Se sprašujete, kako zgraditi uspešni osebni brand, na kakšen način pritegniti 10 – tisoče ljudi in z vsebino očarati bralce, dvigniti raven prepoznavnosti in pridobiti zaupanje poslovnih partnerjev ter strank?

Sama vsezkozi poudarjam, kako pomemben je vsebinski marketing za vaše podjetje in prepoznavnost vas in vaše blagovne znamke.

Pred kratkim sem celo napisala zapis na to temo – “3 razlogi zakaj pisati blog” in razkrila, kako je meni v zadnjem letu služil pri pridobivanju posla in pozicioniranju na trg.

Danes pa je z mano posebni gost, ki ima dokaj podobno zgodovino. Nekoč piarovec, oglaševalec, bivši novinar in radijec. Sedaj z bratom tudi kuha in bloga.

Simon Šketa je skupaj z bratom zakuhal krasni poslovni uspeh, kot kuharski bloger ustanovil 3 spletne strani SKETA.si, PRESNO.si, SLADEK.si in v zadnjih dveh letih zgradil pripadno skupnost kuharskih ljubiteljev, ki jo sestavlja skoraj 20% cele Slovenije!

V zadnjih dveh letih je zgodba zrasla od nič do skupine blogov z 80 tisoč ljudmi na FB.
V zadnjem letu dni so privabili: 2,5 mio ogledov strani, povprečno med 3 in 4 strani na obisk in 380 tisoč ljudi
(to je skoraj 20% celotnega prebivalstva v Sloveniji!).

V nadaljevanju bova govorila o pomembnosti razvoja osebne blagovne znamke, vsebinskemu marketingu, socialnih omrežjih, monetizaciji bloga in še marsičem.

Ostanite z nama in berite dalje …

HELLO (1)

 

M: Zakaj sta se s Sašo lotila ustanovitve “še ene” kuharske strani v Sloveniji. Jih ni že dovolj? 

S: Pravzaprav sva bila “na sceni” že pred 90% ostalih prehranskih blogerjev. Začetki zgodbe blogov SKETA.si segajo kar precej let nazaj, ko se je najprej pojavil portal PRESNO.si, ki je še danes vodilni na področju presnih sladic v Sloveniji. Predlani se mu je pridružil SKETA.si, ki ga ustvarjava skupaj s Sašotom. Letos se zgodba širi še na SLADEK.si, seveda pa je v načrtu še kar nekaj portalov. Zakaj? Ker imava rada preprosto slastne jedi in želiva slednje deliti z ljudmi. Kot kaže jim je najin pristop blizu in všečen.

 

M: Kako vama je uspelo pridobiti tolikšen obisk na spletni strani (več kot 2,5 MIO) in v dveh letih generirati več kot 80.000 veliko publiko na Facebooku? Ste rasli organsko, ali recepte, objave tudi oglašujete imate optimizirano spletno stran? Nam zaupate vašo strategijo?

S: Na prvem mestu je kakovostna vsebina. Pri hrani je tako, da so okusi različni in veliko bolje je imeti objavljenih več kot premalo receptov. Prvo leto SKETA.si je izgledalo tako, da sem vsak dan po službi zvečer odšel v kuhinjo in skuhal eno jed, izvedel fotkanje ter objavil recept. V prvem letu se jih je nabralo 300. Danes jih je že več kot 600. Posledično naju vse pogosteje odkrije Googlov iskalnik, svoje pa doda tudi več kot 80 tisoč ljudi, ki naju spremljajo na Facebooku. Do njih nisva prišla le organsko, ampak sva tudi vložila lastne prihranke v oglaševanje. Znesek je petmesten. Oglaševanje je bilo zelo ciljano, zato se tudi danes dogaja, da povprečno objavo na Facebook strani vidi od 4 do 10 tisoč ljudi. Spletno stran tudi ves čas optimirava, tudi s pomočjo zunanjih sodelavcev. Seveda pa imava oba precej kilometrine, Sašo v oblikovanju in digitalnih medijih, jaz pa v novinarstvu, odnosih z javnostmi in oglaševanju. Tako lahko večino strokovnih nalog, ki so nujne za uspeh, opraviva kar sama.

 

M: Ker ste ravno omenili oglaševanje bi se rada malce navezala na to. Kaj točno ste oglaševali in kaj je bil cilj oglaševanja? Je bil cilj zgolj prepoznavnost in obisk spletne strani, ali ste imeli zastavljene konverzijske cilje v smislu grajenja email baze in prodaje?

S: Z oglaševanjem se je dosegalo več ciljev. Primarno se je gradilo bazo uporabnikov Facebook strani, pri čemer se je ljudi ciljalo na podlagi demografije in interesov. Sekundarno pa se je spodbujal doseg določenih objav, ki so imele največji potencial za konverzijo v klike, ki so vodili na spletno stran. Oglašujemo tudi kuharski knjigi, ob izidu in kasneje, ko so glavna prodajna obdobja.

