Kot obljubljeno pretekli ponedeljek, vam ta teden razkrivam bolj praktični postopek, kako enostavno in hitro narediti ‘A-B’ test, testirati različne naslove, tekste, cene, grafične elemente na vaših prodajnih spletni straneh.

In to z enostavnim orodjem, ki ga najdete znotraj Google analitike in je nadvse prijazno za uporabo in implementacijo.

Za izvedbo A-B testa to še zdaleč ni edini način, obstajajo kompleksnejši programi, kot so Optimizely, Visual Website Optimizer, Unbounce itd.

Ta orodja vam omogočajo tudi bolj kompleksno grafično urejanje kar v samem sistemu (po izkušnjah pa vedno kaj ne dela in je veliko bolj enostavno, da preprosto kreirate dve enaki strani in spremenite predmete testiranja).

Za A-B test, ki ga boste izpeljali preko Google eksperimentov morate vse variabile narediti znotraj vaše spletne stran in to orodje uporabite zato, da vam enakomerno razporeja promet, analizira obiskovalce ter njihove akcije ter zagotavlja podatke o rezultatih ter primerjavo med originalom in variabilo.

Pretekli teden sem pisala, zakaj je pomembno, da naše odločitve na spletu usmerjajo podatki in ne lastna prepričanja ter kako lahko testiramo različne ideje, mnenja in pristope k prodaji vaših produktov in storitev.

Testirate lahko vse aktivnosti in prijeme v vašem nastopu na spletu:

  1. email ‘subject line’
  2. oglase
  3. prodajne strani
  4. opt-in forme (pop-up, slide in, footer opt-in, ribbon ipd.)

 

Ker smo se že pretekli teden osredotočili bolj na testiranje na spletni strani, je tudi ta zapis namenjem temu.

Pravila in podrobnejša novodila za A-B teste, si lahko preberete v zapisu TUKAJ.

Sedaj pa se posvetimo implementaciji A-B testa znotraj Google analitike.

 

1.KORAK – Krairajte variabile

Najprej naredite originalno stran z vsemi podatki, ki jih želite vključiti.

Nato original duplicirajte in spremenite zadeve, ki jih želite testirati.

Osredotočite se na eno stvar istočasno.

Primer testa:

Za svojo prodajno stran spletnega tečaja Facebook oglasi AVTOPILOT sem testirala naslovno sliko plus tekst ter na različici originala testirala takojšnji CTA za prijavo. Vse ostale sekcije na tej strani so ostale identične ena drugi.


ORIGINAL


2. KORAK – Definirajte in nastavite cilje

Vsaka stran je neke vrste ciljna stran. Bodisi je to podstran produkta in je vaš cilj prodaja, lahko je to pristajalna stran, katere cilj je generiranje email baze, lahko je blog in je vaš cilj, da ljudje pogledajo določen video, delijo zapis na socialnih omrežjih ipd.

Vse te cilje si lahko nastavite v Google analitiki in na njihovi podlagi analizirate promet strani, uspešnost posameznih podstrani pri doseganju konverzije, …

Cilje si nastavite direktno v GA, in sicer preko panela admin oz.skrbnik.

Postopek je sledeč:

znotraj GA kliknete na skrbnika oz. admina in izberete modul ‘CILJI’

canva-photo-editor-9

> kliknete ‘NOV CILJ’ 

canva-photo-editor-10_censored

 

> določite za kakšno vrsto cilja gre (za prodajo, generiranje email baze, ogled videa, …) – nastavite lahko do 20 takšnih ciljev

canva-photo-editor-11

 

> poimenujte cilj smiselno, saj se bo s takšnim imenom prikazoval v vaši analitiki

canva-photo-editor-12

 

> vpišite ciljni url (povezavo, na katero pridejo vaši uporabniki po zaključenem cilju – npr. zahvalna stran)

canva-photo-editor-13

 

> določite vrednost, ki jo tovrstni konverzijski cilj generira (v kontekstu prodaje)

canva-photo-editor-14

 

3. KORAK – Ustvarite eksperiment

Ko ste enkrat določili variabile, ki jih boste v vašem A-B testu testirali in dokazali za pravilno izbiro ter imate v Google analitiki nastavljene cilje, je čas za zabavni del.

Ustvarjanje eksperimentov.

Pa gremo kar praktično čez postopek …

 

>odprite Google analitiko in pod zavihkom Behaviors izberite ‘publisher – experiment’ ter kliknite na gumb ‘create experiment’

canva-photo-editor (75)

 

> na prvem koraku poimenujte vaš eksperiment in izberite cilj (‘objective’)

canva-photo-editor (76)

 

> pod ‘advanced options’ najdete tudi določen čas trajanja eksperimenta (avtomatsko in priporočljivo je da test traja cca. 14 dni, razen če imate recimo namen pripeljati veliko prometa iz oglasov, takrat lahko obdobje skrajšate za en teden)

canva-photo-editor (77)

 

> na drugem koraku boste vpisali url naslove strani, ki jih želite testirati med seboj (testirate lahko dve različici in tudi več)

canva-photo-editor (79)

 

> na predzadnjem koraku boste prejeli kodo, ki jo morate kopirati v vašo spletno stran (to kodo lahko pošljete programerju, ali jo kopirate in vstavite sami).

canva-photo-editor (80)

 

Sedaj se eksperimentiranje šele pričenja. 

Ves obisk, ki ga boste prejeli na originalno spletno stran bo avtomatsko razdeljen na 50-50 (v kolikor imate dve variabili) in lahko se boste prepričali na lastne oči, kakšne razlike lahko nastopijo že ob najmanjših spremembah na vaši spletni strani, v vašem nakupnem procesu itd.

Kar si je še pomembno zapomniti, je dejstvo da ekperiment ne bo uspešen, v kolikor na stran ne boste prejeli dovolj obiska, da bi Google naredil primerjavo in izbral absolutnega zmagovalca. 

 

Poglejte si primer enega izvedenega testa, v katerem smo testirali 3 različne strani in na podlagi obiska in konverzij, ki smo jo dosegli v 14 dni izbrali zmagovalca.
ab test

Sedaj pa ste na vrsti vi.

Zapišite v komentar spodaj vaše dosedanje izkušnje z A-B testi. Ste kaj presenetljivega ugotovili?

Če še nimate izkušenj, ste se morda navdušili in opogumili, da ga naredite sedaj? Kaj se vam zdi vredno testiranja?

Se vam je zdela objava zanimiva in koristna še za koga?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in ‘se beremo’ spet naslednji ponedeljek.

 

Pozdravček,

Maja

Povezane objave

Kako narediti vašo konkurenco nepomembno? Vas zanima kako prehiteti in premagati konkurenco? Prvo pravilo je, da z njimi ne tekmujete. V prejšnjem zapisu na Maja’s MARKETING LAB strani sem ...
6 najpogostejših napak pri vaši prodajni vsebini Ste se znašli v vlogi pisanja prodajnih vsebin in ne veste kako se lotiti procesa? Ali pa je to vaša stalna zadolžitev, vendar rezultati, ki jih doseg...
3 najpogostejše napake ‘LEAD GEN’ kampanj Danes se bomo posvetili najbolj pomembni temi spletnega marketinga - ‘lead generation’ kampanjam, oziroma kampanjam grajenja email baze. Email baza...
7 elementov ponudbe, ki je stranke ne morejo zavrniti Marketingarji se vsak dan borimo, da pripeljemo zadostno količino in relevanco prometa na naše pristajalne spletne strani, kjer lahko uporabniki kupij...

Komentarji