Kaj nam prinaša leto 2018 v trendih spletnega marketinga, kam usmeriti našo pozornost to leto in kako umestiti naše produkte in storitve v digitalni ekosistem, graditi skupnosti lojalnih uporabnikov in strank, ustvarjati vezi, odnose in pogovore z resničnimi uporabniki v realnem času?

Preden pa se lotimo novosti, bi rada poudarila, da pred vsem tem poskrbite za osnove vašega spletnega nastopa. Za zdrave, močne temelje, na katerih boste lahko gradili svojo spletno graščino.

Kaj so osnove spletnega posla in stretegija, ki bi jo morali posvojiti prav vsi?

#1 OSNOVA – SPLETNA STRAN PRIJAZNA MOBILNIM NAPRAVAM

Graditev in postavitev spletne strani s pristopom “mobile-first” danes ni več le strategija peščice naprednih ‘techy’ podjetij. Je osnova in nujna pot za vsako podjetje, ki svoje storitve, produkte in blagovno znamko predstavlja na spletu.

Spletna stran, ki ne bo prilagojena za mobilne naprave ne bo le v očeh uporabnika izpadla neprofesionalno, vendar bo neuporabnost le te, prispevala k neuspehu vaših oglaševalskih kampanj. Oglaševalske platforme kot so Facebook, Google, Twitter še naprej stremije h temu, da ohranijo konsistentnost in prijaznost uporabniške izkušnje in enostavno ne bodo dopustili, da v 21. Stoletju uporabnika iz oglasa peljete na spletno stran, ki izgleda kot da jo je naredil dijak na krožku informatike v sistemu Frontpage.

 

Zakaj preferirati in izboljševati mobilno uporabniško izkušnjo?

 

Mobile-stats-vs-desktop-users-global

Te statistike so dovolj zgovorne same zase, mar ne?

Število mobilnih naprav je že zdavnaj preseglo število računalnikov. Medtem, ko se številka slednjih ohranja in stagnira, število mobilnih naprav še vedno narašča.

 

#2 OSNOVA – GRAJENJE EMAIL BAZE IN EMAIL MARKETING

Kot boste videli v nadaljevanju, je kar nekaj trendov usmerjenih v socialna omrežja, v komunikacijo na kanalih, kateri NISO VAŠA LAST.

Ne glede na to, kakšno bazo sledilcev imate na Instagramu, Faceboooku ipd., vse se lahko čez noč spremeni. Najmanjša sprememba v algoritmu in vaš organski doseg lahko drastično pade.

Zato je vedno, vedno, VEDNO potrebno usmerjati pozornost v grajenje email baze in večji del komunikacije usmeriti tja.

Preko emailov lahko z vašimi potencialnimi kupci razvijete bolj ‘intimen’ pogovor, lahko bolje spoznajo vas, vaše podjetje, vrednote, izkušnje obstoječih kupcev – in to BREZPLAČNO (sistemi za pošiljanje emailov res niso dragi).

Z email komunikacijo boste ustvarili zaupanja vreden odnos in ali ni naravno, da od ljudi katerim zaupamo in jih ‘poznamo’ tudi rajši kupimo?

Če potrebujete ideje, kako graditi email bazo, potem vam priporočam branje zapisa, ki ga najdete TUKAJ.

Če bi se radi v email marketingu dodobra izobrazili, vam priporočam ogled spletnega tečaja Filip Peska, Email marketing mojster, znotraj katerega najdete vse zakonitosti za pisanje dobrih prodajnih vsebin, demonstracijo upravljanja s sistemi, grajenje prodajnih lijakov itd.

Tako dobrega in podrobnega tečaja v Sloveniji zagotovo ne boste našli.

Tukaj preverite vsebino tečaja in kaj vse vam nudi>>>

 

#3 VSEBINSKI MARKETING

Vsebina je najboljši možni prodajni zastopnik na spletu, most, ki povezuje vas v vašimi strankami in vašo blagovno znamko. Ustvarja odnose, vas pozicionira kot strokovnjaka, je priljubljena SEO strategija in še bi lahko naštevala.

Vsebinski marketing ne pomeni le pisati blog v pisani besedi, vsebina je lahko tudi video (zelo popularni so video vlogi), slike, infografike, skratka vse, kar na eni strani dobro prezentira vas in vašo blagovno znamko ter na drugi strani nudi vrednost stranki.