 

M: Kaj je po vašem mnenju razlog, da ste med prvimi, če ne celo prvi v Sloveniji po obisku strani sketa.si, kako da je uspelo prav vam?

S: Dobra vsebina in profesionalni pristop. Za uspeh je, poleg receptov, potrebno poznati tudi digitalne kanale, sodelovati z mediji, oglaševalskimi agencijami, podjetji, investirati denar, verjeti vase in upati, da nekoč investicijo dobiš nazaj. Pomembno je stalno pridobivanje dodatnih znanj in predvsem razmišljati kot uporabnik vsebin. Samo od sebe se ne zgodi nič in nič se ne zgodi od danes do jutri.

 

M: Ste se projekta lotili ciljno, z jasno vizijo v glavi (postati št.1, monetizirati blog, prodajati kuharske knjige, delavnice ali se je vse dogajalo sproti) ?

S: Začelo se je, vsaj pri meni, dokaj naključno. Skuhal sem jed, objavil recept in se čudil klikom. Potem sem raziskal trg in se odločil za primerno taktiko. Cilji? Povrniti investicijo, zagotoviti ekonomsko stabilnost blogov, omogočiti sredstva za opremo, širitve, pridobivanje novih znanj. Bolj kot si uspešen, več moraš vlagati. Osebno ne poznam veliko blogerjev, ki bi recimo vzeli 15 tisoč evrov kredita in se odločili, da bodo vsak dan dve uri kuhali in objavljali recepte za katere ni nobenega jamstva, da bodo prinesli en sam evro nazaj. Midva sva tvegala. Ni mi žal.

 

M: Tudi sama redno pišem blog, sicer povsem na drugem področju in si upam trditi, da je na spletu vsebinski marketing najmočnejše orožje za pridobitev zaupanja, kredibilnosti in konec koncev tudi posla. Kako ste vi uspeli monetizirati priljubljenost, obiskanost in strokovnost vaše blagovne znamke – za katero stojita z bratom? 

Po domače – kako služite denar?

S: Na več načinov. Sčasoma sva postala dokaj znana v slovenskem prostoru. To so prepoznala tudi nekatera vodilna podjetja, ki naju imajo za ambasadorja svoje ponudbe. Poleg tega imava znanja s področij kulinarike, oblikovanja, digitalnih medijev, odnosov z javnostmi, marketinga, fotografije, produkcije videa, izdajanja knjig in še česa. Dejansko nama to daje kredibilnost, ki jo večji partnerji iščejo, kadar se lotijo sodelovanja z blogerji. Za piko na i znava sama zagotoviti praktično celotno storitev in nabor vsebin. Začne se pri znanju in volji. Brez tega se ne bi splačalo, če bi morala za vsako malenkost najemati zunanje izvajalce.

 

M: Torej, če prav razumem dejansko gradite osebni brand (Sašo in Simon Sketa), ki vam odpira vrata v velika slovenska (in manj slovenska) podjetja.

S: Razlog je v tem, da lahko “sebe” človek proda na različne načine. Od knjig, do apperanceov, produkcije, prepoznavnosti, ambasadorstva in še česa. Vložek pa je en. Vase. Prepoznavnost lahko potem apliciraš na različne produkte, vsebine, partnerje. Seveda pa si sam kot človek blagovna znamka in to pomeni, da si 24/7 točno to. Kar je velik vložek, večji od denarja. V Sloveniji je zelo izrazito skrivanje za blagovnimi znamkami in izmišljenimi imeni. Ljudje imajo blagovne znamke v katere ne zmorejo vlagati in jih ne pozna skoraj nihče

Hkrati pa imajo od rojstva ime. Nekaj, kar podjetja nimajo in hkrati potrebujejo. Mnogi blogi nimajo niti imena in priimka avtorja, niti v kolofonu.

Če sebe ne upaš pokazati, zakaj bi te nekdo najel in plačal?

Partnerjem pomeni ogromno, ker na trgu nastopaš s svojim priimkom, podobo in resnostjo, ki to potegne za sabo na takšnem trgu, kot je Slovenija.

 

M: Katera socialna omrežja v Sloveniji se vam zdijo “must have”? Ste bolj za Instagram ali Facebook? Sledite kakšnemu vsebinskemu planu, ali objavljate po navdihu. Če slednje, moram reči, da imate navdih kar reden.:)

S: Nimam rad izločanja na način “ali-ali”. Uporabnik še zdaleč ni monogamen. Najdemo ga na Facebooku, vse bolj Instagramu, nekateri vztrajajo na Twitterju in še marsikje. Vsako omrežje ima svoje posebnosti in uporabnike.

