Ste obupani, ker vaše Facebook objave ne dosegajo večjega števila vaših sledilcev?

Vaše objave všečka le najboljša prijateljica in vi sami?

Ali všečke na Facebook stran pridobivate s polžjo hitrostjo in ste že večkrat skoraj obupali nad tem, da sploh kaj objavite na Facebooku?

V tem zapisu vam bom zaupala, kako se spoprijateljiti z Facebookovim algoritmom in povečati svoj organski doseg.

Istočasno pa vam bom predala 10 najbolj delujočih formul za kreiranje Facebook objav, ki dokazano dosežejo večje število ljudi.

slika 1

 

 

Najprej pa nekaj razčistimo …

 

Veliko ljudi misli, da je manjši organski doseg strategija Facebooka za monetiziranje dosega objav preko Facebook oglasov. Deloma je res, pa vendar ni čisto tako.

Predstavljajte si, koliko vsebine dnevno objavljajo vaši prijatelji in drugi poslovni profili, katerim sledite …

To je več 1.000 objav dnevno, ki se na nek način morajo filtrirati, zato da lahko vi vidite vam najbolj relevantne.

Konkurence je vsezkozi več, nekateri objavljajo 3-5x dnevno in če Facebook ne bi tega kontroliral, vlagal milijone v raziskovanje uporabniške izkušnje, izboljšave ‘newsfeeda’, bi vsi mi doživeli “informacijski burn-out“.

Preživetje Facebooka je v rokah uporabnikov in če ti ne bodo zadovoljni z uporabniško izkušnjo, bodo zapuščali omrežje in tako tudi oglaševalci ne bodo več prepoznavali Facebooka kot nujni prodajni kanal 21. stoletja.

Poudarjam pa, da je za resen poslovni nastop na Facebooku nujno potrebno vložiti denar v oglaševanje. Brez oglaševanja ne bo nič in kot pribito, za večino vas to velja.

Če ste prisotni še na ostalih kanalih – TV-ju, radijih, revijah in ste nova vzhajajoča zvezda – potem vas to ne bo toliko zadevalo. Za veliko večino pa je to dejstvo.

 

Zgraditi kvalitetno bazo brez Facebook oglaševanja je prepočasna, neučinkovita in predvsem nespametna strategija.

 

Ampak danes se namesto oglasom posvetimo prvotni temi, in sicer kako bolje kontrolirati organski (neplačan) doseg.

 

Pričeli bomo s stavkom, katerega je na eni izmed predstavitev izjavil Mark Zuckerberg:

“Our goal is to build the perfect personalized newspaper for every person in the world.”

 

Facebookov algoritem stremi k temu, da mi kot uporabniki vidimo vsebine, ki so najbolj blizu našim interesom, prepričanjem, vrednotam itd..

Objave, ki niso primarno prodajno naravnane, vendar so le te namen zabavati, izobraziti, inspirirati svoje sledilce in hkrati uporabnike Facebooka.

Več kot bo vaša objava prejela interakcij z uporabniki, bolj jo bo algoritem širil med druge.

 

Algoritem vsaki objavi dodeli personalizirano oceno relevantnosti, ki je za vsakega uporabnika drugačna. FB algoritev preferira objave prijateljev in družine uporabnika, šele nato pridejo na vrsto objave poslovnih FB profilov, a istočasno upošteva množice nekih drugih signalov, ki prispevajo k tej oceni.

 

Če mislite, da je všeček ali komentar edini signal, ki prispeva k tem oceni relevantnosti, se motite.

Veliko so vredni tudi drugi kazalci, kot so recimo to, koliko časa se uporabnik zadrži na določeni vsebini, koliko klikov spletnega mesta dosega (če je recimo link-slika objava).

 

Za primer vam dam dve moji objavi spodaj ….

Na prvi je cilj “engagement” – to, da uporabniki objavo komentirajo, jo všečkajo ipd.

Na drugi je cilj, da uporabniki pridejo na mojo spletno stran in si preberejo blog post.

slika 2

sika 3

Na prvi pogled bi rekli, da je druga objava, kjer je “samo 13 všečkov” brezvezna.

Ampak ni, celo v očeh algoritma je bolj priljubljena, saj je dosegla še 1x večji doseg kot tista luštna slikica, kjer želim od uporabnika interakcijo v obliki “engagementa”.

Pri tej objavi je na spletno stran odšlo 174 uporabnikov Facebooka, kar je za organsko objavo ogromno.

