Se ne poslužujete Facebook in Instagram oglasov, saj večino nakupov stranke opravijo pri vas v fizični trgovini oziroma zaključijo nakup / registracijo preko telefona ali v živo? Zaradi tega ne veste, katere kampanje so zaslužne za prodajo, če sploh so in ali Facebook oglasi delujejo ali ne?

 

Ali je Facebook oglaševanje primerno za vaše podjetje, sploh ni več vprašanje.

 

Če imate fizično ali spletno trgovino, sploh ni pomembno, zavedati se morate, da je za doseg novih kupcev potrebno razumeti in uporabljati medije, ki so dandanes med mnogimi prebivalci planeta Zemlja največ v uporabi.

Ljudje ogromno časa preživimo na mobilnih napravah in računalnikih, samo na Facebooku je mesečno od 800.000 – 900.000 aktivnih uporabnikov (te številke veljajo le za našo mini Slovenijo).

Od skupnega števila uporabnikov polovico tvori starostna skupina do 35 let, ostala polovica nad 35 let. Tudi odstotek najstarejše populacije (65+) narašča.

Torej odgovor na vprašanje “Ali je FB učinkovit oglaševalski kanal za vaše podjetje” je absolutno DA!

Prednost digitalnega oglaševanja je ta, da lahko za vsak vložen evro merimo donos in kreative vsezkozi prilagajamo glede na odzivnost ciljne skupine.

Ampak kako naj vemo, kateri oglas deluje in prinaša stranke k nam v fizični lokal, trgovino, salon? Kako naj razumemo in optimiziramo svoj prodajni sistem, če večino strank naroča naše izdelke po telefonu, emailu ali pa celo v živo?

Facebook razume našo stisko in tudi tukaj nam je šel naproti …

Na svoji oglaševalski platformi nam nudi rešitev, ki nam omogoča vnose konverzijskih ciljev, ki se ne zgodilo na elektronski napravi našega uporabnika, temveč preko telefona, v živo ali po emailu in jih gredo mimo vseh Facebookovih detektivov.

Ta del platforme oziroma sistem sledenja tovrstnim konverzijskim ciljem se imenuje “Offline Events” in  je implementiran v Business Manegerja ter dostopen čisto vsem.

 

Kako “Offline Events” deluje in na kakšen način Facebook dodeli zasluge nakupa določenemu Facebook oglasu?

Primer scenarija:

Uporabnik na Facebooku vidi, všečka ali celo klikne na vaš oglas in prebere vašo ponudbo. Nato stran zapre in se naslednji dan oglasi v vaši fizični trgovini, kjer izkoristi ponudbo in kupi izdelke, ki ste jih prvotno nudili v vašem oglasu (ali pa tudi ostale izdelke/storitve, ki jih nudite).

V tem primeru je vaša edina naloga, da najdete pristop, ki bo stranki prijazen in za vas učinkovit, cilj pa bo pridobiti email naslov ali nek podatek, s katerim bo Facebookov algoritem povezal vašo stranko s Facebook uporabnikom, ki je videl/všečkal/kliknil na vaš oglas.

Če gre za primer telefonske prodaje ali prodaje po emailu, bo ta naloga enostavnejša, saj boste recimo za izgovor želeli email, da pošljete določene specifike ponudbe, račun, obvestilo ob odpremi ipd.

 

Zbrani podatki vam bodo omogočili beleženje konverzijskih ciljev znotraj Facebook oglaševalskega računa. S temi informacijami  bo Facebook povezal vašo stranko s Facebook uporabnikom in determiniral oglas, ki ga je ta uporabnik videl zadnjega in le temu pripisal atribucijo. To vam bo pomagalo spremljati uspešnost posameznih kampanj in pripomoglo k optimiziranju in izboljševanju le teh.

 

Če uporabljate kakšen napreden CRM ali ERP sistem lahko naredite vmesnik, ki bo preko API ključev podatke o nakupih in strankah avtomatsko prenesel v Facebook. To naj bo delo programerja in ne vas seveda.

Vso dokumentacijo za avtomatsko sinhronizacijo najdete tukaj.

Če pa vam to sistem ne omogoča, oziroma smatrate, da si lahko privoščite malce ročnega dela, pa vse te stvari lahko opravite sami.

Vsak dan lahko podatke o nakupih naložite v Business Maneger (v nadaljevanju boste izvedeli kako).

Za to potrebujete pravilno strukturirano datoteko v CSV ali TXT obliki z zahtevanimi polji, ki so navedeni spodaj.

 

Katera so nujna polja za generiranje datoteke?