Srce tovrstne strategije je vsebina sama (zato je na prvem mestu kvaliteta, in uporabnost), ožilje pa so distibucijski kanali, platforme, preko katerih vsebinam vlivate življenje in pletete vezi z vašimi potencialnimi strankami.

Odlična strategija vsebinskega marketinga na eni strani vključuje ‘research’ ključnih besed, ki jih vaše stranke iščejo po spletu, osnovanje vsebine in prilagoditev formata za posamezen distibucijski kanal. Za socialna omrežja, za spletno stran, za email…

Na tej točki bi lahko naštevala in opisovala še druge vitalne dele, kot so podpora strankam, graditev skupnosti, celostna uporabniška izkušnja stranke od tega, ko vidi vaš izdelek, ga kupi, koristi, ponovno kupi itn.

To so ključni gradniki, na katerim morate vedno, ne glede na leto, ne glede na ostale trende posvetiti pozornost.

Ampak pojdimo sedaj k trendom, ki bodo zaznamovali leto 2018, zato ste tukaj, kajne?

 

#1 TREND: Facebook Messenger roboti in avtomatizirana komunikacija

 

Če berete moje blog poste, potem ste o tem zagotovo že prebrali kakšen zapis. Vendar vseeno, v Sloveniji (poleg spletne trgovine Gizzmo.si in FB strani LIDL Slovenija) nisem zasledila niti ene same kampanje, ki bi vključevala uporabo tovrstnih orodij.

Ne veste o čem govorim?

Gremo na začetek…

Če bi lahko vaše sporočilo doseglo 3X večji ‘open rate’ v primerjavi z emailom, bi vam to prineslo večji uspeh?

Evolucija komunikacijskih kanalov je neverjetna in tudi Facebook namenja veliko pozornosti prav temu.

Dejstvo, da več kot 2,6 milijard ljudi uporablja pametni telefon, 1,5 milijarde uporabnikov ima Facebook uporabniški račun in uporabljajo Messenger za komunciranje s prijatelji, nas postavi pred vprašanje, kako lahko podjetja in blagovne znamke vzpostavijo človeški stik s temi uporabniki in načnejo pogovor, ki pelje v pravo smer?

Fb messenger automated

 

Chatbot (komunikacijski robot) vam lahko olajša komunikacijo z vašimi strankami in potencialnimi kupci, v tej meri, da jim brez vaše konstantne angažiranosti poda točno tiste informacije, ki jih potrebujejo, da nadaljujejo pot v vašem prodajnem procesu.

Pravtako lahko z uporabo Meseenger ‘chatbotov’ gradite listo ljudi, katerim kasneje pošiljate ‘broadcast’ kampanje, promovirate vaše vsebine, produkte, spodbudite pogovore, jih ciljate v remarketing kampanjah ipd.

Kako izgleda kampanja grajenja liste?

Ko uporabnik na oglasu ali Facebook objavi komentira z določeno ključno besedo (na katero je nastavljen trigger), se sproži prednastavljen avtomatiziran pogovor. Podobno kot pri ’email lead generationu’, ko se sproži avtoresponder.

fbleadgen

Znotraj tega bi lahko uporabnika prosili tudi za email naslov in ga preko integracijskih orodij, kot je Zapier prenesli iz FB Messengerja na email listo.

Celotno poglavje na to temo najdete tudi znotraj digitalnih zapiskov konference Traffic & Conversion, ki poleg tega vsebuje še ostalih 12 naprednih taktik in strategij spletnega marketinga. Zagotovo pa preučim te stvari in v detajle in vam postrežem s kakšnim mini spletnim tečajem na to temo.

Bi bili za?

Pofočkajte se v komentar.:)

 

#2 TREND: Instagram oglaševanje

Facebook in Instagram postajata vse večji in vse bolj uporabljeni platformi za oglaševalce. Vse več podjetij se bori za svoj oglaševalski košček na socialnih omrežij, ki skupno štejeta 2,5 milijardi uporabnikov. To je več kot ⅓ svetovne populacije!

Instagram občinstvo raste eksponentno, z 800 milijoni uporabnikov postaja prostor, kjer enostavno morate biti vidni, slišani in predstavljeni.

Zanimivost je tudi ta, da je Instagram v zadnjem letu, ko je dodal Instagram Story drastično prehitel SnapChat, ki je toliko obetal. Instagram story ima mesečno 200.000 milijonov AKTIVNIH UPORABNIKOV.

Od kar je Facebook kupil in pod svoje okrilje vzel Instagram, pa platforma postaja vse bolj privlačna in dostopna tudi za oglaševalce.