 

Pozor! Cilj objave na Facebooku ni vedno všeček (strmeti morate tudi k temu, da dosegate druge cilje – recimo klike na spletno stran).

 

Več o delovanju Facebook algoritma, si lahko prebere v enem izmed preteklih zapisov TUKAJ.

 Sedaj pa se posvetimo vprašanju:”Kakšne vrste objav pripomorejo k večjemu neplačanemu dosegu?”

  

# 1 TIP: Izzovite z uganko

Vsi imamo radi uganke in tekmovanja, kjer se lahko pomerimo v inteligentnosti, poznavanju nečesa, izobrazbi itd..

Istočasno pa je to zabavno in privabi uporabnike h komentiranju objave.

Uganka mora biti pravilno umeščena in vsebina naj resonira s ciljno skupino, kateri prikazujete objavo.

  1. Primer

slika 4

  1. Primer

slika 5

  1. Primer

 slika 6

 

# 2 TIP: Delite iskrene zgodbe in izjave vaših zadovoljnih strank

Ljudje zaupamo ljudem in nadvse radi beremo zgodbe, ki se nas dotaknejo, izjave, ki nas inspirirajo in nam vlijejo zagon. Istočasno pa izjave zadovoljnih strank pripomorejo k večji kredibilnosti vas in vaše blagovne znamke, zato lahko takšne tipe objav odlično izkoristite tudi za namen povečanja prodaje.

  1. Primer

slika 7

  1. Primer

slika 8

  1. Primer (caroseul objava večih izjav skupaj)

slika 9

 

# 3 TIP: Označi prijatelja

Ste že sami naleteli na kakšno domiselno objavo, na kateri ste hitro označili prijateljico / prijatelja in mu na ta način nekaj sporočili, ga kategorizirali, pohvalili, izzvali?

Spomnite se kaj je prvoten namen Facebooka. “Having FUN”, torej bodite zabavni, domiselni, spodbujajte interakcijo.

Pri tovrstnih objavah odlično delujejo videji ali GIF-i.

Odlično pa se odrežejo tudi same slike.

 

Primer 1

slika 10

Primer 2

slika 11

Primer 3

slika 12

 

# 4 TIP: Spodbudite glasovanje

Kot vidite se določen vzorec pri vseh objavah ponavlja. In to je spodbujanje interakcije. Vprašanje je vedno boljše od trditve in ljudje radi delimo svoje mnenja in prispevamo k odločitvi.

Poleg tega, da boste dosegli večji organski doseg, če bodo uporabniki komentirali na vaše objave (komentarji so vredni več od všečkov), boste lahko tudi usmerili vaše nadaljnje poteze. (Poglejte primere spodaj).

  1. Primer

slika 13

  1. Primer

slika 14

  1. Primer (prodajna strategija Zen Dom)

slika 15

  1. Primer (stranke naročajo)

slika 16

 

# 5 TIP: Izrazite svoja stališča in kritična mnenja 

Poznavanje vaših strank in njihovih vrednot je ključnega pomena za odkrito komunikacijo in povezavo na globji ravni. Povezavo na ravni vrednot in identitete.

Če imate skupnega sovražnika, podoben cilj, enak pogled na svet – povejte to odkrito.

Izrazite tisto, kar vas jezi, žalosti, delite osebna prepričanja in mnenja (seveda vse v mejah normale in v kontekstu vaše dejavnosti).

  1. Primer

slika 17

  1. Primer

slika 18

  1. Primer

slika 19

# 6 TIP: Izobrazite z vsebino 

Vaše vsebine, ki jih delite na socialnih omrežjih naj predstavljajo neko vrednost za uporabnika. Delite kakšne hitre “how to” video vsebine, demonstrirajte uporabo storitve, produkta, delite blog poste in usmerite uporabnike na vašo spletno stran.

  1. Primer

slika 20

  1. Primer

slika 21

  1. Primer (video posnetek zaslona s praktično demonstracijo)

slika 22

 

# 7 TIP: Spodbujajte všečke

To načelo uporabljajte s pridom, saj roko na srce, veliko uporabnikov niti ne ve, kaj želite od njih. Namignite, da želite všeček z uporabo “emojie-jev” ali pa poudarite celo naredite malo tekmovanje z zbiranjem všečkov. Vse to lahko zapeljete tudi dobrodelno (poglejte si na primeru spodaj).