Menim, da je trenutno potrebno delovati vsaj na Facebooku in Instagramu. Glede dinamike in vsebine objav pa sva dokaj sproščena. Kar skuhava, skuhava z užitkom. Verjameva v svoje jedi. In ko sva zadovoljna, objaviva recept. Je pa to precej pogosto in tudi skušava ohraniti nekakšno dinamiko objav.

 

M: Kako po vašem mnenju izstopati z vsebinami? Danes v poplavi informacij, uporabnik še tako dobro vsebino samo poskenira. Kako poskrbeti, da vsebina na spletu ne postane le potrošna informacija in kako lahko podjetje po vašem mnenju izkoristi vsebinski marketing za pridobivanje novih strank in skozi to gradi prepoznavnost blagovne znamke?

S: Dobra vsebina ima dodano vrednost in spoštuje čas uporabnika. Včasih je manj več. Podjetja se pri vsebinskem marketingu pogosto ujamejo v zanko, kjer je botrov preveč, vsebina razvlečena in nezanimiva.

Vsebinski marketing ne obstaja zato, da se šefi v podjetjih počutijo fino in se trepljajo po prsih na podelitvah nagrad. Fino se morajo počutiti uporabniki, ki jim je namenjen, posredno pa to vpliva tudi na podjetje oziroma njegovo poslovanje.

 

M: Za konec pa vas prosim še, če nam zaupate vaš recept za produktivnost? Vidi se, da ste precej aktivni. Kdaj najdete čas za pisanje receptov, za kuhanje le teh, objave in še vse ostale projekte, ki jih imate?

S: Več kot delaš, bolj si učinkovit. Trening. Sčasoma narediš več na enoto časa oziroma je produkt lahko bolj kakovosten. Kje najti motivacijo? V rezultatih, malih zmagah, v tem, da si vsak dan boljši. Ljudje imamo na voljo skoraj vse, le časa nam prej ali slej vsem zmanjka. To je najbolj dragocena stvar.

 

Najlepša hvala Simonu za izčrpne odgovore, upam da ste se vsi kaj naučili iz tega intervjuja.

 

Sama sem si ponovno potrdila nekaj dejstev o marketingu:

 

  • Prvo zgradite občinstvo, ki vam bo zaupalo, ponudite jim obilo brezplačne vrednosti (v primeru Simona so to recepti, v mojem primeru so to nasveti za marketing, …), šele nato prodajajte izdelke, storitve in monetizirajte svoje zaupanje in prepoznavnost med publiko.
  • Brez oglaševanja ni resnega posla (če ustvarjate koristne vsebine, v katere vložite vaš čas in energijo, hkrati pa želite skozi te zgraditi posel, si ne smete privoščiti, da vsebine postanejo potrošna informacija ter osamljena FB objava, ki jo všečka vaša mama in najboljša prijateljica).
  • Osebni brandi so prihodnost, generične blagovne znamke so preteklost. Ljudje zaupamo ljudem, zato ne skrivati svoje identitete, osebnosti in kulture vašega podjetja ter zaposlenih. To vas namreč dela človeške in vas hkrati povezuje z vašimi potencialnimi kupci.
  • Vsebina, ki jo ustvarjate mora biti skoncentirana izključno na koristi posameznika, kateremu je le ta namenjena. Egocentričnost podjetij, usmerjenost vase ter v svoj produkt ustvarja distanco z bralcem in ustvarja nezanimanje.

 

 

Sedaj pa ste na vrsti vi. V komentar spodaj zapišite, kaj vas je najbolj navdušilo in kako lahko te smernice vpeljete v vaš posel?

Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga? Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in se beremo spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

 

Povezane objave

14 formul za ‘ubijalski’ email naslov Email marketing je najbolj donosno digitalno komuniciranje z vašimi potencialnimi kupci. V emailu sta samo vi in bralec. Ko bralec odpre sporočilo, va...
3 razlogi zakaj pisati blog Ali si razbijate glavo z vprašanji kot so: “Kako pripeljati nove stranke?” “Kako začeti s poslom in se pozicionirati na trg?” “Kako si pridobiti zaupa...
Kako povprečne izjave zadovoljnih strank spremeniti v odlične Ste se kdaj vprašali kaj vas je pripeljalo do tega, da ste kupili X izdelek ali storitev? Da povlekli vašo kreditno kartico in se prijavili na nek dog...
3 najpogostejše napake ‘LEAD GEN’ kampanj Danes se bomo posvetili najbolj pomembni temi spletnega marketinga - ‘lead generation’ kampanjam, oziroma kampanjam grajenja email baze. Email baza...

Komentarji