3 strategije – od začetnika do spletnega mogotca

Ali ste vi eden izmed teh, ki želijo zapakirati svoje znanje in izkušnje v uspešen spletni posel, stopiti iz cone udobja in osrečevati več strank hkrati?  Pri tem si želite generirati odličen zaslužek in hkrati ohraniti standarde kvalitete in integritete.

Internet, socialni mediji in oglaševalske platforme nam to omogočajo. Vse kar potrebujete so 3 strategije, ki jih spoznate v tem blog postu.

Zakaj danes pišem o tem?

V praksi delam večinoma s podjetji, ki že nekaj časa delujejo na trgu in imajo prepoznavno blagovno znamko, ampak vem, da je na moji email listi veliko takih, ki šele začenjajo s svojo samostojno poslovno potjo in v prvi vrsti želim s svojimi nasveti pomagati vam.

Morda ste vi ta, ki še nima niti spletne strani ali Facebook profila. Vse kar imate so znanje, izkušnje in zaupanje v to, da lahko ljudem pomagate.

Super, imate veliko.

 

Ampak niste domači v marketingu in se ste preobremenjeni z vsemi informacijami, ki prežijo na vas?

Ne veste ali bi uporabljali Facebook oglase, oglaševali na Adwords platformi, ali bi nastopili na SnapChatu, uporabili SEO storitve.

V tem trenutku pozabite na vse to.

 

Popolnoma vas razumem, ampak prosim prenehajte s tem za zdaj.

Začeti morate na začetku.

Kako, boste izvedeli v tem blog postu.

Preden pričnete s svojim spletnim poslom, premislite kako se želite pozicionirati, komu želite služiti, kdo je vaša idealna stranka, kakšne probleme ima in kako vi rešujete njihovo stisko, oziroma jim pomagate doseči določen cilj.

 

Pri tem vam bo pomagal moj brezplačni akcijski vodič ‘Moja idealna stranka’, ki si ga lahko prenesete tukaj.

 

Ko imate postavljene temelje vašega posla, lahko pričnemo graditi spletni tempelj.

Gradnje se bomo lotili v treh korakih oziroma strategijah in tako istočano na široko definirali prodajni lijak oz. ‘sales funnel’.

Ves čas je potrebno imeti v glavi širšo sliko, ampak delati majhne korake.

Ostati zvesti sebi, izpolniti obljube, ki smo jih dali svojim bralcem in se vedno znova prikazati na mestu, kjer vas vaši bralci/sledilci/stranke pričakujejo.

Jaz sem se zaobljubila, da vsak ponedeljek dobite v e-poštni nabiralnik nov blog post. In to je moja obligacija do vas. Tukaj vas ne želim razočarati.

 

Poznate rek od Woody Allena?

“80% of success is showing up.”

In res je.

Koliko jih prične pisati blog, ustvarijo Facebook profil in pričnejo počasi korakati, s polnim navdušenjem.

Rezultatov pa ni in zato hitro obupajo. Osameli Facebook zid in vsakoletno podaljševanje domene za spletno stran, jih vedno znova spominja na neuspeh.

 

Vi že ne boste eden izmed teh.

Poglejte …

Tudi sedaj ‘vplivni spletni mogotci’, so nekoč hodili v Zgornjo Kungoto za 6 tečajnikov in pisali blog post za 50 bralcev. Pričeli so s 100 všečki na Facebooku in zraven hodili še v službo.

Kar je bilo odločilno, je njihova vztrajnost in ljubezen do tega kar počnejo.

Ne govorim, da morate temu procesu posvetiti 5 let, niti 3 leta. Ampak bodite pripravljeni vložiti vsaj 1 polno leto truda in znoja, saj se vam bo to obrestovalo na dolgi rok.

Pred tem pa ustvarite in implementirajte te 3 strategije, s katerimi lahko tudi vi postanete spletni mogotec in s svojim znanjem pomagate ljudem.

 

USTVARITI ZAVEDANJE IN GRADITI ZAUPANJE

 

Če bi nas le drugi videli kako izjemni smo, če bi okusili sadove našega dela, potem bi podpisali doživljenjsko pogodbo z nami, kajne?

Šalo na stran.

Dejstvo je, da večina ljudi ne ve, da obstajate. In dokler vas ne vidijo, jih ne zanimate. Še potem, ko vas vidijo, boste morali dokazati, da ste vredni njihove pozornosti in denarja.

 

BLOG POST- Zakaj vaše prodajne vsebine niso učinkovite (4)

 

V tej fazi morate razviti komunikacijsko strategijo, ki vam bo pomagala privabiti pozornost in zgraditi most do vašega občinstva in vaše idealne stranke.