  1. Vsak vnos mora vsebovati enega od naštetih standardnih dogodkov “Standard Events Name”, ki morajo biti vpisani do črke natančno, kot je je navedno na primerih:  Purchase, Lead, Other, ViewContent, Search, AddToCart, AddToWishList, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, ali CompleteRegistration. Če katerikoli podatek manjka oziroma vsebuje kakšno tiskarsko napako, boste morali ročno določiti vrednost posameznega polja. Če ste pred tem na ‘event setu’ določili lastne konverzijske cilje in jih poimenovali drugače, morate standardni dogodek poimenovati skladno s tem.
  2. Eventi, ki determinirajo nakup (Purchase) morajo pravtako vsebovati nakupne vrednosti in valuto.
  3. Vsak vnos mora vsebovati nek del informacije o uporabniku, kar bo algoritmu omogočilo, da najde FB uporabnika in pravemo oglasu pripiše atribucijo.

 

Katere podatke o uporabnikih lahko vključite?

Spodaj v tabeli imate nanizane vrste podatkov oz. informacij, ki bodo povezale vašo stranko s Facebook uporabnikom. Lahko vključite le eno ali več njih. (Priporočam vam, da vedno vključiti vsaj osebni email naslov, s katerim je stranka prijavljena na Facebook, vsi ostali podatki so super zgolj zaradi namena analitike in primerjave podatkov – spol, starost, lokacija ipd. ).

Tip podatka Naslov stolpca Pravila za pripravo podatkov Primeri
Email email Emaili morajo biti v mednarodnem formatu. Lahko vpišete do 3 email naslove na uporabnika. [email protected]

[email protected]

[email protected]

Telefonska št. phone Vedno je potrebno vključiti kodo države, iz katere vaša stranka prihaja. Tudi, če so vse stranke iz iste države. ■      00386-30-363-2465

■      0038630363245

■      +386 30 363 245

Ime fn Zapišete lahko polno ime ali le začetnice z naglasom ali brez. Začetnice so lahko zapisane z ali brez pike. ■      Maja

■      F.

■      Émilie

Priimek ln Priimek je lahko zapisan z naglasom ali brez. ■      Vogrinc

■      Sørensen

■      Jacobs-Anderson

Mesto ct Ime države v mednarodnem jeziku. ■      Ljubljana

■      London

■      New York

Zvezna država / provinca st Ime zvezne države ali province lahko zapišete s polnim imenom, za zvezne države ZDA pa tudi v kraticah. ■      AZ

■      California

■      Normandy

Država country Država mora biti zapisana s kraticami, oziroma s kodo države, ki so v skladu

Z mednarodnimi standardi.

Pomembno:

Pri vsaki stranki morate vključiti kodo države, čeprav so morda vsi podatki iz iste države.

 

■      SI

■      US

■      GB

Datum rojstva dob Uporabite lahko do 18 različnih formatov rojstnih datumov.

 

■      MM-DD-YYYY

■      MM/DD/YYYY

■      MMDDYYYY

■      DD-MM-YYYY

■      DD/MM/YYYY

■      DDMMYYYY

■      YYYY-MM-DD

■      YYYY/MM/DD

■      YYYYMMDD

■      MM-DD-YY

■      MM/DD/YY

■      MMDDYY

■      DD-MM-YY

■      DD/MM/YY

■      DDMMYY

■      YY-MM-DD

■      YY/MM/DD

Leto rojstva doby 4 mestna številka, brez znakov in presledkov ■      1986
Starost age Starost prikazana v številkah ■      65

■      42

■      21

Pošta zip Mednarodne poštne kode. ■      W11 2BQ

■      94104-1207

■      1000

Spol gen Začetnice, ki definirajo spol. ■      M

■      F

Mobile Advertiser ID madid Zapišete lahko dva tipa oglaševalskega  ID-ja: Android oglaševalski ID (AAID), ki ga Google zagotavlja kot del oglaševanja na Android napravah in Apple oglaševalski ID (IDFA), ki ga ta zagotavlja znotraj svojih okvirjev. ■      AECE52E7-03EE-455A-B3C4-E57283966239

■      BEBE52E7-03EE-455A-B3C4-E57283966239

Facebook App uporabniški ID uid ID ki se sklada z uporabnikom vaše mobilne aplikacije in se naloži preko Facebook SDK-jev. ■      1234567890

■      1443637309

Katere podatke o naročilu lahko datoteka še vsebuje?

Tip podatka Naslov stolpca Pravila za pripravo podatkov Primeri
Čas dogodka event_time Primeri na levo prikazujejo kako so podatki strukturirani. Opazite, da je med datumom in časom velika črka T, ki determinira čas (time). ■      YYYY-MM-DDTHH:MM:SS

■      2016-06-20T03:21:48+01:00

■      2016-06-20T03:21:48

■      mm/dd/yyyy

Ime dogodka event_name Za standardne dogodke (standard events) morate vpisati enega izmed naštetih dogodkov na desni strani. Če imate nastavljene lastne konverzijske cilje in poimenovane drugače, boste to želeli vključiti. ■      AddPaymentInfo

■      AddToCart

■      AddToWishlist

■      CompleteRegistration

■      InitiateCheckout

■      Lead

■      Purchase

■      Search

■      ViewContent

■      Other

Vrednost value Polje z vrednostjo mora vsebovati decimalno število, ki je večje ali enako 0. Ne sme vsebovati črk, valute, simbolov ali ločil. ■      2534
Valuta currency Znak za valuto mora biti v skladu z mednarodnimi oznakami valut. ■      USD

■      EUR

 

Kako nastaviti sledenje “offline events” in kaj potrebujete?

