveč blišča in profesionalizma bo celo zmanjšalo odzivnost na vaš oglas.

Ne bojte se uporabiti videjev, posnetih z vašim iphonom. Zapomnite si, da je vsebina videja bolj pomembna, kot sam izgled.

 

Maja-mockup-knjiga-in-ipadČe bi radi dobili preverjeno formulo za zmagovalno kreativo Facebook oglasa, samo vpišite svoje podatke v spodnji obrazec in v nekaj minutah boste svoj izvod prejeli na email naslov. 

 

Sporočite mi vaše uspehe, vprašanja in primere dobre prakse.