Zato je res pomembno vedeti, kdo ta stranka je, kje se zadržuje, katere medije uporablja, kakšne novice bere itd.

Kje boste komunicirali, kakšen stil boste uporabili in kako pogosto boste objavljali vsebino?

Kako boste privabili vaše potencialne stranke na vašo spletno stran, na vaš Facebook oz. ostala socialna omrežja?

 

Socialni mediji

Če imate namen delati v Sloveniji, si za komunikacijski kanal izberite Facebook in ga kombinirajte z Linkedinom ali Instagramom. Odvisno kakšen tip posla imate in kakšen profil je vaša idealna stranka.

V kolikor imate bolj poslovni profil idealne stranke, potem nastopite tudi na Linkedinu.

Če je vaša stranka mlada ženska, ki so ji všeč lepe stvari, rada potuje, kuha, je zdravo in se lepo oblači, potem je tukaj idealna izbira Instagram (ps: tudi moški so med njimi:)).

 

Facebook ima v Sloveniji trenutno 800.000+ uporabnikov, kar je veliko. Niti približno blizu pa mu ni Instagram ali Linkedin. Zato se vam ne izplača osredotočati samo na Instagram ali Linkedin.

Zgodbe v tujini so povsem drugačne. Ameriški trg ima približno 78 milijonov Instagram uporabnikov, slika v naši mali državici pa je povsem drugačna.

 

Blog

Blog je odlično orodje, ki ga lahko uporabite za vsebinski marketing, vašo predstavitev in pozicioniranje kot strokovnjak na svojem področju.

Blog posti so lahko v obliki teksta, videa, avdio vsebin – karkoli najbolj predstavlja vas.

Če se mislite resno lotiti vašega posla, potem spletno stran enostavno morate imeti. In minimalno kar lahko naredite, je da znotraj nje ustvarite še blog.

Blog posti so super tudi za optimizacijo spletne strani, saj tako uporabljate več ključnih besed, po katerih se v brskalnikih pozicionirate višje in v ‘očeh’ Googla nastopite kot zanesljiva spletna stran.

 

Video

Video je trenutno najbolj priljubljena vsebina, tako iz vidika interaktivnosti z občinstvom, kot tudi glede organskega dosega na socialnih omrežjih.

Na Facebooku je doseg na video vsebini 3x večji kot na objavi s sliko ali povezavo spletnega mesta.

Še ena odlična stvar je ‘Facebook live’, ki vam po novem omogoča snemanje videjev v živo. Tako lahko v realnem času dosežete vašo publiko, se z njimi pogovarjate, delite nasvete in taktike ter ustvarjate zaupanje in povezanost.

Facebook live je čista ljubezen  za Facebookov algoritem. Facebook preprosto obožuje videje v živo in zato je organski doseg do 10x večji.

 

Plačani oglasi

Definitivno je za vsak resen posel potrebno investirati v marketing. Super je, da imamo socialne medije, blog in svoj You tube video kanal. Ampak to v večini primerov ne bo zadoščalo.

Morate razumeti, da ste dolžni narediti in vložiti vse kar lahko, zato, da vas ljudje vidijo, da se z vami povežejo in, da ustvarite nek odnos.

Če boste samo objavljali na Facebooku in blogu, se bodo stvari odvijale prepočasi, tako, da obstaja velika nevarnost, da vmes že obupate.

O Facebook oglaševanju sem že pisala in vam toplo priporočam, da si prispevek preberete tukaj.

 

GENERIRATI BAZO KVALITETNIH EMAIL KONTAKTOV

 

Vedno poudarjam, da je poleg nastopa na socialnih omrežjih, ključno graditi bazo kvalitetnih email kontaktov. Temu v marketing žargonu pravimo ‘lead generation’.

Všečki so last Facebooka, če hočete ali ne. Facebook se odloči komu bo prikazal objavo, kako dolgo jo bo vrtel in ali je vredna prikaza vašim sledilcem.

Pravtako je na Facebooku in ostalih socialnih omrežjih ogromno distrakcij in niso primerna za direktno prodajo.

 

Medtem je email lista nekaj povsem drugega. Veliko bolj ‘intimno’ okolje, vam dovoljuje, da ustvarite globjo povezanost, delite svoje osebno zgodbe in zlezete pod kožo vašim potencialnim strankam.

Pridobivanje email naslovov in graditev kvalificirane baze je nujno za vsako podjetje, ki nastopa na spletu in v nadaljevanju boste izvedeli nekaj ključnih prijemov, ki se jih pri tej strategiji preprosto morate posluževati.

