Ali si razbijate glavo z vprašanji kot so: “Kako pripeljati nove stranke?” “Kako začeti s poslom in se pozicionirati na trg?” “Kako si pridobiti zaupanje trga?” “Kako biti viden na spletu?”
Če ja, potem bo današnji zapis kot nalašč za vas.
Danes bom pisala o vsebinskem marketingu, natančneje o blogu.
Zakaj je blog vitalnega pomena za vaš spletni (in tudi lokalni) posel?
Biti prisoten na spletu pomeni biti aktiven, saj postaviti spletno stran, Facebook profil in narediti logotip ter vizitke v resnici ni težko. Isto kot ni težko odpreti lokal, restavracijo, frizerski salon ipd.
Kar je težje kot to, je da pripeljete nove stranke v vaš lokal in na vašo spletno stran in, da jih z izkušnjo navdušite v tolikšni meri, da vas priporočajo naprej in vas obiščejo ponovno.
In to je težko.
Sploh, če je vsebina povprečna in ne nudi nič novega.
Če mislite, da morate pisati blog, zato ker sem jaz tako rekla ali ker se o tem govori na vseh strokovnih konferencah, razmislite še enkrat.
V resnici je škoda vašega časa in energije zato da bi ustvarjali povprečne vsebine in iz katerih bralec ne prejme nobene vrednosti.
Zakaj vam to pravim?
To da je blog fino imeti je jasno vsem. Ampak kakšna je dejanska vloga in naloga bloga, pa je druga pesem …
V nadaljevanju vam bom zaupala 3 glavne razloge, zakaj pisati blog in kakšne cilje mora dosegati.
#1 RAZLOG: Dobra vsebina vas pozicionira kot strokovnjaka
Ko sem pred slabim letom pričela pisati vsebino na strani Maja’s MARKETING LAB, si nisem predstavljala kam bo to peljalo. Vedela sem samo to, da imam veliko znanja, ki ga ne smem čuvati, kot kokoš svoja jajca, ampak moram znanje in izkušnje pričeti deliti, se izpostaviti trgu in nesebično deliti vse z vami.
Čez dva meseca so bile moje ure razprodane in še danes (na žalost ali na srečo) ne morem sprejeti novih strank, saj enostavno nimam časa.
Vse to se je zgodilo zaradi dobrih vsebin, katere so del moje strategije in vsak ponedeljek brez izgovora objavim kakovosten zapis, od katerih želim, da prejmete nekaj praktičnega, to uporabite v svojem poslu in ste zaradi tega bolj uspešni.
To delo jemljem resno in zato en dan v tednu posvetim pisanju zapisa, poslušam podcaste, berem knjige, spremljam trende in novosti, se udeležujem seminarjev in izobraževanj v živo in na spletu ter se vsezkozi dodatno izobražujem, …
Če boste vi ta del vzeli vsaj toliko resno kot jaz, vam garantiram da boste zaradi tega bolj uspešni v vašem poslu, da bodo stranke same prihajale do vas in imeli boste več možnosti in svobode, da izbirate s kom želite sodelovati in s kom ne.
Pisanje blog postov ne bi v nobenem primeru zaupala zunanjemu viru.
To je vaš produkt in neke vrste vaš prodajni razgovor.
Vaše podjetje, dejavnost, stranke in vaš produkt in storitev najbolje poznate vi, zato boste v kontekstu s tem zagotovo napisali najboljšo vsebino.
#2 RAZLOG: Odličen način optimizacije (SEO)
Z dobro relevantno vsebino prirastete k srcu tudi stricu Googlu.
Organski neplačan doseg pa je nekaj kar si vsi na spletu želimo.
Optimizacija spletnih mest (SEO) deluje tako, da Googlov algoritem išče in razvršča spletne strani (zadetke), glede na ključne besede, preko katerih uporabniki spleta iščejo določeno zadevo.
Bolj natančno se bodo iskanja ujemala z vašimi teksti na blogu, več možnost imate, da vas Google brezplačno porine pred ostale.
Pri tem je pomemben tudi obisk, deljenje povezav na drugih kanalih, komentiranje, linkanje drugih zaupanja vrednih strani na vaše vsebine ipd.
Za načrtovanje vsebine si lahko pomagate z brezplačnim Googlovim orodjem “Key word planner”, preko katerega dobite predloge za kombinacije in variacije ključnih besed, ki so relevantne z vašim poslom.
Primer:
Če imate nek vadbeno-rehabilitacijski center ali se ukvarjate s terapevtskimi masažami imate najverjetneje veliko obiskovalcev s težavami in bolečninami v hrbtenici.
V tem primeru boste verjetno gradili zavedanje o vas in vaši ponudbi, skozi vsebine na teme, ki na tisti točki bralcu pridejo prav in jih skozi iskanja na spletu tudi najdejo organsko.