  1. Primer

slika 23

  1. Primer

slika 24

  1. Primer

slika 25

 

# 8 TIP: Izpostavite osebo, ki stoji za vašo blagovno znamko

Ne pozabite, da vaše podjetje najbolje zastopate vi kot oseba. Zato delite, kakšne osebne “behind the scene” objave, zahvale, obletnice, mnenja.

 

  1. Primer

slika 26

  1. Primer

slika 27

 

# 9 TIP: Delite kratke izjave (quote), ki zabavajo, inspirirajo, izražajo stališča in vrednote. 

Kratki, a navdihujoči quoti bodo spodbudili deljenje, všečkanje in komentiranje objave. Sploh če bo le ta sovpadal z osebnostjo vaše idealne stranke.

Na tej točki je pomembno, da se vprašate:”Kaj moja idealna stranka ceni?” “Česa jo je strah?” “Kaj verjame?” “Kateri izmed citatov predstavlja njo, njena prepričanja, stališča in vrednote?”

 

  1. Primer

slika 29

  1. Primer

slika 30

  1. Primer

slika 31

 

# 10 TIP: Priredite nagradno igro ali mini izziv 

Vsi imamo radi nagradne igre in so zelo viralen tip objave. Priporočam vam, da se nagradne igre lotite na načine, ki bodo istočasno generirali ali vašo listo na Facebook Messengerju, ali pa email bazo.

Vedno naredite nagradno igro z izdelki, ki so v kontekstu z vašo dejavnostjo, združite in povežite se z drugimi blagovnimi znamkami, ki združujejo podobna občinstva ter vedno jasno napišite navodila za sodelovanje.

 

  1. Primer (cilj viralnost)

sliak 32

  1. Primer (generiranje email baze)

slika 33

 

Za konec pa še nekaj izsledkov raziskave  BuzzSuma, ki je podrobno analiziral 500 milijonov objav in nekaj izsledkov je zares presenetljivih:

  • Objave, ki so objavljene med 10-11 uro zvečer dobijo 88% več interakcij kot povprečna FB objava
  • Objave s sliko dobijo 179% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Objave, ki se končajo z vprašanjem dobijo 162% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Videji so najbolj deljena oblika vsebine. Kar 85% vseh FB delitev je prav video vsebina.
  • Objave, objavljene na nedeljo dobijo 52,9% več interakcij kot povprečna FB objava.
  • Objave, ki so objavljene s tretjimi zunanjimi orodji (recimo Buffer) so dobile 89,5% manj ‘engagementa’ kot tisti, ki so objave direktno delili na Facebooku.
  • Objave, ki so povezane z daljšimi vsebinami (2000+ besed) so prejele 40% več interakcij kot objave s povezavo do krajših besedil.

 

 

Za večji organski doseg pa vam pripročam tudi snemanje Facebook LIVE oddaj, le teh se sama polotim kmalu. Skupaj s snemanjenm videjev so zagotovo cilj za novo leto 2018, saj so zelo dobro zapisani v očeh Facebookovega algoritma in odličen način zbližanja vas z vašim občinstvom.

 

Kakšen pa je vaš cilj v kontekstu nastopa na socialnih omrežjih?

Zapišite spodaj v komentar, kateri izmed 10-ih načel vas je najbolj navdušil in ga boste pričeli uporabljati že takoj?

 

Hvala, ker ste bili z mano do konca.

 

Upam, da vam je bila objava koristna in zabavna.

Delite jo s svojimi prijatelji na socialnih omrežjih in povečajte njihove možnosti za uspeh na spletu.

 

Se bereva naslednje leto.:)

 

Pozdravček,

Maja

Povezane objave

Bi se morali bati velikih sprememb Facebooka? Zadnja objava Marka Zuckerberga je dvignila ogromno prahu in povzročila skrbi marsikomu izmed nas. Obljuba uporabniku in skupnosti Facebooka, da bo...
Kako prihraniti kupe denarja pri testiranju FB kampanj Ali se vam pri kreiranju FB oglaševalske kampanje vedno poraja vprašanje:”Katera izmed kreativ bo bolje delovala?” “Kateri tekst bo sprožil klic k akc...
Zakaj vaše FB kampanje nimajo dosega (reacha) Ste v upanju na večjo prodajo postavili Facebook kampanjo, ki pa ne dosega niti prvega nivoja uspeha - ne pride pred oči uporabnikov, ne prejme odziva...
Ekspanzija Instagram oglaševanja (3 tipi oglasov) Facebook in Instagram postajata vse večji in vse bolj uporabljeni platformi za oglaševalce. Vse več podjetij se bori za svoj oglaševalski košček na so...

Komentarji