 

Ustvarite magnet za vašo idealno stranko

 

Na začetku premislite, kaj lahko vašim potencialnim strankam ponudite, kje lahko dobijo vrednost še pred prodajo in kako si lahko prislužite zaupanje in kredibilnost.

Magneti so lahko v obliki e-knjige, akcijskega vodiča, webinarja, avdio posnetkov. Spet je odvisno kaj najbolj predstavlja vas in vaš produkt.

 

To skrbno ustvarjeno vsebino lahko vaše potencialne stranke dobijo za pokušino, predstavlja pa naj nadpovprečno kvaliteto, čeprav je brezplačna.

Želite ustvariti željo po še in na koncu prodati vašo storitev.

Ampak to še ne bo dovolj. Lahko naredite super e-knjigo, ali posnamete nepozaben webinar. Ljudje morajo izvedeti za vas in videti, da to sploh obstaja.

 

Razmislite na kakšen način boste spravili vaš magnet pred ekrane čim več potencialne publike.

Če je vaš magnet zares koristen, ga bodo morda želela med svoje stranke deliti podjetja, ki imajo že močen ‘following’ in večje email baze in se jim zdi, da lahko s tem pomagajo svojim strankam.

Pravtako recimo vsakič, ko se boste pojavili v kakšni reviji, predstavite vaš magnet in vrednost tega in povabite ljudi, da zahtevajo to od vas.

 

Vsekakor pa ne bodite skopi pri oglaševanju vaše brezplačne ponudbe (magneta). Na ta način si gradite email bazo in pridobite kvalitetne kontakte vaših potencialnih strank, ki jih ogrevate za nakup.

Ideje za graditev email baze in določene taktike, si lahko preberete v mojem prejšnjem zapisu:“Vitalni del vašega marketinga, ki ga zagotovo zanemarjate.”

Organizirajte ‘telesummit’ in si ‘sposodite občinstvo’

 

Povsem logično je, da ko pričenjate s poslom, da niste poznani, morda nimate kredibilnosti in vam ljudje ne zaupajo.

Pri tem vam lahko pomagajo tudi drugi, ki so to pot že prehodili.

 

Kaj mislim s tem?

Če ste dobro naštudirali akcijski vodič ‘Moja idealna stranka’, potem veste oz. predvidevate katerim vplivnim osebam in blagovnim znamkam, vaši potencialni kupci že zaupajo in jim sledijo.

Seveda mora to biti relevantno z vašo ponudbo.

 

Recimo dober primer v Sloveniji je dr. Špelca Morojna, poslovna boginja.

S svojim telesummitom ‘Bodi sprememba’, kjer je veliko govora o novodobnem podjetništvu, vrednotah in o osebnih zgodbah predavateljev, je privabila tisoče ljudi in to preko email list in Facebook sledilcev svojih gostov.

Vsak obiskovalec oz. poslušalec telesummita se je moral prijaviti s svojim email naslovom in tako je prejela veliko kvalitetnih kontaktov ter si pridobila pozornost in zaupanje.

Seveda je sama dovolj sposobna in ima dragoceno znanje, s katerim je obiskovalce in poslušalce obržala. Ampak, če bi se tega lotila sama, bi za takšen uspeh potrebovala veliko več časa, ali pa vložka v oglaševanje.

 

Isto lahko naredite z intervjuji.

Intervjuajte osebo, ki jo vaše potencialne stranke obožujejo in delite koristno vsebino z njimi.

Oglašujte ta intervju in istočasno ponudite nekaj praktičnega, v zameno za email naslov.

 

MONETIZACIJA

 

To je najpomembnejši del. Brez tega dela nimate resnega posla.

Kdaj nastopi prodaja, oziroma kaj sploh ponuditi vašim strankam?

 

Do tukaj je bil naš cilj ustvarjanje zavedanja, privabljanje potencialnih strank na različnih kanalih, pridobivanje zaupanja in gradnja email baze.

Ko to dosežemo lahko veliko lažje prodamo svojo storitev oz. produkt.

Koliko energije boste namenili ogrevanju občinstva, je odvisno od tega kakšno storitev nudite, koliko energije, časa in denarja morajo stranke vložiti, da dosežejo vse koristi, ki jih obljubljate.

 

V prvi vrsti je fino imeti neko osnovno ponudbo storitve (tripwire), za katero vaša stranka ne odšteje preveč denarja, vseeno pa prejme ogromno vrednosti.

Ta osnovna ponudba stranko poskra v prodajni vrtinec in omogoča, da ji prodate tudi dražje storitve, gledano na dolgi rok.

Na tem delu imate tudi največ možnosti za konverzijo (prodajo) in dokaj hitro lahko pokrijete stroške oglaševanja.