“Key word planner” vam na ključno besedo “bolečine v križu” predlaga naslednje besede:
- Vaje za bolečine v križu
- Išias
- Pomoč pri bolečinah v križu
- Išias vaje
- kako odpraviti bolečine v križu
- Išias simptomi
- Vaje za hrbtenico
In še veliko več …
To vam lahko da idejo za vaš naslednji zapis na blogu.
Žal je Slovenija tako majhna in nehvaležna, da je predlogov za večino zadev malo (razen če ne delate na področju hujšanja:)), ampak vseeno lahko pridete do nekaj super predlogov.
#3 RAZLOG: Gradi odnos z vašimi strankami
Naj vam predam en dobronameren nasvet, če šele začenjate s spletnim poslom.
Preden zakomplicirate zadeve okoli logotipov in podobnih nepomembnih zadev, pričnite ustvarjati vsebino, natančneje pričnite pisati blog, objavljajte zapise na kanalih, kot so Facebook, Linkedin (če je vaša dejavnost bolj strokovno poslovne narave), pripravite kakšen ‘lead magnet’, namenite minimalni vložek za oglaševanje le tega in s tem v grajenje email baze.
Verjemite mi, da je veliko lažje najprej zgraditi občinstvo okoli dobre oz. odlične vsebine ter prodajati na drugem koraku kot pa obratno.
Če zopet izhajam iz svoje izkušnje …
Si predstavljate, da bi svoj spletni tečaj Facebook oglasi – AVTOPILOT VAŠE PRODAJE lansirala še preden sem pričela pisati blog?
Verjamem, da bi bila katastrofa v smislu prodaje.
Ampak večina podjetij to danes počne.
Najprej ustvarijo produkt in potem iščejo kupce za to.
Tudi okej, seveda je razvoj produkta tudi pomembna zadeva, ampak veliko bolj varna strategija je obratno.
Pravtako podjetje Popolna postava, ki na svojem portalu tedensko že več kot 3 leta objavljajo bloge v obliki videjev, so najprej eno leto gradili občinstvo in šele nato pričeli prodajati.
Ne me narobe razumeti, ne bi škodilo če bi že v samem štartu nudili produkt, ampak kar je pri njihovem pristopu odločilno je vsebina – vsebina na bloga, vsebina na prodajnih straneh (v videjih), izzivi itd.
Vse to jih povezuje s strankami še preden so te zrele na nakup.
Če je zastonj vsebina odlična, potem se vaši produkti in vaše delo 1-1 še toliko boljši.
Če pa bo vsebina povprečna in stokrat slišana ter reciklirana potem ne pričakujte veliko.
Pisati blog samo zato, ker je to ‘in’ ne dosega svojega namena.
Vsebina mora biti poglobljena (ne bojte se dolgih zapisov), praktična, lahko tudi razmišljujoča (odvisno kaj prodajate in kaj najbolj resonira z vami), ampak na koncu mora bralca navdušiti, inspirirati, nasmejati, spraviti v akcijo in sprožiti čustveni odziv, če je to namen.
Za konec bi še poudarila – MANJ JE VEČ.
Ni vam potrebno pisati tedenskega zapisa, če to ne utegnete.
Je pa nujno, da ste redni in da bralci vedo kdaj lahko od vas pričajujejo nov zapis.
Nobene potrebe ni, da objavljate večkrat tedensko (razen, če je to vaše edino opravilo), saj boste pričeli kompenzirati s kvaliteto.
Sedaj pa ste na vrsti vi.
Delite z nami vaše izkušnje s pisanjem bloga. Že ustvarjate vsebine in če ja, kolikokrat mesečno objavite le to na blogu? Na kakšen način jo promovirate?
Predlagam vam, da si preberete še nekaj zapisov na temo vsebinskega marketinga, ki jih najdete spodaj.
Zapis o pisanju učikovitih naslovov, ki pritegnejo uporabnika k branju:
http://www.majamarketinglab.si/14-formul-za-ubijalski-email-naslov-v-dobrem-smislu/
Zapis o faktorjih, ki določajo uspeh ali neuspeh vaše vsebine:
http://www.majamarketinglab.si/6-faktorjev-ki-dolocajo-ali-je-vasa-vsebina-le-potrosna-informacija/
Zapis o člankih, ki prodajajo ampak na prvi pogled ne dajejo tega vtisa:
http://www.majamarketinglab.si/prodajni-clanki-ki-na-prvi-pogled-ne-prodajajo-kako-jih-napisati/
Zapis o napakah pri pisanju prodajne vsebine:
http://www.majamarketinglab.si/zakaj-vase-prodajne-vsebine-niso-ucinkovite/
Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga? Naredite mu uslugo ter delite ta zapis z njim.
Hvala za pozornost.
‘Se beremo’ spet naslednji ponedeljek.
Pozdravček,
Maja
Comments are closed.