Torej, če pozornosti še niste usmerili v Instagram, vam svetujem da to umestite v del vaše strategije za leto 2018.

Sama sem tudi v ta namen kreirala spletni tečaj Instagram oglaševanje, ki vam predstavlja platformo skozi oči oglaševalca in uporabnika hkrati. V spletnem tečaju najdete ogromno primerov dobre prakse, preko katerih boste prejeli ideje za predstavitev vašega posla.

Preverite spletni tečaj Instagram oglaševanje TUKAJ.

 

#3 TREND: Influencer marketing

Ni presenečenje, da so nekatera najhitreje rastoča podjetja v Evropi in na svetu, prav podjetja usmerjena v prvi meri na “influencer marketing” strategije.

Sodobni mediji in medijske osebnosti izgubljajo pozornost in tudi zaupanje, predvsem v očeh mlajše populacije.

Sodeč po študiji Googla 70% najstnikov, ki so istočasno naročniki na posamezne Youtube kanale, trdi, da se lahko bolj poistoveti z Youtube zvezdami kot s tradicionalnimi medijskimi zvezdami recimo TV zaslonov. In to se ne dogaja samo na Youtubu.

Še nekaj zanimivih statistik na sliki.

9.infografika_FOUR-STATS-ABOUT-INFLUENCER-MARKETING-933x1024-933x1024Vir slike: https://foundr.com/gretta-rose-van-riel-influencer-marketing/

 

Daniel Wellinghton je s svojimi urami med top 10 podjetji v Evropi in njegova prvotna prezenca je bila usmerjena samo na Instagram. (VIR)

Še vedno večji del prihodka pripeljejo prav influencerji preko svojih skupnosti pripadnih sledilcev, le ta pa jih nagradi s provizijo pri prodaji. “Win-win” situacija za oba.

Pretekla študija, ki jo je opravila medijska hiša Mediakix je postregla z izsledki raziskave, ki ocenjuje influencer marketing industrijo na kar 1,07 bilijona samo v letu 2017.

Odzval se je tudi spletni mogotec Amazon in to bo omenjeni industriji zagotovo prineslo še večje in večje razsežnosti.

Amazon je namreč oznanil in lansiral orodje prav za social media influencerje (najdete ga tukaj) preko kateriega bodo lahko svojim sledilcem priporočili določene produkte, ki jih bodo le ti lahko kupili direktno preko Amazona.

Ker pa je ta trg izjemno zasičen in ker same številke ne povedo zadosti, podjetja in medijske hiše, ki le tem pomagajo pri povezovanju z influencerji analiziriajo kvaliteto skupnosti, ki jo posamezni influencer povezuje.

Tako obstajo orodja, kot so recimo Socialblade.com, preko katerega lahko hitro preverite ali influencer ima integririteto ali je dobesedno “zrastel” na robotskem ‘trafficu’.

 

#4 TREND: Personalizirana komunikacija, produkti in storitve

Trg postaja vse bolj zasičen s produkti in storitvami, generičnimi marketinškimi teksti in obljubami, ki rešujejo vse in so namenjene vsem.

Personalizacija na vseh nivojih bo v tem letu še bolj prišla v ospredje.

Vsi si želimo postati unikatni, vsi želimo biti tretirani osebno, zato je potrebno razmisliti o tem, kako lahko se lahko vašim potencialnim strankam približate na ta način.

Ne zanima me kar vsak trening, temveč trening prilagojen meni, mojemu življenjskemu tempu, navadam, telesni zmogljivosti, ciljem …

Svetovanje pri izbiri kozmetičnega produtka na vaši spletni strani, na socialnih omrežjih mora biti dovršeno in skorajda na nivoju svetovanja v trgovini.

V ta namen lahko uporabite tudi Messenger Chatbote, ki vam omogočajo segmentacijo uporabnikov in pričenjajo konkreten prodajni razgovor.

Na tej točki bi omenila tudi kvize, vprašalnike in pristope, s katerimi lahko ne samo spoznate vašo idealno stranko, njene sanje, cilje, frustracije, temveč tudi personalizirate naslednji korak v vašem prodajnem lijaku.

Ste kdaj pomislili, koliko različnih profilov in ljudi obišče vašo spletno stran in kdo je v resnici vaš kupcev v večini?

Vendar ni nujno, da se koncentirate samo na eno samo idealno stranko, lahko jih imate več!