 

Ta strategija ni učinkovita samo iz perspektive vašega podjetja in prodajne učinkovitosti na dolgi rok, temveč tudi iz vidika strank in optimalne porabe vašega časa.

Iz vidika stranke je to pomembno, saj si vsaka stranka morda ne more privoščiti vašega premium produkta, ali svetovanja 1-1.

Pravtako se  pojavi nevarnost, da je preskok prevelik. Pri večjem denarnem vložku in ostalih vidikih investicije, obstaja nevarnost, da stranka zavrne vašo ponudbo.

Vrednost osnovne ponudbe je zelo odvisna od tega kaj nudite naprej, ampak ponavadi je nekje od 10€-200€ in ne zahteva vašega dodatnega vložka časa in energije.

 

Nekaj idej za takšno ponudbo:

  • članstvo oz. membership v določeni skupini (lahko na Facebooku)
  • dostop do posebnih vsebin
  • e-knjiga ali tiskana knjiga
  • video serije
  • plačljivi webinar (lahko naredite brezplačen direktni prenos webinarja za namene generiranje email liste in kasneje to monetizirate in ponudite ostalim v zameno za plačilo)

 

V nadaljevanju sledi vaša osrednja ponudba (core offer), kjer se lahko generira odličen zaslužek.

Ta del potrebuje ogromno vašega znanja in praktičnih izkušenj, s katerimi lahko ustvarite program, izobraževanje ali tretma, ki bo v očeh vaših ‘junior strank’ produkt, ki ga preprosto morajo imeti.

Morda si ga vsi ne bodo mogli privoščiti, ali pa potrebujejo za razmislek nekoliko več časa.

Ta program je nadgradnja vsega kar ste ponudili do sedaj. Ustvarja odlične zgodbe zadovoljnih strank, kar omogoča lažjo odločitev skeptikov na drugi strani.

 

Nekaj idej za takšno ponudbo:

  • več dnevni seminar
  • spletni tečaj ali tečaj v živo
  • izobraževanje s certifikatom
  • program na dvd-jih
  • vodene vadbe na spletu ali v živo

 

Za konec pa še vaša premium ponudba.

Nekaj ekskluzivnega in po eni strani tudi selektivnega. Ta del potrebuje vas v celoti in zato so te ponudbe najdražje, saj sicer lahko cele dneve delate, vendar bo vaš bančni račun še vedno prazen, vi pa boste v takem poslovnem odnosu nesrečni.

 

Premium ponudbe so recimo:

  • svetovanje in delo 1-1
  • ‘mastermind’ programi
  • ekskluzivni dogodki z omejenim številom mest

 

Za začetnike je definiranje celotnega kanala skoraj da nemogoče, oziroma se lahko hitro počutite preobremenjeno in obstanete na mrtvi točki, ker mislite, da morate vse pričeti istočasno.

 

Namen je, da si naslikate širšo sliko s temi 3 strategijami v glavi.

 

Za lažjo predstavo si poglejte strategijo prodaje Tony Robbinsa (najbolj uspešnega poslovnega in življenjskega trenerja na svetu), predstavljeno na prodajnem lijaku (sales funnelu).

tony-robbins-funnel‘Lead magnet’ pomeni na kakšen način Tony Robbins vzpostavlja stik in gradi zaupanje s potencialnim občinstvom.

 

‘Tripwire’ so njegovi ‘nizkocenovni’ produkti, kot so knjige, avdio program, spletni tečaj. S temi produkti in storitvami lahko doseže širšo publiko in pomaga večim ljudem hkrati.

 

‘Core product’ so njegovi seminarji v živo. Vsak, ki je prebral njegovo knjigo ali šel čez določen avdio program, si želi obiskati njegov seminar v živo.

 

‘Profit multiplier’ pa so programi, ki si jih dejansko lahko privošči le peščica.

 

Do tega nivoja in to takega vrednotenja storitev seveda ni mogoče priti čez noč, ampak vseeno lahko preslikate ta model v svoj posel in na nek način zadovoljite vse tipe strank.

 

Torej, kaj je vaš plan?

Si boste privoščili nepopisan zvezek in na novo narisali vašo poslovno pot ter uporabili te 3 strategije pri tem? Morda kje pod dišečimi borovci ob morju? Tam sama dobim veliko navdiha.:)

 

Zapišite v komentar spodaj, kateri je vaš prvi korak in kakšne ideje imate za prihodnost.

Če se vam je zdel zapis zanimiv in koristen še za koga, mu naredite uslugo in delite to povezavo z njim.

 

Hvala za pozornost, se ‘bereva’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

Comments are closed.

Kako kreirati digitalno strategijo poslovne rasti?