Osnovna “oprema”:

  • Potrebujete Business Maneger račun (če ga še nimate ga enostavno ustvarite tukaj: https://business.facebook.com/)
  • Potrebujete Facebook oglaševalski račun (logično, kajne:))
  • Datoteko v CSV ali TXT obliki ali API povezavo z vašim CRM ali ERP sistemom (kot omenjeno zgoraj)

 

Postopek kreiranja “Offline event setov”

1) Opcija 1: V Business Manegerju znotraj nastavitev kliknite na zavihek “offline event sets” in kliknite na “create new offline event set”

slika 1 popravljena

Opcija 2: znotraj Facebook oglaševalskega računa v meniju pod orodji izberite “offline events” in kliknite na moder gumb v desnem zgornjem kotu “Create offline event set”.

slika 2 popravljena

slika 3 popravljena2) Poimenujte ta set dogodkov (lahko je to recimo ime kampanje, ki je trenutno aktualna, lahko je to ime produkta/storitve, ki jo oglašujete, …)

slika 4 popravljena

3) Obkljukajte oglaševalske račune, kjer želite spremljati oziroma beležiti tovrstne dogodke (v primeru, da imate en oglaševalski račun, ne boste imeli te opcije)

slika 5 popravljena drugič (1)

4) Ustvarite “costum conversion” indikatorje

To morate narediti še preden boste uploudali prvo datoteko nakupov ali drugih konverzijskih ciljev. Cilje lahko določite kot standardne “evente” (purchase, lead ipd.) ali jih poimenujete kako drugače po svojih definicijah.

Najprej kliknite na modro povezavo (pod zelenim gumbom) “create costum conversions”

slika 6 popravljena

Nato določite prazna polja (izberite standardni event ali kako drugače poimenujte konverzijske cilje) in vrednosti konverzije ter potrdite vnos.

slika 7 popravljena

5) Naložite datoteko znotraj ‘event seta’ v CSV ali TXT obliki, tako da kliknete na gumb ‘upload offline events’, izberete datoteko, ki jo želite naložiti, ali pa kopirate polja v del namenjen direktnemu vnosu.

slika 8 popravljena

Pri naslednjem koraku se vam bo izpisalo koliko podatkov je Facebook prepoznal in našel uporabnike.

slika 9 popravljena

Ko boste zaključili z vnosom datoteke se vam bodo podatki avtomatsko posodobili in na prikaznem delu event seta boste videli, koliko eventov je FB prepoznal in koliko strank je lahko povezal z vašimi oglasi. Tiste nakupe, ki bo Facebook lahko povezal z offline eventi, bodo direktno prikazani na grafu (spodaj) in izpisani na polju ‘matched records’ , hkrati pa bodo tudi vidni v Ads manegerju pod konverzijskimi cilji.

slika 10 popravljena

Vedno preden lansirate novo kampanjo poglejte, če imate na nivoju oglasa obkljukano sledenje ‘offline eventom’. Če tega ne boste imeli izbranega, potem tudi po vnosu datoteke, ne bo možno povezati spremenljivk med seboj in prepoznati kupce med FB uporabniki.

slika 11 popravljena

 

Tako, sedaj pa ste na vrsti vi.

V komentar spodaj zapišite, kako se vam je zdela objava in ali boste offline evente uporabljali pri analiziranju uspešnosti oglaševanja.

Ali vas je ta funkcionalnost prepričala, da boste končno zagnali motor Facebook oglasov in povečali prodajo?

 

Se vam je zdela objava koristna in nujna še za koga?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in se bereva spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,
Maja

 

Povezane objave

Facebook oglasi – avtopilot vaše prodaje ali le bilančni strošek? Ali tudi vi zapravljate vaš dragoceni, težko prigarani denar za oglaševanje na Facebooku ter razmišljate v okvirjih: “Facebook oglasi ne delujejo.", "...
Facebook detektiv, ki ve vse o vaši stranki V tokratnem zapisu se bomo spoznali s Facebook pixlom in vidiki njegove uporabnosti. Do pred kratkim je bilo sledenje uporabnikom, konverzijam in o...
Nova dimenzija ‘lead generationa’ na Facebooku V preteklem tednu sem obiskala eno največjih konferenc za spletni marketing čez lužo in na 3-dnevnih intenzivnih izobraževanjih pridobila ogromno prev...
Nov format FB oglasa (NUJEN ZA SPLETNE TRGOVINE) Facebook se zaveda, da nakupi na mobilnih napravah rastejo s svetlobno hitrostjo. Kaj pa vi? Se zavedate, da vas vaše stranke spremljajo preko mobilni...

Komentarji