In tukaj vam kvizi pomagajo, da lahko stranke kategorizirate in ji na podlagi tega prilagodite komunikacijo v ozadju in na naslednjih korakih.

Ker prihaja nov zakon GDPR, bo akomulacija tovrstnih podatkov v vaših email sistemih apriori nedovoljena (razen, če se stranke s tem ne bodo eksplicitno strinjale), vendar marketerji vedno najdemo načine, ki ne bodo ogrozile teh mogočnih pristopov.

Personalizacija se lahko zgodila že “on-site”, v remarketing kampanjah, na Facebook Messengerju in drugih kanalih.

Seveda pa ne pozabite na email listo in najdite način, kako boste prepričalo stranko v to, da se strinja z deljenjem in hrambo teh informacij.

Zapis na temo GDPR-ja se nam obeta kmalu, k intervjuju sem povabila strokovnjaka na tem podpročju, ki nam bo osvetlil pot k zmagi na tem področju.

 

#5 TREND: “Cross-device” sledenje in optimizacija prodajnih lijakov

Ste se kdaj vprašali, kako se obnaša povprečen uporabnik spleta?

Kako izgleda nakupna izkušnja nekega produkta v vaši spletni trgovini? Zakaj se še vedno večji del konverzij zgodi na desktopu, ko pa je količina “traffica” preko mobilnih naprav toliko večja?

Zakaj eno z drugim deluje, izolacija posamezne naprave znotraj oglaševalskih kampanj, pa pogosto povzroči sesutje?

Nekaj osupljivih statistik na to temo:

  • 33% ljudi, ki izkažejo interes za vaš brand / ponudbo na mobilnih napravah, kasneje kupijo na računalniku
  • 67% uporabnikov prične nakup na eni napravi, vendar ga zaključi na drugi napravi
  • Več kot 60% odraslih v ZDA imajo več kot 2 napravi
  • Ljudje se za voljo nakupa “preselijo” na večje naprave (računalnik)
  • Uporaba mobilnih naprav povzroča razdrobljenost in razpršenost uporabe kar 194 kanalov, kjer se nahaja vsebina
  • V ZDA je vsaka minuta od petih namenjena uporabi Facebook ali Instagram platformi

 

In še graf, ki prikazuje multi uporabo naprav preko dneva.

2017-Mobile-use-through-day

 

Zakaj so te stratistike pomembne?

Poglejte na vaš posel kot na skupino ljudi (strank) in več komunikacijskih kanalov, ki se interaktivno prepletajo.

“Za doseg konverzije (nakupa) je potrebnih več stikov (“multiple-touchpoints”) na več komunikacijskih kanalih.”

Zato je nujno potrebno, da veste, kako pot vašega uporabnika poteka in, da je za pravo analitično mišljenje potrebno pogledati in razumeti širšo sliko in ne le izoliranega komunikacijskega kanala.

Facebook je v zadnjem mesecu izjemno pomemben del svojega oglaševalskega ekosistema – FACEBOOK ANALITIKO.

Preko nje lahko lahko tudi vidite device overlap, kar vam nakazuje na to, koliko uporabnikov do vaše strani dostopa preko več naprav, kako se formira prodajni cikel, katere vstopne točke (recimo oglas blog posta) pripeljejo do nakupa in kje se v resnici “customer journey” pričenja.

Zakaj omenjam Facebook in ne Google analitiko?

Seveda Facebook ni popolna analitična platforma, daleč od tega.

Vendar kar je prednost le te, je to, da uporabnika zaznava ne kot napravo, vendar kot uporabnika (preko ID številke Facebook računa), kar pomeni, da Facebook omogoča “cross-device” sledenje že po defaultu, medtem, ko morate Google analitiko prilagoditi za tovrstno sledenje.

In sedaj boste to prepletenost med kanali in dejanskimi konverzijami znotraj prodajnega lijaka tudi merili in analizirali.

Več o tem bom pisala v blog postih, ki bodo sledili v naslednjih tednih.

 

#6 TREND: Native oglaševanje

Ali ste že kdaj naleteli na članek (oglas), za katerega ni bilo moč oceniti, da gre dejansko za oglas? Ali ste kdaj že pisali takšen oglas, ali se bojite, če ne boste dovolj agresivno zahtevali prodaje, ne boste nič prodali?

Namen ‘zakritega oglaševanja’ je v prvi vrsti zbuditi pozornost in bralca/gledalca popeljati skozi določeno izkušnjo. V osnovi mora biti vsebina poučna, zanimiva, inteligentna, fascinantna, skrivnostna, edukativna in mora ustvariti povezavo z vašim produktom oz. storitvijo.

V ospredju nikoli ni ponudba, vaše podjetje in vaš produkt oz. storitev, saj gre za zakrit indirekten tip prodaje, vseeno pa je ključnega pomena to, da ne izgubite stika in skozi vsebino prodate.

V resnici tak tip oglaševanja obstaja že desetletja, samo način distribuiranja vsebine se je moderniziral. Včasih so prodajne članke objavljali v časopisih ali pa nam jih na dom pošiljali z direktno pošto, danes pa lahko to vsebino pošljemo po različnih spletnih medijih in oglaševalskih platformah.

Kako izgleda “native oglas”?

Uporabniki naletijo nanj kar med “recommended articles” na zaupanja vrednih spletnih straneh, ki so del distribucijskih mrež “native” člankov.

Seveda lahko usmerite uporabnika do tovrstnih člankov tudi preko oglasov na Googlu, Facebooku in drugih platformah, vendar v osnovi je ideja native oglaševanja, da je “placement” usmerjen na medij spletnih strani.

Ta članek v resnici ni objavljen na tej strani, je le vstopna točka, ki sproži pot do vaše spletne pristajalne strani, ki ste jo osnovali ravno v ta namen. Ta stran mora izgledati kot podstran članka, zato stremite k temu, da ohranite konsistentnost.

 

NativeEntrepreneur

Obstajajo oglaševalske platfrome, ki vam pomagajo distribuirati članek, glede na interesne skupine, ključne besede ipd.

Takšne native oglaševalske platforme so: Taboola, Zemanta, Revcontent, Outbrain,…

Te oglaševalska platforme imajo svoje distribucijske mreže raznih novičarskih strani, spletnih magazinov, blogov, in spletnih postaj, kjer gostuje vsebina.

 

#7 TREND: Video vsebine in predvajanje V ŽIVO

Do sedaj sem veliko govorila o načinih, ki se tičejo avtomatizacije, segmentacije in načinov, s katerimi vaše učinke in uspeh preslikate v merljiv, s številkami prikazan svet.

Vendar pri tem ne pozabite na osebni stik in na poglabljanje odnosov z vašimi obstoječimi strankami in pripadnim občinstvom.

Trend povezovanja je tudi v formatu vsebin, ki snujejo vezi med vami in vašimi potencialnimi strankami na socialnih omrežjih.

Video je zagotovo najboljša vsebina, ki predstavlja vas, vaše produkte in storitve in vam omogoča, da vas stranke začutijo na drugačen način, kot preko pisanih vsebin.

Hkrati pa je to najbolj priljubljena oblika vsebine pri algoritmih.

Z video vsebino boste ‘apriori’ imeli večji doseg na Facebooku, vendar to ne pomeni, da zamenjate kvaliteto za format. Vedno je v prvi vrsti pomembna kvaliteta, uporabnost, inspirativnost vsebine, šele nato format.

Kako naj izgleda vaš video na socialnih omrežjih?

Videji za socialna omrežja naj vsebujejo podnapise, napise oziroma “tagline”, saj uporabnik nima navade prižgati zvoka, zato so vse vsebine, kjer sporočate nekaj pomembnega z glasom, v večini neslišane.

Picture1

Pravtako je za socialna omrežja pripročljiva postavitev formata na 1:1 razmerje (kvadrat), saj je vidnost le teh na Instagramu veliko boljša in nazornejša, kot pri ležeči postavitvi.

Picture2

Vašo priljubljenost in transparentnost pa boste še dodatno povečali s snemanjem Facebook oddaj v ŽIVO.

Namen tovrstnih oddaj je, da preko njih predstavljate vaše ideje, delite znanje, gradite skupnosti in odgovarjate na vprašanja vaši publiki.

Tako, sedaj pa ste na vrsti vi!

Kaj bo zaznamovalo vaše leto 2018? Kateri izmed trendov vas je najbolj navdušil?

Delite z mano v komentarju spodaj.

 

Se vam je zdela objava zanimiva in koristna? Poznate koga (zagotovo ga!), ki se trudi svoje storitve in produkte prodati na spletu?

Naredite mu uslugo in delite ta zapis z njim.

 

Hvala za pozornost in “se bereva” spet naslednji ponedeljek.

Pozdravček,

Maja

 

Komentarji